Politikredse, behandling af till. våbenansøgning god-dårlig?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Speedman » 4. okt 2005, 20:56

The_Moose skrev:
speedman skrev:
Erik the Viking skrev:...men han havde uha
så meget arbejde som hastede, køreprøver osv. men indrømmede trods
alt jeg jeg var forest i køen, da jeg havde ventet i lang tid. Jeg spurgte om der vil gå en 1 uge, 14 dage eller hvad ? Men han hunne ikke love
noget. Hvis det havde været en alm. riffel så var der kun gået 14 dage
helt fra start, ( har selv fået 2 alm. riffeltilladelser igennem ham og der var ingen problemmer) han vil bare gøre det så surt som muligt, lige til det sidste, er jeg overbevidst om. Den idiot er og forbliver bare modstander af specielle våben... mvh. speedman
14 dage??? :shock: :shock: :shock: Jeg går bare hen på våbenkontoret med papirerne, og så tager det 5 minutter, så står jeg med en tilladelse... Ingen dikkedarer, og intet bøvl, bare ren service...

så <**>| og \<**</ og ikke mindst :mad: for Grenaa Politikreds... :D
Ja, suk....heldig dig....hvad skal jeg sige......Jo, den Herning sheriff ER OG FORBLIVER BARE EN FUCK UP !!!!!! ::-;< ::-;< ::-;< mvh. speedman

Brugeravatar
Fox
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 32
Tilmeldt: 8. feb 2004, 00:41
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1 time

Hillerød politi

Indlæg af Fox » 17. okt 2005, 23:02

Topkarakter til våbenkontoret i Hillerød.

Var forbi med en stak tilladelser, hvoraf 2 havde forbigået min opmærksomhed og allerede var udløbet :oops: .

Indgav ny ansøgning om samlertilladelse og afsluttede med at erlægge en mindre formue.

Dagen efter var tilladelserne færdigbehandlede og landede således i postkassen mindre end 48 timer senere.

Min højtelskede Garand M1, blev fortsat godkendt, så alt i alt en rigtig god dag. :D

Et absolut 5 tal til Hillerød.

Mvh
FOX

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Indlæg af HappyNanoq » 18. okt 2005, 12:40

<-: Bor nu i et land hvor tilladelser... er .. ikke-eksisterende og jo, det er stadig en del af Danmark.

Spøjst at i Dk skal man have jagttegn og undersøges i hoved og (beeeep) alt efter hvordan politiet læser lovene.

Og at i andre dele af Danmark (Grønland), er det bare gå ned i det lokale supermarked, tøjbutik, tankbutik, sportsforretning, skibsforsyning eller bådeforretning og købe løs af våben og ammunition - uden så meget som at skulle vise billed-ID.

Handel mellem private sker ikke engang "på det sorte marked" her.

Har du pengene, har de våbnene og ammunitionen. :mrgreen:


Et STOOOOOOOORT 5 tal til Grønland :D

Og da stadig et 5 tal til Hjørring politikreds som der stadig intet er i vejen med.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Indlæg af Redakula » 18. okt 2005, 16:09

HappyNanoq skrev: Og at i andre dele af Danmark (Grønland), er det bare gå ned i det lokale supermarked, tøjbutik, tankbutik, sportsforretning, skibsforsyning eller bådeforretning og købe løs af våben og ammunition - uden så meget som at skulle vise billed-ID.
Du skal bare tvære det ind???

Lucky bastard :evil:

Minus er vel så at der er så pisse kold og langt til det nærmeste bryggeri...

/redakula
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Brugeravatar
Jens Lyn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 29. nov 2004, 22:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Halsnæs

Indlæg af Jens Lyn » 1. nov 2005, 19:41

Dengang at jeg skulle have min våbentilladelse til min sauer 90 i Frederikssund fik jeg fortalt af min kammerat at hvis jeg henvændte mig til en bestemt dame kunne det godt være at jeg fik den med det samme hvis man var sød. Jeg var den sødeste den dag tror jeg nok for efter lidt snak frem og tilbage og nogle frække øjne blev den lige klaret på 6-8 min.

Så en stor {::} til våben kontoret i Frederikssund. ::;> ::;> ::;>
To gange topkareter fra mig.

Mvh.
Jens Lyn

Brugeravatar
kim olsen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 30. jan 2005, 01:59
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af kim olsen » 1. nov 2005, 21:09

odense skal have 5 hvis man er mand.
for her er der ingen dikedarer, det er der 4 arbejdsdag efter at man har været der og personalet er meget flinke.

1 hvis man er kvinde, for nogle i odense nægter kvinder våbentilladelser.
Igitur qui desiderat pacem, praeparet bellum

Legends dont die, they reload

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Speedman » 6. nov 2005, 02:52

kim olsen skrev:odense skal have 5 hvis man er mand.
for her er der ingen dikedarer, det er der 4 arbejdsdag efter at man har været der og personalet er meget flinke.

1 hvis man er kvinde, for nogle i odense nægter kvinder våbentilladelser.
Det lyder til, at det KUN er i Herning politikreds hvor karakteren 0 med stoooor pil nedad forekommer, hvis det er rigtig, så er det bare TOTAL sur r..og bo i Herning politikreds, eller i andre er gudsvelsindet. Så et godt råd til alle, der har forkærlighed til specielle våben, flyt IKKE til Herning politikreds, med mindre i har en allerhelvedes god tålmodighed.
Selv sheriffen's egne kollegaer, kan ikke li' manden, og det siger ikke så lidt.
Jeg snakker af bitter erfaring. :evil: ><>:; mvh. speedman

Brugeravatar
US.Carbine
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 29. aug 2005, 13:25
Geografisk sted: Als
Been thanked: 1 time

Indlæg af US.Carbine » 6. nov 2005, 03:45

Sønderborg politikreds +++++ det bliver en klar 5er med pil opad, har til nu 3 stk. US. Carbines og en garand og har lige fået tilladelse til en H&K M75 i civil udgave KUN HALVAUTO.... :eek:
US. Carbine

It is not always, what it seems to be.

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Speedman » 6. nov 2005, 16:33

US.Carbine skrev:Sønderborg politikreds +++++ det bliver en klar 5er med pil opad, har til nu 3 stk. US. Carbines og en garand og har lige fået tilladelse til en H&K M75 i civil udgave KUN HALVAUTO.... :eek:
US. Carbine

It is not always, what it seems to be.
Ja, jeg ved ikke hvad jeg skal sige mere, jeg er løbet tør for edder og ><>:; men tillykke US. Carbin heldige dig.. ;-) mvh. speedman

UJensen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 31. mar 2005, 09:18
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Indlæg af UJensen » 8. nov 2005, 14:02

Umiddelbart er jeg også med på at give Ole Bech-Jensen i Køge topkarakter. Dog forstår jeg ikke at en ny våbentilladelse skal koste 840 kr. bare fordi man tilfældigvis har solgt den første riffel man købte. Uden at vide det går jag ud fra at den første tilladelse er dyrere fordi de skal bruge tid på at undersøge om man har gjort noget, som de har fanget en i (Ole Bech-Jensens ord). Er det sådan i alle politikredse, eller er det kun i Køge, man tolker så grådigt?

Uffe

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Indlæg af HePe » 2. dec 2005, 23:12

UJensen skrev:Dog forstår jeg ikke at en ny våbentilladelse skal koste 840 kr. bare fordi man tilfældigvis har solgt den første riffel man købte. Er det sådan i alle politikredse, eller er det kun i Køge, man tolker så grådigt?
Her er våbenloven rimelig klar.. ;-) Afgiften for våbentilladelse til riffel er 840 kr. (fuld afgift). Hvis du har våbentilladelse til mere end en riffel, koster de øvrige våbentilladelser 420 kr. (halv afgift), så længe du har en gyldig våbentilladelse til 840 kr. (fuld afgift).

Sælger du riflen, som du har en 840 kr. tilladelse til, og våbentilladelsen er ophørt, og du nu skal have våbentilladelse til en ny riffel - eller du skal have en 420 kr. tilladelse fornyet for en anden riffel, du har - så koster den nye våbentilladelse 840 kr., idet reglen om halv afgift kun gælder, når du har en gyldig våbentilladelse til 840 kr. (fuld afgift).

Våbenloven:
§ 6 b. For indgivelse af ansøgning om tilladelse efter denne lov betales 840 kr. For følgende tilladelser betales dog ikke:
1) Tilladelser til ammunition,
2) tilladelser til piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler,
3) tilladelser til lyddæmpere og optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærknings- eller infrarødt udstyr,
4) ind- og udførselstilladelser,
5) tilladelser til genopladning,
6) tilladelser vedrørende de eksplosivstoffer, der er omfattet af forbudet i § 1,
7) tilladelser til blankvåben,
8) tilladelser til handlende,
9) tilladelser til signalvåben og kombinerede gas- og signalvåben,
10) tilladelser til tilskudsberettigede museer i henhold til museumsloven.

Stk. 2. Afgiften nedsættes til det halve, hvis ansøgeren i forvejen har en våbentilladelse, for hvilken der er betalt fuld afgift.
Stk. 3. En våbentilladelse kan kun omfatte ét våben. Justitsministeren kan dog fastsætte regler om, at visse tilladelser kan omfatte flere våben.
Stk. 4. Såfremt indehaveren af en våbentilladelse til et bestemt våben udskifter våbenet, skal der udstedes ny tilladelse.
Stk. 5. Skifter indehaveren af en våbentilladelse navn, adresse eller skytteforening, kan der afgiftsfrit udstedes ny våbentilladelse med samme gyldighed som den oprindelige tilladelse.
Stk. 6. Er en tilladelse beskadiget eller bortkommet, kan der udstedes tilladelse med samme gyldighed som den oprindelige tilladelse mod betaling af 200 kr.

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 8. dec 2005, 18:48

Jeg kiler mig lige ind i jeres diskussion!
Ansøgning om tilladelse til riffel (cal. 7.62x51 Nato, repeter), ansøgning om importtilladelse plus en selvsikker vedlæggelse af våbenpasset - afleveret den 6. december på Københavns Politigård.
Våbentilladelse, importtilladelse samt ajourført våbenpas - modtaget idag den 8. december.................hva'behar :mad:
Med venlig hilsen
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
Rex93
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 543
Tilmeldt: 9. jun 2005, 13:35
Interesser: WW2 Våben og Millitaria - Jagt
Geografisk sted: Nordfalster
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Rex93 » 8. dec 2005, 18:56

Id skrev:Jeg kiler mig lige ind i jeres diskussion!
Ansøgning om tilladelse til riffel (cal. 7.62x51 Nato, repeter), ansøgning om importtilladelse plus en selvsikker vedlæggelse af våbenpasset - afleveret den 6. december på Københavns Politigård.
Våbentilladelse, importtilladelse samt ajourført våbenpas - modtaget idag den 8. december.................hva'behar :mad:
Med venlig hilsen
oki, men hvilken type Gevær er det så.... og hvor mange skud kan det indeholde da ???

Rex
"I don't want no teenage queen,I just want my M14"
"Si vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 8. dec 2005, 19:17

Repeter (som jeg skrev :) ) - når det er repeter må magasinet indeholde lige så mange patroner det skal være.
Med venlig hilsen
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
Rex93
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 543
Tilmeldt: 9. jun 2005, 13:35
Interesser: WW2 Våben og Millitaria - Jagt
Geografisk sted: Nordfalster
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Rex93 » 8. dec 2005, 19:54

Id skrev:Repeter (som jeg skrev :) ) - når det er repeter må magasinet indeholde lige så mange patroner det skal være.
Med venlig hilsen
Kender du det der - man læser noget - men TROR man læser noget andet... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:


Rex ::_=>
"I don't want no teenage queen,I just want my M14"
"Si vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 8. dec 2005, 19:59

Yes I do :) Men forøvrigt kan jeg fortælle at jeg i 2004 fik samme behandling da jeg skulle importere fra US.
Med venlig hilsen
Senest rettet af Id 24. dec 2005, 11:12, rettet i alt 1 gang.
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
OvePedersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 67
Tilmeldt: 25. nov 2005, 15:30
Interesser: Jagt, natur mm.
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 48 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af OvePedersen » 8. dec 2005, 21:03

Odense ***** med pil op. Første gang tilladelse, aflv. 21.11 modtaget med posten 23.11 :D :D :mad: <<.,.,- Efter at ha læst tråden troede jeg det ville være besværligt. mvh OP :neutral:
Den der lytter, sidder og tænker på noget andet.


Medlem af DJ. !!! Selvfølgelig.

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Danpanik » 8. dec 2005, 21:29

UJensen skrev:, eller er det kun i Køge, man tolker så grådigt?

Uffe
OB-J i Køge er en flink mand !

Han har den holdning, at han er ansat til at gøre et stykke arbejde, og det arbejde gør han så ! Og det gør han godt ! Ingen Køge-borger bør så tvivl om det !

Han er YDERST reel !!!
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

UJensen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 31. mar 2005, 09:18
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Indlæg af UJensen » 15. dec 2005, 11:55

Som sagt er jeg også med på at give ham topkarakter. Jeg synes bare det er fjollet at det skal være afgørende om man har en dyr tilladelse i forvejen. Men det står åbenbart i loven, og kan man jo så prøve at få ændret, eller smide pengene istedet for at gå igang med sådan en op ad bakke kamp :???: .

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Danpanik » 15. dec 2005, 22:20

UJensen skrev:Som sagt er jeg også med på at give ham topkarakter. Jeg synes bare det er fjollet at det skal være afgørende om man har en dyr tilladelse i forvejen. Men det står åbenbart i loven, og kan man jo så prøve at få ændret, eller smide pengene istedet for at gå igang med sådan en op ad bakke kamp :???: .
Jeg tror bare at OB-J tolker 'bogen' som den er skrevet, og det skal vi, der hører under OB-J, være glade for, for så er der ikke så meget 'pis' mht halv-automat osv. Det der står i 'bogen' gælder ! Period !!! Og så tolker han iøvrigt 'bogen' til borgerens bedste, og det skal han have ros for !!
Senest rettet af Danpanik 15. dec 2005, 22:54, rettet i alt 1 gang.
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
Mech Inf
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 252
Tilmeldt: 31. maj 2005, 19:30
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Indlæg af Mech Inf » 15. dec 2005, 22:47

Topkarakter til Viborg Politi! Lavede tilladelsen mens jeg ventede! Betjenten, der ordnede det, var endda lidt halv stresset, fordi han samtidig skulle passe telefonen! Men der var god service fra start til slut!
.308 all the way!

Brugeravatar
Brian-DK
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12. sep 2004, 20:13
Geografisk sted: Storkøwenhawn og Sydsjælland

Indlæg af Brian-DK » 8. feb 2006, 10:16

Vordingborg 5+++

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 719
Tilmeldt: 6. maj 2005, 11:05
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 35 times

Indlæg af Ninja_Moose » 21. feb 2006, 00:05

Erik the Viking skrev:
The_Moose skrev:man kunne lave et lille ASP eller PHP script, med en database, hvor folk kan klikke sig ind på et danmarkskort, på deres politikreds, og give karakter... hvis der da er nogen der har tid, evner og lyst til det, har selv tid og lyst, men det kniber en smule med evnerne, men kan da forsøge, hvis det har interesse...
Yes please ;.;<
Hvis du virkelig gider ville det være herligt!, jeg har stor lyst men desværre meget begrænset tid, og scripting aner jeg ikke en disse om, hvis jeg selv skal rode med det bliver det meget statisk og manuelt - hvis du har tid og lyst kommer evnerne osse, ellers er der med garanti nogle her der har forstand ud i disse sager og kan give en hånd med, så klø endelig på - din udmelding kommer som manna fra himlen - take it away mr. Moose!
<**>| :eek:
Bedre sent end aldrig...

Efter kun ca. 7 måneder ( :mrgreen: <-: :mrgreen: <-: ) har jeg nu endelig taget mig sammen, og fået lavet sådan en database.

http://politi.the-moose.dk/

Der kan man nu indtaste sine erfaringer, og give karakter, fra 1-5


Hvis der måtte være fejl eller lignende, så sig endelig til, og hvis der er nogen forslag til noget der skal laves om eller tilføjes, så sig også endelig til, så skal jeg nok få det lavet, når jeg kan.

Besvar