Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Lillelars
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 10. sep 2008, 22:11
Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 37 times

Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Lillelars » 2. dec 2011, 13:25

Hej, jeg er på udkig efter nogle GODE Jagtstøvler, og syntes udvalget er meget stort, så hvad bruger i andre?!?...
Pt bruger jeg bare mine alm gummistøvler med tykke sokker i, men ville gerne have nogle alm Jagtstøvler hvor jeg stadigvæk kan holde fødderne tørre!!
Husk og behandler andre, som du selv ville behandles :Hug:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af HappyNanoq » 2. dec 2011, 13:53

Har slidt to par Ekko Track op på jagt - det ene par var standard Ecco Track, det andet var Ecco Track "The Ultimate". Begge par holdt i 5-6 år. Dog smuldrede sålerne på par nummer to - men det var et problem de havde dengang, med gummiblandingen.

Både Ecco Track og "The Ultimate" var MEGET bløde i sålerne, og du kunne tilnærmelsesvis tælle hvor mange regnorme du jokkede på i blinde. Du var i hvert fald ikke i tvivl hvis du jokkede på en ledning, og du kunne mærke hvor den var under foden.


Jeg ville da også gerne have skiftet til et nyt par "The Ultimate" - så fik bestilt og leveret et par, men der var sket to fornyelser.

- En vigtig ting jeg lige så godt kan nævne med det samme - NEJ der er IKKE problemer med at sålerne smuldrer længere. ECCO har ændret såletypen på "The Ultimate" til en ældre gennemprøvet type.
Så dette er en saga blot - hvilket også var årsagen til at jeg gerne ville forny med dem.

- Det der gjorde at jeg så ikke kunne bruge "The Ultimate", var at de åbenbart også har lavet en lille smule om på pasformen, så støvlen er lidt mere "trang" hen over forfoden og altså klemmer lige nok til at støvlen er ubehagelig selv med tynde strømper.

Det jeg kunne lide ved ECCO, var at selv med almindelige hverdagsstrømper, der var støvlen perfekt hvad enten der var -30 grader, eller nær 40 grader og den havde en skøn pasform.


Er i dag gået over til VIKING DEER HUNTER (UGC Ultimate Grip Concept), som er rigtig gode - men samtidig en meget stiv støvle, med rigtig god pasform. Denne skulle også findes i en udgave som er mere blød/bevægelig. (vist tre forskellige niveauer endda)
VIKING støvlen er ikke helt på samme måde, selvom der er samme grad af isolering - der skal jeg gerne bruge varme strømper om vinteren.


Så hvis du har behov for en blød støvle, uden at være splattet - så vil jeg bestemt give Ecco Track The Ultimate et kig.

Ellers er VIKING DEER HUNTER værd at kigge efter.


Og tænk ikke på smuldrende såler.!
Det skulle være en saga blot - det HAR været et problem, ja, og jo flere der gentager det som en bekymring, afskrækker bare flere fra at få noget rigtig godt fodtøj.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Stoffer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 725
Tilmeldt: 22. nov 2008, 13:41
Interesser: Jagt og jagthunde
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 118 times
Been thanked: 56 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Stoffer » 2. dec 2011, 14:31

Hej,

Skal det være læder, er Meindl svaret. Jeg er dog også glad for mine Muck-boots i neopren
Da jeg arbejdede i skoven har jeg slidt rigtig mange læder støvler op. Normalt holder et par støvler i maks. et år ved almindeligt skovarbejde, Meindl klarer omkring det dobbelte

Stoffer

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Caspian1911 » 2. dec 2011, 15:05

Jeg har et par Chiruco, købt i Østjysk. De er meget behagelige og med en stærk sål.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
FT Cocker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. feb 2011, 12:15
Interesser: Hund, jagt og trædrejning
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af FT Cocker » 2. dec 2011, 16:55

Jeg bruger to par. Hvis området er svampet, så bruger jeg mine seeland gummistøvler med neoprenfor. Ellers bruger jeg mine hanwag randsyede læderstøvler. Sidstnævnte kræver dog lidt forarbejdning med at mætte syningen med læderfedt, men de er super gode at have på. Mine seeland gummistøvler er med lynlås, så de er nemme at få af og på. de holder fint vandet ude alligevel.

FT Cocker/Peter
Sauer 202 jaguar costom 6,5*55, Zeiss classic diavari 3-12*56
Vz 24 8*57js
Baikal ij27 o/u 12/70
Bühag suhl s/s 12/70
Winner spezial s/s 12/70

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Gunnut » 2. dec 2011, 19:01

Efter at have prøvet ALT må jeg give Happy ret. Ecco er sagen. Har brugt Ecco på jobbet i årevis og det virker. Køber snart et par korte Ecco jagtstøvler (kikker ikke på modeller, men vælger bare en Goretex i den længde jeg ønsker).
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 3. okt 2010, 19:21
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 219 times
Been thanked: 180 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Lasse68 » 2. dec 2011, 19:52

Jeg er også glad for ECCO. Er på mit andet par Track Ultimate og ja, de tidligere problemer med såler der smuldrede, eksisterer ikke længere. Det er som nævnt en blød, varm, let og lækker støvle. Er man mere til hårde, stive støvler,med god støtte, er LOWA brugt af mange.

http://www.armywear.dk/shop/lowa-combat-gtx-1776p.html
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

Brugeravatar
Odyssey
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 510
Tilmeldt: 7. apr 2009, 18:28
Interesser: FlugtSkydning og Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Odyssey » 2. dec 2011, 20:54

Gummistøvler = Aigle Parcour ISO
Læder jagtstøvler 1 = Viking Maple 7"
Læder jagtstøvler 2 = Härkila Pro Hunter GTX 12”


Og jeg er dækket godt ind til alt slags jagt med de støvler :razz:

MCC
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 87
Tilmeldt: 4. jan 2011, 09:22
Interesser: jagt, genladning og ombygning
Geografisk sted: Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af MCC » 4. dec 2011, 18:05

Har købt disse gennem PINeWOOD, og afprøvet dem i skotland
http://www.andrewshoes.com/dettaglio_pr ... 88&lang=it

kan varmt anbefales

Brugeravatar
Angus
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 1. feb 2007, 21:32
Interesser: Jagt Genladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 28 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Angus » 4. dec 2011, 19:23

Gummistøvler- Aigle Parcour ISO har lige fået et par hjem fra UK til 1000kr
Læderstøvle lang-Meindel Dover Extreme
Læderstøvle kort-Hanwag Alaska GTX

Angus
Senest rettet af Angus 6. dec 2011, 17:16, rettet i alt 1 gang.
At jage er at leve

Lupo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 528
Tilmeldt: 13. mar 2004, 16:53
Interesser: Jagt, Hundetræning, Genladning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Lupo » 5. dec 2011, 13:46

Efter at have prøvet ALT må jeg give Happy ret. Ecco er sagen. Har brugt Ecco på jobbet i årevis og det virker. Køber snart et par korte Ecco jagtstøvler (kikker ikke på modeller, men vælger bare en Goretex i den længde jeg ønsker).
Jeg ved ikke hvilke støvler inden for Ecco du bruger - men vi har inden for vores faggruppe anvendt Eccostøvler i snart 4 år (tror jeg nok) -
Og jeg er sq ikke synderligt imponeret over kvaliteten - Dem jeg har haft - og har vel snart slidt 4 par ned - de bliver utætte inden for 6 mdr - og det på trods af Goretex-membranen.

Vel - vi bruger støvlerne hårdt - men det skal de vel også kunne klare.

Mvh.

Lupo
Imod uvidenhed kæmper selv Guderne forgæves....................Lars Bæst:-)

S200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 9. feb 2010, 20:18
Interesser: Riffelskydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 44 times
Been thanked: 77 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af S200 » 6. dec 2011, 14:29

Har selv Le Chameau som gummi-støvler - 13 år gamle og stadig lækre at have på. Som læder støvler købte jeg for nylig et par Härkila Pro Hunter GTX (den høje model) - en super lækker støvle (efter jeg har gået den til...).

Jeg kommer ALDRIG til at eje et par Chiruca igen => købte for knap 5 år siden et par høje Chiruca Trekking til ca. 2400 DKK (fødselsdagsgave fra konen). Læderet blev passet og plejet og støvlen var meget behagelig at have på. MEN sålerne er rådnet væk - man har simpelthen anvendt en gummi-compound som ikke kan holde. Den danske importør sendte støvlerne til spanien og lovede mig dem retur "indenfor 2 måneder" - 4 måneder senere (....) kommer støvlerne retur - fabrikken kan ikke reparere dem og importøren vil ikke kompensere mig. Resultatet blev, at jeg måtte smide et par helt fine læder-støvler ud :shame: Købte for et halvt år siden et par Chiruca læder "Clogs" - på den højre sko er gummiet ved at rådne væk....Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan man kan slippe afsted med at sende sådan noget bras på markedet. (Iøvrigt en stor tak til Hubertus Huset som hjalp mig igennem en anstrengende dialog med Chiruca importøren - og som et plaster på såret gav mig en stærk pris på et par super Härkila støvler som ser ud til at kunne holde til, at man bruger dem..... :thumbup: )

Brugeravatar
Charlie Bravo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 27. jun 2011, 09:31
Interesser: Skydning, genladning og jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Charlie Bravo » 6. dec 2011, 14:34

Meindl er rigtig gode og kan gensåles, når sålen er nedslidt. Jeg sendte mine til gensåling efter at have slidt dem helt i bund i hælen og de kun tilbage efter et par uger med nye såler, snørrebånd og indersål :thumbup:

De har fået masser af tæsk uden problemer og er lige så vandtætte som da de blev købt.

Brugeravatar
Joker
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 14. aug 2008, 20:13
Interesser: Luftgevær - jagt
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 60 times
Been thanked: 101 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Joker » 6. dec 2011, 21:06

Charlie Bravo skrev:Meindl er rigtig gode og kan gensåles, når sålen er nedslidt. Jeg sendte mine til gensåling efter at have slidt dem helt i bund i hælen og de kun tilbage efter et par uger med nye såler, snørrebånd og indersål :thumbup:

De har fået masser af tæsk uden problemer og er lige så vandtætte som da de blev købt.
Kan kun gi ret, har et par Meindel Performance , som er + 5 år gamle, er stadig 100 % vandtætte, bliver brugt til hundetræning,(skov /mark) gå tur mm, jeg er ikke hysterisk med at passe dem :oops: eneste problen jeg har haft, at sygningerne på skaftet har været slidt over efter 3 1/2 år, de blev sendt til fabrik og lavet uden beregning.

Mvh.
Jacob

S200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 9. feb 2010, 20:18
Interesser: Riffelskydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 44 times
Been thanked: 77 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af S200 » 6. dec 2011, 23:10

Sådan skal det være, nemlig! Hos Chiruca er der INTET at komme efter, selvom støvlerne er dyre nok....

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af Gråskæg » 7. dec 2011, 00:18

Jeg ser da ingen grund til at takke Hubertushuset, hvis der er noget galt med varen.
Ifølge købeloven så er sælgeren ansvarlig overfor kunden og ikke importøren.
Det er jo ikke en bil, som vi snakker om.

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Re: Jeg mangler nogle gode Jagtstøvler, hjælps søges!!...

Indlæg af KimH » 7. dec 2011, 14:56

http://eshoes.dk/shop/le-chameau-vierzon-8645p.html

Jeg har sådan et par til at stå og samle støv i str 43/44. Kunne det være noget?
Det er selvfølgelig herremodellen.

http://lebock.dk/fodtoj-generelt/stovle ... -ii-stovle

Jeg bruger selv disse, og har aldrig haft noget at brokke miog over. De er varme - tørre og rigtig dejlige at gå langt i

Besvar