Håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af X-Ray » 17. maj 2012, 13:22

hej jeg har to håndsmedede katanaer som jeg skal af med men hvad kan sådan nogle indbringe, de er lavet af Ryumon og Paul Chen
dvs. ikke japanske.

det er en Ryumon Black Sakura(købspris da jeg fik den var ca. 5000) og en Paul Chen Tiger Katana(købspris da jeg fik den var ca. 8000), de har aldrig været brugt men har hængt til pynt på mit kontor.

http://www.samurai-sword-shop.com/samur ... 9-prd1.htm

http://www.samuraisupply.com/store/show ... d=42582230


mvh. mads
Senest rettet af X-Ray 17. maj 2012, 15:01, rettet i alt 1 gang.
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af Lycon » 17. maj 2012, 13:27

X-Ray skrev:hej jeg har to håndsmedede katanaer som jeg skal af med men hvad kan sådan nogle indbringe, de er lavet af Ryumon og Paul Chen
dvs. ikke japanske.

det er en Ryumon Black Sakura(købspris da jeg fik den var ca. 5000) og en Paul Chen Tiger Katana(købspris da jeg fik den var ca. 8000), de har aldrig været brugt men har hængt til pynt på mit kontor, ville gerne ligge nogle links med billeder, men da det er til butikker går den ikke.

mvh. mads
Du må gerne linke til butikker, men skal du sælge dem gennem NVF, så foregår det gennem Køb & Salgs forummet.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af X-Ray » 17. maj 2012, 13:31

"Du må gerne linke til butikker, men skal du sælge dem gennem NVF, så foregår det gennem Køb & Salgs forummet"

regner med at de skal sælges på dba eller lignende, men aner ikke hvad jeg bør sætte dem til i pris, er det ok at forespørge her eller er det no go?

regner med at medlemmerne her måske kan give mig et seriøst bud på hvad jeg kan sætte dem til.
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af Lycon » 17. maj 2012, 15:09

X-Ray skrev:"Du må gerne linke til butikker, men skal du sælge dem gennem NVF, så foregår det gennem Køb & Salgs forummet"

regner med at de skal sælges på dba eller lignende, men aner ikke hvad jeg bør sætte dem til i pris, er det ok at forespørge her eller er det no go?

regner med at medlemmerne her måske kan give mig et seriøst bud på hvad jeg kan sætte dem til.
Tjaa.. i første omgang vurdere du selv hvornår det er en skjult :shame: salgsannonce og hvornår det ikke er. Hvis vi efterfølgende vurdere at det kan du ikke, så gør vi det for dig, vi er meget serviceorienteret her på NVF. :biggrin:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af X-Ray » 17. maj 2012, 15:12

Lycon skrev:
X-Ray skrev:"Du må gerne linke til butikker, men skal du sælge dem gennem NVF, så foregår det gennem Køb & Salgs forummet"

regner med at de skal sælges på dba eller lignende, men aner ikke hvad jeg bør sætte dem til i pris, er det ok at forespørge her eller er det no go?

regner med at medlemmerne her måske kan give mig et seriøst bud på hvad jeg kan sætte dem til.
Tjaa.. i første omgang vurdere du selv hvornår det er en skjult :shame: salgsannonce og hvornår det ikke er. Hvis vi efterfølgende vurdere at det kan du ikke, så gør vi det for dig, vi er meget serviceorienteret her på NVF. :biggrin:
:fun: ok det er vist sikrest at jeg får indbetalt de 200 så støtter jeg et super forum og undgår en masse ballade. :razz:

tusind tak til Lycon for den hurtige service :numberone:
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
P.K.Hansen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 8. sep 2005, 14:23
Interesser: Luftvåben, blankvåben.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 64 times

Re: håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af P.K.Hansen » 17. maj 2012, 18:59

Du skal nok ikke regne med meget over det halve af hvad du selv har givet for dem. Markedet for den slags er ikke stort herhjemme. Det var nemmere da ebay.co.uk stadig tillod salg af blankvåben. Sæt dem noget højere end din absolutte smertegrænse, og se om der kommer nogle tilbud :biggrin:
Mine hænger også kun på væggen, men jeg ville da hade at sælge billigt bare for at komme af med dem. Tigeren er et smukt sværd.

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af X-Ray » 17. maj 2012, 19:43

P.K.Hansen skrev:Du skal nok ikke regne med meget over det halve af hvad du selv har givet for dem. Markedet for den slags er ikke stort herhjemme. Det var nemmere da ebay.co.uk stadig tillod salg af blankvåben. Sæt dem noget højere end din absolutte smertegrænse, og se om der kommer nogle tilbud :biggrin:
Mine hænger også kun på væggen, men jeg ville da hade at sælge billigt bare for at komme af med dem. Tigeren er et smukt sværd.
tak for svaret :razz:
sagen er den at jeg er ved at rydde op i det udstyr som jeg enten ikke bruger længere eller kan undvære for, at frigøre plads til min fritids interesse for håndvåben og 2 unger mere der er på vej.

kontoret som før var mit ego rum er nu under omdannelse til endnu et børneværelse, så sværdene må ud, de er simpelthen for farlige at have hængende når poderne kan komme til dem, så lige nu er de låst inde, og det fortjener de ikke.

regner med at sætte dem til salg snarest sammen med et gevær og en eller 2 rifler.

:NVFrules:
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
Fragezeichen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 118
Tilmeldt: 10. aug 2011, 18:31
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 2 times

Re: håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af Fragezeichen » 18. maj 2012, 17:48

Jeg synes at det her i landet er svært at fremskaffe håndsmedede samuraisværd eller bare pynte-sværd. Der findes meget få forhandlere, og de der findes har ikke meget hjemme på lager.

Så du kan sagtens komme af med dine sværd her på Nordisk Våbenforum, hvis de da er ok, og prisen er rimelig.

Jeg har før handlet med www.bladesofsteel.dk, men det er som om han intet har på lager. Så hvor i himlens navn findes der en dansk forhandler som virkelig har noget at tilbyde ?
Liberal våbenlovgivning er frihed.

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af X-Ray » 18. maj 2012, 18:11

Fragezeichen skrev:Jeg synes at det her i landet er svært at fremskaffe håndsmedede samuraisværd eller bare pynte-sværd. Der findes meget få forhandlere, og de der findes har ikke meget hjemme på lager.

Så du kan sagtens komme af med dine sværd her på Nordisk Våbenforum, hvis de da er ok, og prisen er rimelig.

Jeg har før handlet med http://www.bladesofsteel.dk, men det er som om han intet har på lager. Så hvor i himlens navn findes der en dansk forhandler som virkelig har noget at tilbyde ?
sværdene er som nye kun været hængt på væggen, så jeg sætter dem på salgs siden hurtigst muligt måske allerede iaften.
da jeg købte dem fik jeg importeret dem fra USA via en mellem handler i uk, det var billigere end direkte fra USA, da der er straf afgifter på, idet de kom fra uk til mig var der ikke den slags.
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af X-Ray » 19. maj 2012, 01:18

Fragezeichen skrev:Jeg synes at det her i landet er svært at fremskaffe håndsmedede samuraisværd eller bare pynte-sværd. Der findes meget få forhandlere, og de der findes har ikke meget hjemme på lager.

Så du kan sagtens komme af med dine sværd her på Nordisk Våbenforum, hvis de da er ok, og prisen er rimelig.

Jeg har før handlet med http://www.bladesofsteel.dk, men det er som om han intet har på lager. Så hvor i himlens navn findes der en dansk forhandler som virkelig har noget at tilbyde ?
apimani aka robert mani i helsingør startede vist for nogle år siden med at handle katanaer, ved ikke om han stadig gør noget i den slags ?
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
Thomas
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 134
Tilmeldt: 3. jul 2004, 17:14
Interesser: Japans flåde 1868-1945.
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Håndsmedede katanaer hvad kan de koste ?

Indlæg af Thomas » 28. maj 2012, 02:58

Billede
Billede
Billede
Billede
Ogawa Kanekuni smedet i 1981.
90.000 dkr.
Dine ligge nok halv pris som pkhansen nævnte.
Sayonara
Thomas

Special Naval landing Forces / Navy swords and dirks. Headgear and uniforms. Samurai swords and armor.

Besvar