Hvorfor altid 308 win ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Hvorfor altid 308 win ?

Indlæg af Slettes3 » 8. feb 2012, 21:41

Hurricane skrev:
Slowhand skrev:hæ hæ gt9 . ja ærger mig osse lidt at jeg fik den møgkaliber fra start ... eller patroner der er skyld i en kæmpe spredning på hele 4 cm :biggrin:
:goodpost:

Man kan bestemt ikke forvente bedre... i det kaliber! :blink: :biggrin:

(Edit) Sådan her ser skudgrupperne ALTID ud med et rigtig kaliber :alcohol: :blink: .

Billede
Skal man forstå dette således at den skudgruppe er skudt med en Sauer STR?. Har du ikke andet som f.eks en jagtriffel der kunne gøre det samme?.

Brugeravatar
Hurricane
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 505
Tilmeldt: 29. sep 2008, 15:27
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvorfor altid 308 win ?

Indlæg af Hurricane » 9. feb 2012, 00:37

Rigbymauser skrev:
Hurricane skrev:
Slowhand skrev:hæ hæ gt9 . ja ærger mig osse lidt at jeg fik den møgkaliber fra start ... eller patroner der er skyld i en kæmpe spredning på hele 4 cm :biggrin:
:goodpost:

Man kan bestemt ikke forvente bedre... i det kaliber! :blink: :biggrin:

(Edit) Sådan her ser skudgrupperne ALTID ud med et rigtig kaliber :alcohol: :blink: .

Billede
Skal man forstå dette således at den skudgruppe er skudt med en Sauer STR?. Har du ikke andet som f.eks en jagtriffel der kunne gøre det samme?.
Billede

Jagtriffel :snu: Lother & Walther pibe på en M98 lås beddet i et limtræsskæfte - naturligvis i 6,5x55 :biggrin:

Seriøst: :impatient: ... er der selvfølgelig masser af rifler - (endda i andre kalibre :banned: :blink: ) - der kan levere det samme eller måske endda bedre... :rock:
“Beware the man with one gun, he knows how to use it.”

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Hvorfor altid 308 win ?

Indlæg af Slettes3 » 9. feb 2012, 16:41

Jamen når du har en Mauser M98 kan jeg måske bedere leve med at du er en "6,5" mand :giggle:

Slowhand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 25. jan 2011, 13:50
Interesser: jagt ,våben
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvorfor altid 308 win ?

Indlæg af Slowhand » 9. feb 2012, 20:29

:rolf: ..... må vel hellere gå til bekendelse og indrømme at de 4 cm er mine, vist ikke riffelens begrændsninger . ham der lader for mig er ikke tilfreds hvis der er papir mellem hullerne , så han kan selv få lov til at prøveskyde ammo når vi prøver nye opskrifter. vil hellere skyde jagtrelateret træning, med skyderstok , eller til løbemål :giggle:

Besvar