Modelbetegnelser Browning B525

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Christian8419
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11. okt 2011, 20:32
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Modelbetegnelser Browning B525

Indlæg af Christian8419 » 2. sep 2015, 13:18

Hej
Jeg skal snart ud og købe en Browning B525. På nettet kan jeg se at B525 Game både går under navnet Game, Game 1, Game One og New Game. Er der tale om forskellige modeller eller er det samme gevær? På Brownings hjemmeside er det kun "Game One" der er nævnt.

Mvh og på forhånd tak for hjælpen
Christian [emoji2]

Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 456
Tilmeldt: 24. jan 2009, 00:39
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 2 times
Been thanked: 99 times

Re: Modelbetegnelser Browning B525

Indlæg af Styer SSG » 2. sep 2015, 22:16

Det kan have noget med hvilket træ og graveringer der er brugt. Kig lige på en 725 også :blink: Har lige købt en 725 selv.
Styer ssg
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

Den Lille Tykke
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 3. feb 2014, 10:00
Interesser: Jagt, natur,skydning
Geografisk sted: Odense
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times

Re: Modelbetegnelser Browning B525

Indlæg af Den Lille Tykke » 3. sep 2015, 08:13

Det er samme baskyle, men nogle har inflex bag-kappe på og de sidste nye har forgyldt aftrækker.
Har selv en B525 og er meget glad for den.

Christian8419
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11. okt 2011, 20:32
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Modelbetegnelser Browning B525

Indlæg af Christian8419 » 3. sep 2015, 14:59

Den har jeg også set på, men den ligger desværre over budgettet...er lige blevet far og sådan en bette en dræner kassebeholdningen :-) Er du glad for din 725'er og har du haft en 525'er før?

Christian8419
Newbie
Newbie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11. okt 2011, 20:32
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Modelbetegnelser Browning B525

Indlæg af Christian8419 » 3. sep 2015, 15:03

Den lille tykke skrev:Det er samme baskyle, men nogle har inflex bag-kappe på og de sidste nye har forgyldt aftrækker.
Har selv en B525 og er meget glad for den.
Aha det vil jeg lige tale med forhandleren om, vil jo gerne have inflex bagkappen med. Ved du om der er andre forskelle mellem nye og gamle game modeller?

Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 456
Tilmeldt: 24. jan 2009, 00:39
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 2 times
Been thanked: 99 times

Re: Modelbetegnelser Browning B525

Indlæg af Styer SSG » 3. sep 2015, 22:06

Christian8419 skrev:Den har jeg også set på, men den ligger desværre over budgettet...er lige blevet far og sådan en bette en dræner kassebeholdningen :-) Er du glad for din 725'er og har du haft en 525'er før?
Jeg er meget glad for min 725. Jeg har ikke haft en 525 men en Miroku MK 70 som kommer fra den samme cnc-maskine. :fun:
De er ens bort set fra navnet.
Den primære grund til jeg skiftede, er jeg skyder links og 725-eren er fabriks-links. Mirokuen var en højre der var drejet og jeg vil gerne have en ægte links. Funktion og holdbarhed har jeg intet at udsætte på Mirokuen. Har haft den i 14 år og skudt omkring 1500-2000 skud på banen om året de sidste 6-7 år.
Styer ssg
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

Den Lille Tykke
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 3. feb 2014, 10:00
Interesser: Jagt, natur,skydning
Geografisk sted: Odense
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times

Re: Modelbetegnelser Browning B525

Indlæg af Den Lille Tykke » 4. sep 2015, 07:38

Selvom du køber den lidt ældre model uden inflex kappe på kan du altid få eftermonteret den, du skal dog være opmærksom på at den kolbe der har plastkappe har et lille svej, det har inflex ikke.
Jeg har den uden og er meget glad for den, har ingen problemer med at den ikke har inflex selv med tunge lagninger i magnum. bruger den hovedsaligt til jagt.

Jeg har også en 725S som kun bliver brugt på skydebanen. Det er et MEGA-lækkert gevær, forskæftet kan dog godt sidde lidt stramt, mit fik en tur med sandpapir på indersiderne.

Det er helt korrekt at det er samme våben som miruko, 525 og Miruko bliver lavet i japan på samme fabrik

svammen
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. apr 2015, 19:14
Interesser: Jagt (Hagl/Riffel)
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 1 time

Re: Modelbetegnelser Browning B525

Indlæg af svammen » 7. okt 2015, 12:48

Jeg købte en ny Browning 525 i maj måned, både med inflex bagkappe samt forgyldt aftræk..

Det med guld er ligegyldigt. Men i forhold til dem med plastic bagkappe, så er jeg super super glad for min inflex kappe.. Er ikke bange for rekylet, men syntes det er lækkert at kunne dæmme det så meget som muligt, og der er inflex kappen rigtig god!

Held og lykke med dit nye køb.
For mig stod valget også mellem 525 og 725, men såvidt jeg forstod var der ikke særlig stor forskel, den nok mest væsentlige var at 525 "genlader"/skifter til næste skud (eller hvad man kan kalde det) efter rekyl fra det første skud, hvor 725 er fuldstændig mekanisk, og ikke kræver et rekyl.

Med andre ord, så vil en 525 ikke kunne afskyde 2. løb hvis du har haft en klikker i første løb, men det kan en 725..

Fagfolk må rette mig hvis jeg er forkert på den..

Men i hvert fald, jeg klare mig rigtig fint med en 525, som i nogle kredse går som det mest driftsikre haglvåben man kan få..

Knæk og Bræk
Simon

Besvar