Skydning på længere afstand med optisk sigte ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
TMA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:10
Interesser: PCP gratis mad og flueknepperi
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Skydning på længere afstand med optisk sigte ?

Indlæg af TMA » 21. feb 2005, 14:01

Hej alle !

Jeg er en gut, som for nogle år siden har skudt meget, både riffel- og pistolskydning, men som sagt, så er det en 15-17 år siden, derfor har jeg ingen våbentilladelse nu (det ka jo erhverves), andet end en registrering af en samling håndvåben, som jeg har....og den er jo ikke til meget, men i længere tid har jeg gået og tænkt på at begynde at skyde igen, MEN bare noget lidt mere spændende end en salonriffel......jeg ku seriøst godt tænke mig at skyde med noget større og det skal være noget hvor man skyder med optisk sigte (kikkertsigte).
Er der nogen som ved hvor eller om dette overhovedet er muligt her i lille bureaukratiske Danmark, så vil jeg blive meget glad !

PS. Det behøver IKKE være på 1000 m. eller kal. 50, som tidligere forslået, mindre ka sagtens gøre det, men det skal helst være med optik.....måske noget i stil med Sako TRG eller der henad !

Med venlig hilsen

TMA.

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 21. feb 2005, 18:13

Jeg ved ikke om de millitære baner i Slagelse og Ringsted er åbne for civile, ellers så er Kalvebod Skyttecenter på Amager åbent for skydning med kalibre op til 8mm på 200m bane. Der er manuel skiveopsætning så du bestemmer selv hvad du vil skyde på og der er ingen der bestemmer om du ligger, sidder, står eller hvad! Igen er der ingen der stiller krav til hvilken optik du har på.
Ja det ovenstående er i fald du har jagttegn og får riffeltilladelse på skyderne, skal det være i klub regi så er det vist nemmere at proppe blødt smør op i rø**n på en vildkat med en strikkepind, end at få tilladelse på sjove rifler med store kikkerter!!!!!!!
Hvad med at skulke fra arbejde den 1/3 og komme til Kalvebod? Vi skyder med en masse WWII rifler både med og uden optik på.

Gå lidt ned på siden:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=1361
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
TMA
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:10
Interesser: PCP gratis mad og flueknepperi
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af TMA » 22. feb 2005, 20:16

Ha-haaaa ja, jeg takker mange gange for den meget "maleriske" forklaring.....jeg skal absolut se hvad jeg kan gøre.
Jeg skal osse lige nævne at en kammerat har fortalt mig, at der skulle ligge en bane ved navn "Stols Skydebane" ved vesterlyng her i nordvestsjælland, hvor det skulle være muligt at "lege med store skydere" :eek: og at der vist også var en klub som skød med sådan nogle derude :eek: :eek: ......jeg skal undersøge sagen nærmere og skrive hvis jeg kommer frem til noget brugbart, da jeg jo ka' se at vi er mange som ku tænke sig noget lignende !

Tjuh-Bang fra

Tommy.

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 22. feb 2005, 21:24

Tæl bare mig med til en skydedag med noget af det frække ;-)
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Klynder
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. aug 2005, 00:43
Geografisk sted: Karup J.
Kontakt:

Indlæg af Klynder » 28. aug 2005, 12:16

Der er da også en 600-meter bane oppe i nærheden af Auderød-lejren.

>>::/

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Indlæg af Redakula » 28. aug 2005, 13:03

The Dane skrev: Ja det ovenstående er i fald du har jagttegn og får riffeltilladelse på skyderne, skal det være i klub regi så er det vist nemmere at proppe blødt smør op i rø**n på en vildkat med en strikkepind, end at få tilladelse på sjove rifler med store kikkerter!!!!!!!
Hulk - nu bliver man jo deprimeret igen... :,.>(/
Det er da utroligt der ikke er flere der er interesseret i at skyde riffel udenfor rumdragtsskydeprogrammerne(tm)...

Må bare se af og få taget et jagttegn... Men tror ikke det er så nemt når man har absolut ingen interesse i alle de skide fugle i jagtbogen :evil:

/redakula
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 28. aug 2005, 14:01

redakula skrev:Det er da utroligt der ikke er flere der er interesseret i at skyde riffel udenfor rumdragtsskydeprogrammerne(tm)...
Skytteorganisationer vil gerne have at deres sport fremtræder seriøst, aka det må ikke se ud som om det er sjovt, derfor har man også denne proforma "våben??? - ævr!!" holdning.
Må bare se af og få taget et jagttegn... Men tror ikke det er så nemt når man har absolut ingen interesse i alle de skide fugle i jagtbogen :evil:
Nemt nok, fork de der kurser og lån en bog på biblioteket (hedder et eller andet med "vejen til jagtprøven...something-something") og lav en allnight marathon terpning, selv har jeg brugt 6 timer af gangen, men du kan selv mærke hvornår din buffer løber fuld.
Lås døren, hiv telefonen ud, familie ditto, radio + tv bandlyst, intet til at forstyrre!
Det eneste du har brug for er en bog med alt hvad du skal vide for at bestå prøven + spandevis af kaffe/Cola/druesukker - etellerandet til at holde dig gående.
Kurser er noget lal og unødig tidsspilde imho, altså hvis man ellers kan læse, alt for mange distraherende ting der forhindrer dig i at fastholde emnet i hukommelsen.
Marathon terpning, virker, trust me! <**>|
Har brugt det til køreteori (var selvf. tvungen til et vist antal teoritimer)
Jagttegn
Blindskrift
Grundlæggende DOS
Regnskabslære
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Indlæg af Redakula » 28. aug 2005, 20:50

Erik the Viking skrev: Skytteorganisationer vil gerne have at deres sport fremtræder seriøst, aka det må ikke se ud som om det er sjovt, derfor har man også denne proforma "våben??? - ævr!!" holdning.
Men ender med for mig i hvert fald at fremstå som snæversynede og elitære...
Jeg er sku ligeglad med om jeg er den 10 eller 1000 bedste skytte i dk men jeg elsker at skyde og syntes det er sjovt...
Erik the Viking skrev:Må bare se af og få taget et jagttegn... Men tror ikke det er så nemt når man har absolut ingen interesse i alle de skide fugle i jagtbogen :evil:
Erik the Viking skrev: Nemt nok, fork de der kurser og lån en bog på biblioteket (hedder et eller andet med "vejen til jagtprøven...something-something") og lav en allnight marathon terpning, selv har jeg brugt 6 timer af gangen, men du kan selv mærke hvornår din buffer løber fuld.
Lås døren, hiv telefonen ud, familie ditto, radio + tv bandlyst, intet til at forstyrre!
Det eneste du har brug for er en bog med alt hvad du skal vide for at bestå prøven + spandevis af kaffe/Cola/druesukker - etellerandet til at holde dig gående.
Kurser er noget lal og unødig tidsspilde imho, altså hvis man ellers kan læse, alt for mange distraherende ting der forhindrer dig i at fastholde emnet i hukommelsen.
Marathon terpning, virker, trust me! <**>|
Hehe - det er så ikke lige mig... jeg bliver distraheret af ALT - særligt når det er kedeligt / uinteressant stof...
Erik the Viking skrev: Grundlæggende DOS
LOL - forhåbentligt ikke for nyligt :razz:

/redakula
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Montøren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 93
Tilmeldt: 6. sep 2005, 12:22
Geografisk sted: Lystrup
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af Montøren » 24. sep 2005, 20:00

Skytteorganisationer vil gerne have at deres sport fremtræder seriøst, aka det må ikke se ud som om det er sjovt, derfor har man også denne proforma "våben??? - ævr!!" holdning
.


I virkeligheden har mange af dem en underlig berøringsangst over for skydesporten. Jeg husker en vældig debat for få år siden, da det gik op for nogle i hovedbestyrelsen at mange af skiverne på terængbanen havde menneskesiluet, hvor skrækkeligt :lol:
Hellere komme galt af sted end slet ikke komme af sted

Besvar