Anmeldelse af Tandemkross aftrækker og hammer til SW22

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Anmeldelse af Tandemkross aftrækker og hammer til SW22

Indlæg af Ras.Killing » 26. okt 2021, 17:58

Bestilte for noget tid siden en justerbar Tandemkross aftrækker, og sidenhen deres thunder hammer til min SW22.

Jeg vil lige give en anmeldelse af delene her, da jeg tænker det kan være relevant for andre :thumbup:

Først og fremmest.

Jeg har en af Performance Center modellerne af SW22, dvs. den kommer allerede fra fabrikken med en forbedret (og justerbar) aftrækker i forhold til modeller med standard aftrækket. Vi har dog et par af standard modellerne som foreningsvåben - så jeg kender til begge typer aftræk.


Standard aftrækker:
AA0CF8DB-0811-4F6E-89A7-D2BD25D9DC56.jpeg

Performance Center aftrækker:
522B0029-994F-4B7B-969F-CB61C4F85FB9.jpeg

I første omgang bestilte jeg TK aftrækkeren hjem og fik den monteret. Med den instruktionsvideo som TK selv har lavet, så er det en overkommelig opgave at bytte aftrækkeren ud… Dog skal man lige være opmærksom på en lille fjeder der kan drille lidt. Mit første indtryk er af aftrækkeren er af god kvalitet og pænt udført.


EEAE260B-652C-4591-8048-845A45D4863D.jpeg


TK aftrækkeren er en flat trigger det samme er PC aftrækkeren, så på det punkt er der ikke den store forskel. Jeg kan selv bedre lide en flad aftrækker, så jeg ser det derfor som en klar forbedring ifht. den kurvede aftrækker på standard modellen.

Justeringsmulighederne er gode på TK aftrækkeren, og jeg kunne nemt justere både pre- og overtravel. Det kan man også på PC aftrækkeren, så igen er det en større forbedring på standard modellen.

På selve aftrækket syntes jeg dog ikke at der er den store forbedring. Aftrækket er blevet en anelse lettere (målte desværre ikke vægten på det tidspunkt), til gengæld syntes jeg også der er lidt mere kryb. Ikke meget mere end før… men lidt. Hvilket fint hænger sammen med at aftrækket er blevet lettere (man kan nemmere mærke kryb på en lettere aftrækker end en tung).

Så hvis jeg isoleret set skal kigge på aftrækkeren, så syntes jeg ikke den er pengene værd ifht. PC aftrækket, men en god opgradering fra standard aftrækkeren.

Efterfølgende har jeg så fået TK thunder hammeren hjem, hvor vægten er lavere og der er gjort lidt mere ud af sear osv.


86CC4503-9DB4-4046-BDF2-7B3BC0ED6C95.jpeg


Hammeren er ligeledes ufattelig nem at montere. Det er bare plug and play! Og ligsom aftrækkeren er hammeren rigtig pænt udført.

Med TK hammeren er der nu en mærkbar forskel. Aftrækket er igen blevet en anelse lettere, men ikke noget jeg ville bemærke, hvis ikke jeg vidste det. Til gengæld går det nu rent og lækkert! Jeg kan (hvis jeg gør mig rigtig umage) spore en snært af kryb, men det er ikke noget jeg vil bemærke på skydebanen. Vi snakker ikke et super crisp 1911 aftræk, men det er uden tvivl et aftræk, jeg vil betegne som lækkert.

Jeg har målt vægten på aftrækket til ca. 1375g. eller ca. 3 lbs., dvs. det er ikke et super let aftræk, men heller ikke tungt. Fra fabrikken ligger SW22 pistoler omkring 3.5 - 4 lbs.

Hammeren er i min optik pengene værd, da man får et rent aftræk og ikke et billigt amerikaner aftræk. Nu har jeg ikke prøvet PC aftrækkeren i kombination med TK hammeren, men mit umiddelbare indtryk er, at man skal købe både TK hammer og TK aftræk, for at få fuld effekt af forbedringerne.

Jeg hæfter mig dog ved, at TK skriver følgende:

Paired with a TANDEMKROSS "Victory" Trigger for SW22® Victory™, the "Thunder" Hammer can reduce trigger pull weight to below 2lbs!

Der må jeg bare konstatere, at mit aftræk ikke er i nærheden af at være under 2 lbs - 900g.

Det sagt så er delene også kun lige smidt i. Jeg forventer at delene lige skal slides en anelse til, så aftræksvægten ser måske anderledes ud om et par tusind skud.

Jeg tænker dog ikke at den kommer under 900g.


BB1319CC-408C-4C82-B738-C9D8EBEC22B0.jpeg
Senest rettet af Ras.Killing 26. okt 2021, 19:14, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Anmeldelse af Tandemkross aftrækker og hammer til SW22

Indlæg af Ras.Killing » 26. okt 2021, 18:28

Og nu vi alligvel er ved anmeldelserne.

TK hive grebet.

Det sad på min da jeg købte den, og har altså et par år på bagen.

Grebet har en fin ergonomi og fungere altså derved godt… men gummiet er så småt begyndt at nulre på mit, og blive lidt klæbrigt i overfladen.

57181114-086B-4735-8724-B321B68463D5.jpeg

Hvilket præcist er hvorfor jeg ikke bryder mig om gummigreb…

Jeg skal have fundet et andet greb til min, og vil ikke umiddelbart anbefale TK hive grebet.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Anmeldelse af Tandemkross aftrækker og hammer til SW22

Indlæg af Bofhenator » 26. okt 2021, 18:32

Jeg har haft et houge gummigreb på min ruger i 8-10 år, den er blevet flittigt brugt, uden problemer med gummiet. Jeg ved ikke om de laver et til SW, men gør de er det næppe udsat for de samme problemer.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Anmeldelse af Tandemkross aftrækker og hammer til SW22

Indlæg af The Mad Viking » 26. okt 2021, 18:46

Bofhenator skrev:
26. okt 2021, 18:32
Jeg har haft et houge gummigreb på min ruger i 8-10 år, den er blevet flittigt brugt, uden problemer med gummiet. Jeg ved ikke om de laver et til SW, men gør de er det næppe udsat for de samme problemer.
Jeg kører også Houge gummigreb på min Ruger 22/45 Lite MKIV.
Jeg tilslutter mig Bofh., det fungerer fint.
Og hvis du er pyntesyg, så er der flere farver... :oops:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Anmeldelse af Tandemkross aftrækker og hammer til SW22

Indlæg af Ras.Killing » 26. okt 2021, 18:56

LOK Grips laver nogle ret vilde G10 greb til SW22’eren :smile:

Satser på at finde sådan et på et tidspunkt.


https://lokgrips.com/smith-wesson
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Carra17
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18. mar 2019, 18:32
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time

Re: Anmeldelse af Tandemkross aftrækker og hammer til SW22

Indlæg af Carra17 » 26. okt 2021, 20:56

Tak for anmeldelsen, har TK aftræk og sværmet længe omkring hammer… Nu skal det prøves :smile:

/C

viking72
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. sep 2022, 13:11
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Sjælland

Re: Anmeldelse af Tandemkross aftrækker og hammer til SW22

Indlæg af viking72 » 2. sep 2022, 13:15

Hvor har du købt aftrækker og hammer?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Anmeldelse af Tandemkross aftrækker og hammer til SW22

Indlæg af Ras.Killing » 2. sep 2022, 14:25

viking72 skrev:
2. sep 2022, 13:15
Hvor har du købt aftrækker og hammer?
Aftrækker ved Brownells, hammer igennem en bekendt i Norge.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar