Holten101 skrev:Et andet eksempel der altid hives frem er det med at man skal kunne skrælle et æble med sin lommekniv....mit gæt er at forsvindende få æbler bliver skrællet i det offentlige rum med lommeknive og æble skrælling er næppe en arbejdsopgave der overbeviser tvivleren om at knive er vigtige redskaber for rigtig mange mennesker.
På den anden side skal man heller ikke være FOR ømskindet. Debat er mennesker med holdninger der udtrykker sig.
Mit argument er langt mere solidt, men svært at forholde sig til for Hr. og Fru Danmark:
Jeg har altid mit Bahco multi-tool i tasken, når jeg tager i skydeterrænet (rettelse: Jeg HAVDE altid...).
Det er et tool med tang, sav, oplukker osv som kan klare de almindelige opgaver jeg udfører, skærer strips over, skærer skiver til, hiver ting fri, saver ting til osv.
Bliver jeg stoppet, på vej til træning, så kan jeg bliver knaldet for overtrædelse af våbenloven, pga mit multitool, der (vanskeligt!) KAN åbnes med een hånd - hvis man har god tid. Tool'et, der er lovligt indkøbt for et par år siden, ligger mellem mine to 9mm pistoler. Så pistolerne kan jeg helt lovligt have, men multitool'et er en overtrædelse af våbenloven. Kan I se paradokset?
Nogle gange skal man argumentere, så ens pointe bliver klart opfattet af modtager gruppen! Så må feinsmeckere abstrahere fra at der måske findes mere typiske, mere hyppigt forekommende, eller mere korrekte scenarier.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!