Nyt grej

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Oscar123 » 18. aug 2009, 18:28

Så har jeg bygget lidt videre på min LTR, idet den er blevet modificeret med et ”taktisk” greb på samt aftageligt magasinsystem.

Inspireret af NÆSTVED V2.0’s Remington LTR projekt (http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=49&t=9477) kontaktede jeg ham og fik ham overtalt (det var nu ikke så svært) til at modificeret mit bundstykke med et ”taktisk” greb. Han drejede seks forskellige greb, hvor jeg så valgte det, der faldt bedst i min smag. Monteringen er gjort ved at han skar den gamle knob af og monterede et 8mm gevindstykke sølvloddet op i ladegrebsarmen. Derefter blev det hele glasblæst og bruneret – og selve grebet i aluminium blev eloxeret. Jeg ved ikke om NÆSTVED V2.0 er åben for andre tilsvarende opgaver, men jeg kan blot sige, at min oplevelse af hans arbejde har været absolut positiv. NÆSTVED V2.0 kan helt sikker forklare processen meget bedre end jeg har gjort her.

Det aftagelige magasinsystem er HS Precision’s model. Jeg valgte denne, da skæftet som bekendt også er fra HS Precision – og da jeg ikke brød mig om den lange tap på Badger Ordnance systemet. Magasinsættet blev købt hos North West Custom Parts i England (http://www.nwcustomparts.com/fullbore/accessories.html ) - naturligvis med behørig indførselstilladelse fra politiet. Dette firma blev valgt da de havde et sæt med 10 stk. magasin på lager til omgående levering– og samtidig var lidt billigere end ved køb i DK. Magasiner til 4 patroner er ligeledes bestilt. Kontakten til Wayne Titterton fra NWCP var meget fin og med meget hurtig ekspedition. NWCP kan absolut anbefales. Monteringen af magasinsystemet var som anført i NÆSTVED V2.0’s tråd ganske enkel og tog ca. 10 min.

Min LTR er efterhånden rimelig færdig. Næste projekt under overvejelse er måske at supplere med en mindre og lidt mere handy kikkert til alm. brug. Hensoldt’en er fremragende til brug på bane (600 meter banen i Ulfborg var ikke noget problem) og den er ”spitzen-klasse” til dårlig belysning samt skumrings- og natjagt – men den er fysisk lidt stor til alm. dagjagt på ”danske” distancer. Så gode råd til typevalg af en sådan sigtekikkert (MIL-dot trådkors samt indstilling) modtages gerne.

:hunter:
Oscar123
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (43.35 KiB) Vist 5736 gange
2.jpg
2.jpg (57.28 KiB) Vist 5737 gange
3.jpg
3.jpg (30.06 KiB) Vist 5737 gange
HS Precision Magazine Set.jpg
HS Precision Magazine Set.jpg (29.79 KiB) Vist 5735 gange
Rem 700 bundstykke - NÆSTVED V2.0 Mod.jpg
Rem 700 bundstykke - NÆSTVED V2.0 Mod.jpg (11.67 KiB) Vist 5736 gange
On scene - but unseen

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 335 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Tangloppen » 18. aug 2009, 22:21

Billeder af grupper på 600 m ?

Er forelsket i den Hensoldt
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Oscar123 » 19. aug 2009, 20:37

Jeg har ikke nogle billeder af skudgrupper på 600m al den stund at jeg kun har skudt så langt ved én enkelt seance – og det var mod SAAB faldmål ved sommerens NVF skydning i Ulfborg. En rigtig fed oplevelse, hvor jeg skød så mange skud, at min skulder var fuldstændig demoleret flere dage efter. LTR’en er med sin korte pibe nok ikke den mest optimale langdistance riffel – men jeg ramte da den første skive i skive i første skud på distancen (52 klik ned i forhold til 100m). Liggende med bipods ramte jeg halvskiven ”stort set hver gang” og den helt lille skive ”temmelig tit”. Jeg var da også ganske godt tilfreds i betragtning af, at det var min allerførste skydning på så stor afstand. Jeg deltog ikke i den afsluttende konkurrence, der bestod i at ramme maksimalt antal mål på 30 sekunder, da det indbyggede magasin i LTR’en var noget langsom at lade oppefra (pga. Picatinny rail’en). Vinderen af konkurrencen nåede da også et imponerende resultat med 8 træffere på de 30 sekunder.

Og, jo – Hensoldt’en er en fed kikkert.

:hunter:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
NÆSTVED V2.0
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 137
Tilmeldt: 25. mar 2007, 19:53
Interesser: ALT der kan skyde
Geografisk sted: Sjælland Nord og Syd

Re: Nyt grej

Indlæg af NÆSTVED V2.0 » 27. aug 2009, 19:09

Hej,

Jeg har ikke mulighed for at lave den slags mere, så venligst ingen henvendelser vedrørende dette.

Mvh Næstved v2.0
Senest rettet af NÆSTVED V2.0 1. dec 2015, 21:16, rettet i alt 2 gange.
You come to this country, take advantage of the system and think because we are tolerant that we are weak and helpless. Your arrogance offends me.

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Nyt grej

Indlæg af SHR 30.06 » 18. jul 2010, 20:05

Jeg genopliver lige en meget gammel tråd da jeg har sådan en lyst til at dele mit nyeste indkøb med jer andre nørder. :neutral:

Efter jeg var på drivjagt i december fandt jeg ud af at Blaser R93 med en masse ekstra piber ikke var lykken. Så jeg tænkte at nu skulle det være slut med det pjat. Så jeg prøvede at sætte hele skidtet til salg. Planen var at jeg ville afhænde mit skab og i stedet få mig en sako 85 i 30.06 eller 308. Min Z6i 1-6 røg også hurtigt, hvilket ikke gjorde mig det store da drivjagt nok aldrig bliver mit store nummer. Resten kunne åbenbart ikke rigtig afsættes så Blaseren forblev i skabet.

Efter et par måneder i tænkeboks og en årslukning der trak tænder ud på arbejdet kom jeg dog på andre tanker. Godt nok var alle piberne ikke lykken, men én rigtig god ting var dog at jeg kunne have en 338 win mag i en meget kort riffel der samtidig er rigtig god til at absorbere rekyle. Så jeg måtte med undren erkende at jeg ikke kunne undvære blaseren..... Men nu havde jeg jo fået blod på tanden og der skulle død og pine nye sager i skabet!!!
Der var ingen tvivl om at piben der skulle forblive på blaseren var 338eren,så nu skulle jeg bare vurdere hvilken allround riffel jeg så skulle have.

Kaliberet lå relativt fast: 308win. Og efter at have vejet for og imod de øvrige kanditater var der ikker tvivl. 308 win skulle det være.
Så gjaldt det riflen. Efter at have besøgt Skov og Hedensted mere end en gang og mærket på både Steyr scout, sako 85 finnlight og sauer 202 Extreme (den gamle model) var der ikke tvivl. (samtidig hjalp det også at jeg prøvede et andet forummedlems sauer). Så jeg er nu den stolte indehaver af en sauer 202 Extreme med matchpibe i kaliber 308.
Siden jeg fik solgt min Z6i var der jo penge til overs, så jeg fik fat i en Z6 2-12x50 (uden lys), købt hos clunycountrystore.co.uk. Den er sat på en QRW montage der yder resten af sættet retfærdighed :smile:


Efter at have haft den i et par måneder er jeg ikke i tvivl om at det var den helt rigtige beslutning jeg tog tilbage i vinter. Ja, pibeskifte er meget smart, men jeg kan ikke sige mig fri for at to rifler er endnu bedre :mrgreen:
Nu mangler der kun at få den testet på jagt. Den skal med til Sverige den 16 august hvor jeg forhåbentlig får mulighed for en gris og en buk.
Vedhæftede filer
Sauer 1.JPG
Sauer 1.JPG (56.24 KiB) Vist 4983 gange
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Brugeravatar
Thoett
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 19. mar 2008, 22:05
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 63 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Thoett » 22. sep 2010, 21:24

Så er det vist tid til at få denne tråd på banen igen :blink:

Jeg har lige hentet mit seneste indkøb hjem en styer SSG 69 monteret med en bushnell elite 6500 4,5-30x50 med fine duplex sigte som dog skal udskiftes med en S&B police marksman II 3-12x50 med sigte P1 når jeg finder en 34mm one piece montage der passer på geværet i de orginale montage spor

P.S billeder kommer senere :biggrin:
Hilsen Thoett

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Re: Nyt grej

Indlæg af KimH » 23. sep 2010, 14:53

Har lige købt sådan en model ved Denarms.
Da den ligger i skytteklubben, har jeg desvære ikke nogle ordentlige billeder af den endnu, men de kommer :blink:

Er sjov at skyde med, og egentligt mest et stykke legetøj :twoguns:
Vedhæftede filer
walther_p38_p1.jpg
walther_p38_p1.jpg (27.73 KiB) Vist 4546 gange

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Nyt grej

Indlæg af Oscar123 » 23. sep 2010, 19:09

Hej KimH

Tillykke med skyderen. Godt solidt tysk kram.

Håber, at vi får den at se i Ulfborg næste år.
:hunter:
Oscar123
On scene - but unseen

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Re: Nyt grej

Indlæg af KimH » 23. sep 2010, 20:18

Oscar123 skrev:Hej KimH
Håber, at vi får den at se i Ulfborg næste år.
:hunter:
Oscar123
Det er der slet ingen tvivl om at du gør :biggrin:
Du må endda også gerne prøve at skyde med den :giggle:

Brugeravatar
Exterminator
Banned
Banned
Indlæg: 1144
Tilmeldt: 23. okt 2009, 08:54
Interesser: Alt der siger...BANG
Geografisk sted: Skibe sejler til England
Been thanked: 1 time

Re: Nyt grej

Indlæg af Exterminator » 23. sep 2010, 20:52

KimH skrev:Har lige købt sådan en model ved Denarms.
Da den ligger i skytteklubben, har jeg desvære ikke nogle ordentlige billeder af den endnu, men de kommer :blink:

Er sjov at skyde med, og egentligt mest et stykke legetøj :twoguns:
Tillykke med skyderen..................er din også fremstillet i 1941 ligesom min ? :mrgreen:
Endelig .45 ACP i Danmark

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Re: Nyt grej

Indlæg af KimH » 24. sep 2010, 08:46

Hallo, du ved jo godt at det er en P1, altså efterfølgeren til P38.
Blærerøv :twisted: :twisted: :fun:

Besvar