link til NVFA
Dato og tid er mandag, 06. september 2010 18:48

Alle tider er UTC + 2 timer

Skriv nyt emne Svar pÃ¥ emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hvilken Blaser bør jeg købe...Professional eller LRS2 ?
Bronze Member
Bronze Member

Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Skal ud og investere i ny riffel og vil gerne have mig en Blaser, den skal bruges til pürsh anstand og på bane i cal. 308.
Har kigget på professional evt. med en flutet pibe og mundingsbremse for at holde mundingen i ro, men er lidt i tvivl om det ikke burde være en LRS2 i stedet, da den både har flutet pibe og mundingsbremse standard og et lækkert skæfte, men ved ikke helt om den bliver for tung at slæbe rundt på på jagten. Riflen kommer til at få en Z6i 2,5-15x56 på toppen i blaser montage.

Så hvis der er nogen der bruger de rifler til noget af ovenstående må i meget gerne komme med input...

Titel: Re: Hvilken Blaser bør jeg købe...Professional eller LRS2 ?
Silver Member
Silver Member
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hvis det er til jagt, helt klart proffesional udgaven, den anden bliver for stor, klodset og tung. På den anden side kan LRS'en også sagtens bruges :-) vi er da nogle stykker der render rundt med sådan noget skrammel på jagt ;-) men den anden er nok lidt mere brugbar, hvis man skal være helt ærlig, det kommer helt an på hvad man vil.

Hvis du gerne vil skyde noget pap, på lidt længere hold er LRS'en helt klart og foretrække, med den svære pibe, skæfte og udtageligt magasiner, som Pro'en ikke har. 308win er også en fin kal og går fint ud til 1000m

Mvh.

Kelle

Bronze Member
Bronze Member

Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
kelle skrev:
Hvis det er til jagt, helt klart proffesional udgaven, den anden bliver for stor, klodset og tung. På den anden side kan LRS'en også sagtens bruges :-) vi er da nogle stykker der render rundt med sådan noget skrammel på jagt ;-) men den anden er nok lidt mere brugbar, hvis man skal være helt ærlig, det kommer helt an på hvad man vil.

Hvis du gerne vil skyde noget pap, på lidt længere hold er LRS'en helt klart og foretrække, med den svære pibe, skæfte og udtageligt magasiner, som Pro'en ikke har. 308win er også en fin kal og går fint ud til 1000m

Mvh.

Kelle

Ja det er jo det der er dilemmaet vil gerne både jagt og pap på længere hold:)

Sværger nok mest til LRS selvom jeg kommer til at slæbe lidt på jagten, og ellers købe en proff. med samme pibe som på LRS det er da lidt der hen ad.

Tænkte også på at få en LRS og så senere et brugt alm. skæfte, men har hørt at bundstykke og pibe ikke passer over fra en LRS eller er det fis?

Bronze Member
Bronze Member

Interesser: jagt-pcp luftriffel
Geografisk sted: 8600
Vetten skrev:
kelle skrev:

Mvh.

Kelle

Ja det er jo det der er dilemmaet vil gerne både jagt og pap på længere hold:)

Sværger nok mest til LRS selvom jeg kommer til at slæbe lidt på jagten, og ellers købe en proff. med samme pibe som på LRS det er da lidt der hen ad.

Tænkte også på at få en LRS og så senere et brugt alm. skæfte, men har hørt at bundstykke og pibe ikke passer over fra en LRS eller er det fis?
Hey

Det er lige de sæt jeg har , Lrs2 med 6mm br, det til er der bestilt en 300win Mag
Har købt en attache , med de to piber er jeg dækket ind
Det er indsatsen i bundstykket du skifter
Hilsen Okm

This member is
This member is
Brugeravatar

Geografisk sted: Nuuk, Grønland...
LRS2 - og en Biathlon-bærerem.

Silver Member
Silver Member
Brugeravatar

Lyder som om du allerede har besluttet dig, men bare ikke selv ved det endnu :-) køb du nu bare den LRS.....Har haft en del tunge rifler og aldrig set det som et problem på jagt, men når man bliver for gammel og svag, til og slæbe rundt på lortet, kan det da godt være at man skal have et eller andet, let og elegant med en fin pind :-) ind til da står den på plastic for mit vedkommende ;-)

Mvh.

Kelle

Gold Member
Gold Member

Geografisk sted: København
Jeg ved positivt at bundstykket ikke passer over - har selv haft begge. LRS'ens bundstykke er bredere i sporene. Hovederne kan byttes imellem begge, men du skal bruge et bundstykke til hver riffel. Piber kan byttes lige over.

Jeg havde en intention om at bruge LRS som jagtriffel, men det blev for tungt til pürsch. Jeg har helt skiftet væk fra Blaser nu efter et par sæsoners praktisk jagt. Jeg har et blandet behov med drivjagt, pürsch/anstand og bane. Det der blev Blaseren endeligt for mig var 1) lang sej opspænding = ubrugelig på drivjagt 2) fast magasin = knudret at aflade, når der ikke er hængslet magasinbund 3) Alt for høj vægt på LRS2.

Skal man alene pürsch/anstand er en almindelig Blaser noget nær perfekt. Med en LRS pibe på den kan den sagtens skyde langt også. Jeg ville kun vælge LRS2 igen som ren baneriffel.

Det her skal ikke forstås som om jeg aldrig køber Blaser igen hvis økonomien bliver til det, men jeg lavede et bytte jeg ikke har fortrudt på LRS2'eren og den T3 Lite jeg har nu er super let, lige så præcis som en Blaser på jagtrelevante afstande og er lige blevet monteret med Picatinny rail så mine 2 kvalitetskikkerter og en rødpunkt kan flyttes imellem mine rifler på få minutter.
C

Silver Member
Silver Member
Brugeravatar

Meget fornuftigt snak Christian og vi er helt enige, jeg har en 18" pibe til min i 308Win, så er det lige til og holde ud :-) men en 'rigtig' jagtriffel ville da være det optimale.

Mvh.

Kelle

Bronze Member
Bronze Member

Interesser: jagt-pcp luftriffel
Geografisk sted: 8600
En ting er sikker jeg kommer aldrig til at bytte mine Blaser med Tika modeller
Men det er vel religion
okm

Silver Member
Silver Member
Brugeravatar

Tja vel nærmere smag og behag...

Kelle

Platin Member
Platin Member
Brugeravatar

Geografisk sted: Farum...hos Brixtofte.
Vetten skrev:
Skal ud og investere i ny riffel og vil gerne have mig en Blaser, den skal bruges til pürsh anstand og på bane i cal. 308.
Har kigget på professional evt. med en flutet pibe og mundingsbremse for at holde mundingen i ro, men er lidt i tvivl om det ikke burde være en LRS2 i stedet, da den både har flutet pibe og mundingsbremse standard og et lækkert skæfte, men ved ikke helt om den bliver for tung at slæbe rundt på på jagten. Riflen kommer til at få en Z6i 2,5-15x56 på toppen i blaser montage.

Så hvis der er nogen der bruger de rifler til noget af ovenstående må i meget gerne komme med input...

Du skal købe det våben som du syntes der er sjovest...og kan håndtere. En riffel kan osse blive så fornuftig og praktisk, at det grænser sig fra det jævn kedelige til det røvsyge, a la en skiveskåret sandwich brød med leverpostej....

Bronze Member
Bronze Member

Interesser: Riffel og ladning
Geografisk sted: Nordjylland
Hej
Jeg har en prof Blaser som jeg er super glad for, den bruger jeg til pürsh og drivjagt . Jeg har også en Mauser M03 som jeg bruger til anstands jagt i lidt større kalibere, men syntes den er for tung til pürsh på gris, hvor det skal gå hurtig. Når jeg skyder på bane syntes jeg, at jeg har mere kontakt med riflen når den er tung. Til min Blaser har jeg købt et 22mm flutet løb i kaliber 6,5x55 som jeg vil bruge til feltskydning, men det kræver skæftet bliver udhulet så løbet kan monteres, Blaseren skyder super på bane med den tykke pibe.
Hvis jeg var dig ville jeg købe et 19mm Semi Weight tyk løb til R93 Blaseren. Hvis du ikke har en R93 Blaser så køb en 08 i Semi Weight.

Hvis du bor i nærheden af nordjylland eller gider at køre efter det er du velkommen til at prøve min riffel.

Mvh Maubla

Newbie
Newbie
Brugeravatar

Interesser: Riffeljagt, hund
Geografisk sted: Nordjylland
Jeg købte mig sidste år en Blaser R93 Professional. Med til riflen købte jeg to normal piber (6.5x55 og 9.3x62).
Riflen bruger jeg til pürsh i Danmark, drivjagt i Tyskland og anstand (elg jagt) i Norge.

Fantastisk riffel med to piber som helt passer ind i mine behov. Jeg syntes selv jeg har skudt og har haft mange rifler i hånden, men denne her uhaa :yo: den er fin.
Plastik skæftet ligger perfekt og falder godt til skuldren hos mig. Det nubrede gummi som er sat på hvor hænderne hviler, sikre et perfekt greb for mig.

PÃ¥ toppen har jeg en Zeiss Victory 3-12x56 og til 9.3'eren har jeg en Aimpoint 4000L

Ja, man får sgu helt lyst til at rydde op i våbenskabet, for jeg bruger ikke andre end denne R93, MEEEN man kan jo ikke få FOR mange :tmg: i skabet :razz:

Held og lykke med det som du beslutter dig for.

Vis indlæg fra foregÃ¥ende:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar pÃ¥ emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 2 timer