Valg af første pistol, hvilken?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Scout » 29. aug 2014, 08:22

Lasse68 skrev:Jeg har aldrig skudt med babypistol.

Jeg startede med M/49 Neuhaussen, for det var den pistol "klubben" havde.
I min klub er der vist en enkelt der efterfølgende har købt en .22 Den bliver ikke brugt ret meget.


IMHO er folk forskellige og derfor er det der er rigtigt for nogle, ikke altid det rigtige for andre.

SÅ mit råd er: Køb det du mener er rigtigt. Gør det på et oplyst grundlag. Kom ud og skyd med så meget forskelligt som muligt inden. Man kan blive MEGET overrasket over hvordan ens gode ideer kan ændres efter bare et enkelt skud.
Nu ved jeg ikke nøjagtig, hvad du hentyder til med en babypistol? Mange pistoler/rifler i kaliber 22lr er i fuld størrelse - mener du 'babykaliber?'

Mht 22ere, så ville det være en fejl at undervurdere kaliberen/pistolerne.

Når/hvis du startede med at skyde med en P-210 (jeg tvivler på at klubben havde militære pistoler med mindre militært personel skød i klubben, som de jo ofte gør), så formoder jeg, at du startede relativt sent med at skyde :biggrin: :blink: (vits - du ka' ta' det).

Lidt mere alvorligt; Lasse, nu har du jo en ret stor indsigt i skydning, men i mit univers -og mange andres- er der slet ingen skydning/våbenejerskab uden mindst et styk .22lr.

Det forekommer mig barokt ikke at have og skyde med en 22 for træningen og for sjovs skyld. Alene ordet 'babypistol' viser, at man underkender/undervurderer kaliberen totalt.

Så du skyder kun grovpistol? Dit ammoforbrug og skydebehov er så ikke stort, formoder jeg? Alvorligt ment spørgsmål.

Slangebøsser og hjemmelavede buer og pile, luftgeværer, 22ere i den lokale skytteklub som bette knægt og så fremdeles er kronologien.....men okay, hvis man startede sent og ikke begyndte, men man endnu havde skrammede knæ i korte bukser...... :fun:

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Sv: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Scout » 29. aug 2014, 08:26

Korreborg skrev:
Lasse68 skrev:Jeg har aldrig skudt med babypistol.

Jeg startede med M/49 Neuhaussen, for det var den pistol "klubben" havde.
I min klub er der vist en enkelt der efterfølgende har købt en .22 Den bliver ikke brugt ret meget.


IMHO er folk forskellige og derfor er det der er rigtigt for nogle, ikke altid det rigtige for andre.

SÅ mit råd er: Køb det du mener er rigtigt. Gør det på et oplyst grundlag. Kom ud og skyd med så meget forskelligt som muligt inden. Man kan blive MEGET overrasket over hvordan ens gode ideer kan ændres efter bare et enkelt skud.
Det er klart en smagssag, og vil prøve lidt forskelligt, i det omfang det er muligt.

Jeg er træt af at låne en pistol, rammer fornuftigt, for derefter næste gang at bruge en halv kasse ammo til at justere den ind igen igen.... igen....

Det er min egentlige årsag til at jeg vil have min egen.

Årsagen til at jeg vil have den hjemme er for ikke at være afhængig af om andre skal i klubben efter våben, på andre dage end klub aftener. Jeg har skæve arbejdstider, så kan sjældent være med i hverdagene.
Intet af det, du anfører der, udelukker en 22lr.

Men jaja, jeg HAR fattet det - du vil have en grovpistol.

Det er vist meget almindeligt/naturligt, at man vil have en grov med det samme i stedet for en finkaliber.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4087
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 566 times
Been thanked: 369 times

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Caspian1911 » 29. aug 2014, 08:28

:offtopic:

Scout og Lasse68
Start venligst jeres egen tråd, hvis i vil diskutere børneopdragelse.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Korreborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. aug 2014, 19:58
Interesser: Grov kaliber, Pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Korreborg » 29. aug 2014, 08:32

[/quote]
Intet af det, du anfører der, udelukker en 22lr.

Men jaja, jeg HAR fattet det - du vil have en grovpistol.

Det er vist meget almindeligt/naturligt, at man vil have en grov med det samme i stedet for en finkaliber.[/quote]


Nej, men det gør den manglende interesse i at skyde med .22.

Korreborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. aug 2014, 19:58
Interesser: Grov kaliber, Pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 1 time

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Korreborg » 29. aug 2014, 08:36

Det svarer vel lidt til at bruge 4år på at uddanne sig til auto mekaniker hvis man gerne vil ende med at være vognmaler.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Scout » 29. aug 2014, 08:46

Korreborg skrev:Det svarer vel lidt til at bruge 4år på at uddanne sig til auto mekaniker hvis man gerne vil ende med at være vognmaler.
Det var ikke helt min pointe mht fordelen ved at skyde/starte med kaliber 22, men det er også okay.
Held og lykke med skydningen.
Caspian1911 skrev::offtopic:

Scout og Lasse68
Start venligst jeres egen tråd, hvis i vil diskutere børneopdragelse.
Bizar kommentar.

Jeg diskuterer ikke børneopdragelse med Lasse, der er et i mine øjne respekteret forummedlem.

Mine indlæg er en integral del af min pointe og mit råd mht skyde-start med en kaliber 22LR som fundament for fremtidig skydning samt almindelig argumentering for, at man da ikke bør snyde sig selv for det fantastiske sjov, som man kan have med en kaliber .22LR.

Der ryger godt nogle sjove ting ud gennem sidebenene nogle gange..

Denne gang utvivlsomt under indflydelse af, at du netop selv har skrevet et indlæg om, at du selv er 'gået glip' af at skyde/starte med en kaliber 22LR.

Men jeg skal gerne starte en tråd om emnet. Det var i hvert fald mit sidste indlæg i denne.

Brugeravatar
Nicolasd
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 247
Tilmeldt: 3. jun 2010, 12:43
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Nicolasd » 29. aug 2014, 09:34

Lasse68 skrev:Jeg har aldrig skudt med babypistol.

Jeg startede med M/49 Neuhaussen, for det var den pistol "klubben" havde.
I min klub er der vist en enkelt der efterfølgende har købt en .22 Den bliver ikke brugt ret meget.

IMHO er folk forskellige og derfor er det der er rigtigt for nogle, ikke altid det rigtige for andre.
Jeg er meget enig i, at folk er forskellige. Nogle kan sikkert sagtens skyde fint med grovkaliber fra start af. Men mit indtryk er, at andre kan udvikle dårlige vaner og rekylskræk - ikke nødvendigvis sådan noget "uha jeg er bange", men bare nogle små spændinger og reflekser, som næsten ikke mærkes, men er nok til at påvirke ens præstationer negativt i mange år.

På mig virker det som lidt af et gamble at starte med en grovkaliber - måske går det godt, måske går det skidt.

Men i det tilfælde her, hvis der er 3 års skydeerfaring og størstedelen af det med 9mm, så er det nok ikke væsentligt længere.

Casperfc
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 90
Tilmeldt: 20. feb 2012, 14:26
Interesser: pistol skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 11 times

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Casperfc » 29. aug 2014, 09:46

At starte med 22 er helt fint. Der er dog andre tricks jeg syntes fungere godt. F.eks. At kun lade 4 kamre i revolveren. Så du får klikkere uden at vide hvornår. Så kan man meget nemt se om man laver ballade når aftrækket går. Det fungere også med "snapcaps" i 9mm.

Radioactive_Man
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 84
Tilmeldt: 7. aug 2014, 12:58
Interesser: Skyde- og blankvåben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Radioactive_Man » 29. aug 2014, 11:22

Kompromis:

CZerne kan der fås et meget præcist CZ Kadet-vekselsæt til med fast pibe. Så kan man træne grov og fin på samme platform med samme aftræk og ergonomi. Jeg kender et par stykker, der har dette og er yderst tilfredse.

:giggle:

Korreborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. aug 2014, 19:58
Interesser: Grov kaliber, Pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Korreborg » 29. aug 2014, 11:47

Radioactive_Man skrev:Kompromis:

CZerne kan der fås et meget præcist CZ Kadet-vekselsæt til med fast pibe. Så kan man træne grov og fin på samme platform med samme aftræk og ergonomi. Jeg kender et par stykker, der har dette og er yderst tilfredse.

:giggle:
Det er også en mulighed, men er ikke så vild med cz's udseende. [emoji1] ved jeg er krævende. :p

Radioactive_Man
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 84
Tilmeldt: 7. aug 2014, 12:58
Interesser: Skyde- og blankvåben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sv: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Radioactive_Man » 29. aug 2014, 12:02

Korreborg skrev:
Radioactive_Man skrev:Kompromis:

CZerne kan der fås et meget præcist CZ Kadet-vekselsæt til med fast pibe. Så kan man træne grov og fin på samme platform med samme aftræk og ergonomi. Jeg kender et par stykker, der har dette og er yderst tilfredse.

:giggle:
Det er også en mulighed, men er ikke så vild med cz's udseende. [emoji1] ved jeg er krævende. :p
Det fangede jeg godt, at du skrev, men jeg er sygelig CZ-fan, så jeg kunne ikke lade være ;)

Korreborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. aug 2014, 19:58
Interesser: Grov kaliber, Pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Korreborg » 29. aug 2014, 12:08

Radioactive_Man skrev:
Korreborg skrev:
Radioactive_Man skrev:Kompromis:

CZerne kan der fås et meget præcist CZ Kadet-vekselsæt til med fast pibe. Så kan man træne grov og fin på samme platform med samme aftræk og ergonomi. Jeg kender et par stykker, der har dette og er yderst tilfredse.

:giggle:
Det er også en mulighed, men er ikke så vild med cz's udseende. [emoji1] ved jeg er krævende. :p
Det fangede jeg godt, at du skrev, men jeg er sygelig CZ-fan, så jeg kunne ikke lade være ;)
Der er sikkert heller ikke noget galt med cz, syntes bare de er lidt kedelige at se på. [emoji102] [emoji101]
[emoji123] [emoji104] [emoji109]

Korreborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. aug 2014, 19:58
Interesser: Grov kaliber, Pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Korreborg » 29. aug 2014, 12:09

Korreborg skrev:
Radioactive_Man skrev:
Korreborg skrev:
Radioactive_Man skrev:Kompromis:

CZerne kan der fås et meget præcist CZ Kadet-vekselsæt til med fast pibe. Så kan man træne grov og fin på samme platform med samme aftræk og ergonomi. Jeg kender et par stykker, der har dette og er yderst tilfredse.

:giggle:
Det er også en mulighed, men er ikke så vild med cz's udseende. [emoji1] ved jeg er krævende. :p
Det fangede jeg godt, at du skrev, men jeg er sygelig CZ-fan, så jeg kunne ikke lade være ;)
Der er sikkert heller ikke noget galt med cz, syntes bare de er lidt kedelige at se på. [emoji102] [emoji101]
[emoji123] [emoji104] [emoji109]
Ok, det blev slet ikke som ventet. [emoji19]

Korreborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. aug 2014, 19:58
Interesser: Grov kaliber, Pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 1 time

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Korreborg » 29. aug 2014, 12:37

Hvor er der butikker i jylland der har fornuftige udvalg af grov kaliber pistoler? Så tror jeg at jeg vil prøve at besøge den/dem idag/imorgen og se hvad de har af interessante pistoler. :)

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af CQB » 29. aug 2014, 12:51

Korreborg skrev:Hvor er der butikker i jylland der har fornuftige udvalg af grov kaliber pistoler? Så tror jeg at jeg vil prøve at besøge den/dem idag/imorgen og se hvad de har af interessante pistoler. :)
jacob http://www.jjsu.dk/ har en del på lager ,snak med ham,måske har skyttebutikken noget , ellers tror jeg du skal tage turen til hunters house i kbh, der er langt det største udvalg på hylderne nogen steder

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af T-REX » 29. aug 2014, 13:02

Hvis du kommer til Sjælland, så har Karlslunde Sport også et godt udvalg, og god service.

De har desværre slet ikke så meget brugt liggende, som Hunters House.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Timsen » 29. aug 2014, 13:41

Jeg vil også mene at Skyttebutikken har et pænt udvalg i hvert fald af Sig Sauer, som de jo er dansk importør af, så vidt jeg ved.
At de så ikke kunne få MIN gøb hjem, gør kun sagen mere tudeværdig :cry:

I forhold til "børneopdragelsen" - skydeteknik er nok nemmest at lære med en finpistol, men når først teknikken er på plads (evt. sket via træning med en klubpistol) ser jeg intet negativt i at man som 2 års skytte vælger at gå grov fra starten af, så længe man har skudt med grove klubvåben i mindst 6 måneder først, som loven foreskriver.


Det sagt - du spørger til anbefalinger af grovvåben du kan kigge nærmere på - specifikt 9mm pistol.
Ud fra det frasorterer jeg alle revolvere og alle pistoler i andre kalibrer.
Du har ikke indikeret om du går efter helt ny eller kan leve med en brugt - så du får lidt af hvert til overvejelse.

Jeg har selv skudt med Sig Sauer P226, Neuhausen (tjenestepistolen), Glock's (17, 19 og 23), H&K USP, Tanfoglio, CZ 75/85, Colt 1911, STI (dog i .357sig), Beretta 92F, Taurus 99, Norinco og en pæn håndfuld mere + og en jævn røvfuld revolvere efterhånden.
Priserne varierer en del - men som oftest får man hvad man betaler for.

Når vi taler de "store" mærker som STI, Sig Sauer (Neuhausen er i virkeligheden en Sig Sauer P210) og lignende, er prisen gerne godt over 10.000 for en ny, så hvis du går efter en sådan, så må der nok forventes at skulle spares lidt mere sammen - til gengæld får du en rigtig god pistol. Selv brugte koster godt der op ad.

Hvis vi kigger på mellemklassevåben, så er der jo Tanfoglio, som vel ligger på niveau ca. med CZ'erne, og Glocks omkring de 6.000-10.000 kr fra ny. I den billigere ende kan Norinco fås fra ca. 3.000 og op.

Kan man leve med en brugt, er det muligt at finde en udemærket/prisbillig 9mm pistol som f.eks. en Tanfoglio Match 9mm brugt til omkring 5.000 - så har du også lidt mønter til ekstramagasiner, evt. rig (hvis du vil til at træne IPSC) og til en sok fra 5.11 :biggrin: (Vil du have begge sokker, skal du over 10.000 :rolf: )

Så det dilemma du vel basalt set står med er:
Hvis du bare VIL ha en P210, så må du i lommeulden - ellers må du ud og prøve så mange forskellige du kan få fingrene i og ud fra det beslutte dig for hvad du vil have.
Efter mine gramserier, har jeg (som skrevet i en anden tråd) fundet ud af at jeg skal have en P226 - så nu er min kamp blot om at få fundet en måde at få dyret ud af USA og ind i DK.

Håber du kan bruge mit input til noget konstruktivt :smile:
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af T-REX » 29. aug 2014, 15:41

Timsen skrev:
Efter mine gramserier, har jeg (som skrevet i en anden tråd) fundet ud af at jeg skal have en P226 - så nu er min kamp blot om at få fundet en måde at få dyret ud af USA og ind i DK.

Håber du kan bruge mit input til noget konstruktivt :smile:
Har du overvejet at finde den, i Tyskland?

Frankonia kan måske hjælpe.
http://www.frankonia.de/marken-a-bis-z/ ... _s_kaliber

Waffen Mario i Stadum ser også interessant ud, og hvis han virkelig sender våben til Danmark for € 99 i porto, så er det næsten billigere, end at få leveret fra en Dansk forhandler.
Han har en hel del Sig Sauer på http://eGun.de
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Timsen » 29. aug 2014, 16:54

JRexA skrev:Har du overvejet at finde den, i Tyskland?

Frankonia kan måske hjælpe.
http://www.frankonia.de/marken-a-bis-z/ ... _s_kaliber

Waffen Mario i Stadum ser også interessant ud, og hvis han virkelig sender våben til Danmark for € 99 i porto, så er det næsten billigere, end at få leveret fra en Dansk forhandler.
Han har en hel del Sig Sauer på http://eGun.de
Tro mig - jeg har været mange af de mest oplagte steder:
- Sig Sauer i dåseland kan/vil ikke hente US modellerne hjem.
- Ind imellem forvilder der sig en US-model ind på eGun (der er bl.a. en lige nu) - men de er ofte underlagt re-export restriktioner, som gør at de ikke må sælges/sendes ud af landet.
- Frankonia har udelukkende pistoler fra Sig Sauer Tyskland
- og jeg har skrevet til Mario et par gange uden nogen egentlig respons fra ham - men jeg er også forfærdelig dårlig til dysk..

Piv og hyl :cry:
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Bofhenator » 29. aug 2014, 18:05

Timsen skrev:
JRexA skrev:Har du overvejet at finde den, i Tyskland?

Frankonia kan måske hjælpe.
http://www.frankonia.de/marken-a-bis-z/ ... _s_kaliber

Waffen Mario i Stadum ser også interessant ud, og hvis han virkelig sender våben til Danmark for € 99 i porto, så er det næsten billigere, end at få leveret fra en Dansk forhandler.
Han har en hel del Sig Sauer på http://eGun.de
Tro mig - jeg har været mange af de mest oplagte steder:
- Sig Sauer i dåseland kan/vil ikke hente US modellerne hjem.
- Ind imellem forvilder der sig en US-model ind på eGun (der er bl.a. en lige nu) - men de er ofte underlagt re-export restriktioner, som gør at de ikke må sælges/sendes ud af landet.
- Frankonia har udelukkende pistoler fra Sig Sauer Tyskland
- og jeg har skrevet til Mario et par gange uden nogen egentlig respons fra ham - men jeg er også forfærdelig dårlig til dysk..

Piv og hyl :cry:
Hvad er det for en sig du vil have fingrene i?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Timsen » 29. aug 2014, 18:11

Bofhenator skrev:Hvad er det for en sig du vil have fingrene i?
En af disse 4 (beklager den lille hijack af tråden) :)

Billede

Billede
Problemet med denne er at der skal købes en pibe med gevind og monteres, da den ellers er for kort...

Billede
Problemet med denne er at der skal købes en pibe med gevind og monteres, da den ellers er for kort...

Billede

Det sandfarvede matcher min langdistanceriffel - så det kunne jo være lidt sjovt med en MK25 i FDE med rynker :)
Elite fås også i en Scorpion udgave som ligner lidt (der er en på eGun lige nu, som bare ikke må re-eksporteres).
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Bofhenator » 29. aug 2014, 18:14

De er også frække... Huntershouse.dk har dem

http://huntershouse.dk/kat1516-P226-mod ... SEAL).html
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Bofhenator » 29. aug 2014, 18:15

Og capsicum modellen minder utroligt meget om mk25 modellen.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Timsen » 29. aug 2014, 18:20

HH har godtnok Mk25 - men kun den sorte (jeg VILLE helst ha den i FDE) :)
..dertil kommer at de vist ville have problemer med at få en pibe med gevind, så den kommer på over 210mm - og så duer det jo desværre ikke.
Mig bekendt bestiller HH alle deres Sigs hos Skyttebutikken, som kun handler med Abraham Arndt hos Sig Sauer i dåseland.
...og dvs. US-modellerne er no-go desværre :(

Combat TB og Elite Dark TB kommer begge fra fabrikken med gevind på piben, og er begge over 210mm.
Derfor har jeg også sat Elite Dark som nr. 1 - men den ultimative nr. 1 for mit vedkommende ville være Mk25 FDE med gevind på piben :smile:
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Korreborg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. aug 2014, 19:58
Interesser: Grov kaliber, Pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 1 time

Re: Valg af første pistol, hvilken?

Indlæg af Korreborg » 29. aug 2014, 18:27

Er der nogen der kender en der har sådan en STI Trojan 5.0 som jeg kan få lov at prøve??

Og evt. Ved hvor den kan købes?


Hvad er reglerne for import?

Besvar