Pibe til M1 Garand

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Jsne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 92
Tilmeldt: 12. sep 2005, 21:01
Geografisk sted: Espergærde
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Pibe til M1 Garand

Indlæg af Jsne » 13. sep 2005, 16:04

Hej Alle

Jeg er ny på siden. Det vil sige jeg har set indlæg i mange år men ikke selv været registret før.

Har nogen erfaring med Import af riffelpiber fra udlandet f.eks USA
Hvad kræves at tilladelse til import og hvem kan man få til det?
Jeg har en Garand som har lidt den tort at blive renset ihjel af et utal af rekrutter, idet at piben umidelbart ser fin ud men ved mundinger er noget slidt. Det ser ud til at det kun er på den yderste cm.
Der kan købes nye piber af mange fabrikater i USA og også i Sverige (desvære er priserne her noget høje Feks ca. 7000 Skr for den samme pibe der fås i USA til 395$)
Hunters House har brugte piber i efter sigende OK stand og vil have ca. kr 4000 incl udskiftning. Noget dyrt synes jeg. Jeg har dog ingen anelse om hvad udskiftningen bør koste.

Med Venlig Hilsen
Jsne :cool:

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Re: Pibe til M1 Garand

Indlæg af Danpanik » 13. sep 2005, 17:00

Jsne skrev:Hej Alle

Jeg har en Garand som har lidt den tort at blive renset ihjel af et utal af rekrutter, idet at piben umidelbart ser fin ud men ved mundinger er noget slidt. Det ser ud til at det kun er på den yderste cm.
Hej Jsne

Jeg havde samme problem med min første Garand.

Jeg borede forsigtigt med et 8 mm bor ca. 8 mm ned i piben, indtil der var "friskt" løb :-)

Det lyder lidt vanvittigt, men det virkede !! Den kunne stadig genlade, den kunne ramme, det kunne ikke ses uden videre, og det var BILLIGT :-)

Kender ikke grænsen for hvorlangt ned du kan bore, før den holder op med at genlade, men prøv det, koster ikk' en ski' <-:
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
Jsne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 92
Tilmeldt: 12. sep 2005, 21:01
Geografisk sted: Espergærde
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Re: Pibe til M1 Garand

Indlæg af Jsne » 13. sep 2005, 17:27

Danpanik skrev:
Jsne skrev:Hej Alle

Jeg har en Garand som har lidt den tort at blive renset ihjel af et utal af rekrutter, idet at piben umidelbart ser fin ud men ved mundinger er noget slidt. Det ser ud til at det kun er på den yderste cm.
Hej Jsne

Jeg havde samme problem med min første Garand.

Jeg borede forsigtigt med et 8 mm bor ca. 8 mm ned i piben, indtil der var "friskt" løb :-)

Det lyder lidt vanvittigt, men det virkede !! Den kunne stadig genlade, den kunne ramme, det kunne ikke ses uden videre, og det var BILLIGT :-)

Kender ikke grænsen for hvorlangt ned du kan bore, før den holder op med at genlade, men prøv det, koster ikk' en ski' <-:
Tak for svaret.

Det kan jo ikke skade at prøve. Skal den have en ny så skal den have en ny.
Men det giver lidt tid til efterforskningen.

MVH
Jsne

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Re: Pibe til M1 Garand

Indlæg af Danpanik » 13. sep 2005, 22:41

Jsne skrev: Tak for svaret.

Det kan jo ikke skade at prøve. Skal den have en ny så skal den have en ny.
Men det giver lidt tid til efterforskningen.

MVH
Jsne
Ingen årsag :)

Jeg skal prøve at hitte ud hvad en eventuel udskiftning bør koste. Vil ikke love at Jeg kan hitte en ny pibe til dig endnu. Jeg har allerede lovet formeget på andres vegne til andre på forum vedr. Garand, så Jeg er lidt forsigtig :-)
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
Jsne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 92
Tilmeldt: 12. sep 2005, 21:01
Geografisk sted: Espergærde
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Re: Pibe til M1 Garand

Indlæg af Jsne » 14. sep 2005, 12:55

Danpanik skrev:
Jsne skrev: Tak for svaret.

Det kan jo ikke skade at prøve. Skal den have en ny så skal den have en ny.
Men det giver lidt tid til efterforskningen.

MVH
Jsne
Ingen årsag :)

Jeg skal prøve at hitte ud hvad en eventuel udskiftning bør koste. Vil ikke love at Jeg kan hitte en ny pibe til dig endnu. Jeg har allerede lovet formeget på andres vegne til andre på forum vedr. Garand, så Jeg er lidt forsigtig :-)
Du kan være helt rolig jeg hænger ikke nogen op på noget

MVH
Jsne

Besvar