Hvordan får man en rustfri pibe til ikke at skinne?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
soeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10. dec 2004, 11:00
Geografisk sted: København

Hvordan får man en rustfri pibe til ikke at skinne?

Indlæg af soeren » 3. apr 2005, 17:59

Jeg har en riffel med en rustfri pibe, hvilket jo er lækkert da den ikke får "røde hunde". Men ulempen er at den lyser lige vel meget op når man er på jagt og ødelægger mine tiltag for at være velcamoufleret... Har overvejet at male den over med vandfast tusch, men vil gerne høre om der er andre måde som man kan opnå et pænere resultat med, fx. hvis der findes noget film/tape beregnet til formålet?

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Hvordan får man en rustfri pibe til ikke at skinne?

Indlæg af Lycon » 3. apr 2005, 18:14

soeren skrev:Jeg har en riffel med en rustfri pibe, hvilket jo er lækkert da den ikke får "røde hunde". Men ulempen er at den lyser lige vel meget op når man er på jagt og ødelægger mine tiltag for at være velcamoufleret... Har overvejet at male den over med vandfast tusch, men vil gerne høre om der er andre måde som man kan opnå et pænere resultat med, fx. hvis der findes noget film/tape beregnet til formålet?
Jeg fik min pibe glasblæst, det ser mægtigt godt ud.

Lycon :cool:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
soeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10. dec 2004, 11:00
Geografisk sted: København

Indlæg af soeren » 3. apr 2005, 18:28

Hmmm. Det lyder rimeligt tjekket! Hvorhenne kan man få det gjort og hvad må man regne med at skulle slippe for det? Og skal man have sin kikkert pillet af for at få gennemført operationen?

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 3. apr 2005, 18:33

soeren skrev:Hmmm. Det lyder rimeligt tjekket! Hvorhenne kan man få det gjort og hvad må man regne med at skulle slippe for det? Og skal man have sin kikkert pillet af for at få gennemført operationen?
Det er bedst at tage kikkerten af, men det behøver du ikke hvis du dækker den ordentligt af. Piben skal også proppes ordentlig af.

Jeg søgte på Internettet og tog kontakt til et tilfældigt værksted. Det kostede to pils!

Jeg er næsten sikker på at der er én eller flere her på forummet der kan tilbyde at klare den lille operation.

Lycon :cool:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Indlæg af Great Dane » 3. apr 2005, 18:48

Er det pibe og låsestol ? Eller kun piben...

Send en pm hvis jeg skal gøre det for dig.
Mvh Great Dane

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Indlæg af HappyNanoq » 3. apr 2005, 20:37

Jeg mener der findes et stofovertræk og jo, der findes en form for camouflagetape som kan sættes på.

Hvad med et Ghillie-wrap ??
http://www.happynanoq.dk/anshutz/ghillie1.jpg <-:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 4. apr 2005, 21:20

Jeg har altid lært (specielt med råvildt) at camo ikke betyder så meget. Det er også den erfaring jeg selv har fået gennem årene. Råvildt spotter bevægelser (og lyde). Om man er i julemandsdragt, eller woodland camo er ikke den store betydning, så længe man bevæger sig korrekt (Pürsch). I ved godt tyskerne siger: "Pürsch gehen ist pürsch stehen". Ok man ser unægteligt mere sej ud i camo, end i rød nissedragt, med vat-skæg.

Jeg har haft to rustfri rifler, som også "lyste op" i solen, men jeg har aldrig oplevet at det skulle have en reel betydning for om råvildt skræmmes eller ej.

PS NEJ jeg har endnu ikke prøvet at tage min nissedragt på og gå på jagt, så det er kun et gæt :twisted: meeeeen jeg går da tit på jagt i tøj, som på ingen måde får mig til at "falde i et" med baggrunden.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Besvar