rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Batler Britton » 14. apr 2010, 21:53

jeg har i nogen tid leget med min HW90 (købt brugt), men den har været lidt uhåndterlig. ved lidt søgen, kunne jeg se at en del andre også har haft de oplevelser. først fortog jeg en kontrol af trykket på gasrammen, men den var lige efter forskriften på 26bar. chronografen sagde 268m/s med jsb 16gn, hvilket er lidt over det opgivede 260m/s. derfor troede jeg, at den bare skulle opføre sig sådan, når nu poweren var iorden.

jeg valgte så at bestille stempelpakning, løbspakning, og knapper hos maccari, for at se om det kunne afhjælpe problemet. det skulle så senere vise sig, at det var rekyldæmper ordningen der havde sat sig fast.

adskillelsen viste sig mod mine forventninger at være utrolig nemt. først afmonteres skæfte, løb og aftræk. dette adskiller sig på ingen måde fra en alm. fjederbøsse. tilbage står jeg nu med selve cylinderen.
tryk af.jpg
tryk af.jpg (54.53 KiB) Vist 5309 gange
først skal trykket tages af gasrammen, dette gjorde jeg med manometeret, men kunne såmænd også have gjort det med umbraconøgle eller lign. ved at trykke på ventilnålen. herefter skrues den lille umbracoskue i bagstykket ud. den sidder der som lås for pindbolten der holder gasrammen. pindbolten trykkes ud, og nu kan gasrammen udtages.
gasram samlet.jpg
gasram samlet.jpg (87.32 KiB) Vist 5308 gange
den ser overraskene nok ikke ud af meget.
slibning af spor.jpg
slibning af spor.jpg (74.68 KiB) Vist 5312 gange
det første der næsten får det til at svie i mine øjne, er sporet som ladearmen køre i. det ligner gud hjælpe mig noget som er hugget ud med en flinteøkse. jeg finder hurtigt min dremel og sliber det værste, og så en afsluttende slibning med en lille smergelsten. som det ses på billedet, kunne det godt blive bedre. jeg er af natur født doven, og har derfor stillet mig tilfreds med resultatet.
gasram adskilt.jpg
gasram adskilt.jpg (66.51 KiB) Vist 5312 gange
på billedet ses gasrammen adskilt.
set fra venstre: bagstykket, o-ringe og plastskive, rekyldæmper klods, gasramcylinder (stemplet)
da jeg havde trukket bagstykket ud af gasramcylinderen, og taget o-ringe/plastring ud, kunne jeg se rekyldæmperklodsen helt nede i bunden af cylinderen. jeg rystede den nogle gange, og slog den mod hånden. den blev bare siddende. herefter slog jeg cylinderen mod et fyrtræsbrædt for at slå den ud ved hjælp af inerti. det fik den heller ikke til at rokke sig ud af stedet.
rekyl dæmper.jpg
rekyl dæmper.jpg (66.72 KiB) Vist 5312 gange
så prøvede jeg med et stk svejsetråd, der var lagt dobbelt og snoet, med en lille krog i enden. den fik jeg klemt igennem hullet i rekyldæmperen, men dette kunne heller få den ud. nu var min tålmodighed forlængst sluppet op, for nu skulle den fætter bare ud. jeg fandt et 6mm alurør, og satte en lille stump gummislage i begge ender. satte røret ned mod hullet i klodsen, og en blæsepistol i den anden ende. inden i skrige op om, at det er piss. farlig, kan jeg kun sige at når jeg er oppe i det røde felt, så er det sq fuc..ng lige meget ##*. først blæste luften bare ud, men pludselig gav det et ordentlig drøn, og en mærkelig dims fløj gennem værkstedet.

efter en halv time tid, overgik mine fingre fra at være følelsesløse til en snorende smerte. skidt pyt, de gror jo sammen af sig selv igen, det gør bøssen ikke. jeg kunne nu konstaterer at rekyldæmperen havde været smurt med noget formegentligt organisk fedt. opløsningsmidlet i det var forlængst fordampet. tilbage var kun noget hårdt og harsk masse, som havde fået den til at sidde så fast. o-ringene havde heller ikke haft godt af det fedt, for de var svulmet helt op.

jeg pudsede dæmperklodsen med scoth brite poleruld, og tog herefter en strimmel af det og hæftede fast på en 12mm rundstok. den blev monteret på boremaskine, og jeg kunne så hone cylinderen med dette. jeg satte nye o-ringe på, og smurte det med syntetisk siliconefedt. nu kørte rekyldæmperklodsen helt fint igen :eek:
o-ringe gasram.jpg
o-ringe gasram.jpg (33.58 KiB) Vist 5311 gange
som i kan se, så er tætningen mellem stempelstang/rør og cylinderen i gasrammen identist med opbygningen på et hydralikstempel. 2 o-ringe og en plastring. jeg smurte rillerne med det før omtalte siliconefedt, og isatte o-ringene. herefter kunne gasrammen skubbes sammen igen, og er nu køreklar.
knapper.jpg
knapper.jpg (52.85 KiB) Vist 5309 gange
jeg har limet knapper på stemplet (gasramcylinderen) og hvorfor så det!! tja, den vil sq nok se dum ud med lynlås :blink:
jeg bemærkede ved adskillelse, at det var nogle små ridser bagerst på stemplet foroven. disse er kommet når der lades. ladestangen fra løbet skubbe jo kun på undersiden af stemplet, og presser det op mod cylinderen. jeg satte derfor en knap der. der er 2 bryst på stemplet, som styre det. her limede jeg 3 knapper på det bagerste, ligeligt fordelt. dette skulle så vise sig at være en fejl, for det var der ikke plads til. måtte slibe dem af igen, og lime nogle nye på længere tilbage på stemplet. denne gang brugte jeg 4 stk, og de skulle lige pudses lidt, for at kunne være der. jeg ridsede stemplet med en diamantfil, hvor knapperne skulle sidde. dryppede så en enkelt dråbe cyanolim på og så knappen ovenpå. knapperne er sansynligvis lavet af noget tynd teflon, som så ud til at være standset ud med en alm. papirhulmaskine
rejfning.jpg
rejfning.jpg (32.84 KiB) Vist 5309 gange
jeg har før haft held med at rejfe tranferporten 45gr. har tidligere oplevet at det kan give 5-8m/s, så det blev også gjort på denne.
tryk påfyldning.jpg
tryk påfyldning.jpg (62.79 KiB) Vist 5308 gange
efter samling, skal der fyldes tryk på gasrammen igen. jeg har så brugt min FX pumpe til opgaven, men en pumpe til affjedringen på en cykel kan også gøre det. da inddelingen på manometeret er lidt grov, fyldte jeg den til ca. 35-40bar. tog så herefter det orginale manometer, og justerede trykket ned til 26bar (fabriksopgivet)
chrono.jpg
chrono.jpg (80.69 KiB) Vist 5307 gange
den dieslede tydeligt ved de første 2-3 skud, og derefter lød den normalt igen. chronografen afslørede dog, at der var 10-15m/s i udsving. efter 35-40 skud, havde den stabiliseret sig. sjovt nok, landede den på 260m/s, som jo er fabriksdata (jsb 16gn). jeg har egentlig tabt 8m/s, men det skyldes nok at den fastsiddende rekyldæmper havde virket som vægtforøgelse på stemplet.

målet er nået, jeg har fået en noget mere kultiveret bøsse ud af det.
ved at tage lidt af trykket, ja på gasrammen altså, så der er ca18-19bar, går den 234-235m/s. der skyder den virkeligt smooth. nu er den født som en magnum, og derfor bliver det altså med fuld tryk. jeg må bare lære at håndterer det.

et one piece mount er på vej, så jeg snart kan fremvise nogle skiver. det blev bestilt hos schneider for 6 uger siden :evil: mon de har fået gravet råvarene op :???: sådan nogle skidesprællere
Senest rettet af Batler Britton 14. apr 2010, 22:44, rettet i alt 1 gang.
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Ledsmoke
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 442
Tilmeldt: 4. nov 2005, 00:07
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vonge
Has thanked: 53 times
Been thanked: 21 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Ledsmoke » 16. apr 2010, 12:57

:bowdown: BB :goodpost: God journalistik og gode billeder :razz:

Batler Britton skrev:... kan jeg kun sige at når jeg er oppe i det røde felt, så er det sq fuc..ng lige meget ##*.
:giggle: Ah ha hah ha Hvor jeg dog kender det, al opdragelse og forsigtighed over bord, og så ud over stepperne! Nu skal det fandeme.....
Mvh Ledsmoke

Et demokrati er kun så godt som de informationer der tilgår dets borgere.

Fakta : Loven gælder kun for dem der bliver fanget!

Tykkesen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. aug 2006, 11:22
Geografisk sted: Hillerod
Been thanked: 3 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Tykkesen » 17. apr 2010, 21:07

tak , meget fint indlaeg , har selv haft 2 af disse og er stadig en stor fan ! . Bare blevet for gammel og svagelig til at baere rundt paa den . ....
Herlig skyder , bliver nok noed til at kobe en igen en dag . God reference indlaeg naar den dag igen kommer .
EJ

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Batler Britton » 27. apr 2010, 01:05

ved et tilfælde, har jeg lige opdaget at gas-rammen på BENJAMIN TRAIL NP XL1500, og REMINGTON NPSS er fyldt med nitrogen.
på HW90 er gasrammen "kun" fyldt med atmosfærisk luft.
kan jeg evt med fordel fylde den med nitrogen? har også adgang til helium, det er måske også en mulighed?
min tanke er, at jeg ved brug af anden gasart, måske kunne redukserer trykket og beholde ydelsen. den kræver altså lidt arnold arme, når der lades.

for at være ærlig, så ved jeg intet om gas/luftarter, så et par gode råd vil falde på et tørt sted

er altså lidt varm på helium ideen, men måske molekylerne er for små til at o-ringtætningen kan holde :???:
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Sort » 27. apr 2010, 01:28

Grunden til at man bruger nitrogen er at det er mere stabilt ifht temperatur. Så ja når du begynder at blive rigtigt prikken med skyderens ydelse er der en fordel at hente.
Nitrogen er så ligesom helium en ædelgas så på den led er der nok ingen forskel.

Grunden til at man i PCP kan vinde lidt hastighed ved at fylde med helium er at det flyder bedre/hurtigere gennem små huller (transferporte etc) Men din gasram er jo bare et stort stempel der bliver skubbet frem langt under den hastighed (alm lette) gasser kan udvidde sig med. Så nej jeg tror ikke du får nogen gevinst ud af at fylde med helium.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Sjaral
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 13. aug 2009, 10:52
Interesser: Luftvåben/jagtvåben
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 33 times
Been thanked: 22 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Sjaral » 27. apr 2010, 09:42

Sort skrev:Nitrogen er så ligesom helium en ædelgas så på den led er der nok ingen forskel.
Arhhh.. Nitrogen er ikke en ædelgas, det er kun dem længst til højre i det periodiske system :neutral:
Har også hørt om cykelryttere der bruger nitrogen i dækkene af en eller anden årsag.
Og så er der den forskel på atsmofærisk luft og rene gasser, at luft er væsentlig sværere at presse sammen end rene gasser. Mener at kunne huske at hvis man blander f.eks. 2 luftarter, så skal man lægge trykkene for de 2 luftarter sammen. Forstået på den måde at hvis man halverer volumen for hver af de 2 gasser, skal man bruge xkg tryk for hver af disse, men hvis du bruger en blanding, skal man lægge de to xkg sammen for at halvere volumen. (der er sikkert en finere formel for det)...

@Battler: Jeg tror du har ret i at helium er en dårlig ide, har arbejdet med kalibratorer med heatpipesystemer, hvor man ved blot -0,8bar havde problemer med at helium molekyler trængte ind og ødelage heatpipens funktion ved lægge sig øverst i heatpipen... Helium atomer kan trænge igennem rustfritstål i f.eks. termokander og ødelægge termoeffekten... Og jeg er ret sikker på at O-ringe ikke kan holde helium inde efter at have arbejdet med helium som sporingsmiddel med en heliumsniffer. Det lort trænger igennem næsten hvor som helst... Og ved de tryk Du arbejder ved, vil det slet ikke holde...
sjaral

Daystate Grey Shadow 5.5 MTC 5-20x50
FX Gladiator-TomK 5.5 MTC 8-32x60
HW97K-LR Maccari 5.5 NS 4-12x42

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Sort » 27. apr 2010, 10:20

hmm godt jeg droppede at læse kemi. Nå men samme forskel, med de tryk og temperaturer du arbejder ved tror jeg ikke nitrogen er relevant for andet end nogle promille i stabilitet.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Batler Britton » 27. apr 2010, 13:03

jeg er godt klar over, at jeg ikke kan udvinde mere energi, end der bliver tilført.
de forskellige gasser/luftarter egenskaber kunne måske bare optimerer funktionen i en gas-ram.

jeg tænkte på om nogle gasser måske er nemmere at komprimerer(ladning), eller har en bedre evne til at dekomprimerer(skudafgang)

en anden tanke jeg har haft, er at hvis der bruges en inert gas, så er det måske noget at hente ved at tilsætte et meget flygtig smøremiddel.

friktionen er stor i gas-rammen, pga o-ringtætningen. jeg har allerede "tabt" 18m/s på den. den er smurt med syntetisk siliconefedt, men det har en ringe bære/vedhæftningsevne.

jeg er overbevist om, at udnyttelsesgraden på gas-rammen kan forbedres. min AR3000 går 236m/s med jsb 16gn, og der skal ikke bruges den halve kraft for at lade den.
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Sjaral
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 13. aug 2009, 10:52
Interesser: Luftvåben/jagtvåben
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 33 times
Been thanked: 22 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Sjaral » 27. apr 2010, 13:26

Ja der må jeg nok melde pas... Kan ikke umiddelbart se at man skulle kunne nedsætte friktionen synderligt... Hmmm vent nu lidt... måske man kunne anvende teflon pakninger, da de har relativ lav friktion, spørgsmålet er bare om teflon kan tåle så højt tryk uden at deformere... Det har jeg mine tvivl om...
sjaral

Daystate Grey Shadow 5.5 MTC 5-20x50
FX Gladiator-TomK 5.5 MTC 8-32x60
HW97K-LR Maccari 5.5 NS 4-12x42

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Sort » 27. apr 2010, 15:48

Ideen med inert gas og flygtig smøring er faktisk god. Jeg tror nu ikke medmindre du finder noget virkeligt brandfarligt at det ville diesle i atm luft ved de tryk.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Batler Britton » 27. apr 2010, 17:13

skal det forståes sådan, at jeg med sindsro kan fyld lidt teflonolie(PFPE) i gas-rammen.
trykket i gas-rammen afladt tilstand er 26bar, men jeg har ingen ide om, hvad trykket er i ladt tilstand. manometeret på det specialværktøj man justerer trykket med går kun til 40bar, og jeg vil helst ikke ødelægge det.

hvad skade kan der egentlig ske, hvis det ikke går? der er jo masser af gods i en HW, så mon ikke bare o-ringene bliver skud ud, og evt ventilen
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Sort » 27. apr 2010, 17:48

Normalt diesler ting jo ved hurtig kompression ikke ved dekompression. Dvs jeg tror ikke du kan få smørelsen til at diesle selv hvis trykket når 60 bar. Men hvis du har ren nitrogen er der jo helt gratis sindsro at hente.

Hvis du vil kende trykket, kan du måle hhv volumen udstrakt og komprimeret, sålænge vi er under 200 bar giver en halvering af volumen en fordobling af tryk.. Eller

20 bar x 20 ccm er 400 ccm luft. Komprimeres volumen til 2 ccm bliver trykket så 400/2=200 bar. Men det ville undre mig hvis din gasram var opbygget med så voldsom trykstigning.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Batler Britton » 27. apr 2010, 19:25

volumet bliver redukseret ca 40% (vurdering)
vil helst teste med atmosfærisk luft først, og med smøremiddel. de fleste har ikke adgang til alle de forskellige gasser, som jeg har. så kan jeg lege med de andre gasser bagefter.
jeg prøver at drage noget erfaring, som kan være brugbar for de fleste intereserede.

mit formål med tråden har været at man ikke behøver været bange for gas-ram systemet. der har tidligere været fremlagt formodninger om at en gas-ram er følsom mekanik, og dyr vedligeholdelse. det forholder sig efter min mening modsat. gas-rammen består groft sagt kun af 2 stålrør med 2 o-ringe imellem, og en lille ventil til justering af tryk. eneste sliddel er de 2 o-ringe.

HW90 er i bund og grund en HW80, hvor fjeder og fjederstyr er udskiftet til gas-ram.

den kommer rigtig til kort ved jagt/regulering. modsat fjederudgaven, kan den tåle at stå spændt(ladt) i flere mdr, uden det påvirker poweren/træfpunkt. mht. til power, er gas-rammen generalt fjederen overlegen.

HW90 er egentlig rimelig børnesikret, da den kræver en fornuftig kampvægt for at lade den :biggrin:
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Sjaral
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 13. aug 2009, 10:52
Interesser: Luftvåben/jagtvåben
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 33 times
Been thanked: 22 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Sjaral » 27. apr 2010, 19:41

Hej Battler,

Jeg er enig i Sorts antagelser, og ser det heller ikke som noget problem at bruge teflonolie... Men jeg tror stadig at effekten vil være minimal, og silikoneolie er også ret god til at glide... Men lad det komme an på en prøve...
Det jeg tænkte på var at udskifte O-ringene med PTFE-pakninger, men jeg tror ikke de kan holde til trykket, og de holder nok heller ikke tæt nok, da de ikke er så fjedrene som o-ringene...

Jeg har svært ved at se en løsning på at den er hård at lade... Det skulle da lige være et længere løb :fun: , så vægtstangprincippet vil gøre det lettere :mrgreen:

Men hvis det var mere power du ville have, så kunne en lidt større transferport og lidt mere tryk på gasram'en nok klare det...
sjaral

Daystate Grey Shadow 5.5 MTC 5-20x50
FX Gladiator-TomK 5.5 MTC 8-32x60
HW97K-LR Maccari 5.5 NS 4-12x42

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Batler Britton » 27. apr 2010, 20:13

sjaral skrev:....Men hvis det var mere power du ville have, så kunne en lidt større transferport og lidt mere tryk på gasram'en nok klare det...
mit mål er samme power, men med mindre tryk på rammen, så den lades nemmere.
jo højere tryk, des mere friktion ved o-ringene.

en anden pudsig oplevelse er, at ved 15gn hagl har den en anden lyd, og mere mekanisk smæld. dette oplever jeg ikke i samme grad med 16gn.
min teori er at det lettere hagl når at forlade løbet, inden stemplet er i bund. når haglet har forladt løbet, er der jo ikke meget modtryk til at bremse stemplet.
måske tranferporten er lige lille nok til at sende alt luften bag haglet, inden det forlader løbet.

der er flere parametre at stille på :glasses:

jeg har aldrig prøvet noget, som er perfekt. men kan godt stilles tilfreds med mindre :neutral:
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Sort » 28. apr 2010, 01:22

Piston slam er ikke en ønskelig ting. Men tit ligger det punkt der er imellem at riflen brummer og der hvor stemplet slår indenfor meget små tolerancer i transfer port størrelse.

Hvis du oplever tendens til piston slam med 15gn, så stil trykket lidt ned på gasrammen. Hvis altså det er den haglvægt du vil bruge.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Tykkesen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. aug 2006, 11:22
Geografisk sted: Hillerod
Been thanked: 3 times

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Tykkesen » 28. apr 2010, 20:39

interessante indlaeg .....
jeg kan ikke hjaelpe her , har aldrig aabnet en hw90 er men ved at mange vaelger at skrue lidt ned for trykket. Mine var fabriksjustered og det var perfekt. ANg forskelle paa hw90 og hw80 saa mener du vist at hw80eren kommer lidt til kort iforhold til hw90eren . hw90eren er lidt tungere og ganske meget svaerere at knaekke , det er en ordentlig bamse , en rigtig luft hammer med noget mere output end en fabriks fac hw80. hw90eren har ogsaa et andet aftraek som bla er nem at aflade, ellers et super fint aftraek. Som du sikkert ved kan du soge paa den i USA (RX1 eller RX2) , hollaenderne har ogsaa vaeret meget glade for hw90eren, maaske du kan soge teknisk input der. Finder du noget kan du gerne vise det her, jeg forstaar fint hollandsk saa jeg kan hjaelpe med oversaettelse. . god fornojelse med den og endnu engang mange tak for dit fine indlaeg.
EJ

Ral
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. feb 2016, 17:27
Interesser: jagt
Geografisk sted: Danmark

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Ral » 6. feb 2016, 17:52

Hej
Har læst dit supergode indlæg.
Blot et spørgsmål.
Hvorkøber jeg diverse stempler, og o-ringe til minHW90. Mvh, Ral

Brugeravatar
Kask79
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. jan 2016, 10:24
Interesser: Luftvåben og Knive
Geografisk sted: Odense V
Been thanked: 1 time

Re: rep. af rekyldæmper/gasram på HW90

Indlæg af Kask79 » 9. feb 2016, 00:12

Der skulle være mulighed for at få det meste til din hw90 her hos T.W.Chambers. Bestilte fjedrestyr d.4.Feb. og har fået det idag. Plus der er en fin oversigt med koder på delene så de er til at finde hvis der ikke lige er billede ud for delen.

https://www.gunspares.co.uk/categories/24065/Weihrauch/

Vh.
Kasper
_

HW97kt.synthetic Hakko Superb 2,5x-10x42
HW95 Nikko Stirling Gold Crown Air King 4-12x42AO.
Diana 34 Tasco 4x32

Besvar