He, he hvis man laver den katastrofale fejl at bruge snaps, når man laver kryddersnaps, bjæsk etc. så tilføre man smagsprodukter, for der findes ingen snaps som ikke, fra fabrikken, allerede har et smagsstof i sig.
I mange år brugte jeg Brøndum (mener jeg at erindre), som grundalkohol, men så begyndte jeg at sætte mig lidt ind i det der med at lave sin egen "snaps". Og rent faktisk indeholder Brøndum kommen (e. lign.) og det vil sige man "ødelægger" det man selv vil lave, med et smagsstof, man måske slet ikke ved er indeholdt i snapsen. DERFOR vodka, da det er mere rent.
Nej du må IKKE skylle flasken. Derfor hænger den på jydemåden; altså grenen vendes op ad, således urenheder ikke falder i flasken. Samtidig tager man lidt gazebind og kommer omkring grenen i flaskehalsen (det virker som en lille prop). Det eneste man gør, når man "plukker flasken" og har fjernet gazen, er at stikke en tynd pind op og holde pæren væk fra flaskehalsen (stadig flasken på hovedet) og så forsigtig ryste evt. fremmedlegemer ud.
Når flasken er tom, kan man hælde nyt Vodka på. Det giver dog ikke en god pære
SNAPS 
, men man har stadig en sjov flaske stående, som pynt.
Når jeg har tømt flasken (tager gerne et par år), så moser jeg pæren med en pind og ryster og skyller den ud, således flasken kan bruges til en ny pære.
PS Man skal forvente at projektet kan slå fejl. Pæren knækker af (vind etc.) e. lign. så man kan med fordel hænge flere flasker op så man er sikker på mindst en overlever. I år måtte jeg gøre projektet om 3 gange (jeg begynder så snart blomsten er blevet til en mikroskopisk pære), det betyder jeg kan nå at sadle op, inden de andre pære på træet bliver for store, hvis første "hug" fejler.
For to år siden røg projektet under Sankt Hans aften fest, da de inviterede spillede fodbold i haven. Ak ja det er ikke let, men det er sjovt nu når det så virker.
PÃ¥ det sidste billede kan man se "drivhus" effekten.