Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 101 times
Been thanked: 130 times

Re: Sv: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Saze » 14. aug 2014, 16:27

Herluf skrev:Jeg havde godt nok hørt en masse positivt om de der Rumænske kikkerter, men det er alligevel lidt overrasket over hvor godt de klarer sig når de spiller mod "de store" drenge.
Det bliver meget interessant at se hvad resten af de mekaniske prøver siger.
Har du tilfældigvis kigget igennem en? Havde ikke rigtig hørt om dem før denne test...
Living to enjoy life!

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Sv: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af HappyNanoq » 14. aug 2014, 16:48

Saze skrev: Hvilen af metoderne tænker du på præcist?

Synes ellers han har kørt den relativt objektivt men det kan da være jeg har overset noget...
En af dem jeg tænkte over, var hans bedømmelse af forstørrelsesgraden med kamera og tælle pixels.

En anden er "betjening" og bedømmelsen af klik - hvor jeg syntes det ligger lidt i baggrunden at han lader sit ønskeniveau skinne igennem, men ok, det er jo også "objektivt" omend med et hint om hans ønskeniveau liggende i baggrunden.

Jo, S&B er stram i klik, men det er den sku bygget til at være, så man ikke er i tvivl om klikkene når man ligger i lowlight situation og finder ud af at man skal kompensere, så duer det ikke i taktiske situationer som eks PMII er bygget til - at den lige glider et klik længere. Der er forskel på om det er produceret så den tilfældigvis er strammere i klim - eller om den er bygget sådan, så man ikke er i tvivl.

Der er flere småting og kommentarer som jeg ikke rigtig kan tage alvorligt - men det er sikkert bare mig.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Sv: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Herluf » 14. aug 2014, 19:34

Saze skrev:
Har du tilfældigvis kigget igennem en? Havde ikke rigtig hørt om dem før denne test...
Det har jeg desværre ikke. Jeg så dem omtalt her på NVF for lidt over er års tid siden, men deres kvalitet gik først op for mig da en bekendt i Mexico fortalte at han havde købt sådan en. Han går ellers ret meget op i optik, så jeg blev nysgerrig og så de mange positive reviews. Min bekendt er meget tilfreds med sin.

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Sv: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Herluf » 15. aug 2014, 10:46

HappyNanoq skrev: En af dem jeg tænkte over, var hans bedømmelse af forstørrelsesgraden med kamera og tælle pixels.

En anden er "betjening" og bedømmelsen af klik - hvor jeg syntes det ligger lidt i baggrunden at han lader sit ønskeniveau skinne igennem, men ok, det er jo også "objektivt" omend med et hint om hans ønskeniveau liggende i baggrunden.

Jo, S&B er stram i klik, men det er den sku bygget til at være, så man ikke er i tvivl om klikkene når man ligger i lowlight situation og finder ud af at man skal kompensere, så duer det ikke i taktiske situationer som eks PMII er bygget til - at den lige glider et klik længere. Der er forskel på om det er produceret så den tilfældigvis er strammere i klim - eller om den er bygget sådan, så man ikke er i tvivl.

Der er flere småting og kommentarer som jeg ikke rigtig kan tage alvorligt - men det er sikkert bare mig.
Jeg vil nu give dig ret i at, stort ser hele afsnit med ergonomi er ret subjektiv, men det med at tælle pixels er da en meget almindelig måde at måle afstande.
Man kunne godt argumenterer at optikken i kameraet kan give anledning til en fejl med den metode, desuden, hvis man bruger de tal fra hans eksempel, hvor han har målt det uforstørret mål til 151 pixels, kunne man forestille sig at man kan måle 1-2 pixels forkert til hver side.
En måle usikkerhed på 4 pixels måleusikkerhed kan få den endelig zoom til at gå fra 24,69 til 25,35 (hvis man bruger der resterende værdier fra hans eksempel). Jeg synes kan godt kunne fortælle det i hans resultater, at værdierne er nok +-1, men det ændrer ikke meget på at nogle kikkerter ser ud til at være ret meget uden for det de lover.

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 101 times
Been thanked: 130 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Saze » 23. aug 2014, 06:47

Opdateret med del 2 af den mekaniske test...
Living to enjoy life!

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af 308 W » 23. aug 2014, 07:26

Kahles klarer sig rigtig godt [emoji106]

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 101 times
Been thanked: 130 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Saze » 1. sep 2014, 23:37

Opdateret med "mechanical summary"
Living to enjoy life!

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Tonnytot » 2. sep 2014, 08:45

Ja, jeg er overrasket over konklusionerne vedrørende (perfekt) klikfasthed.

Jeg hører altid at S&B er det bedste af det bedste. Men det er det jo ikke, hvis der er noget der er endnu bedre.
Frihed frem for alt

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af 458hunter » 2. sep 2014, 09:07

Husk nu at der altid vil være et element af subjektivitet i en test, hvis det kun er en mand der udfører den. Man vægter forskellige ting og nogen kan lide moderen andre datteren.

Jeg har haft rigtig meget optik - dog ikke en IOR eller March, men Zeiss, Swaro mv. Jeg har endnu ikke set noget der overall kan måle sig med PMIIeren. Set ud fra mine kriterier! Hvis nogen har lyst til at låne mig en Hensholdt eller en Zeiss 6-24x72, så holder jeg dem gerne op imod ;)

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3607
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 567 times
Been thanked: 1056 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Agamemnon » 2. sep 2014, 10:38

Chrstn_Olsen skrev:Husk nu at der altid vil være et element af subjektivitet i en test, hvis det kun er en mand der udfører den. Man vægter forskellige ting og nogen kan lide moderen andre datteren.

Jeg har haft rigtig meget optik - dog ikke en IOR eller March, men Zeiss, Swaro mv. Jeg har endnu ikke set noget der overall kan måle sig med PMIIeren. Set ud fra mine kriterier! Hvis nogen har lyst til at låne mig en Hensholdt eller en Zeiss 6-24x72, så holder jeg dem gerne op imod ;)
Du er meget velkommen til at pille-rode-rage ved min IOR 6-24X56 mil/mil ffp, ved lejlighed.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Carsten Bo » 2. sep 2014, 10:41

Jeg kommer gerne forbi med en kahles 6-24x56 og en zeiss 3-12x56.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af The Yeti » 2. sep 2014, 10:54

Carsten Bo skrev:Jeg kommer gerne forbi med en kahles 6-24x56 og en zeiss 3-12x56.
Den der Kahles må du gerne tage med over sundet når du kommer forbi. Den vil jeg gerne kigge lidt nærmere på.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Carsten Bo » 2. sep 2014, 11:04

Ok. Tror du kommer til mig først [emoji1]


Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af 458hunter » 2. sep 2014, 15:23

Agamemnon skrev:
Chrstn_Olsen skrev:Husk nu at der altid vil være et element af subjektivitet i en test, hvis det kun er en mand der udfører den. Man vægter forskellige ting og nogen kan lide moderen andre datteren.

Jeg har haft rigtig meget optik - dog ikke en IOR eller March, men Zeiss, Swaro mv. Jeg har endnu ikke set noget der overall kan måle sig med PMIIeren. Set ud fra mine kriterier! Hvis nogen har lyst til at låne mig en Hensholdt eller en Zeiss 6-24x72, så holder jeg dem gerne op imod ;)
Du er meget velkommen til at pille-rode-rage ved min IOR 6-24X56 mil/mil ffp, ved lejlighed.
Det vil jeg meget gerne - tænker jeg medbringer noget som du også vil finde lidt spændende - og måske dens lillebror hvis du stadig er interesseret?

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3607
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 567 times
Been thanked: 1056 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Agamemnon » 2. sep 2014, 16:19

Chrstn_Olsen skrev:
Agamemnon skrev:
Chrstn_Olsen skrev:Husk nu at der altid vil være et element af subjektivitet i en test, hvis det kun er en mand der udfører den. Man vægter forskellige ting og nogen kan lide moderen andre datteren.

Jeg har haft rigtig meget optik - dog ikke en IOR eller March, men Zeiss, Swaro mv. Jeg har endnu ikke set noget der overall kan måle sig med PMIIeren. Set ud fra mine kriterier! Hvis nogen har lyst til at låne mig en Hensholdt eller en Zeiss 6-24x72, så holder jeg dem gerne op imod ;)
Du er meget velkommen til at pille-rode-rage ved min IOR 6-24X56 mil/mil ffp, ved lejlighed.
Det vil jeg meget gerne - tænker jeg medbringer noget som du også vil finde lidt spændende - og måske dens lillebror hvis du stadig er interesseret?
...Uhhh.... Absolut. :razz:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Rixen » 2. sep 2014, 18:20

Rigtigt spændende konklusion. :thumbup:

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Tangloppen » 2. sep 2014, 19:38

Jeg forudser et større salg af Valdada optik.

Er egentlig lidt forundret over hvor dårligt S&B's 3x27 egentlig klare sig, utroligt at de smider et så "dårligt" produkt på markedet. Om det så var for at imødekomme Hensoldt's 3,5x26, kan man kun gisne om, men det er ihvertfald en ommer.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af TheDarkSide » 2. sep 2014, 19:53

Utroligt så ringe Zeiss klarer det. Man skulle tro at de kunne lave en kikkert, der faktisk ikke er vind og skæv indvendig og som har et fornuftigt justeringsspænd. S&B klarer det heller ikke godt, når man tænker på hvor gode folk synes de er.

DS413J
Banned
Banned
Indlæg: 172
Tilmeldt: 26. mar 2013, 09:29
Interesser: jagt og sport
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 27 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af DS413J » 2. sep 2014, 19:57

Var der nogen der sagde overhypet lort *host host* :giggle:

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Carsten Bo » 2. sep 2014, 20:19

Nu skal man nok lige klappe hesten, vende skråen og synke spyttet. Hverken zeiss eller s&b er dårlige kikkerter. Deres optik er i særklasse. Hvor tingene bliver lidt mudret som jeg læser det, er vedrørende kliktest, altså om du rent faktisk klikker 1mil, eller 1 moa. Her hænger s&b lidt. Zeiss har ikke særligt stort arbejdsområde. Vi snakker om begyndende problemer når vi skyder over 800meter med zeiss og s&b har problemer med afstandens præcision mellem 0 og 1 mil/moa. Resten af skalaen rammer de knivskarpt.

Der er ikke mange LR-skytter som bruger zeiss overthere på grund af deres trådkors og manglende klikspænd. Ting som gør sig gældende ud over 800 meter. Og jeg gad godt lige se en håndsoprækning over hvem der jævnligt skyder på længere distancer, ja har skudt på længere distance end 600meter i Ulfborg.

At der kommer nogle underdogs kikkerter er bare lækkert, hvis de kan holde til sandkassen, snestormen, og svømmeturen. Her er S&b testet og som eneste kikkert sammen med leupold godkendt. Kahles er bygget til samme klima, men har ikke været på markedet og er ikke gennemtestet endnu.

Jeg kunne godt tænke mig at vi mødtes en dag i Ulfborg med de respektive kikkerter og lavede sigteforsøg, via det skema som jeg har henvist til tidligere. Det kunne være interessant at få en reel vurdering af grejet. Jeg tør godt få at vide at mit grej er ringere end andres.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af 308 W » 2. sep 2014, 20:33

Carsten Bo skrev:Nu skal man nok lige klappe hesten, vende skråen og synke spyttet. Hverken zeiss eller s&b er dårlige kikkerter. Deres optik er i særklasse. Hvor tingene bliver lidt mudret som jeg læser det, er vedrørende kliktest, altså om du rent faktisk klikker 1mil, eller 1 moa. Her hænger s&b lidt. Zeiss har ikke særligt stort arbejdsområde. Vi snakker om begyndende problemer når vi skyder over 800meter med zeiss og s&b har problemer med afstandens præcision mellem 0 og 1 mil/moa. Resten af skalaen rammer de knivskarpt.

Der er ikke mange LR-skytter som bruger zeiss overthere på grund af deres trådkors og manglende klikspænd. Ting som gør sig gældende ud over 800 meter. Og jeg gad godt lige se en håndsoprækning over hvem der jævnligt skyder på længere distancer, ja har skudt på længere distance end 600meter i Ulfborg.

At der kommer nogle underdogs kikkerter er bare lækkert, hvis de kan holde til sandkassen, snestormen, og svømmeturen. Her er S&b testet og som eneste kikkert sammen med leupold godkendt. Kahles er bygget til samme klima, men har ikke været på markedet og er ikke gennemtestet endnu.

Jeg kunne godt tænke mig at vi mødtes en dag i Ulfborg med de respektive kikkerter og lavede sigteforsøg, via det skema som jeg har henvist til tidligere. Det kunne være interessant at få en reel vurdering af grejet. Jeg tør godt få at vide at mit grej er ringere end andres.
Jeg kommer med min dyttelyt!

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Tangloppen » 2. sep 2014, 21:18

Siger ikke at det er dårlige kikkerter S&B laver. Slet ikke.
Men at de kan smide en kikkert i handlen der hedder 27x forstørrelse, men rent faktisk kun kan præstere 22,4, dét er da ganske foruroligende. Er godt klar over at det ikke gør den store forskel da sigtet er i FFP, men alligevel.
Plus det at den generelt roder rundt i det nedre segment gennem testene.

At kikkerten så helt sikkert er langt mere end rigeligt til 99% af befolkningen ændre vel ikke på det faktum at man med det prisskilt vel forlanger det absolutte ypperligste, kort sagt, man forlanger at få det man betaler for.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3607
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 567 times
Been thanked: 1056 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af Agamemnon » 2. sep 2014, 21:47

Tangloppen skrev:Jeg forudser et større salg af Valdada optik.
Jeg kan kun anbefale IOR (Valdada) optik.
Super rubuste, optisk klare, klikfaste kikkerter med stort justeringsspænd og tyske linser fra "Schott Glaswerke", til ca. 1/2 pris af hvad en PM2 koster.
Jeg er ihvertfald meget tilfreds med min.
:numberone:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af TheDarkSide » 3. sep 2014, 07:23

Carsten Bo skrev:Nu skal man nok lige klappe hesten, vende skråen og synke spyttet. Hverken zeiss eller s&b er dårlige kikkerter. Deres optik er i særklasse. Hvor tingene bliver lidt mudret som jeg læser det, er vedrørende kliktest, altså om du rent faktisk klikker 1mil, eller 1 moa. Her hænger s&b lidt. Zeiss har ikke særligt stort arbejdsområde. Vi snakker om begyndende problemer når vi skyder over 800meter med zeiss og s&b har problemer med afstandens præcision mellem 0 og 1 mil/moa. Resten af skalaen rammer de knivskarpt.

Der er ikke mange LR-skytter som bruger zeiss overthere på grund af deres trådkors og manglende klikspænd. Ting som gør sig gældende ud over 800 meter. Og jeg gad godt lige se en håndsoprækning over hvem der jævnligt skyder på længere distancer, ja har skudt på længere distance end 600meter i Ulfborg.

At der kommer nogle underdogs kikkerter er bare lækkert, hvis de kan holde til sandkassen, snestormen, og svømmeturen. Her er S&b testet og som eneste kikkert sammen med leupold godkendt. Kahles er bygget til samme klima, men har ikke været på markedet og er ikke gennemtestet endnu.

Jeg kunne godt tænke mig at vi mødtes en dag i Ulfborg med de respektive kikkerter og lavede sigteforsøg, via det skema som jeg har henvist til tidligere. Det kunne være interessant at få en reel vurdering af grejet. Jeg tør godt få at vide at mit grej er ringere end andres.
Jeg siger ikke Zeiss eller S&B er dårligt, jeg siger bare den klarer sig dårligt i forhold til de andre. Jeg forventede bare at Zeiss kunne monterer et trådkors lige i en kikkert. S&B's 3-27 er godt nok en ommer. Man sælger ikke en kikkert der slet ikke lever op til specifikationerne.

Jeg ville gerne være med til sådan en test af vores kikkerter, så kommer jeg med min nye Leica. Den er dog ikke til langdistance (Leica skriver den har 12 mil justering, men min har dog "kun" 11,9 mil justering). Men indtil videre så virker det til at den klikker 1 cm på 100 meter konsekvent.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Seriøs test af taktiske lang distance kikkerter

Indlæg af 308 W » 3. sep 2014, 09:41

Agamemnon skrev:
Tangloppen skrev:Jeg forudser et større salg af Valdada optik.
Jeg kan kun anbefale IOR (Valdada) optik.
Super rubuste, optisk klare, klikfaste kikkerter med stort justeringsspænd og tyske linser fra "Schott Glaswerke", til ca. 1/2 pris af hvad en PM2 koster.
Jeg er ihvertfald meget tilfreds med min.
:numberone:
Kan du linke til en forhandler?

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Besvar