40 cm skæftelængde på haglgevær fra fabrikken?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 141
Tilmeldt: 30. nov 2014, 01:03
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 166 times
Been thanked: 33 times

40 cm skæftelængde på haglgevær fra fabrikken?

Indlæg af 70er drengen » 20. jun 2015, 13:42

Jeg kigger i øjeblikket intensivt efter et nyt haglgevær, da det jeg har mildest talt ikke er noget at skrive hjem om. I den forbindelse har jeg et problem som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg er høj og foretrækker en skæftelængde til aftrækker omkring 40 cm. Jeg er godt klar over at man kan tilpasse skæftet med ekstra træ eller lignende, men jeg håber lidt at kunne finde et gevær der er tæt på 40 cm fra fabrikken da jeg ikke synes at store forlængelser er pæne.

Kender nogen et O/U gevær der fra fabrikken er bygget med ekstra længde på skæftet? Mit budget er under 20.000 kroner, og jeg foretrækker enkelt aftrækker samt mulighed for chokes.

På forhånd tak.
Senest rettet af Refraktorius 1. jul 2015, 15:44, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift tilpasset indlæggets formål. Læs gerne indlægget øverst i small talk.

Martin8700
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 229
Tilmeldt: 13. feb 2011, 18:48
Interesser: Jagt, Våben, Flugtskydning
Geografisk sted: Horsens, Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær

Indlæg af Martin8700 » 20. jun 2015, 23:19

har lige målt på min, en Wichester select sporting, og den måler 37 cm. fra aftrækker til bagkappe, og der er mulighed for at justere aftrækkeren, men de 37 cm er når den er helt fremme.
Har selv lange arme og den passer rigtig fint til mig :smile:

Brugeravatar
Turbo9
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 8. mar 2015, 15:01
Interesser: jæger
Geografisk sted: odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær

Indlæg af Turbo9 » 21. jun 2015, 11:46

En mulighed kune være at købe et nyt haglgevær til 13/15 K og så få en bøssemager til lave et håndlavede skæfte til ca 5 K
Don't Worry Be Happy

Brugeravatar
Bangbang
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 143
Tilmeldt: 17. mar 2011, 16:38
Interesser: jagt-våben-skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær

Indlæg af Bangbang » 21. jun 2015, 12:56

Hej

Har lige målt min Miruko MK70, den er 38 cm.(groft målt med tommestok) jeg er også høj, med lange arme, den udmålt til mig og passer fint, selvfølge irrelevant for dig, men min pointe er, at der kun er en meget tynd bagkappe på, så skiftes denne, kunne man vel nærme sig de 40cm.... :smile:
Bruger man 2 skud, må der gerne ligge 2 dyr….

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 141
Tilmeldt: 30. nov 2014, 01:03
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 166 times
Been thanked: 33 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær

Indlæg af 70er drengen » 21. jun 2015, 14:12

Hej igen.

Det er dejligt betryggende at høre at andre kan finde geværer der er i nærheden og ville kunne forlænges, for jeg har godt nok svært ved det.

Jeg har også fået en PM om at østjysk har silver pigeon stående med skæftelængde på 38-39 cm. Meget interessant.

Hvis nogen falder over interessant med langt skæfte noget når de er ude at snuse efter nyt gevær må i meget gerne skrive til mig igen.

Med venlig hilsen

Brugeravatar
Bangbang
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 143
Tilmeldt: 17. mar 2011, 16:38
Interesser: jagt-våben-skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær

Indlæg af Bangbang » 30. jun 2015, 11:10

70er drengen skrev:Hej igen.

Det er dejligt betryggende at høre at andre kan finde geværer der er i nærheden og ville kunne forlænges, for jeg har godt nok svært ved det.

Jeg har også fået en PM om at østjysk har silver pigeon stående med skæftelængde på 38-39 cm. Meget interessant.

Hvis nogen falder over interessant med langt skæfte noget når de er ude at snuse efter nyt gevær må i meget gerne skrive til mig igen.

Med venlig hilsen
Hej

Se i køb og salg på NVF, der er en b525 (den er meget li med Mirukoén, nogle vil sige de er næsten ens, er i de fleste tilfælde produceret på samme fabrik :giggle: ) med forlænget bagkappe...... det kunne jo være den passede :biggrin:
Bruger man 2 skud, må der gerne ligge 2 dyr….

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7727
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær

Indlæg af T-REX » 30. jun 2015, 13:03

Du kan også bruge omkring 15K og købe et Nill Evocomp fuldt justerbart skæfte, PLUS prisen på et gevær, dette passer på...
20_mm_verlaengerte_Version.jpg
Den 20 mm forlængede version
(34.19 KiB) Downloadet 1518 gange
http://www.ergosign.com/Evocomp_Flinten ... gen_8.html

Den forlængede udgave er justerbar fra 370mm til 450mm

LÆKKERT.. Men dyrt

Og et kræver at du køber et af disse geværer...
Beretta: DT11, DT10, 692, 682, 686, ASE Gold, ASE 90
Blaser: F3, F3 SuperSport
Krieghoff: K-32, K-80, K-80 SuperSport
Perazzi: MX8, MX2000, MX2000/3, MX2005, MX2008
Renato Gamba: Daytona K2, Carrera, Star Cup
Auf Anfrage: Krieghoff K-80 Trap Special, Krieghoff K-80 Doppeltrap Special

In Vorbereitung: Browning B25
http://www.ergosign.com/Evocomp_Flinten ... it_18.html
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær

Indlæg af LapuaMagnum » 30. jun 2015, 15:27

70er drengen skrev:Jeg kigger i øjeblikket intensivt efter et nyt haglgevær, da det jeg har mildest talt ikke er noget at skrive hjem om. I den forbindelse har jeg et problem som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg er høj og foretrækker en skæftelængde til aftrækker omkring 40 cm. Jeg er godt klar over at man kan tilpasse skæftet med ekstra træ eller lignende, men jeg håber lidt at kunne finde et gevær der er tæt på 40 cm fra fabrikken da jeg ikke synes at store forlængelser er pæne.

Kender nogen et O/U gevær der fra fabrikken er bygget med ekstra længde på skæftet? Mit budget er under 20.000 kroner, og jeg foretrækker enkelt aftrækker samt mulighed for chokes.

På forhånd tak.
Der er mulighed for at jeg tager til køge inden længe hvis det skulle have interesse med en browning B525, og selvfølgelig om du vil have en let brugt. Den er dog ikke som fra fabrikken af, men den skyder godt, og bedre end jeg da jeg er en dårlig haglskytte, med mindre der kun er et hagl/projektil så går det bedre :smile:
Kig evt.:

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=73&t=60459

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Hansen-Martin
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 561
Tilmeldt: 29. jan 2012, 20:26
Interesser: Jagt, Renovering af våben
Geografisk sted: skærbæk
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær

Indlæg af Hansen-Martin » 30. jun 2015, 18:40

ved godt du siger det ikke ser godt ud med store forlængelser men syntes nu alligevel det ser meget godt ud med en træ afslutning lavet rigtigt har selv lavet en som test til mit eget gevær som jeg nu er igang med :) http://www.riffeljagt.com/forum/code/to ... C_ID=35211

Mike222
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:43
Interesser: Jagt med hagl og riffel
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær fra fabrikken?

Indlæg af Mike222 » 1. jul 2015, 22:01

Jeg ved at du kan bestille Browning 525 med længere skæfte end standard. Jeg har lige købt et brugt 525 privat med 40 cm skæftemål. Det var bestilt således. Jeg tror sælger nævnte en merpris på 1500 kr, men er ikke helt sikker.

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 141
Tilmeldt: 30. nov 2014, 01:03
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 166 times
Been thanked: 33 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær fra fabrikken?

Indlæg af 70er drengen » 6. jul 2015, 16:13

Mike222 skrev:Jeg ved at du kan bestille Browning 525 med længere skæfte end standard. Jeg har lige købt et brugt 525 privat med 40 cm skæftemål. Det var bestilt således. Jeg tror sælger nævnte en merpris på 1500 kr, men er ikke helt sikker.
Det lyder meget lovende. Det skal jeg bestemt undersøge nærmere. 1500 kroner er ikke en merpris der skræmmer når vi taler et våben der i forvejen ligger i en prisklasse omkring 13000 - 15000 kroner.

Og tak til alle andre input. Jeg er bestemt mere optimist efter alle de positive tips. :NVFrules:

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: 40 cm skæftelængde på haglgevær fra fabrikken?

Indlæg af Explorer » 19. jul 2015, 19:30

Det bedste resultat får du ved at køre en tur til Italien og få en skæftemager til at lave et nyt der passer perfekt til dig, har selv fået lavet et par stykker og er meget godt tilfreds :razz:
essevierre.jpg
essevierre.jpg (78.9 KiB) Vist 10301 gange
Gamba_Brown.jpg
Gamba_Brown.jpg (79.9 KiB) Vist 10301 gange

Besvar