Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Sort » 2. jun 2012, 22:03

Inddragelse af våbene vil kræve økonomisk kompensation, det er helt utvetydigt indskrevet i grundloven. Medmindre du af en eller anden grund begår kriminalitet som kan give grund til at du bliver pålagt at destruere/bortsælge våbene. Eller får dem konfiskeret i direkte forbindelse med kriminelle handlinger.

Kravet om våbenskab er halvt et levn fra alle mulige andre våben, halvt et chikane tiltag for at lokke dig til at aflevere. Men der er lige det smuthul, at politiet ikke har nogen somhelst ret til at inspicere opbevaringen af luftvåben anskaffet før 1/6-2012, så du kan egentligt bare spare skabet.

Men hvis X kaliber bedømmes "for stor" til plinkning. Er det måske klogest at nøjes med at anmelde et enkelt våben og søge om plink udfra det (tilladelsen er ikke våbenspecifik) Når man så har plinketilladelse (hvis man kan få det) melder man så sine bigbore og luftkanoner.
Jeg tror nemlig det er antallet af luftvåbenejere fremfor antallet af våben der er afgørende. Derfor registrerer jeg en billig skyder i kærestens navn nu hvor jeg er igang, samt ser på at få nærmeste famillie med på spøgen.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af HePe » 2. jun 2012, 23:09

Sort skrev:
Timsen skrev:Er det korrekt forstået?
Ja og blanketten har jo mere end en rubrik, så der kan registreres et antal våben. Så umiddelbart skal du have alt hvad der står på en blanket med, hvis du skal ud at skyde med et af våbene.

Lige PT har jeg kun registreret et enkelt våben, men hvis jeg får plinketilladelse, registrerer jeg nogle flere på en ny blanket. Så snart jeg får en kvittering søger jeg så om at få våbene adskildt rent papirmæssigt så jeg kan tage dem jeg nu vil med ud at skyde.
Hhv evt destruere eller aflevere nogle af dem.
Nej - det er IKKE korrekt forstået! Denne anmeldelse giver kun ret til (fortsat) at besidde de anmeldte luftvåben. Kun med våbentilladelse (eller jagttegn) har man ret til at skyde med våbnene. Og det er våbentilladelsen/jagttegnet, der skal medbringes, når man skyder med våbnene.

Kvittering for anmeldelse af besiddelse af luftvåben pr. 1. juni 2012 er et vigtigt dokument, og bør opbevares så sikkert som muligt. Indscan kvitteringen, så du altid kan gemme og udskrive en kopi.

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af HePe » 2. jun 2012, 23:17

Romvig skrev:... En sød og venlig dame i Skive modtog blanketerne , MEN ingen kvitering :wall: det måtte hun ikke give , de skulle til Viborg ?
Det er fuldstændig gakgak! - Og en helt anden forretningsgang end den, der er beskrevet i blankettens vejledning.
Det er ikke i orden!

Jeg vil opfordre dig til at indlevere en anmeldelse HVER dag, indtil du får en kvittering på stedet.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Sort » 3. jun 2012, 00:19

HePe skrev:
Romvig skrev:... En sød og venlig dame i Skive modtog blanketerne , MEN ingen kvitering :wall: det måtte hun ikke give , de skulle til Viborg ?
Det er fuldstændig gakgak! - Og en helt anden forretningsgang end den, der er beskrevet i blankettens vejledning.
Det er ikke i orden!

Jeg vil opfordre dig til at indlevere en anmeldelse HVER dag, indtil du får en kvittering på stedet.
Proceduren var nøjagtigt den samme i aalborg.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af HePe » 3. jun 2012, 00:58

Sort skrev:
HePe skrev:
Romvig skrev:... En sød og venlig dame i Skive modtog blanketerne , MEN ingen kvitering :wall: det måtte hun ikke give , de skulle til Viborg ?
Det er fuldstændig gakgak! - Og en helt anden forretningsgang end den, der er beskrevet i blankettens vejledning.
Det er ikke i orden!

Jeg vil opfordre dig til at indlevere en anmeldelse HVER dag, indtil du får en kvittering på stedet.
Proceduren var nøjagtigt den samme i aalborg.
Det er galt, når en politiansat ikke kan finde ud af at følge politiets egen vejledning og forretningsgang på blanketten.
Man kan bede om at få en leder eller chef i tale. Hvis det ikke løser situationen, kan man klage over sagsbehandlingen til politidirektøren.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Sort » 3. jun 2012, 10:27

HePe skrev:
Sort skrev:
HePe skrev:
Romvig skrev:... En sød og venlig dame i Skive modtog blanketerne , MEN ingen kvitering :wall: det måtte hun ikke give , de skulle til Viborg ?
Det er fuldstændig gakgak! - Og en helt anden forretningsgang end den, der er beskrevet i blankettens vejledning.
Det er ikke i orden!

Jeg vil opfordre dig til at indlevere en anmeldelse HVER dag, indtil du får en kvittering på stedet.
Proceduren var nøjagtigt den samme i aalborg.
Det er galt, når en politiansat ikke kan finde ud af at følge politiets egen vejledning og forretningsgang på blanketten.
Man kan bede om at få en leder eller chef i tale. Hvis det ikke løser situationen, kan man klage over sagsbehandlingen til politidirektøren.
Det har du ret i, jeg ringer til aalborg politi mandag (har jo anmeldt inden 1/6) Hvis de ikke forstår vejledningen mandag sender jeg en klage samme dag.
Da jeg forsøgte at få plinke tilladelse, fik jeg jo faktisk en "ledende" (der er to våbenfolk i Aalborg) i tale og han sagde ret klart at de bare samlede anmeldelserne i en dynge indtil de fik bedre besked fra JM. Samt i øvrigt at han ikke ville modtage ansøgningen om bæretilladelse/plink før JM havde informeret ham 13/6.
De ville så heller ikke rigtigt gøre noget ved at jeg skød videre indtil de vidste bedre.

Men det er jo tydeligvis ikke det der står i vejledningen på blanketten. Jeg er så bare lidt i tvivl om våbenfolkene i virkeligheden protesterer imod JM og som sådan er på min side PT.
Men jeg skal jo rimeligvis bruge en klar udmelding inden 9/6 og den må direktøren jo så komme med når hans ansatte ikke kan, det kan han jo så tolke som en klage hvis han vil.

Men når jeg taler (eller skriver) vil jeg bede ham om at lære skrankepersonalet at kvittere for ting. Det kan ikke være rigtigt at når man afleverer ting, så nægter de at komme med så meget som en simpel underskrift på det. Hvordan modtager de overhovedet pakke og anbefalet post med den procedure?
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Predator
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 559
Tilmeldt: 28. feb 2011, 11:24
Interesser: Skydning med krudtvåben
Geografisk sted: Jylland øst
Has thanked: 3 times
Been thanked: 62 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Predator » 5. jun 2012, 19:43

Heller ingen kvittering i Sønderborg under Syd og Sønderjyllands Politi i Esbjerg
--
mvh.
en Predator

Verminhunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 18. maj 2012, 17:53
Interesser: jagt med 5,5,, buejagt
Geografisk sted: Sydjylland, Haderslev
Has thanked: 157 times
Been thanked: 6 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Verminhunter » 8. jun 2012, 20:25

Kunne ikke få en underskrift i Haderslev, og hun sagde. at de ikke vidste, hvordan de skulle gøre dette, men at mit papir skulle jo til Sønderborg, og jeg bare skulle vente!!! ( på hvad!!) JEG BLIVER SKU` VED MED AT SKYDE!!
HW 100T 5,5
OG man sveder med en pumpe

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Robse » 8. jun 2012, 20:32

Jeg fatter ikke en bjælde her.
Hvor svært kan det være for polisen at
tage en fotokopi og skrive:
"For modtagelse kvitteres, dags dato"

Hvad er der dog galt i DK ?
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
C-SB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 20. nov 2008, 18:24
Interesser: Luftgevær skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 55 times
Been thanked: 38 times
Kontakt:

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af C-SB » 8. jun 2012, 20:47

Robse, det der er galt er at alt efterhånden er galt, set med polittiker øjne.
Claus
Tryk avler modtryk.

Brugeravatar
Twilight
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 367
Tilmeldt: 14. jul 2010, 22:18
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 2 times
Been thanked: 28 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Twilight » 24. jun 2012, 11:25

Hejsa,

for lige at følge op på registreringen af min vekselpibe....

Jeg fik fat i våbenkontoret i Horsens den 25. maj - og spurgte, hvordan man kunne registrere en 5,5 vekselpibe.
Det vidste hun ikke, men ville vende tilbage efter pinse.

I tirsdags (19. juni) ringede jeg så igen - for jeg havde endnu ikke hørt noget.
Fik fat i den samme person - og hun havde stadig ikke fundet noget svar - hun kunne så heller ikke lige finde sagen på mig, men hun kunne godt huske mig.

I samme omgang fik jeg så også spurgt til, hvorledes jeg skal forholde mig hvis:
Jeg møder en emsig politimand (der har en dårlige dag) en dag jeg er ude at skyde med mit nu ompibede HW100.
Der står nemlig stadig 5,5mm på blokken, uagtet at det ikke længere er muligt at proppe et 5,5 hagl i løbet (eller magasinerne for den sags skyld).

Så jeg ville gerne have en skrivelse, der siger, at jeg nu har en 4,5mm påskrevet 5,5mm på blokken - således at en diskussion med førnævnte emsige politimand kan undgås. Dyb tavshed.
Hun spurgte så, hvem der havde pibet det om - og det havde jeg jo - før den 1.juni, hvor det endnu var tilladt. Tavshed igen.
Hun spurgte så, hvor længe jeg havde haft geværet - og der var jeg i den heldige situation, at jeg bare kunne sige hun skulle snakke med Lene (fra samme kontor) og nævne "Kim" "HW100 FAC 5,5 import fra Tyskland" "Formular EU19" - så ville Lene nemt kunne huske mig, for vi fik snakket rigtig mange gange sammen, dengang jeg arbejdede i at få gøbben hjem. Tavshed igen.

Hun ville vende tilbage.

Grunden til mit spørgsmål er egentlig en gentagelse af samme spørgsmål fra Niels, for jeg kan jo argumentere mig blå i hovedet - og stadig få mit gevær konfiskeret til nærmere undersøgelse.
8 mdr. senere, når teknisk institut får fastslået, at det sandelig er en 4,5'er - får jeg det igen med en masse ridser og skrammer.

Og hvad har jeg så fået ud af det.....

Jeg har tænkt mig at ringe mindst hver anden uge, indtil jeg får svar på de 2 spørgsmål.

Update følger.

Kim

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Kølle » 24. jun 2012, 12:33

Sådan Kim,bid dig fast i haserne på dem og bliv hængende der til du
får det svar du har bedt dem om, de håber på at du opgiver dit forehavende
fordi de trækker det i langdrag men du gør det eneste rigtige i den sag
BLIV VED :respekt: får du herfra og GOOD LUCK.

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Brugeravatar
TMA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:10
Interesser: PCP gratis mad og flueknepperi
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af TMA » 24. jun 2012, 18:11

Twilight skrev:Hun spurgte så, hvem der havde pibet det om - og det havde jeg jo - før den 1.juni, hvor det endnu var tilladt.
Man må vel stadig gerne pibe om,....eller i det mindste få det gjort !
When guns are outlawed, only outlaws will have guns !

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Sort » 24. jun 2012, 18:40

TMA skrev:
Twilight skrev:Hun spurgte så, hvem der havde pibet det om - og det havde jeg jo - før den 1.juni, hvor det endnu var tilladt.
Man må vel stadig gerne pibe om,....eller i det mindste få det gjort !
Ja jeg mener heller ikke at service eller udskiftning af dele kan kaldes "anvende" men man må nok ikke lave en ny skyder eller skifte fra 4,5 til noget større.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Twilight
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 367
Tilmeldt: 14. jul 2010, 22:18
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 2 times
Been thanked: 28 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Twilight » 24. jun 2012, 19:22

Du må ikke længere selv pille et 5,5 løb af.... der skal man være våbensmed /bøssemager - men når løbet så er pillet af er det jo teknisk set ikke længere en luftbøsse , og så må du jo gerne skrue løs.....

RS
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. maj 2012, 18:50
Interesser: PCP- Luftrifler
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af RS » 24. jun 2012, 19:54

Sort skrev:
TMA skrev:
Twilight skrev:Hun spurgte så, hvem der havde pibet det om - og det havde jeg jo - før den 1.juni, hvor det endnu var tilladt.
Man må vel stadig gerne pibe om,....eller i det mindste få det gjort !
Ja jeg mener heller ikke at service eller udskiftning af dele kan kaldes "anvende" men man må nok ikke lave en ny skyder eller skifte fra 4,5 til noget større.
Såvidt jeg forstår lovgivningen, er alt der vdr. mindre end kal .20 ikke omfattet af lovgivningen, dvs at det svarer til at lappe sin cykel.

Brugeravatar
TMA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:10
Interesser: PCP gratis mad og flueknepperi
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af TMA » 24. jun 2012, 19:55

...Må dem som har erhvervet sig våbnet før d.01.06. og som har fået lov til at beholde det nu ikke engang skille det ad ?
When guns are outlawed, only outlaws will have guns !

Brugeravatar
Garand01
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 28. apr 2010, 09:45
Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
Has thanked: 156 times
Been thanked: 137 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Garand01 » 24. jun 2012, 20:01

Jeg var nede på Vordingborg station og fik registreret en 5,5mm luftpistol, ingen kvitering, og jeg har intet hørt fra dem.... gad vide om den overhovedet er blevet registreret??

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Robse » 24. jun 2012, 20:10

vedr. det med at have et "løb" / pibe liggende.

Jeg mangler faktisk en klar definition af hvornår et
stykke metal med en given diameter er at betragte
som et "løb" / pibe til et "skydevåben ?

(nedenfor er udelukkende anvendt betegnelsen "løb" )

1:
Er det et løb hvis jeg har et 20 cm langt 10 mm alu rør liggende med
en indvendig diameter på 6,5 mm ?

2:
Samme som 1, men med et udvendligt 1/2" gevind i begge ender?

3:
Samme som 1, men sortmalet?

4: Samme som 1+2, men sortmalet?

5: Samme som 1+2, dog 55 cm langt?

6: Samme som 1+2+3 dog 45 cm langt?

7: Samme som 1, dog udført i rustfrit stål

8; Samme som 1, dog med indvendig diameter 5,5 mm

9: Samme som 1, dog udvendig 12 mm

10: Samme som 1+9+5+3 ?

fortsæt selv.

Dertil: Er det et løb hvis den pågældende metaldims
altid har siddet som bøjlestang i et walk-in klædeskab der
ikke kan aflåses ?
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Langenge » 24. jun 2012, 20:30

RS skrev:
Sort skrev:
TMA skrev:
Twilight skrev:Hun spurgte så, hvem der havde pibet det om - og det havde jeg jo - før den 1.juni, hvor det endnu var tilladt.
Man må vel stadig gerne pibe om,....eller i det mindste få det gjort !
Ja jeg mener heller ikke at service eller udskiftning af dele kan kaldes "anvende" men man må nok ikke lave en ny skyder eller skifte fra 4,5 til noget større.
Såvidt jeg forstår lovgivningen, er alt der vdr. mindre end kal .20 ikke omfattet af lovgivningen, dvs at det svarer til at lappe sin cykel.
Så må du vist hellere lige bruge en halv times tid på, at læse lidt op på det :shock:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=14580
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brint
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. apr 2012, 03:58
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Brint » 25. jun 2012, 00:42

Twilight skrev:
snipsnip

I samme omgang fik jeg så også spurgt til, hvorledes jeg skal forholde mig hvis:
Jeg møder en emsig politimand (der har en dårlige dag) en dag jeg er ude at skyde med mit nu ompibede HW100.
Der står nemlig stadig 5,5mm på blokken, uagtet at det ikke længere er muligt at proppe et 5,5 hagl i løbet (eller magasinerne for den sags skyld).


Kim
Hej Kim

Var et af JM`s argumenter for, at vælge en calibregrænse istedet for en joulegrænse ikke, at så kunne alle og enhver med en lineal måle om geværet var lovligt. Det må vel så også gælde for snupper-jensen, der har fået det forkerte ben ud på den forkerte side af sengen.

Ellers må man vel kunne viske det ud/overmale det.

M.v.h.
Lars

Brugeravatar
Twilight
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 367
Tilmeldt: 14. jul 2010, 22:18
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 2 times
Been thanked: 28 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Twilight » 25. jun 2012, 07:09

Brint skrev: Hej Kim

Var et af JM`s argumenter for, at vælge en calibregrænse istedet for en joulegrænse ikke, at så kunne alle og enhver med en lineal måle om geværet var lovligt. Det må vel så også gælde for snupper-jensen, der har fået det forkerte ben ud på den forkerte side af sengen.

Ellers må man vel kunne viske det ud/overmale det.

M.v.h.
Lars
Mjoeh - det var jo vistnok grunden - men det var mere for virkelig at kunne undgå diskussionen med Hr. Overbetjent Emsig, at jeg ville have sådan en skrivelse. Jeg kan jo sagtens stå og vise hagl, magasiner osv frem i 4,5 - "Jamen der står 5,5 på geværet, så det snupper jeg lige!!"
Og så kan jeg hoppe på et ben til jeg bliver blå i hovedet.....

Jeg kunne også sætte et sort klistermærke hen over, sort sprittusch, sort tape.... det ser bare ikke så pænt ud..... jeg må snakke med tech writing tøserne på arbejdet. Måske har de en smart løsning.

Kim

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Sort » 25. jun 2012, 09:20

Twilight skrev:Du må ikke længere selv pille et 5,5 løb af.... der skal man være våbensmed /bøssemager - men når løbet så er pillet af er det jo teknisk set ikke længere en luftbøsse , og så må du jo gerne skrue løs.....
nixen bixen. Lovligt ejede våben må man skilde ad og rengøre samt veksle (registrerede eller registreringsfrie) piber på til man bliver blå i hovedet.
Man må barer ikke lave et nyt våben, eller putte en registreret pibe på et våben den ikke er registreret til.

Dvs man må feks skifte det glatte løb på en pumpgun ud med et registreret riflet løb (vekselsæt til jagtriffel) Men man må ikke selv fremstille riffelpiben uden tilladelse.. Om man så rent teoretisk godt må lave et glat haglgeværsløb :???:
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Twilight
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 367
Tilmeldt: 14. jul 2010, 22:18
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 2 times
Been thanked: 28 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Twilight » 25. jun 2012, 10:24

Hmmmmm - jeg er forvirret...!

Det kan være, vi skal ha' HePe ind her (sorry for at hive dig ind, HePe) - for da jeg spurgte ham, fik jeg at vide, at man ikke selv må pibe om efter 01.06., med mindre man har en tilladelse.... ?!?!?!?!?!?!?!

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Luftvåben | Anmeldelse af besiddelse pr. 1. juni 2012

Indlæg af Niels » 25. jun 2012, 18:34

Twilight skrev:Hmmmmm - jeg er forvirret...!

Det kan være, vi skal ha' HePe ind her (sorry for at hive dig ind, HePe) - for da jeg spurgte ham, fik jeg at vide, at man ikke selv må pibe om efter 01.06., med mindre man har en tilladelse.... ?!?!?!?!?!?!?!
Vi er nok lidt ude i at "de" siger så meget, men desværre holder det ikke altid helt i virkeligheden.

Så medmindre det handler om lys på cyklen eller hastighedsgrænsen indenfor byskiltet bør du søge din rådgivning andetsteds.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Besvar