Hvilken hundefoder er bedst.....?

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Brugeravatar
Thoett
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 19. mar 2008, 22:05
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 63 times

Re: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af Thoett » 28. nov 2012, 20:33

Mange tak for alle jeres gode råd, vi har prøvet med ARION og det stor trives den på men den prutter meget så vi vil prøve at skifte til SPECIFIC for at se om det af hjælper problemet.

Vi har desværre ikke plads til at have en masse BARF i fryseren til at fodre med
Hilsen Thoett

Brugeravatar
PWS
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 406
Tilmeldt: 29. aug 2007, 01:54
Geografisk sted: 3050
Has thanked: 42 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af PWS » 30. nov 2012, 00:37

Vi fodrer vores F1'ere med Coop's Optimal Balance Adult. Har været omkring andre mærker - men vender altid tilbage til den med ris og lam som grundfoder. Hundende elsker den, pelsen er flot, maven ser ud til at kunne li' den og prisen er ok (ca. 50,- for 3kg). Udover grundfoderet står den så også på en masiv "snacking" af æbler/gulerødder/brød/mm samt diverse rester fra spisebordet samt køleskabet (udløbet pålæg og lign.).

Vi har i perioder passet andre folks hunde, og deres ejere har faktisk efterfølgende spurgt til hvad vi fodrede med fordi deres pels var blevet så meget pænere under deres ophold.

Brugeravatar
Marsk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 12. dec 2012, 19:38
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nørrebro
Has thanked: 25 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af Marsk » 13. dec 2012, 10:25

Jeg fodre min ft springer spaniel med kingsmoor. Det fungere hun rigtig fint på, og en af fordele er at pruttende næsten ikke lugter.

Jeg kan se at de har lavet et disederet jagthunde foder (det har min forhandler ikke - men han kan vel bestille det hjem) http://www.kingsmoor.dk/hundemad/jagthund er der nogle der har erfaringer med dette foder?

Derudover kan jeg godt lide at det er et dansk produkt.

Lupo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 528
Tilmeldt: 13. mar 2004, 16:53
Interesser: Jagt, Hundetræning, Genladning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af Lupo » 15. dec 2012, 00:10

Jeg må indrømme, at jeg fodrer mine to hunde med foder købt i Lidl. Det hedder Orlando. Det eneste jeg kan udsætte på fodret er, at fedtprocenten er lidt for lille - omkring 10 procent. Det kompensere jeg for gennem tilskud fra middagsbordet. Mine hunde er på ingen måde fede, har en flot pels, god kondition og trives iøvrig rigtig fint. Den ene hund bliver brugt i mit daglige arbejde, hvilket kræver, at den er fit for fight, og jeg kan på ingen måde mærke, at jeg ikke fodre med et dyrt anerkendt mærke. Den anden bliver brugt rigtigt meget til jagt, og heller ikke her kan jeg mærke forskel.

Jeg har tidligere set forskel på hundenes pels når jeg har fodret med forskellige mærker. Mine hunde synes altså at trives på fodret fra LIdl.

just my five cents

Lupo
Imod uvidenhed kæmper selv Guderne forgæves....................Lars Bæst:-)

Phønixjæger
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. maj 2013, 19:43
Interesser: Jagt, Våben og Slædehunde
Geografisk sted: Syd/Østjylland
Has thanked: 2 times

Re: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af Phønixjæger » 9. jun 2013, 12:33

For mit vedkommende fodrer jeg kun med barf. Vi har slædehund(husky) vi har lige været til det årlige eftersyn hvor hans figur er perfekt og helt hvide tænder uden tandsten. Det koster 3-500 kr i måneden i foder. Alt afhængig af gode tilbud på kylling og kalvekraftben.

Brugeravatar
KXE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 486
Tilmeldt: 15. aug 2012, 17:20
Interesser: Jagt og sportsskydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 159 times
Been thanked: 20 times

Re: Sv: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af KXE » 9. jun 2013, 12:37

Vi bruger også barf til vores labrador. Det virker som om det er godt for den.

Phønixjæger
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12. maj 2013, 19:43
Interesser: Jagt, Våben og Slædehunde
Geografisk sted: Syd/Østjylland
Has thanked: 2 times

Re: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af Phønixjæger » 9. jun 2013, 12:58

Jeg har ikke oplevet fedtet pels eller dårlig ånde siden vi begyndte på det for lidt over et år siden.

Slettet bruger

Re: Hvilken hunde foder er bedst.....?

Indlæg af Slettet bruger » 9. jun 2013, 22:58

Mibo skrev:
Lasse68 skrev:Jeg er måske lidt konservativ men min 5 måneders lab har altid kun spist HILLS SCIENCE DIET. Det kan fåes alle vegne så jeg ikke pludselig skal skifte foder fordi butikken har udsolgt e.lign.
Ja, undskyld, men Hills Diet serie er jo foder til hunde med forskellige sygdomme, det er vel ikke noget for en 5 mdr. hvalp (medmindre den er syg) ?
Det er ikke helt korrekt. Hills prescription diet er sygdomsdiæter. Hills science plan er til sunde og raske hunde i alle aldre.

Slettet bruger

Re: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af Slettet bruger » 9. jun 2013, 23:01

AirPellet skrev:Jeg bruger Profine til min Breton. Får leveret til døren for 400kr. For 15 kg. Deter fin pris. Det trives han godt på. Kulhydrat kilden er kartoffel, hvilket gør at putterne godt kan lugte lidt.

Men køb et super premium produkt, hvor hovedingrediencen er rigtig kød, så går du ikke helt gal i byen.

Royal Canin og Eukanuba er begge rigtigt gode produkter.

Hills er et skodprodukt bestående af kornopfej og animalskebiprodukter (slagteriaffald inkl. næb, hove, udkogte kohuder, tarme m. indhold og meget andet "godt")
Hvis hunden prutter meget, så kan det være tegn på at hunden ikke kan fordøje maden ordentligt (just a friendly comment :razz: )

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af 308 W » 9. jun 2013, 23:26

Min hund har nu fået Taste of the wild i 7 måneder og har aldrig været i bedre form, og figuren er perfekt i følge dyrlægen.

Den første måned tabte han 3 kilo.

Det findes med 4 forskellige hoved ingredienser, bison, laks, fjerkræ, den sidste kan ikke huske. Vi veksler i mellem de forskellige.

Grunden til at vi valgte foderet, er det er uden kornprodukter, som han bliver hyperaktiv af, så løber han næsten på væggende.

Vi køber det hos zooplus og får det leveret fra München langt billigere end hvis jeg kørte til Herning.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk4 Beta

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af 308 W » 31. okt 2013, 21:44

AirPellet skrev:Jeg bruger Profine til min Breton. Får leveret til døren for 400kr. For 15 kg. Deter fin pris. Det trives han godt på. Kulhydrat kilden er kartoffel, hvilket gør at putterne godt kan lugte lidt.
Hvor finder du profine til den pris med levering?

Holmes
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 177
Tilmeldt: 13. okt 2008, 19:14
Interesser: jagt og genladning
Geografisk sted: midt jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af Holmes » 1. nov 2013, 07:46

Jeg bruger også Profine og det spiller for mine 4 hunde
Jeg ved at mange jagtforretninger sælger der til 400
Men man kan godt finde det lidt billigere
De laver en del forskelligt smag og der er en lille prisforskel
Jeg mener det er et godt foder i den gode ende
Mvh Holmes
Det umulige laver vi med det samme mirakler er der vente tid på

5317
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 610
Tilmeldt: 11. feb 2009, 20:25
Interesser: skydning, genladning
Geografisk sted: Jylland-nordvest
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Hvilken hundefoder er bedst.....?

Indlæg af 5317 » 2. nov 2013, 08:30

Thoett skrev:Jeg har lige hentet min nye hund i dag, men sådan en skal jo have noget foder :blink: og her af mit spørgsmål.

Er der noget hunde foder der er bedre end andet til en springer spaniel.....?

Den har ved den tidligere ejer fået HAPPY DOG, men der er jo et hav af forskellige producenter af foder til hunde og jeg vil godt give den det bedste

Skriv gerne hvad i bruger og hvorfor
har ikke hund længere, men brugte Royal Canin både tør og dåse, suppleret med rå svinehjerter når disse var på tilbud, derudover kogte silde- og makrelfileter,
som hvalp og unghund fik den rå kallun 2 gange pr. uge,
når tilgangen af fisk var umulig fik den lidt levertran 2 gange om ugen

at fodre med kun een slags foder kan give risiko for fejlernæring
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt

Besvar