En bette en. ( PC i lomme format )

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

En bette en. ( PC i lomme format )

Indlæg af ACE1 » 20. okt 2014, 08:29

Konkurrent til Intel NUC:

https://www.kickstarter.com/projects/at ... alm-of-you

neutron_resize.jpg
neutron_resize.jpg (60.15 KiB) Vist 3439 gange
Senest rettet af ACE1 22. okt 2014, 12:43, rettet i alt 1 gang.
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: En bette en

Indlæg af Kleth » 20. okt 2014, 09:37

Den er fiks, en perfekt lille server eller medieafspiller evt. til Playon.tv.
Desværre kan jeg ikke finde en pris på den, men den må antages at være lidt dyrere end en Intel NUC, med tilsvarende specs.

Ellers er der ZOTAC ZBOX PI320 pico til knapt 1500 og den er ikke meget størrerer end en smartphone , men slet ikke i Neutron' anslåede performance kategori.
Billede
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: En bette en

Indlæg af ACE1 » 20. okt 2014, 10:56

Benytter selv en M8 Android boks som media center, til 750 kr. ( jeg savner ikke Windows )

Imponerende hvad der findes af tv/film software til Android: https://www.youtube.com/watch?v=bmSflCMN9Ls
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: En bette en

Indlæg af Kleth » 20. okt 2014, 11:24

ACE1 skrev:Benytter selv en M8 Android boks som media center, til 750 kr. ( jeg savner ikke Windows )

Imponerende hvad der findes af tv/film software til Android: https://www.youtube.com/watch?v=bmSflCMN9Ls
Linux/Android all the way :biggrin: :thumbup: Man kan nemlig leve uden Windoze!

Er det den her du bruger?
http://www.amazon.de/Amlogic-Android-Bl ... ndroid+box

Jeg har prøvet med en Rikomagic MK802IV, men den hakker når jeg streamer, jeg tror det er i relation til netværks interfacet evt. buffer.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: En bette en

Indlæg af ACE1 » 20. okt 2014, 11:33

Det er den boks jeg bruger, androidsticks ( youtube videon ) tager lidt mere for den, men har til gengæld fyldt den med software for dig.

Det eneste der hakker på den er popcorntime, og samme .apk kører perfekt på min telefon og tablet?? ( løser det indtil videre ved at benytte en anden player )
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7715
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: En bette en

Indlæg af T-REX » 20. okt 2014, 13:32

Kickstarter Prisen med OS(Windows 8.1) er US$ 850 (i3 udgaven), og den forventes at shippe inden Jul.

i5 udgaven med OS er $ 1199

Jeg synes at så er de godt nok også betalt....
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: En bette en

Indlæg af Langenge » 21. okt 2014, 09:48

Kleth skrev:
Linux/Android all the way :biggrin: :thumbup: Man kan nemlig leve uden Windoze!

.
Kan du få Quickload til at køre på en Linux?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: En bette en

Indlæg af Kleth » 21. okt 2014, 09:50

Jeps, det skulle kunne køre under Wine. Jeg har haft QL demoen kørende på Linux under Wine (windows emulator)
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: En bette en

Indlæg af Langenge » 21. okt 2014, 09:53

Kleth skrev:Jeps, det skulle kunne køre under Wine. Jeg har haft QL demoen kørende på Linux under Wine (windows emulator)
Og det er så den, jeg ikke altid helt forstår :smile:
Man installere en Linux og derefter installerer man en Windows emulator ovenpå den, og derefter kører man så windowsprogrammer...
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: En bette en

Indlæg af Bofhenator » 21. okt 2014, 10:14

Langenge skrev:
Kleth skrev:Jeps, det skulle kunne køre under Wine. Jeg har haft QL demoen kørende på Linux under Wine (windows emulator)
Og det er så den, jeg ikke altid helt forstår :smile:
Man installere en Linux og derefter installerer man en Windows emulator ovenpå den, og derefter kører man så windowsprogrammer...
Wine er ikke en emulator. (Wine Is Not an Emulator)

Hvad er du du ikke forstår?
Hvis man vil bruge et specifikt (windows)program bruger man de værktøjer der virker bedst for en, for nogle er det en windowsinstallation, for nogle er det Linux med et ekstra API lag.

Ind i mellem render man ind i et stykke specifikt software der kun er på en enkelt platform og så må man jo finde løsninger på det, jeg bruger både cygwin og wine (cygwin på windowsmaskiner og wine på linuxmaskiner) fordi det er den bedste måde, for mig, at løse opgaverne på.

Og jo, QL i wine fungere glimrende.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Christ
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 659
Tilmeldt: 12. maj 2013, 21:06
Interesser: Foto Skydning Jagt Genladning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 193 times
Been thanked: 86 times

Re: En bette en

Indlæg af Christ » 21. okt 2014, 10:52

Bofhenator skrev:
Langenge skrev:
Kleth skrev:Jeps, det skulle kunne køre under Wine. Jeg har haft QL demoen kørende på Linux under Wine (windows emulator)
Og det er så den, jeg ikke altid helt forstår [emoji2]
Man installere en Linux og derefter installerer man en Windows emulator ovenpå den, og derefter kører man så windowsprogrammer...
Wine er ikke en emulator. (Wine Is Not an Emulator)

Hvad er du du ikke forstår?
Hvis man vil bruge et specifikt (windows)program bruger man de værktøjer der virker bedst for en, for nogle er det en windowsinstallation, for nogle er det Linux med et ekstra API lag.

Ind i mellem render man ind i et stykke specifikt software der kun er på en enkelt platform og så må man jo finde løsninger på det, jeg bruger både cygwin og wine (cygwin på windowsmaskiner og wine på linuxmaskiner) fordi det er den bedste måde, for mig, at løse opgaverne på.

Og jo, QL i wine fungere glimrende.
Hvilken version af ql og hvilken wine ? Har ikke haft succes selv.
"20 years ago we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs. Please God, don't take Kevin Bacon."

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: En bette en

Indlæg af Kleth » 21. okt 2014, 10:53

Undskyld for OT diskussionen.
Wine: "Wine enables Linux, Mac, FreeBSD, and Solaris users to run Windows applications without a copy of Microsoft Windows. Wine is free software under constant development. Other platforms may benefit as well."
Jeg mener at Emulator er meget passende, som helhedsbeskrivelse for lægmand, men mere korret er vel oversættelses-lag da det bl.a. mapper til OpenGL m.v.
Langenge skrev:Og det er så den, jeg ikke altid helt forstår :smile:
Man installere en Linux og derefter installerer man en Windows emulator ovenpå den, og derefter kører man så windowsprogrammer...
Hvis det er det eneste du ikke forstår, så er du ret godt kørende :blink: :thumbup:

Hvis QL var skrevet i Java, Rails, Python, Scala m.v. ville det ikke være noget problem at køre det på Mac, Linux & Windoze. Men så vidt jeg kan se, er der kun QL til Windoze og jeg vil ikke installere en maskine med Windoze, firewall og antivirus kun for at kunne køre QL. Wine tillader mig at køre på et operativsystem jeg godt kan lide, har ret godt styr på og på et filsystem(ext3-4 & XFS), som jeg ikke har oplevet rigtige problemer med.
Alternativet til Wine er for mig at gøre som jeg har gjort for resten af familien, installere en Linux Mint LTS og installere Oracle VirtualBox (jeg kunne også bruge KVM), som jeg så har installeret en OEM Windows 7 Pro på (~200kr for en COA på ebay.de), så de kan anvende proprietær HW(gamle + Aldi scannere, GPS, telefoner, printere m.v.) og køre proprietær SW som f.eks. Paintshop Pro. V.h.a. shares sørger jeg for at data kommer på Linux' filsystem og Linux sørger for transparent backup (Crashplan) og antivirus (F-Prot) scanning af data genereret under både Linux og Windoze.
Efter basis installation (OS, patches & antivirus), tager jeg kopi af det virtuelle drev jeg har installeret Windoze på, så når windows går sønder, så tager det kun 10min at genetablere til udgangspunktet :numberone: Det er hurtigere end med CloneZilla og de andre image/clone værktøjer.

Linux kommer til kort med alt omkring IRM og DRM, hvor bl.a. Netflix og Viaplay lægger sig op ad Mikroblød Silverlight, som dog kan installeres under Wine, men jeg vil ikke være afhængig af at jeg kan få nye versioner/opdateringer af Sliverlight til at køre under Linux. Det er så der Android kommer ind, for der er apps til både Viaplay og Netflix og Google har lært leksien og baserede Android på Linux Kernen.

Jeg drømmer om QL på Android :GoodBoy:
Senest rettet af Kleth 21. okt 2014, 10:58, rettet i alt 1 gang.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: En bette en

Indlæg af Kleth » 21. okt 2014, 10:57

Christ skrev:Hvilken version af ql og hvilken wine ? Har ikke haft succes selv.
Der står lidt her https://forum.winehq.org/viewtopic.php?f=2&t=21967.
Brug Winetricks til at installere krævede .dll

Alternativt kan du prøve PlayOnLinux der også er i PPA.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: En bette en

Indlæg af Bofhenator » 21. okt 2014, 10:58

Kleth skrev:Undskyld for OT diskussionen.
Wine: "Wine enables Linux, Mac, FreeBSD, and Solaris users to run Windows applications without a copy of Microsoft Windows. Wine is free software under constant development. Other platforms may benefit as well."
Jeg mener at Emulator er meget passende, som helhedsbeskrivelse for lægmand, men mere korret er vel oversættelses-lag da det bl.a. mapper til GLX m.v.
Tjah, det er vel ligesom alle våben er et maskingevær for en lægmand?

Det er ikke en emulator, det er et API lag, der er ingen grund til at dumme ting ned.

Derudover er vi ganske enige ift resten af dit indlæg ;-)

[EDIT] Forresten virker netflix på Chrome beta direkte i linux (HTML5)
Senest rettet af Bofhenator 21. okt 2014, 11:11, rettet i alt 1 gang.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: En bette en

Indlæg af Bofhenator » 21. okt 2014, 10:59

Christ skrev:
Bofhenator skrev:
Langenge skrev:
Kleth skrev:Jeps, det skulle kunne køre under Wine. Jeg har haft QL demoen kørende på Linux under Wine (windows emulator)
Og det er så den, jeg ikke altid helt forstår [emoji2]
Man installere en Linux og derefter installerer man en Windows emulator ovenpå den, og derefter kører man så windowsprogrammer...
Wine er ikke en emulator. (Wine Is Not an Emulator)

Hvad er du du ikke forstår?
Hvis man vil bruge et specifikt (windows)program bruger man de værktøjer der virker bedst for en, for nogle er det en windowsinstallation, for nogle er det Linux med et ekstra API lag.

Ind i mellem render man ind i et stykke specifikt software der kun er på en enkelt platform og så må man jo finde løsninger på det, jeg bruger både cygwin og wine (cygwin på windowsmaskiner og wine på linuxmaskiner) fordi det er den bedste måde, for mig, at løse opgaverne på.

Og jo, QL i wine fungere glimrende.
Hvilken version af ql og hvilken wine ? Har ikke haft succes selv.
http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f ... it=wine+QL
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: En bette en

Indlæg af Kleth » 21. okt 2014, 12:19

Bofhenator skrev:Det er ikke en emulator, det er et API lag, der er ingen grund til at dumme ting ned.
Jeg er nu ikke ikke enig i at kalde et et API-lag, for det er noget specifikt for mig, jeg kan acceptere emulator og kompatibilitets lag, som ofte anvendes i forbindelse med Wine og det skal ikke skille os ad om at være enige om resten :smile: :respekt:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: En bette en

Indlæg af Langenge » 21. okt 2014, 17:38

Min kommentar omkring Linux og QL og Windowsemulator, VAR også ment lidt som en provokation.
Fordi jeg, alt for ofte, ser folk blive overtalt til at hoppe på linuxvognen, og så stå med håret i postkassen, og ikke kunne køre deres windowsprogrammer, uden de skal nørde helt vildt.
Jeg har lige været rundt i huset og talt efter (to gange endda :freak: )
Vi har:
3 smartphones med Android
3 tablets med Android
2 computere med Android
4 computere med Linux
10 computere med Windows
6 NAS med en eller anden Linuxlignende tingest
Så det er såmænd ikke fordi jeg ikke bryder mig om Linux, eller ikke har prøvet Linux (eller Wine for den sags skyld). Jeg bruger skam både Linux og Wine og tester, grundet mit job, også ofte iOS baserede produkter.

Jeg nægter at købe Mac-produkter, men det skal da ikke afholde mig fra at anbefale dem til enkelte personer med netop det behov.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: En bette en

Indlæg af Kleth » 21. okt 2014, 19:10

Langenge skrev:Min kommentar omkring Linux og QL og Windowsemulator, VAR også ment lidt som en provokation.
Fordi jeg, alt for ofte, ser folk blive overtalt til at hoppe på linuxvognen, og så stå med håret i postkassen, og ikke kunne køre deres windowsprogrammer, uden de skal nørde helt vildt.
Det grundliggende problem med Linux er tilgængeligheden. Næsten alle kan installere Windows og de fleste kan installere Linux og så kommer problemet.........
For at få Linux til at spille 100, så skal man absolut vide hvad man gør og det kræver sin nørd [emoji6]
Mine Svigerforældre, kunne ikke finde ud af Linux Mint, men så omdøbte jeg "Menu" til start og skiftede ikonen til en kulørt klar og så blev det meget nemmere.
Jeg skiftede dem til Linux, da jeg altid skulle bruge ½dag på at opdatere, rense og løse problemer med Windows, hver gang vi var på besøg, for de har ingen der ellers kan hjælpe dem.
Men det tog så også 1 dag at sætte det op og jeg måtte skifte WiFi kortet, men så er det hele også automatiseret i cron, automatic-update, rsync og anacron, samt at de har Windows på Virtualbox, men det har de ikke brugt de sidste to år, da de ellers kun bruger Linux Programmer, selv Spotify. Deres laptop spørger dem aldrig om opdateringer eller genstart.

De har nu kørt Linux siden 2008, de fik ny laptop med Linux i 2012 og har kun oplevet få begrænsninger. Telefon support er faldet til under 1t/år og jeg skal kun bruge 15min til lige at se logs, når vi er på besøg - Det hjælper også på villigheden til at passe afkom, når vi gerne vil på jagt i omegnen af NEWL og Skjern [emoji1]

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: En bette en

Indlæg af Bofhenator » 21. okt 2014, 19:16

Kleth skrev:
Langenge skrev:Min kommentar omkring Linux og QL og Windowsemulator, VAR også ment lidt som en provokation.
Fordi jeg, alt for ofte, ser folk blive overtalt til at hoppe på linuxvognen, og så stå med håret i postkassen, og ikke kunne køre deres windowsprogrammer, uden de skal nørde helt vildt.
Det grundliggende problem med Linux er tilgængeligheden. Næsten alle kan installere Windows og de fleste kan installere Linux og så kommer problemet.........
For at få Linux til at spille 100, så skal man absolut vide hvad man gør og det kræver sin nørd [emoji6]
Mine Svigerforældre, kunne ikke finde ud af Linux Mint, men så omdøbte jeg "Menu" til start og skiftede ikonen til en kulørt klar og så blev det meget nemmere.
Jeg skiftede dem til Linux, da jeg altid skulle bruge ½dag på at opdatere, rense og løse problemer med Windows, hver gang vi var på besøg, for de har ingen der ellers kan hjælpe dem.
Men det tog så også 1 dag at sætte det op og jeg måtte skifte WiFi kortet, men så er det hele også automatiseret i cron, automatic-update, rsync og anacron, samt at de har Windows på Virtualbox, men det har de ikke brugt de sidste to år, da de ellers kun bruger Linux Programmer, selv Spotify. Deres laptop spørger dem aldrig om opdateringer eller genstart.

De har nu kørt Linux siden 2008, de fik ny laptop med Linux i 2012 og har kun oplevet få begrænsninger. Telefon support er faldet til under 1t/år og jeg skal kun bruge 15min til lige at se logs, når vi er på besøg - Det hjælper også på villigheden til at passe afkom, når vi gerne vil på jagt i omegnen af NEWL og Skjern [emoji1]

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Jeg lavede samme trick med min gamle mor, wine til hendes regnskabsprogram, men ellers fuldstændig samme historie. Det skal sættes ordentligt op, første gang!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: En bette en

Indlæg af Langenge » 21. okt 2014, 19:45

Kunne da være man skulle bide i det sure æble og overveje at gøre det samme.
Jeg har selv en gammel enlig mor, der bor på Lolland, og som bare ALTID får kludder i sin computer, og ikke har andre end mig at få hjælp fra.
MEN jeg VED bare hvor megen besvær der kan være med Linux, og hvor store problemer man kan få i starten.
Og min mor bor altså på Lolland, og jeg mellem Horsens og Skanderborg.
Så Windows er sådan li'som en slags nødløsning, hvor jeg ikke skal bruge en måned på at få alt til at virke.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: En bette en

Indlæg af Kleth » 21. okt 2014, 20:03

Langenge skrev:Kunne da være man skulle bide i det sure æble og overveje at gøre det samme.
Jeg har selv en gammel enlig mor, der bor på Lolland, og som bare ALTID får kludder i sin computer, og ikke har andre end mig at få hjælp fra.
MEN jeg VED bare hvor megen besvær der kan være med Linux, og hvor store problemer man kan få i starten.
Og min mor bor altså på Lolland, og jeg mellem Horsens og Skanderborg.
Så Windows er sådan li'som en slags nødløsning, hvor jeg ikke skal bruge en måned på at få alt til at virke.
Du siger bare til, så vil jeg gerne komme med anbefalinger, fjern hjælp, henvisninger m.v

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: En bette en

Indlæg af Bofhenator » 21. okt 2014, 21:09

Også her
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar