Gråzone

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Besvar
Brugeravatar
FUB
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 387
Tilmeldt: 6. jun 2004, 22:14
Geografisk sted: For enden af søen
Kontakt:

Gråzone

Indlæg af FUB » 7. jul 2006, 20:18

Hejsa..

Her en af de kryptiske..

Er blevet ringet op af dem som forpagter nabojagten til vores. ( dvs dem der ejer ejendom og jord)

De har set en anskudt ræv rende i noget der hedder en korngrav (hva så end det er) og vil gerne have aflivet den hersens ræv. Men de har lige overtaget ejendommen og jorden og jagtretten er udlejet til andre ( fulgte med i overtagelse af ejendom) Men de ved faktisk knap nok hvem der er, og så er det lige spørgsmålet kommer:

De spurgte om jeg ville få den ræv aflivet, men kan jeg komme i problemos nu hvor jagtretten er lejet ude eller er det lige meget i det her tilfælde, når det er ejeren af jorden der ønsker det gjort..

What to do?
Her burde stå et eller andet smart

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Nygaard » 7. jul 2006, 20:29

Tror godt de må bede dig om det, for de har vel ikke udlejet brugsretten, kun jagtretten?

Hvis det kun er jag jagtretten, må de vel godt få andre til at komme og regulere :)
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
FUB
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 387
Tilmeldt: 6. jun 2004, 22:14
Geografisk sted: For enden af søen
Kontakt:

Indlæg af FUB » 7. jul 2006, 22:35

Problem løst...
Her burde stå et eller andet smart

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 7. jul 2006, 22:42

Det jeg vil kalde en korngrav er en i beton støbt fordybning i gulvet med rist over, bruges til at tippe korn af i, og bliver så transporteret videre med snegl eller elevator.

Hvis mikkel har forvillet sig ned i en sådan og halter rundt er det med at få ham aflivet så hurtigt som muligt.

Vær hunde forsigtig med opspringere, hvis du endelig skal skyde ham, så brug en lille riffel f.eks. .22 magnum.

Personlig ville jeg snuppe en co2 flaske fra en svejser (standart værktøj på gårde) og lade co2'en sive ned i graven, co2 søger nedaf og bedøver og afliver ham fuldstændigt smertefrit og humant.

...og husk at co2 også optages gennem huden, så gå ikke ned før der luftes ud!

..nå forhåbentligt er han aflivet for længe siden :,.>(/
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Besvar