Hjælp søges til at købe en F1 Labrador. En god kennel?

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
MB
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. aug 2014, 07:47
Interesser: Jagt,vildt- og våben
Geografisk sted: Horsens

Hjælp søges til at købe en F1 Labrador. En god kennel?

Indlæg af MB » 19. aug 2014, 09:01

Hej søde mennesker.

Min chef (kone) har givet grønt lys til at vi skal have en hund i 1. kvartal 2015. Jeg har allerede lagt mig fast på at jeg søger en lab F1 og at det skal være en tæve. Både min kone og jeg har haft hund hele vores liv, så heldigvis er vi enige om hvordan hunden skal opdrages, og om hvordan vi og vores søn på 4 år skal omgås den. Den skal selvsagt bruges på jagt, men bestemt også som en kælehund.

Nå, men mit problem ligger i at jeg ikke rigtig kender nogle jægere/faglige personer der kan sige at "der" er det rigtig godt at købe hund.
Jeg er sikkert helt galt på den her, men jeg er lidt bange for at købe en hund fra en privat person (DBA,aviser, igennem bekendte o.l.) Jeg vil have en bedre smag i munden hvis hunden kommer fra en kennel da jeg føler at jeg der får den bedste garranti for at hunden er det sælger siger den er.
Jeg har fundet nogle kennler på nettet som skriver at de præger deres hunde fra små med diverse lugte fra vildt,- hvilket naturligvis efter min opfattelse er en god ting.

Hvad er jeres holdning til kennel/privat salg? og her er sikkert ligeså mange meninger som der er brugere på NVF.
Kan i anbefale nogle kennler? det er lige meget hvor i kongeriget Danmark de lægger.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Senest rettet af Refraktorius 29. aug 2014, 15:21, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift justeret til at passe til indlæggets hensigt. Læs gerne indlægget om indlæg øverst i Small Talk :-)
Jeg er i bund og grund en rar person, og undskylder på forhånd hvis du på nogen måde føler dig fornærmet.

CFR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 116
Tilmeldt: 18. aug 2011, 09:06
Interesser: Jagt, skydning, genladning
Geografisk sted: Vestfyn
Has thanked: 58 times
Been thanked: 44 times

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af CFR » 19. aug 2014, 12:33

Vi har købt en F1 herfra:

http://www.rosefield.dk/index.html

Den er 10 måneder nu, og jeg må sige, at vi har været utrolig glade for at vi valgte en hvalp derfra. Jeg havde faktisk først fundet en anden kennel, men da de så ikke skulle have hvalpe alligevel, så blev jeg anbefalet Rosefield af ejeren.

Vores forrige F1'er købte vi i et mere køkkenopdrætspræget kennel, og det fik vi også en god hund ud af.

Jeg har børn på 6 og 10 år og udover den periode med sylespidse tænder, der gerne vil bide i alting, så er det svært at forestille sig en mere børnevenlig hund.

Dens jagtmæssige evner, har jeg heller endnu ikke formået at ødelægge endnu :blink:

Så alt i alt, er det et sted jeg på det varmeste vil anbefale.

Mvh

Christian

Brugeravatar
Lasse68
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 3. okt 2010, 19:21
Interesser: Girls, guns and rock'n roll
Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
Has thanked: 219 times
Been thanked: 180 times

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af Lasse68 » 19. aug 2014, 12:48

Du snakker om kenneler kontra privatpersoner. Hvad er forskellen på kennelopdræt og køkkenopdræt.
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af C-X » 19. aug 2014, 13:00

Køkkenopdræt kan sagtens have registreret og anderkendt kennelnavn. :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

MB
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. aug 2014, 07:47
Interesser: Jagt,vildt- og våben
Geografisk sted: Horsens

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af MB » 20. aug 2014, 11:01

CFR skrev:Vi har købt en F1 herfra:

http://www.rosefield.dk/index.html

Den er 10 måneder nu, og jeg må sige, at vi har været utrolig glade for at vi valgte en hvalp derfra. Jeg havde faktisk først fundet en anden kennel, men da de så ikke skulle have hvalpe alligevel, så blev jeg anbefalet Rosefield af ejeren.

Vores forrige F1'er købte vi i et mere køkkenopdrætspræget kennel, og det fik vi også en god hund ud af.

Jeg har børn på 6 og 10 år og udover den periode med sylespidse tænder, der gerne vil bide i alting, så er det svært at forestille sig en mere børnevenlig hund.

Dens jagtmæssige evner, har jeg heller endnu ikke formået at ødelægge endnu :blink:

Så alt i alt, er det et sted jeg på det varmeste vil anbefale.

Mvh

Christian
Jeg er glad for at høre at du er tilfreds med købet.
Jeg syntes deres hjemmeside er lidt spasom, men den er også under ombygning- så der har jeg nok svaret.
Det ser bestemt ud til at være nogle gode hunde de har, så mon ikke jeg kontakter dem og hører nærmere.
Jeg er i bund og grund en rar person, og undskylder på forhånd hvis du på nogen måde føler dig fornærmet.

MB
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. aug 2014, 07:47
Interesser: Jagt,vildt- og våben
Geografisk sted: Horsens

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af MB » 20. aug 2014, 11:02

Hvis andre af jer har erfaringer med kennler eller privatpersoner vil jeg også meget gerne høre om dem. :thumbup:
Jeg er i bund og grund en rar person, og undskylder på forhånd hvis du på nogen måde føler dig fornærmet.

CFR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 116
Tilmeldt: 18. aug 2011, 09:06
Interesser: Jagt, skydning, genladning
Geografisk sted: Vestfyn
Has thanked: 58 times
Been thanked: 44 times

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af CFR » 20. aug 2014, 12:41

MB skrev: Jeg er glad for at høre at du er tilfreds med købet.
Jeg syntes deres hjemmeside er lidt spasom, men den er også under ombygning- så der har jeg nok svaret.
Det ser bestemt ud til at være nogle gode hunde de har, så mon ikke jeg kontakter dem og hører nærmere.
Jeg tror ikke du skal vælge hund udfra udseende på en hjemmeside. Der er mange opdrættere, der ikke vælger at bruge alt deres energi der. :blink:

Der er sikkert flere andre steder der kunne være relevante. Jeg forsøgte at studere følgende sidst vi valgte:

http://rjk.dk/proever/resultatlister/aarets_vinderhund/

Det er ingen garanti for noget, men der er en god håndfuld kenneler der går igen, og jeg forsøgte at finde noget blandt dem.

Mvh

Christian

Lupo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 528
Tilmeldt: 13. mar 2004, 16:53
Interesser: Jagt, Hundetræning, Genladning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af Lupo » 25. aug 2014, 21:12

Vi har to labber F1 som begge er fra kennel Trompeterbakken. Vi er godt tilfredse.

Jeg bruger vores til sporsøg, og har lige taget 400m/20 timer til 1. Præmie med den yngste.

Hun er iøvrigt ved at blive gjort avlsklar :blink:

Mvh.

L
Imod uvidenhed kæmper selv Guderne forgæves....................Lars Bæst:-)

Brugeravatar
Unicorn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 20. jun 2012, 07:13
Interesser: Buejagt, Lokkejagt ræv, optik
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 62 times
Been thanked: 41 times

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af Unicorn » 26. aug 2014, 19:31

Jeg har ikke personlige erfaringer derfra, men jeg har kun hørt godt om http://www.kennelfuglevig.dk/Wordpress3/ uanset om det er retrievere eller spaniels.
Theory is nice, but facts determine the truth.

dksith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 28. sep 2009, 16:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: silkeborg
Has thanked: 28 times
Been thanked: 31 times

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af dksith » 30. aug 2014, 16:11

CFR skrev:Vi har købt en F1 herfra:

http://www.rosefield.dk/index.html

Den er 10 måneder nu, og jeg må sige, at vi har været utrolig glade for at vi valgte en hvalp derfra. Jeg havde faktisk først fundet en anden kennel, men da de så ikke skulle have hvalpe alligevel, så blev jeg anbefalet Rosefield af ejeren.

Vores forrige F1'er købte vi i et mere køkkenopdrætspræget kennel, og det fik vi også en god hund ud af.

Jeg har børn på 6 og 10 år og udover den periode med sylespidse tænder, der gerne vil bide i alting, så er det svært at forestille sig en mere børnevenlig hund.

Dens jagtmæssige evner, har jeg heller endnu ikke formået at ødelægge endnu :blink:

Så alt i alt, er det et sted jeg på det varmeste vil anbefale.


Mvh

Christian

Havde selv en tæve hund derfra som desværer blev aflivet for et år siden (13år).. men hun var dælme en god hund så kan kun sige godt om det derfra...:-)

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af Boldsen » 20. sep 2014, 21:50

Lupo skrev:Vi har to labber F1 som begge er fra kennel Trompeterbakken. Vi er godt tilfredse.

Jeg bruger vores til sporsøg, og har lige taget 400m/20 timer til 1. Præmie med den yngste.

Hun er iøvrigt ved at blive gjort avlsklar :blink:

Mvh.

L
Som et mindre sidespring, men i samme boldgade.
Hvordan udvælger du så faderen til kuldet?


Som indspark til indlæg, sået jeg nogenlunde i samme båd. Dog bliver det først sommeren 2015, da jeg højst sandsynligvis ikke får den nødvendige tid før.
Kenler har jeg ikke kigget igennem endnu, men jeg er dog stødt på en blanding som kunne være interesant.
Det var en blanding af F1 og Kleiner Münsterländer med gode forældre - altså køkken opdræt, og et kuld jeg tror er med vilje, og ikke blot et uheld :smile:
Men Ja, dette møg svært at finde den "rigtige " hund, og et sted man stoler på.
Ejeren er nok det vigtigste for at få en god hund :blink:
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Hjælp søges til at købe en F1 Labrador. En god kennel?

Indlæg af LFuppen » 21. sep 2014, 06:53

Måske besøge nogle af personerne og danne sin egen opfattelse af stedet.
En seriøs opdrætter eller endnu en hundefabrik. Begge dele findes uden tvivl i bedste velgående :blink:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Sv: Hjælp søges til at købe en F1 Labrador. En god kenne

Indlæg af JPedersen » 21. sep 2014, 09:21

Lisbeth Holst fra LAB HONEY HUNTER laver også nogle rigtig gode hunde, de er dog for de meste brune og jeg mener hu sagde hun skulle have hvalpe igen til foråret.
Der er i hvert fald derfra jeg skal have min lab, når det tidspunkt kommer.

Ups, havde lige overset det skulle være F1 :(

Sendt fra min Galaxy S4
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Anbefaling af hundekennel

Indlæg af Sierra13 » 7. okt 2014, 09:38

Boldsen skrev:
Lupo skrev:Vi har to labber F1 som begge er fra kennel Trompeterbakken. Vi er godt tilfredse.

Jeg bruger vores til sporsøg, og har lige taget 400m/20 timer til 1. Præmie med den yngste.

Hun er iøvrigt ved at blive gjort avlsklar :blink:

Mvh.

L
Som et mindre sidespring, men i samme boldgade.
Hvordan udvælger du så faderen til kuldet?


Som indspark til indlæg, sået jeg nogenlunde i samme båd. Dog bliver det først sommeren 2015, da jeg højst sandsynligvis ikke får den nødvendige tid før.
Kenler har jeg ikke kigget igennem endnu, men jeg er dog stødt på en blanding som kunne være interesant.
Det var en blanding af F1 og Kleiner Münsterländer med gode forældre - altså køkken opdræt, og et kuld jeg tror er med vilje, og ikke blot et uheld :smile:
Men Ja, dette møg svært at finde den "rigtige " hund, og et sted man stoler på.
Ejeren er nok det vigtigste for at få en god hund :blink:
Naboen har altid brugt en blanding af "labber" og rottweiler, den kan også anbefales! De har altid aflivet både ræv og råvildt uden problemer. Samt nuppet en enkelt indbrudstyv :rock:

Besvar