Politikredse, behandling af till. våbenansøgning god-dårlig?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Politikredse, behandling af till. våbenansøgning god-dårlig?

Indlæg af Erik the Viking » 11. jun 2005, 23:22

Hvor ska vi hen du? <-:

Karakter 1-5 hvor
5 = <**>|
1 = <**>\
OBS! Da de forskellige politikredses behandling er afhængig af den i øjeblikket herskende konge i våbenafdelingen, har kun up todate erfarring nogen værdi.

Jeg starter med:
Herning 1
Silkeborg 5 (begrænset erfarring, ny sherif (jæger), men 2 tilfælde af ans. om 1/2 salon u. magasinbegrænsning gik i gennem) \<**</
Senest rettet af Erik the Viking 12. jun 2005, 00:07, rettet i alt 1 gang.
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 719
Tilmeldt: 6. maj 2005, 11:05
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 35 times

Indlæg af Ninja_Moose » 11. jun 2005, 23:41

Grenå Politikreds, vil jeg give 4, ham den gamle Erik Madsen på våbenkontoret er altid flink, men ville alligevel ikke give mig tilladelse til ½-auto salonriffel, da jeg ikke kunne komme med et godt nok grundlag, såsam rågeregulering el.lign. Men ellers er der ingen problemer med ham har en kammerat, der fik tilladelse til en ½-auto US. Carbine, uden fastsvejset magasin eller plombering, så der er ikke meget at udsætte på ham, og så har han altid været flink til at hjælpe og forklare, hvis man har spørgsmål om hvilke tilladelser der bedst kan betale sig, og den slags, så karakteren bliver 4, næsten 5.

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 00:15

The_Moose skrev:Grenå Politikreds, vil jeg give 4, ham den gamle Erik Madsen på våbenkontoret er altid flink, men ville alligevel ikke give mig tilladelse til ½-auto salonriffel, da jeg ikke kunne komme med et godt nok grundlag, såsam rågeregulering el.lign. Men ellers er der ingen problemer med ham har en kammerat, der fik tilladelse til en ½-auto US. Carbine, uden fastsvejset magasin eller plombering, så der er ikke meget at udsætte på ham, og så har han altid været flink til at hjælpe og forklare, hvis man har spørgsmål om hvilke tilladelser der bedst kan betale sig, og den slags, så karakteren bliver 4, næsten 5.
Jeg har lige vendt skaleen om da det synes mere logisk at give højeste tal til mest våbenvenlige Politikreds - og du har vist også forståeet det således (ellers ret karakteren)
Hmm, så har vi med 3 politikredse allerede flest våbenvenlige :D, og narrehatten sidder foreløbig på Herning {0}
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

mn
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17. jan 2005, 22:09
Geografisk sted: Sorring

Silkeborg 5

Indlæg af mn » 12. jun 2005, 00:44

Thumbs up til Silkeborg politi, en fredag eftermiddag 30 min for lukketid blev en våbentilladelse til salonriffel ekspederet på under 2 min :-)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Re: Silkeborg 5

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 01:08

mn skrev:Thumbs up til Silkeborg politi, en fredag eftermiddag 30 min for lukketid blev en våbentilladelse til salonriffel ekspederet på under 2 min :-)
Det må så blive endnu en 5'er til Silkeborg :)
Alt sammen et spøgsmål om personer
For mange år siden var der svjh hed han Messel, det var en osse en 5'er
Så kom der en anden, tror han hed vodder, det var fame en ren 1'er
Og nu har vi så tilsyneladende vendt bøtten igen, heldigvis <**>|
Hvis du kender andre tilfælde, gerne ang. ansøgninger om "særlige" farlige våben såsom 1/2 autos vedrørende Silkeborg, så skriv endelig om det.
w:)
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Indlæg af HappyNanoq » 12. jun 2005, 01:13

Har kun haft gode erfaringer med Hjørring politikreds.

5 <**>| med :D rockerhår opad.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 12. jun 2005, 07:26

Grenå Politikreds får et 3 tal.

Altid flink, men totalt ufleksibel.

Vil udelukkende gi' genladningstilladelse til kalibre man har tilladelse til.

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 12. jun 2005, 08:28

København (Politigården): 5+...........hurtigt, venligt og kompetent......... og så med masser af konduite!

Med venlig hilsen
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
AK-DK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 38
Tilmeldt: 6. apr 2005, 12:35
Geografisk sted: Danmark

Re: Politikredse, behandling af till. våbenansøgning god-dår

Indlæg af AK-DK » 12. jun 2005, 08:32

Erik the Viking skrev:Silkeborg 5 (begrænset erfarring, ny sherif (jæger), men 2 tilfælde af ans. om 1/2 salon u. magasinbegrænsning gik i gennem) \<**</
Hej Erik the Viking

Vil det sige at jeg godt kan gøre mig håb om at gå ned til den lokale sherif her i Silkeborg med mit kursusbevis fra genladningskurset og få en tilladelse til "alle gængse kalibre" eller "alle lovlige kalibre"

<-:
At vove er at miste fodfæstet et øjeblik, ikke at vove er at miste sig selv.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 12. jun 2005, 09:33

Næstved top top fik ½ automat uden problemer. :D

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 12. jun 2005, 09:42

Helt klart et 5 tal til Hjøring :D Jeg fik begge mine tilladelser på under 5 min. begge gange.


Henrik

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 12. jun 2005, 10:57

@Erik The Viking, kan du ikke lave en skematisk opstilling af samtlige landets 54 politikredse (nu da det er dig der har startet tråden :) ) således at du med jævne mellemrum opdaterer karaktererne? - du kan finde politikredsene her http://myndigheder.danmark.dk/gruppe.as ... startrow=1
Med venlig hilsen
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 719
Tilmeldt: 6. maj 2005, 11:05
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 35 times

Indlæg af Ninja_Moose » 12. jun 2005, 11:09

man kunne lave et lille ASP eller PHP script, med en database, hvor folk kan klikke sig ind på et danmarkskort, på deres politikreds, og give karakter... hvis der da er nogen der har tid, evner og lyst til det, har selv tid og lyst, men det kniber en smule med evnerne, men kan da forsøge, hvis det har interesse...

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 17:23

Id skrev:@Erik The Viking, kan du ikke lave en skematisk opstilling af samtlige landets 54 politikredse (nu da det er dig der har startet tråden :) ) således at du med jævne mellemrum opdaterer karaktererne? - du kan finde politikredsene her http://myndigheder.danmark.dk/gruppe.as ... startrow=1
Med venlig hilsen
Genial ide! :D , det var også min mening at det skulle bruges til noget og opdateres hen af vejen, problemet er at få det struktureret på en fornuftig måde, har også tænkt på at lade det udmunde i en "Sheriff of the Year" award, præmien kunne f.eks. være et mindre bidrag til deres sports - eller hundeførerforening, udflugtkasse eller bare et dokument af en eller anden art.
Hvis det kunne skabe lidt debat internt ved Politiet, at vi belyser at der er mange der finder det uholdbart at behandlig af våbenrelaterede sager er så forskellig fra kreds til kreds ville det være fint.
Jeg ved de taler samme jævnligt, og at sheriffen i min kreds synes alle de andre er slappere.
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 17:35

The_Moose skrev:man kunne lave et lille ASP eller PHP script, med en database, hvor folk kan klikke sig ind på et danmarkskort, på deres politikreds, og give karakter... hvis der da er nogen der har tid, evner og lyst til det, har selv tid og lyst, men det kniber en smule med evnerne, men kan da forsøge, hvis det har interesse...
Yes please ;.;<
Hvis du virkelig gider ville det være herligt!, jeg har stor lyst men desværre meget begrænset tid, og scripting aner jeg ikke en disse om, hvis jeg selv skal rode med det bliver det meget statisk og manuelt - hvis du har tid og lyst kommer evnerne osse, ellers er der med garanti nogle her der har forstand ud i disse sager og kan give en hånd med, så klø endelig på - din udmelding kommer som manna fra himlen - take it away mr. Moose!
<**>| :eek:
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Re: Politikredse, behandling af till. våbenansøgning god-dår

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 17:45

AK-DK skrev:
Erik the Viking skrev:Silkeborg 5 (begrænset erfarring, ny sherif (jæger), men 2 tilfælde af ans. om 1/2 salon u. magasinbegrænsning gik i gennem) \<**</
Hej Erik the Viking

Vil det sige at jeg godt kan gøre mig håb om at gå ned til den lokale sherif her i Silkeborg med mit kursusbevis fra genladningskurset og få en tilladelse til "alle gængse kalibre" eller "alle lovlige kalibre"

<-:
Ja den der er der ingen problemer i, du skal selvfølgelig have lokaler til rådighed der opfylder sikkerhedskravene, de er faktisk ret omfattende og vanskelige at opfylde, særligt sikkerhedsafstande til varmekilder og el-installation, og med din tilladelse følger polities ret til til enhver til at bese lokalerne uden dommerkendelse - det er ikke noget problem men man skal bare være klar over det og have orden i sagerne.
Udtrykket "alle gængse kalibre" som der står i ladetilladelsen harmonerer iøvrigt efter min mening ikke med det ulovlige i at være i besiddelse af ammo som man ikke har våben til - må være en lille smutter i våbenloven der.
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 17:50

heros skrev:Helt klart et 5 tal til Hjøring :D Jeg fik begge mine tilladelser på under 5 min. begge gange.


Henrik
Hvis 1/2 auto, var det med magasinbegrænsning og krav om begrundelse for brug?
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 17:52

Fogedgaard skrev:Næstved top top fik ½ automat uden problemer. :D
Var der krav om begrundelse for brug eller begrænsning af magasin?
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 17:58

Nitro Express skrev:Grenå Politikreds får et 3 tal.

Altid flink, men totalt ufleksibel.

Vil udelukkende gi' genladningstilladelse til kalibre man har tilladelse til.
Jamen elsker vi ikke bare typen, siger nej med et smil?

Mystisk med den genladningstilladelse, troede alle kredse brugte samme princip, min er påført "alle gængse kalibre" hvilket dog ikke helt harmonerer med det ulovlige i at opbevare ammo til våben man ikke har tilladelse til, men jeg skal ikke klage.
Men hvis du har lade tilladelse til dit nym er du vel også rigelig dækket ind. <-:
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 18:04

The_Moose skrev:man kunne lave et lille ASP eller PHP script, med en database, hvor folk kan klikke sig ind på et danmarkskort, på deres politikreds, og give karakter... hvis der da er nogen der har tid, evner og lyst til det, har selv tid og lyst, men det kniber en smule med evnerne, men kan da forsøge, hvis det har interesse...
..en anden ting - hvis du virkelig gider at overtage barnet (please-please) - det ville nok være en god ide at udforme en slags spørgeskema for at få det mere struktureret, ligeledes er der mange nyttige kommentarer som burde være med i databasen for at dokumentere den enkeltes rating, ligeledes antal af votes der ligger til grund, men det har du sikkert allerede en ide om.
<**>|
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Speedman » 12. jun 2005, 19:02

Erik the Viking skrev:
The_Moose skrev:Grenå Politikreds, vil jeg give 4, ham den gamle Erik Madsen på våbenkontoret er altid flink, men ville alligevel ikke give mig tilladelse til ½-auto salonriffel, da jeg ikke kunne komme med et godt nok grundlag, såsam rågeregulering el.lign. Men ellers er der ingen problemer med ham har en kammerat, der fik tilladelse til en ½-auto US. Carbine, uden fastsvejset magasin eller plombering, så der er ikke meget at udsætte på ham, og så har han altid været flink til at hjælpe og forklare, hvis man har spørgsmål om hvilke tilladelser der bedst kan betale sig, og den slags, så karakteren bliver 4, næsten 5.
Jeg har lige vendt skaleen om da det synes mere logisk at give højeste tal til mest våbenvenlige Politikreds - og du har vist også forståeet det således (ellers ret karakteren)
Hmm, så har vi med 3 politikredse allerede flest våbenvenlige :D, og narrehatten sidder foreløbig på Herning {0}
Helt klart et STORT STORT 1 tal med kæmpe pil ned ad til narrehatten
i Herning.. Det tog f.eks 3 mdr. at få min genladnings tilladelse, og
kæmper fortsat med en tilladelse til en AR15 på 6 uge

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 12. jun 2005, 19:03

Det var det ikke det :)


Henrik

Brugeravatar
Erik the Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 992
Tilmeldt: 12. maj 2005, 09:27
Geografisk sted: Jylland, Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Erik the Viking » 12. jun 2005, 19:35

Hej speedman
Helt klart et STORT STORT 1 tal med kæmpe pil ned ad til narrehatten
i Herning.. Det tog f.eks 3 mdr. at få min genladnings tilladelse, og
kæmper fortsat med en tilladelse til en AR15 på 6 uge
Ja den sheriff falder meget uden for normen (heldigvis), ang. hans hang til at gøre sig til smagsdommer over din AR15 som du ansøger om, burde han tage et dygtigt kik på hvad der findes af PCP våben.
http://www.fxairguns.net/en/index.html
http://www.airforceairguns.com/
http://www.logun.com/s16.asp
Burde kunne overbevise enhver fornuftig sheriff om det åndsvage i at nægte at give tilladelse til våben pga. deres blotte udseende - eller har han tænkt også tænkt sig at forbyde disse til jagt? - det bliver rimeligt svært da det ikke er noget han har indflydelse på da de selvfølgelig kan erhverves uden tilladelse - jeg skal i hvertfald ud og skyde råger og duer med noget lignende.
Herning Politi har forøvrigt en emailadresse, måske var det en ide at prøve denne vej med din ansøgning, og samtidig forklare hvor mange gange du har ringet forgæves, brevet sender du så med en CC til Rigspolitichefen, det her jeg prøvet i anden sammenhæng og det får ting til at flytte sig!!, men formuler det endelig fattet og høfligt, husk der kun gives tilladelser til afballancerede personager <-: <**>| <**>|
Erik the Viking
"..Samtidig bør alle luftvåben ind under SKV ordningen, sådan at vi får bugt med dette "plinkeri"" (citat Arne)

byf43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. aug 2004, 13:51
Interesser: WWII
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 2 times

Indlæg af byf43 » 12. jun 2005, 19:41

Roskilde Politikreds....tja? Jeg har fået de tilladelser, som jeg har søgt. Men damn de har været længe om at behandle hver enkelt. Desuden hører jeg fra folk, at intet "i grænseområder" kan lade sig gøre.

Et lille 2 tal.

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Speedman » 12. jun 2005, 20:07

Erik the Viking skrev:Hej speedman
Helt klart et STORT STORT 1 tal med kæmpe pil ned ad til narrehatten
i Herning.. Det tog f.eks 3 mdr. at få min genladnings tilladelse, og
kæmper fortsat med en tilladelse til en AR15 på 6 uge
Ja den sheriff falder meget uden for normen (heldigvis), ang. hans hang til at gøre sig til smagsdommer over din AR15 som du ansøger om, burde han tage et dygtigt kik på hvad der findes af PCP våben.
http://www.fxairguns.net/en/index.html
http://www.airforceairguns.com/
http://www.logun.com/s16.asp
Burde kunne overbevise enhver fornuftig sheriff om det åndsvage i at nægte at give tilladelse til våben pga. deres blotte udseende - eller har han tænkt også tænkt sig at forbyde disse til jagt? - det bliver rimeligt svært da det ikke er noget han har indflydelse på da de selvfølgelig kan erhverves uden tilladelse - jeg skal i hvertfald ud og skyde råger og duer med noget lignende.
Herning Politi har forøvrigt en emailadresse, måske var det en ide at prøve denne vej med din ansøgning, og samtidig forklare hvor mange gange du har ringet forgæves, brevet sender du så med en CC til Rigspolitichefen, det her jeg prøvet i anden sammenhæng og det får ting til at flytte sig!!, men formuler det endelig fattet og høfligt, husk der kun gives tilladelser til afballancerede personager
Tak for dine gode råd Erik :mad: :) ;-) mvh. speedman

Besvar