Ammunitionstest af 22LR Ruger Precision

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ammunitionstest af 22LR Ruger Precision

Indlæg af C-X » 5. dec 2022, 14:36

Kenned skrev:
5. dec 2022, 14:23
FrederikF skrev:
2. dec 2022, 20:33
C-X skrev:
2. dec 2022, 15:37
Tror altså ikke på blindtest. Når man skyder for præcision, så er hvert et skud jo noget man gør sig umage med.

Aguila bliver ikke pludselig bedre, fordi man tror det er magasinet med Lapua man har stoppet i.

Det er med ammunition, som med så meget andet; ofte får man hvad man betaler for. Nogle gange er det kvalitet man betaler for, andre gange brand og markedsføring.
Hvis din tro er sand, så er det det eneste område jeg er stødt på, hvor det forholder sig sådan.

Husker tydeligt hvor god en Chivas Regal smagte tilbage i de glade 80’ere. :giggle:

Men er enig i at man får det man betaler for - alt andet lige.
Men når du ved det er lort du skyder med så vil du skyde ringere end lortet reelt præsterer.
Det er lige hvad jeg mener. Fuldstændigt som dengang man testede TV signaler og dem der havde et HD logo i hjørnet fik bedre karakterer selvom det var fuldstændigt samme signal.

Et andet godt eksempel er high-end højtalerledninger hvor folk påstår de kan høre forskel på dem - men de kan kun høre forskel når de ved hvilket kabel der er brugt i den aktuelle test :giggle:

Vores hjerne snyder os hele tiden - meget oftere end vi tror.

Hilsen Kenneth
Nogle af os er bund nærige, og kan man få hæderlige resultater, med piv billig ammolade, så giver det råd til mere ammolade.
Desværre er den eneste, nogenlunde billige ammolade, som jeg har fundet, CCI SV. Aguila går desværre virkelig ringe. Selv med de bedste intentioner.

Selvfølgelig er der selvbedrag, men jeg skyder vitterligt ikke så ringe, som de resultater, jeg får med Aguila. Med CCI har jeg en flyver, nu og da, lidt sjældnere med SK. Om det er mig, skyder eller ammo, det kan være svært at være helt sikker på, men resultaterne er så ensartede, at jeg kan vurdere mine egne evner derud fra.

Lige netop Aguila stinker så fælt, at de blinde også kan få lov at hade det. Jeg har ikke engang gidet skyde det sidste af, i en bøjlespænder, endnu, men det kommer nok en dag, hvor det blæser lidt mindre koldt end nu.
Så der er ikke nogen blindtest, der kan redde Aguilas ære, med mindre skytten både får bind for øjnene og en klemme for næsten.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Ammunitionstest af 22LR Ruger Precision

Indlæg af Kenned » 5. dec 2022, 15:10

C-X jeg har ingen formodning om at "lorteammo" lige pludselig bliver til guld bare fordi man ikke ved om man skyder med Lapua eller unævnelige mærker :giggle:

Som jeg også skriver i mit første indlæg så ved jeg ikke om det ville ændre udfaldet, men det ville absolut ikke undre mig hvis den dårligste ammo bliver lidt bedre og den gode lidt dårligere hvis man skyder under en blindtest.

Det kan også være at det ikke er praktisk muligt, og så må man bare tage det med i sin vurdering af resultatet, om det så drejer sig om vin, skydning eller prøvesmagning af æbleskiver :smile:

End helt anden ting er også at det bestemt må gøre en forskel hvilken ammo man skyder først med, og hvilken man skyder sidst med - man kan ikke undgå at blive træt efter mange skud med maksimal præcision hvis er er tale om mange skud.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ammunitionstest af 22LR Ruger Precision

Indlæg af C-X » 5. dec 2022, 15:16

Helt enig, i sidste udsagn. Det gode ved .22 LR er, at bruger man også en dæmper, så kommer den træthed langt senere, end ved det meste andet skydning, måske kun undtaget PCP :???:

Jeg har selv mange guilty pleasures og snobber ikke med ret meget :smile:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Ammunitionstest af 22LR Ruger Precision

Indlæg af Kenned » 5. dec 2022, 15:25

C-X skrev:
5. dec 2022, 15:16
Helt enig, i sidste udsagn. Det gode ved .22 LR er, at bruger man også en dæmper, så kommer den træthed langt senere, end ved det meste andet skydning, måske kun undtaget PCP :???:

Jeg har selv mange guilty pleasures og snobber ikke med ret meget :smile:
Jeg snobber med alt for meget - dog mindre og mindre som jeg bliver ældre :blink: "Bedst til prisen" i stedet for "Bedst i test" bliver oftere og oftere valget :fun:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ammunitionstest af 22LR Ruger Precision

Indlæg af C-X » 5. dec 2022, 15:36

Så køb en Ruger Precision Rimfire - den er ret god til rigtig meget, og så er den sjov! :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Ammunitionstest af 22LR Ruger Precision

Indlæg af Kenned » 6. dec 2022, 08:29

C-X skrev:
5. dec 2022, 15:36
Så køb en Ruger Precision Rimfire - den er ret god til rigtig meget, og så er den sjov! :blink:
Pengene ryger mest på 3D printere og udstyr til mit lille maskinværksted. Mine eneste våben er mine blankvåben. Fordelen er gratis "ammo" :biggrin:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ammunitionstest af 22LR Ruger Precision

Indlæg af C-X » 6. dec 2022, 09:15

Tænk lige på, hvor meget fjollet legetøj, du vil kunne printe og fabrikere, til sådan en lille skyder!
Det vil skabe behov begge veje.

Grib nu den gyldne mulighed og få samtidig lidt point på mande kontoen 🦾🤠
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar