Forskel på Outback og Extreme

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Jovka
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 30. jul 2007, 18:07
Interesser: ----
Geografisk sted: Aarhus

Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jovka » 26. mar 2009, 13:19

Hej NVF

Jeg har kig på en plastik Sauer 202, men jeg kom til at tænke på hvad forskellen på en 202 Extreme og en 202 Outback er? Er det kun ladegrebet?

På forhånd tak
"Der er ingen palauer med Sauer"

Brugeravatar
Karmark
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 64
Tilmeldt: 28. feb 2008, 09:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Geografisk sted: Sjælland

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Karmark » 26. mar 2009, 13:46

Outback's låsestol er lavet af aluminium hvor extreme's kan fås både i stål og aluminium.

Mvh Karmark

Brugeravatar
Jovka
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 30. jul 2007, 18:07
Interesser: ----
Geografisk sted: Aarhus

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jovka » 26. mar 2009, 14:03

Så er stål vel at fortrække
"Der er ingen palauer med Sauer"

Brugeravatar
Karmark
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 64
Tilmeldt: 28. feb 2008, 09:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Geografisk sted: Sjælland

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Karmark » 26. mar 2009, 14:17

Kort sagt: Ja.

Medmindre du mener at de 300 gram du sparer på vægten er mere værd end risikoen for at baserne til en kikkertmontage river sig løs.

Jeg er dog sikker på at der ikke går lang tid inden jeg bliver korrigeret af nogen med en anden "religion". Hvis det er intentionen at bruge de løse drivjagts-sigtemidler eller en let kikkert, vil der dog oftest ikke være grund til de store bekymringer. Det skal dog også siges, at jeg selv har oplevet at en skrue til den forreste base har løsnet sig, og dette i en låsestol af stål (NB: den havde løsnet sig, ikke revet sig løs). Tror min våbensmed havde glemt at give den lidt Locktite ved påmonteringen af baserne.

Derudover er det et fuldstændigt fantastisk våben, som man kun kan glæde sig over at være ejer af :D

Mvh Karmark

Brugeravatar
Jovka
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 30. jul 2007, 18:07
Interesser: ----
Geografisk sted: Aarhus

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jovka » 26. mar 2009, 14:25

Det er måske noget du kan sige ud fra erfaring? :)
"Der er ingen palauer med Sauer"

Brugeravatar
Karmark
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 64
Tilmeldt: 28. feb 2008, 09:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Geografisk sted: Sjælland

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Karmark » 26. mar 2009, 15:10

Jovka skrev:Det er måske noget du kan sige ud fra erfaring? :)
Det med glæden over ejerskabet er egen erfaring. Det er det med den løsnede skrue også. Det med skruerne der kan rive sig løs er ikke egen erfaring...

/K

Brugeravatar
Jamo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 15. jul 2007, 19:48
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jamo » 26. mar 2009, 15:18

Jeg har en Extreme...den leveres med fluted jagt-matchpibe - super lækker! Det er korrekt, at baerne kan blive revet løs på en alulåsetol, men det er vist kun et problem i de større kalibre...

Jeg kan kun give jer ret i, at det er et overdrevet fantastisk våben - lækker blance, låsegang, finnish, og sikring, når man har vænnet sig til den. Eneste anke er, at den ikke kan aflades i sikret tilstand - det begriber jeg ikke i 2009!!! Men på den anden side, så ændrer det ikke på våbenbetjeningen og procedurer for afladning, om den er sikret eller ej...

Held og lykke med det!

J.
Try again, fail again. Fail better /Samuel Beckett

Brugeravatar
Jovka
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 30. jul 2007, 18:07
Interesser: ----
Geografisk sted: Aarhus

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jovka » 26. mar 2009, 16:14

Tak sakl i begge have :) den jeg har kig på er nemlig en extreme. Jeg bemærkede bare at det eneste jeg kunne se forskel på var ladegrebets udformning
"Der er ingen palauer med Sauer"

Thomas12cm
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 8. jan 2008, 20:22
Interesser: Jagt og Våben
Geografisk sted: Esbjerg
Been thanked: 3 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Thomas12cm » 26. mar 2009, 21:12

der er også kælet lidt mere for låse-gangen i outbacken
mvh. Thomas Olesen

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Gunnut » 27. mar 2009, 09:58

Jovka skrev:Så er stål vel at fortrække
NEJ ;-)

Jeg var ikke det mindste i tvivl om at det skulle være Alu og jeg har ikke fortrudt. Eneste grund til at vælge stål er, såfremt du ønsker at kunne skyde med kalibre over 9,3 x 62. Køb Alu og nyd den totale fede fornemmelse af en kvalitets skyder i letvægt (og så lev med at rekylen er lidt hårdere i en Outback end i en Extreme).

En Outback med flad låsegreb, mat fluted pibe og så en forholdsvis let Zeiss i en god swingmontage og så to piber (og låse) i fx. .223 og .308 så er du godt kørende.

TÆNK meget over om du er til pürsch med bevægelse over lidt større afstande. Selv få gram kan mærkes over tid. Og hvis du er sikker på at du aldrig vil skyde med kalibre over 9,3 x 62, så køb en Outback (og NEJ der er ikke noget der river sig løs, med mindre det ikke er monteret korrekt.....det er ikke en secondhand skyder Sauer har lavet). ;-)

Har i for øvrigt set de 2 nye Sauer 202 (Yukon og Polar)?
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Jovka
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 30. jul 2007, 18:07
Interesser: ----
Geografisk sted: Aarhus

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jovka » 27. mar 2009, 11:58

Ja det har jeg, og de er extremt blærede. Jeg kom til at tænke på gensalgsværdien i sådan en Sauer? hvor godt holder disse prisen?
Jeg tror stadig det bliver Extreme modellen hvis det er, den jeg har kig på har fluted løb og så synes jeg også at ladegrebet er rarere i rund form end den mere bølgede udgave
"Der er ingen palauer med Sauer"

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Gunnut » 28. mar 2009, 09:02

Jovka skrev:Ja det har jeg, og de er extremt blærede. Jeg kom til at tænke på gensalgsværdien i sådan en Sauer? hvor godt holder disse prisen?
De holder prisen ret godt, efter hvad man kan se på brugtmarkedet.
Jovka skrev:Jeg tror stadig det bliver Extreme modellen hvis det er, den jeg har kig på har fluted løb og så synes jeg også at ladegrebet er rarere i rund form end den mere bølgede udgave
Jooo, jaaaa, meeeeen. Nu er der flere grunde til at vælge en fluted pibe. En af de to bedste grunde er dog vægten. Så hvis man blandt andet vælger fluted pibe, for at reducere vægten, så skal man klart gå hele vejen. Og mht. det flade ladegreb. Jeg havde samme indstilling før jeg fik min Sauer. Havde bestilt den med rundt greb, men noget gik galt. Da jeg så først havde den, oplevede jeg at det flade greb er helt super. Jeg blev så glad for det, at den eftrfølgende lås blev bestilt med flad greb.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Jovka
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 30. jul 2007, 18:07
Interesser: ----
Geografisk sted: Aarhus

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jovka » 28. mar 2009, 11:36

Et fluted løb kan da også medvirke til en bedre afkøling hvis du fx. er i jagt biografen og brænder 70-100 skud af. Vil du ikke give mig ret i det, da overfladen på løbet bliver større?

Og hvis jeg nu fortrækker kuglegreb og stål låsestol, så er Extremen vel at fortrække? Er der overhovedet nogel ulemper ved den frem for Outbacken? Og jeg tror også at Extremen er billigere
"Der er ingen palauer med Sauer"

Brugeravatar
Jamo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 15. jul 2007, 19:48
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jamo » 28. mar 2009, 19:55

Det med køling af piben er vist kun rent teoretisk... En norsk test (som jeg ikke kan finde) har vist, at der stort ingen forskel var på en fluted og en ikke fluted pibe. Derimod er der forskel på tynde jagtpiber kontra svære matchpiber...

Flutning skal man vælge, hvis man vil have lavere vægt og et blæret look! Jeg synes personligt, at det ser vildt godt ud - og derfor har jeg da også en 308W pibe, jagtmatch og fluted til min Sauer :mad:
Try again, fail again. Fail better /Samuel Beckett

Brugeravatar
Jovka
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 30. jul 2007, 18:07
Interesser: ----
Geografisk sted: Aarhus

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jovka » 29. mar 2009, 13:22

Det ser nemlig også blæret ud, :) men modellen jeg har fået tilbud på er nemlig med fluted pibe.
Hvilken af de to modeller er egentligt den dyreste fra ny af? Jeg har lidt svært ved at finde priser´begge rifler i samme butik
"Der er ingen palauer med Sauer"

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Gunnut » 29. mar 2009, 13:33

Jovka skrev:Et fluted løb kan da også medvirke til en bedre afkøling hvis du fx. er i jagt biografen og brænder 70-100 skud af. Vil du ikke give mig ret i det, da overfladen på løbet bliver større?
Jamen, jamen jeg nævner jo "en ud af de to bedste grunde". Og det var så vægt. Den anden "af de to bedste grunde" er naturligvis den større overflade, med dertil hørende større stivhed (mindre svingninger) og så naturligvis hurtigere afkøling, men det var ikke lige relevant at udpensle, da spørgsmålet går på fordelen ved Outbacken, frem for Extreme (og visa/versa), og her er mit argument så VÆGT!
Jovka skrev:Og hvis jeg nu fortrækker kuglegreb og stål låsestol, så er Extremen vel at fortrække? Er der overhovedet nogel ulemper ved den frem for Outbacken? Og jeg tror også at Extremen er billigere
Nej der er ingen ulemper, ud over den er tungere og lidt et "bi-produkt" af Outback'en (nu får jeg høvl).

Mht. pris er jeg ret sikker på at Outback'en er dyrere, da den ofte skal bestilles hjem, mens Extreme'en ofte har været en "udslagsvare" (med et koncept, med kniv, rem etc.). Mener flere forhandlere har taget Extreme hjem. Så hvis du kan leve med "Bilka" modellen af de to, så køb en Extreme.

Bwahahaha, sorry det var en til min Buddy, som også skriver i denne tråd.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Jovka
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 30. jul 2007, 18:07
Interesser: ----
Geografisk sted: Aarhus

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jovka » 29. mar 2009, 19:35

Bilka og jeg krydser ikke helt klinge ;-) Men jeg tror lige jeg skal undersøge markedet for Outbacker, det ville bare være ærgeligt hvis den var meget dyrere. Jeg takker for jeres svar
"Der er ingen palauer med Sauer"

Brugeravatar
Jamo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 15. jul 2007, 19:48
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jamo » 29. mar 2009, 19:46

Gone Nut: :nutkick:

Jovka: Husk på at du mister en stor del af din fleksibilitet ved at vælge den lettere Outback med alulåsetol. Det lækre ved vekselpibesystemet er jo at man kan skifte mellem mange kalibre - dog ville jeg aldrig smide f.eks. en 9,3x62 pibe på en alulåsestol (af samme årsag laves Sauer 202 Magnum-låsestol heller ikke i alu så vidt jeg ved...)

Derudover kan du jo lige spørge Hr. Nut hvordan rekylen fra hans 308W føles - bare med en standard 165 grains kugle <=> Det er da ikke sjovt skulle bide i græsset hvergang du hakker et skud af...

Men der er ingen tvivl om, at hvis du kun er ude efter en let riffel - så vælg Outback. Vil du have en riffel med større flekisibilitet hvad angår kalibre, større styrke fsva kikkertmontering osv. - så vælg stål!

Vægten betyder ikke en fis for mig - jeg skal ikke på bjergjagt lige foreløbig, og på bukkejagt kan jeg godt slæbe de ekstra 800 gram med ;-) Men har du lige så smalle skuldre som Nutty - så skal du da have en Outback <+: (1 -1 Buddy)

J.
Try again, fail again. Fail better /Samuel Beckett

Brugeravatar
Jovka
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 30. jul 2007, 18:07
Interesser: ----
Geografisk sted: Aarhus

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jovka » 29. mar 2009, 22:59

Det lyder vist lidt som en religionskamp herinde ;-)

Jeg tror sq det bliver Extremen. Da du nok også har ret i det med kaliber flexibiliteten :) Man ved jo som sagt aldrig hvilken kaliber man kunne få lyst til at smide på riflen
"Der er ingen palauer med Sauer"

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Gunnut » 30. mar 2009, 21:40

Jovka skrev:Det lyder vist lidt som en religionskamp herinde ;-)
Nej da. Nogen har bare ikke mod på at skyde med en let skyder, eller skyde med 9,3 uden "tøse-dims" på (mundingsbremse). <=>
Jovka skrev:Jeg tror sq det bliver Extremen. Da du nok også har ret i det med kaliber flexibiliteten :) Man ved jo som sagt aldrig hvilken kaliber man kunne få lyst til at smide på riflen
Tænk dig godt om!

Du kan uden nogen problemer sætte en 9,3 pibe på. Outback'en er lavet til at kunne skyde med alle "medium" kalibre (og her er 9,3 så den største). Med mindre du skal have den med til Afrika (og bo der) så får du næppe nogen siden brug for noget større end 9,3. Og er du rekyl-tøs (som mig og Jamo), kan du jo bare smide en "tøse-dims" på......det nægter jeg dog selv at gøre!!!

Helt seriøst så var jeg oprindeligt indstillet på, det skulle være en Extreme, indtil jeg talte med en jæger, som praktisk talt ikke laver andet end jagt i ind- og udland. Han havde (har) en Outback i .270 og han forklarede mig at en Extreme ikke er en rigtigt skyder <+: Den er bare lavet fordi Sauer fandt ud af, at ikke alle turde skyde med en lette Outback (nå spøg til side). Han fik mig overtalt. Og det væsenligste argument var altså det total nydelse af en let skyder.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Jamo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 15. jul 2007, 19:48
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jamo » 31. mar 2009, 09:51

Og det væsenligste argument var altså det total nydelse af en let skyder.
Lige pånær når du vrider dig i græsset efter et enkelt skud med 308'eren <=> :nutkick: Så ville jeg da til hver en tid få monteret en tøsedims - glemme alt det matchofis, og få en meget behagelig rekyle og dermed en langt bedre skydning!

Hvis den udelukkende skulle være monteret med en 223R, 22-250 eller 243W (evt. 6,5x55) ville jeg formentlig også vælge den lette outback...for der kommer den til sin ret. Men men...større kalibre end det.... :shock: Av for den - og Gunnut siger det jo selv, at hans sølvpapirsskyder sparker som en hest - og hvorfor udsætte sig selv for det. Fair nok, hvis man er en erfaren skytte, der er totalt ligeglad med rekyl og sagtens kan håndtere det (dem er der bare ikke så mange af), så skal man da vælge letvægteren... Men min erfaring er, at det med rekyl er et rigtig matchofænomen. De fleste siger, at de ikke har problemer med det, men man ser gang på gang at det ødelægger deres skydning totalt - og selvfølgelig har det INTET at gøre med rekyl...det er dårlig ammunition, montager, kikkert og alm muligt andet... Jeg har selv været der, og må erkende at for meget rekyl ødelægger min skydning!

Derfor har jeg en 223R som er total fed at træne med... en 308'er som er vildt lækker fordi den ikke sparker mere end nødvendigt er (Sauer Extreme) og en 9,3x62 med en Bubber monteret for enden...det giver en rekyl der ligger et sted mellem 308 og 30.06...bestemt håndterbar, da det ikke er en skyder jeg ligger og træner 100 skud med på banen...

Så kan vi vist helle ikke koge mere suppe på den <>\:

<+:
Try again, fail again. Fail better /Samuel Beckett

Brugeravatar
Jovka
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 103
Tilmeldt: 30. jul 2007, 18:07
Interesser: ----
Geografisk sted: Aarhus

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jovka » 31. mar 2009, 22:30

Jamo skrev: Så kan vi vist helle ikke koge mere suppe på den <>\:
Jo lad og koge lidt mere Sauer suppe :;_=) , for jeg er stadig i tvivl, jeg vil på den ene side ikke have noget anden rangs værk, men jeg vil dog på den anden side heller ikke smide mange flere tusinde efter en Outback.
"Der er ingen palauer med Sauer"

Brugeravatar
Jamo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 15. jul 2007, 19:48
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Jamo » 1. apr 2009, 07:02

Uanset hvilken Sauer du køber bliver det ALDRIG "anden rangs værk"... Jeg ved at Gunnut sikkert bruger det udtryk - men det helt sikkert kun ment for losse lidt til mig (og jeg kan tage det <+: )

Du skal vælge den model, der passer til dit behov!!!

Det eneste du egentlig bør gøre op med dig selv er:

Vil jeg have en lettere riffel (vi taler 700gram!!!??? - mere er det altså ikke) - Eller er jeg ligeglad...

Vil jeg have langt kraftigere rekyl i de større kalibre...eller er jeg ligeglad = fordelene ved en let riffel opvejer ulemperne ved høj rekyl...

thats it...ellers er der ikke nonge nævneværdig forskel på de to rifler du kigger på...

J.
Try again, fail again. Fail better /Samuel Beckett

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af Gunnut » 1. apr 2009, 10:49

Jovka skrev: Jo lad og koge lidt mere Sauer suppe :;_=) , for jeg er stadig i tvivl, jeg vil på den ene side ikke have noget anden rangs værk, men jeg vil dog på den anden side heller ikke smide mange flere tusinde efter en Outback.
Nå nu skal jeg vel være lidt seriøs.

En Outback i fx. .308 sparker som et ondt år. Jeg har flere gange fået slået hul af huden, men jeg har ALDRIG mærket det, før jeg kunne mærke fornemmelse af en lille blod dråbe etc. Grunden til det sker for mig, er at jeg IKKE er rekyl-bange og derfor ødelægger jeg ikke mit skud, ved at knuge krampagtigt omkring mit våben, når jeg laver det perfekte ubevidste aftræk.

Ovenstående sker så kun på jagt og aldrig på banen. På banen ligger jeg skulderen lidt bedre til etc., men når jeg skyder vildt så afgiver jeg skuddet, ens, uanset om jeg skyder med .308 eller .222. Der sker alt for mange anskydninger fordi vi jægere rykker skuddet af (og det gør man som regel fordi man er skudræd). Så er du ikke en spinkel gut som mig, og er du ikke det mindste i tvivl om, at du altid kan lave et ubevidst aftræk, uanset kaliber (spark), så køb en Outback.

Det kan også siges sådan her:

Hvis du vil have den i .308, eller større og vil ligge på skydebanen, hver lørdag og brænde 100 til 200 skud af, så køb dig en Extreme, eller sæt en "bubber-dims" på din Outback.

Som sagt har jeg både .223 og .308 vekselsæt. Jamo har det samme + 9,3. Der er ingen tvivl om, at vi begge på årsbasis, skyder langt flere .223 skud, end .308 og det er uanset at jeg skyder med Outback og Jamo skyder med Extreme. Og ingen af os ved reelt om rekylen, med .308, mærkes mere slem i en Outback end i en Extreme. Vi gætter dog begge på, at de mindre gram i Outback'en, giver en lidt mere mærkbar rekyl, men det er kun spekulationer, da vi ikke har prøvet den andens riffel endnu.

Jeg tror næppe en Outback koster flere tusinde mere end en Extreme. De koster givet, det sammen som udgangspunkt, men da det tyder på Extreme er markedsført i DK, som et tilbud (eller som en samlepakke), kunne det tyde på, der er flere Extreme på det danske marked og det kan resultere i, at den måske koster ca. 1 kg mindre end en Outback.

Det du skal tænke på, er at når du køber en Sauer 202, så køber du (for det flestes vedkommende) en skyder for livet. Og når først du har valgt mellem Extreme og Outback, så kan du ikke vælge om (jo men så mister du penge).

Lyt ikke til alle bemærkningerne om at en "alu-skyder" ikke holder. Den er lavet af SAUER og de laver flere andre modeller med Alu låsestol. DEN HOLDER!!!!

Du skal ene alene spørge dig selv om VÆGT betyder noget for dig. Hvis du har tænkt dig at sætte en tung montage og en olietønde på, så er der næppe nogen grund til at købe en Outback, mens hvis du har tænkt dig at sætte en x 42 på (den ser total fed ud med en x 42) og en let montage, så køb en Outback.

Og hvis vi lige skal drille Jamo:

Med en Outback har du den rigtige Sauer "plastikskyder" og du vil stå med en speciel riffel, som ikke mange har. Med en Extreme har du bare en almindelig Sauer 202, som man så har sat et plastik skæfte på ;-) Og så kan du jo i princippet "bare" købe en standard Sauer 202 og så sætte plastik på.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Forskel på Outback og Extreme

Indlæg af SHR 30.06 » 1. apr 2009, 19:50

Jovka skrev:
Jamo skrev: Så kan vi vist helle ikke koge mere suppe på den <>\:
Jo lad og koge lidt mere Sauer suppe :;_=) , for jeg er stadig i tvivl, jeg vil på den ene side ikke have noget anden rangs værk, men jeg vil dog på den anden side heller ikke smide mange flere tusinde efter en Outback.
Så køb dog en blaser professionel :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Besvar