Problemer med set-up af Brother HL-L3210CW, hjælp søges!

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Brugeravatar
P18-9
This member is
This member is
Indlæg: 67
Tilmeldt: 6. nov 2006, 11:15
Interesser: IPSC, Fly, WW2
Geografisk sted: Midtjylland
Been thanked: 2 times

Problemer med set-up af Brother HL-L3210CW, hjælp søges!

Indlæg af P18-9 » 6. jan 2024, 15:28

Hej
Min laserprinter Brother HL-L3210CW har fungeret fint indtil fornylig, men nu kan jeg ikke længere få kontakt til den via AirPrint. Den er ikke tilsluttet via USB, men trådløst og det har som sagt tidligere fungeret uden problemer. Kan fortsat printe fra min MacBook, men ikke fra min iMac eller fra konens MacBook Air!
Har slettet den på iMac i printeropsætningen og ville genstarte opsætning, men nu får jeg denne fejlmeddelelse; "Kan ikke oprette forbindelse til “Brother HL-L3210CW series._ipp._tcp.local.” pga. en fejl. Vil du stadig oprette printeren?"

Har haft nulstillet printeren og genopsat den et par gange, men får stadig kun kontakt via min MacBook, hvilket jo er lidt mystisk.
Nogen ide om jeg evt. kan lokalisere driveren på MacBook og kopiere den til de to andre maskiner?
Kan dog ikke finde den via søgefeltet!
Mvh
Doc
HW 100 TK

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 567
Tilmeldt: 19. nov 2004, 20:35
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Problemer med set-up af Brother HL-L3210CW, hjælp søges!

Indlæg af Halvautomat » 6. jan 2024, 23:04

Min Brother 9015 kunne heller ikke findes med min Android mobil.
Installerede en frisk Brother plugin og så kørte det igen.
Vedhæftede filer
Screenshot_2024-01-06-23-02-21-99_b5a5c5cb02ca09c784c5d88160e2ec24.jpg

Brugeravatar
P18-9
This member is
This member is
Indlæg: 67
Tilmeldt: 6. nov 2006, 11:15
Interesser: IPSC, Fly, WW2
Geografisk sted: Midtjylland
Been thanked: 2 times

Re: Problemer med set-up af Brother HL-L3210CW, hjælp søges!

Indlæg af P18-9 » 7. jan 2024, 09:43

Tak for svaret!
Har dog prøvet at geninstallere drivere via Brothers set-up funktion, men virker ikke. Får ikke kontakt med printeren.
Men er der nogen der ved om man kan kopiere set-up fra en Mac til en anden og hvor i systemet jeg evt. finder de rette drivere. Kan ikke finde Brother i Finder med søgefunktionen!
Mvh
Doc
HW 100 TK

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9734
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 362 times
Been thanked: 403 times
Kontakt:

Re: Problemer med set-up af Brother HL-L3210CW, hjælp søges!

Indlæg af Bofhenator » 7. jan 2024, 10:07

P18-9 skrev:
7. jan 2024, 09:43
Tak for svaret!
Har dog prøvet at geninstallere drivere via Brothers set-up funktion, men virker ikke. Får ikke kontakt med printeren.
Men er der nogen der ved om man kan kopiere set-up fra en Mac til en anden og hvor i systemet jeg evt. finder de rette drivere. Kan ikke finde Brother i Finder med søgefunktionen!
Mvh
Doc
Hvis din driver installation ikke får kontakt med printeren, hvad får dig så til at tro at det hjælper at kopiere driveren fra en anden maskine?

Er det ikke nemmere at hente driveren ud af din installations-fil? Og så slå op i manualen til dit OS og se hvor den forventer at finde driveren?

Jeg tror dig ikke det vil hjælpe dig. Hvis driver installationen ikke finder printeren, så tror jeg ikke på den dukker op fordi driveren er der. Der er noget andet i udu.

Jeg kender ikke Mac, men der må være nogle log-filer ifm driverinstallationen der kan fortælle noget om hvorfor den ikke mener printeren er der.

Har du prøvet at installere driveren mens printeren er tilsluttet fysisk?

Den IP printeren har, kan du tilgå den fra den maskine der ikke virker, via en webbrowser? Enten på port 80 eller en anden port, hvad siger printerens manual om et evt web-interface?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
P18-9
This member is
This member is
Indlæg: 67
Tilmeldt: 6. nov 2006, 11:15
Interesser: IPSC, Fly, WW2
Geografisk sted: Midtjylland
Been thanked: 2 times

Re: Problemer med set-up af Brother HL-L3210CW, hjælp søges!

Indlæg af P18-9 » 7. jan 2024, 15:04

Hej Bof
Jeg har ikke prøvet med USB-tilslutning, men det er jo en mulighed. Mht kopiering af driver, så kan jeg ikke finde den på søge funktionen.
Men jeg prøver videre med USB
Tak for svar
Mvh Doc
HW 100 TK

Besvar