GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
TomK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 498
Tilmeldt: 28. maj 2008, 13:42
Geografisk sted: Midt-Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af TomK » 1. jun 2010, 22:25

Ser spændende ud :smile:
Hvem er ham den seje med den sorte kasket :yo:
Tony Rosgaard skrev:Så er dyret ankommet og afprøvet. Den skyder fantastisk også med CCI subsonic, så der er ingen grund til bekymring omkring ammunitionen. Træfsikkerheden er helt i top på ”Haveplan”, så nu skal den testes på banen. :biggrin:

http://www.youtube.com/watch?v=s4XjcZX7aNA

Brugeravatar
GeorgGearlos
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. nov 2006, 01:49
Geografisk sted: Ikast
Kontakt:

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af GeorgGearlos » 2. jun 2010, 01:26

Tony Rosgaard skrev:Så er dyret ankommet og afprøvet. Den skyder fantastisk også med CCI subsonic, så der er ingen grund til bekymring omkring ammunitionen. Træfsikkerheden er helt i top på ”Haveplan”, så nu skal den testes på banen. :biggrin:

http://www.youtube.com/watch?v=s4XjcZX7aNA
Og sådan ser den så ud adskilt :blink:
http://www.youtube.com/watch?v=PHTTKfprywY
Med stille hilsen
GeorgGearlos

Kaizen - alt kan gøres bedre.....
(men det gjorte kan ikke gøres ugjort)

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Speedman » 2. jun 2010, 12:09

Tony Rosgaard skrev:Så er dyret ankommet og afprøvet. Den skyder fantastisk også med CCI subsonic, så der er ingen grund til bekymring omkring ammunitionen. Træfsikkerheden er helt i top på ”Haveplan”, så nu skal den testes på banen. :biggrin:

http://www.youtube.com/watch?v=s4XjcZX7aNA
Er det dig der skyder med gøbben Tony eller en fra Udlandet, ja måske dumt spørgsmål, det mere fordi der skydes med lyddæmper, og så vidt jeg ved er det ulovligt (ik for og være nogen paregraf rytter, måske du har en speciel tilladelse til det-what ever :blink: ) men det jo ik til og vide med al det der bliver lagt ind på You Tube :blink: Men skyder er altså bare fed, mon der er flere på lager i Danmark?
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tony Rosgaard » 2. jun 2010, 12:38

Det er mig der skyder og jeg HAR (Nok engang) tilladelse til dæmpere.
Skyderne ankom i mandags, blev synet i går og de er på lager nu. Jeg regner med at lave tilretning/tuning hurtigst mulig og håber så at kunne fremvise et acceptabelt resultat. Det jeg fik lavet i går var noget møg, men vist ikke pistolens skyld.
Jeg prøvede lidt igen her i formiddag og det hjalp at det var først på dagen :blink: og at jeg ikke var så overivrig.

Lige et kig på hvordan den opfører sig ved halvhurtig skudafgivelse. http://www.youtube.com/watch?v=NPnNQ3Agd4U
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Speedman » 2. jun 2010, 12:57

Tony Rosgaard skrev:Det er mig der skyder og jeg HAR (Nok engang) tilladelse til dæmpere.
Skyderne ankom i mandags, blev synet i går og de er på lager nu. Jeg regner med at lave tilretning/tuning hurtigst mulig og håber så at kunne fremvise et acceptabelt resultat. Det jeg fik lavet i går var noget møg, men vist ikke pistolens skyld.
Jeg prøvede lidt igen her i formiddag og det hjalp at det var først på dagen :blink: og at jeg ikke var så overivrig.

Lige et kig på hvordan den opfører sig ved halvhurtig skudafgivelse. http://www.youtube.com/watch?v=NPnNQ3Agd4U
He he okey, jeg kan godt forstå du er træt af mange spørger vedr. det dæmper halløj :blink: men jeg overvejer seriøs og købe sån en 22'er den virker meget interesandt :eek: :twoguns:og det var fedt og følge med i dine test af produktet, det kan vi ik få for meget af her på NVF :biggrin:
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tony Rosgaard » 2. jun 2010, 13:05

Det er selvfølgelig et kedeligt ”Arbejde” at udføre, men devisen er at hvis skidtet kan holde til mig og jeg kan lave et rimelig resultat med det, så er der håb for at andre kan få en ganske fornuftig skyder ud af produktet.
Jeg startede med denne her i aftes og har kørt små 500 igennem den uden at have problemer.

PS. Den lille MP 5ér har jeg næsten skudt piben ud af, men den virker stadigvæk forbløffende godt. :biggrin:

Edit: Hvis du vil prøve en 1911ér og gider at køre efter det, så stiger du bare på.
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af CO » 2. jun 2010, 13:08

Jeg laver en præcisionstest i morgen aften med en bred vifte af ammo, med og uden dæmper.
Dæmperen hedder for øvrigt H22 Lux og er vist nok dansk produceret :blink:
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tony Rosgaard » 2. jun 2010, 13:16

Korrektion: Dæmperen er en S.A.K. (En eller anden klovn skød min H22 i stykker. :neutral: )
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af CO » 2. jun 2010, 13:25

Sådan kan det jo gå. :blink: Vi må lige ha' fundet en ny til dig.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
GeorgGearlos
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. nov 2006, 01:49
Geografisk sted: Ikast
Kontakt:

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af GeorgGearlos » 2. jun 2010, 13:56

Tony Rosgaard skrev:Korrektion: Dæmperen er en S.A.K. (En eller anden klovn skød min H22 i stykker. :neutral: )
ja ja ja, bare træd i det, bare fordi man er lidt foretagsom, straks skal det bruges imod en :giggle:
Med stille hilsen
GeorgGearlos

Kaizen - alt kan gøres bedre.....
(men det gjorte kan ikke gøres ugjort)

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tony Rosgaard » 2. jun 2010, 17:48

GeorgGearlos skrev: ja ja ja, bare træd i det, bare fordi man er lidt foretagsom, straks skal det bruges imod en :giggle:
Ha. Vi har en tilståelses sag. !!!

Nå men jeg har lavet en nødreparation på min H22 nu og den er lige en anelse mindre end S.A.K., så sigtemidlerne bliver synlige. (Det er jo egentlig rart at se målet over korn/kærv.)
Speedman kommer forbi i morgen og så får ”Indretningen” flere klø, så mon ikke at vi snart kan komme med en dom over dyret.

PS. Den er på omkring 1000 nu uden fejlfunktion.!
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
PerD
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 16. feb 2004, 16:54
Interesser: Militærgeværer 1870 - 1945
Geografisk sted: Varde
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 33 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af PerD » 2. jun 2010, 18:17

HVORNÅR FÅR JEG MIN!!!!! :impatient: :impatient: :impatient: Jeg vil også ud og skyde..... :eek:
mvh
Per
Stg 44
Mauser M41
K43
Johnson M41
Garand 1943 Sniper
Springfield 1903 - Pedersen
US Carbine
AG-42
SVT40
SVT38
+ alle de andre...

Brugeravatar
GeorgGearlos
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. nov 2006, 01:49
Geografisk sted: Ikast
Kontakt:

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af GeorgGearlos » 2. jun 2010, 23:04

PerD skrev:HVORNÅR FÅR JEG MIN!!!!! :impatient: :impatient: :impatient: Jeg vil også ud og skyde..... :eek:
mvh
Per
På lørdag min ven, på lørdag, hav dog tålmodighed :shame:
Vi ses i Brikby :sniper:
Med stille hilsen
GeorgGearlos

Kaizen - alt kan gøres bedre.....
(men det gjorte kan ikke gøres ugjort)

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tony Rosgaard » 2. jun 2010, 23:07

Det er lykkedes mig at få den til at lave fejl. (Efter nogen provokation.)
Returfjederen der glider i en lille bøsning forrest på piben låste langt om længe. Et nærmer eftersyn viste så at den var helt tør og uden olie. Jeg vælger nu alligevel at polere den sammen med smørring og satse på at jeg kan få den til at lave andre numre.
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
GeorgGearlos
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. nov 2006, 01:49
Geografisk sted: Ikast
Kontakt:

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af GeorgGearlos » 2. jun 2010, 23:21

Tony Rosgaard skrev:Det er lykkedes mig at få den til at lave fejl. (Efter nogen provokation.)
Returfjederen der glider i en lille bøsning forrest på piben låste langt om længe. Et nærmer eftersyn viste så at den var helt tør og uden olie. Jeg vælger nu alligevel at polere den sammen med smørring og satse på at jeg kan få den til at lave andre numre.
Du kan da også bare ødelægge alting :rolf:

Kommer her og ødelægger en god tråd med fakta :twisted:
Med stille hilsen
GeorgGearlos

Kaizen - alt kan gøres bedre.....
(men det gjorte kan ikke gøres ugjort)

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tony Rosgaard » 3. jun 2010, 00:53

Nu har den altså fået prygl og der ikke så meget at sige udover at hvis man køber noget i den prisklasse og er klar til at bruge lidt energi på at stramme den op, så kan man godt få noget rigtig fornuftig ud af bæstet.
Speedman og jeg giver den sidste olie i morgen, men jeg tvivler på at vi kan kvæle den. (Forsøget skal dog gøres.)

For god ordens skyld vil jeg gerne sige (Efter nogle henvendelser) at jeg ikke har nogen interesse i forhandlingen eller har noget økonomisk udbytte af de testskydninger jeg laver. Mit ”Arbejde” er at smadre produktet og jeg vælger så at anmelde mine observationer her, så andre kan drage nytte af dem.

Indtil nu: Den skal have lidt ”Hjemmefinnis” med polering og trimning, men opfører sig ellers ganske fint. Jeg mangler at prøve den med en endeforskruning der ikke laver numre og har kun kørt med ”Nøgen” pibe.
Min vurdering ind til nu, er at den med få justeringer/tuning er et produkt som sagtens kan være konkurrencedygtig, men det kræver at skytten er klar til at pudse lidt rundt omkring. Til prisen er der ikke så meget at udsætte.

Jeg har ikke fået lov, men jeg begynder at tune dyret, når vi har forsøgt at aflive den i morgen og jeg vil forsøge at vise i detaljer hvad jeg laver ved den, for at den bliver som jeg gerne vil have den.
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tony Rosgaard » 3. jun 2010, 13:31

Jeg blev enig med mig selv om at der skulle laves en ”Standardtest” inden dyret kom under kniven og for at undgå de daglige rystelser der præger hverdagen, valgte jeg at ”Klodse” den op.
Test01.jpg
Test01.jpg (84.87 KiB) Vist 6322 gange
Det skal for god ordensskyld nævnes at klodsen muligvis flyttede sig en anelse ved skud og at jeg derfor sigtede ind mellem skudende. (Nå ja, og så var jeg altså løbet tør for anerkendt ammunition.)
Test02.jpg
Test02.jpg (50.87 KiB) Vist 6323 gange
Der er skudt på Ca. 15 meter (Og 15m pistolskive.)
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Tuba
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 242
Tilmeldt: 22. mar 2008, 23:25
Interesser: Målskydning: Pistol, revolver.
Geografisk sted: Søllerød
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tuba » 3. jun 2010, 15:00

Er det korrekt tolket ud fra billederne at den fungerer fint med (amerikansk) standard velocity ammunition selv om der står .22 HV over det hele på producentens sider?
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.

Brugeravatar
GeorgGearlos
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. nov 2006, 01:49
Geografisk sted: Ikast
Kontakt:

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af GeorgGearlos » 3. jun 2010, 15:38

Tuba skrev:Er det korrekt tolket ud fra billederne at den fungerer fint med (amerikansk) standard velocity ammunition selv om der står .22 HV over det hele på producentens sider?
Tjah... jeg ved Tony har sendt en ikke ubetydelig mængde Subsonic (CCI 1050fps) igennem uden problemer :twoguns:
Med stille hilsen
GeorgGearlos

Kaizen - alt kan gøres bedre.....
(men det gjorte kan ikke gøres ugjort)

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tony Rosgaard » 3. jun 2010, 18:41

Tuba skrev:Er det korrekt tolket ud fra billederne at den fungerer fint med (amerikansk) standard velocity ammunition selv om der står .22 HV over det hele på producentens sider?
Speeedman og jeg har leget med den i eftermiddag og her er den med CCI standard velocity (Åndssvagt sted at stå med kameraet. :rolf: ) http://www.youtube.com/watch?v=zln3PeTGdrQ
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Tuba
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 242
Tilmeldt: 22. mar 2008, 23:25
Interesser: Målskydning: Pistol, revolver.
Geografisk sted: Søllerød
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tuba » 3. jun 2010, 18:57

Tony Rosgaard skrev:her er den med CCI standard velocity (Åndssvagt sted at stå med kameraet. :rolf: )
Fint, den ryger på listen til næste bestyrelsesmøde (vi er primært en grovpistolforening, så en 1911 i .22 vil være perfekt til os). :biggrin:
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 452 times
Been thanked: 909 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Raptor357 » 3. jun 2010, 21:49

Hvordan skyder den uden dæmper og med standart ammo ?
Vi er jo desværre ikke alle udstyret med en dæmper tilladelse.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af CO » 4. jun 2010, 10:51

Tonys skudgruppe er skudt uden dæmper med standard ammo, så den skyder vist ok :blink:
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Tony Rosgaard » 4. jun 2010, 11:45

Nu tror jeg at det er ved tid med en foreløbig dom over 1911éren.
Den vedhæftede fil All.jpg er ikke længere tilgængelig
Våbnet er taget direkte ud af kassen, ikke smurt, justeret eller på anden måde ”Hjulpet”. Jeg har efter +1000 skud på den hårde måde, kun fundet én reel fejl (Se nedenfor). Jeg er dog ikke så naiv at jeg tror på at det er den eneste, det er bare ikke lykkedes mig at hive flere ud indtil nu.
Den føles nøjagtig som en ”Ægte” 1911og taler derfor lidt til mit samlerhjerte, samtidig med at den faktisk kan skyde fornuftig. Det kræver lidt tålmodighed at sætte bagsigtet, specielt fordi at der ikke er nogle skalastreger og så skal der bruges værktøj. Jeg må dog indrømme at når først det sidder rigtig, så er der ikke flere problemer og med højt forsigte passer den fint til underkant af skive på 15/25 meter. På trods af HV stemplingen, har den ædt alt det underlige ammunition som jeg har stoppet i den. (Også en del ældre rester.). Aftrækket er lidt tungt, men uden at slæbe så man vender sig hurtigt til det. Personligt hader jeg håndbals sikringer og magasin skiringer, men må indrømme at jeg som instruktør finder den utrolig sikker med disse indretninger og muligheden for ulykker bliver stærkt reduceret.
I min verden er det et minus af der skal anvendes værktøj for at adskille den eller for at stille sigte, men det er altså kun 2 små stykker ”Ståltråd” der skal medbringes og det tror jeg godt at man kan vende sig til.

Så min dom er: Det er et ganske fint våben med høj sikkerhed og meget 1911 fornemmelse (Uden at sammenligne med de ortopædiske rumpistoler.) Den er yderst velegnet til terræn træning/skydning og den kan også sagtens anvendes til de normale skydeprogrammer, men her mener jeg at der skal findes en løsning på sigtemiddel indstillingen, hvis den skal benyttes af flere skytter.( Det syntes jeg faktisk også at der er god plads til i prisen.)
Den får et fin 4 tal herfra (1-5)

Den føromtalte fejl ligger i forskruningen. Mellem den og selve løbet er der en luftlomme der får projektilet til at vælte (Egenspredning) og det skal der gøres noget ved. Løsningen er nok at bore åbningen lidt op, så gasserne ikke laver ulykker.
F1.jpg
F1.jpg (42.02 KiB) Vist 6118 gange
Jeg påtænker derudover at: At trimme aftrækket – Udskifte bagsigte eller i det mindste lave en skala – Polere lidt i ramme/slæde.
Ting som jeg nok også ville gøre ved en hvilken som helst anden skyder.
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Synthesis
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11. okt 2008, 11:38
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: GSG 1911 .22, er der nogen der har prøvet den???

Indlæg af Synthesis » 4. jun 2010, 12:40

Jeg bliver nødt til at spørge, hva´koster´n? :blink:
Syntes ikke jeg kunne finde nogen pris.
"Når ét menneske lider af vrangforestillinger kalder vi det sindssyge - når mange mennesker lider af vrangforestillinger kalder vi det religion" Robert Pirsig

Besvar