Information om Københavns Skyttecenter

Debat om foreningsarbejde, organisering, konsortier - alt, der skaber aktivitet for skytter og jægere.
Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Bofhenator » 4. dec 2016, 18:05

Jeg tror ikke KenP repræsentere KSC på nogen måde. Men jeg tager muligvis fejl.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af KenP » 4. dec 2016, 20:36

Bofhenator skrev:Jeg tror ikke KenP repræsentere KSC på nogen måde. Men jeg tager muligvis fejl.
Korrekt jeg har ikke noget med KSC at gøre.

Men lige for at vise hvor ark, jeg linkede til ligger på siden (fra en iPad, bruger sjældent telefon til dette), rullede ned på forsiden til "bane oversigt står ude til venstre"
IMG_0127.PNG
IMG_0127.PNG (244.33 KiB) Vist 29027 gange

A284win
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 286
Tilmeldt: 17. okt 2016, 17:40
Interesser: Skydning med 284win
Geografisk sted: Smidt på Falster
Has thanked: 71 times
Been thanked: 42 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af A284win » 5. dec 2016, 07:08

Fair nok. Er du klar over at du ikke har gjort noget godt for Kbh skyttecemter med din fremturen?
Dialog og hjælpsomhed bør være enhver skyttes højeste ideal.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Kleth » 5. dec 2016, 07:22

Og her fra en IPhone 6S, som jeg primært er på nettet med (ikke af preference, men da det er et arbejdsværktøj), her syntes jeg nu ikke at at jeg kan finde bookingsregnearket. Det samme gælder på min Moto E, så det er nok ikke relateret til browseren men renderingen på basis af skærmstørrelsen.
Vedhæftede filer
IMG_0968.PNG
IMG_0968.PNG (196.9 KiB) Vist 28965 gange
IMG_0969.PNG
IMG_0969.PNG (170.07 KiB) Vist 28965 gange
IMG_0972.PNG
IMG_0972.PNG (215.09 KiB) Vist 28965 gange
IMG_0973.PNG
IMG_0973.PNG (293.72 KiB) Vist 28965 gange
IMG_0974.PNG
IMG_0974.PNG (209.29 KiB) Vist 28965 gange
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Holmgren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 5. nov 2013, 08:43
Interesser: Nnnn
Geografisk sted: Nnnn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Holmgren » 5. dec 2016, 11:08

Man kan også ringe til KSC og sikre sig at der de baner man gerne vil bruge. Jeg har kun oplevet god service og hjælpsomhed de gange jeg har skudt på KSC :smile:
...

300win
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 340
Tilmeldt: 4. okt 2008, 19:04
Interesser: jagt, våben og skydning
Geografisk sted: Fyn, DK.
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af 300win » 5. dec 2016, 13:57

KenP skrev:Dette er meldt ud til alle de skytteforeninger 1. September, om den enkelte forening, så har givet det videre kan jeg ikke svare på.

Men hvis man er medlem af 3 som skyder på KSC, burde der være en chance for at der blev gjort opmærksom på det.

http://www.skyd.dk/joomla/Dokumenter/In ... 016-17.pdf

Så kan man kalde og arrogant som man har lyst til.
Og du bliver bare ved....

Anders

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3584
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Agamemnon » 7. jan 2017, 11:32

Agamemnon skrev:For anden gang, indenfor en måned, har jeg oplevet at blive afvist på Københavns Skyttecenter, når jeg ønskede at benytte riffelbanerne (i mit tilfælde 300m banerne).

Afvisningen sker, med henvisning til afvikling af vinter-terrænskydning og at denne aktivitet fremgår af hjemmesiden (hvilket den ikke gjorde) og at jeg kan "prøve lykken" senere eller komme igen en anden dag.

Jeg har fuld forståelse for at centeret har en begrænset kapacitet og at det er én af de få faciliteter, på Sjælland der kan huse større stævner. Men hér ender min forståelse til gengæld også.

Når Københavns skyttecenter sælger årskort til 1800,- kroner, hvilket er 3-4 gange så dyrt som det gennemsnitlige kontingent for en skytteforening, så mener jeg at årskorts-indehavere, med rimelighed kan forvente at kunne benytte centerets faciliteter, indenfor centerets åbningstider. Er banerne optaget af andre skytter (enkeltpersoner) så venter man naturligvis til vedkommende er færdig, hvorefter man kan overtage banen. Men at centeret så ofte, som tilfældet er, er fuldt belagt med stævner, og at faste årskort-kunder mister så relativt mange skydedage, er simpelthen ikke acceptabelt, i mine øjne.

Københavns Skyttecenter sælger mig en vare (muligheden for at benytte banerne, i centerets åbningstid) for den nette sum af 1800,- kroner om året, hvorefter de sælger den samme vare IGEN til en anden køber. Dét er, i mine øjne, dobbeltsalg og burde ikke forekomme.

I mit tilfælde udløber mit årskort d. 06DEC2016. Herefter har jeg mulighed for at betale pr. gang (125,- kr.) eller også kan jeg indløse et nyt årskort til 1800,- kr. Men I dag var den sidste dag, hvor jeg havde mulighed for at benytte mig af den vare, som jeg havde betalt for, hvilket jeg så ikke kunne, grundet afholdelse af vinter-terræn. Personligt er jeg voldsomt afhængig af at kunne koordinere mine skydninger relativt frit, da mit arbejde og familie kræver ganske meget af min tid. I den forholdsvis sparsomme fritid jeg så har, skal der koordineres børnepasning o.a. før jeg kan komme på banen. Jeg troede, i min barnlige naivitet, at det var dén fleksibilitet jeg betalte for ved at give 1800,- kr for at årskort.

Skulle der være nogen form for rimelighed til burde der friholdes 1-2 standpladser/distance til skytter, der havde betalt forud (indløst årskort). Eller også burde prisen nedjusteres ganske betragteligt, da skyttecenteret ikke kan garantere, at personer, der allerede har betalt for at kunne benytte banerne, kan benytte disse, indenfor centerets åbningstid.

Jeg har således intet som helst imod at vente på, at en anden skytte, der har indløst årskort, bliver færdig på banen, før jeg kan komme til. Jeg synes derimod at det er aldeles uforskammet at sælge folk et årskort, som så efterfølgende ikke kan benyttes adskillige weekend dage, i løbet af året, fordi man vælger at leje SAMTLIGE baner ud til stævner. :evil:
Og nu skete det så igen.
I dag blev jeg afvist, da jeg ville leje en manuel 300m bane.
Jeg blev henvist til hjemmesiden, hvor det, ja...... OVERHOVEDET IKKE VAR NÆVNT AT 300M BANERNE VAR OPTAGET AF VINTERTERRÆN!!!
Screenshot_20170107-102159.png
Screenshot_20170107-102159.png (249.01 KiB) Vist 28702 gange
Vagterne derude er nogle super søde og venlige gutter, men fuck hvor kommunikationen, fra KSC til anlæggets brugere, stinker. Var det mon ikke noget man kunne gøre bedre, i 2017, hvis man lagde sig lidt i selen?
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Kalthoff » 7. jan 2017, 12:24

Agamemnon skrev: Og nu skete det så igen.
I dag blev jeg afvist, da jeg ville leje en manuel 300m bane.
Jeg blev henvist til hjemmesiden, hvor det, ja...... OVERHOVEDET IKKE VAR NÆVNT AT 300M BANERNE VAR OPTAGET AF VINTERTERRÆN!!!

På dit screenshot er der nederst til højre et link til "baneoversigten".

Åbner du den får du den detaljerede oversigt over hvad der er booket, helt ned til enkelte baneafsnit.

Det fremgår at afsnittene 200 meter manuel og 300 meter manuel i dag er booket til "KS Vinterterræn"

Jeg føler mig godt oplyst af den baneoversigt. Jeg har endnu ikke oplevet at den ikke har passet når jeg kommer derud.
ksc.jpg
ksc.jpg (620.71 KiB) Vist 28677 gange
Senest rettet af Kalthoff 7. jan 2017, 12:26, rettet i alt 1 gang.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af 458hunter » 7. jan 2017, 12:25

Holmgren skrev:Man kan også ringe til KSC og sikre sig at der de baner man gerne vil bruge. Jeg har kun oplevet god service og hjælpsomhed de gange jeg har skudt på KSC :smile:
Når der nu er angivet faste åbningstider på en hjemmeside, plejer jeg heller ikke behøve ringe ned til Netto eller andre butikker og sikrer mig de rent faktisk har åbent. Det er ikke personalet på banen der er problemet, men hjemmesiden.

At man skal klikke ind under diverse underpunkter og oversigt giver ikke mening, når man nu nemt kunne skrive på forsiden at stort set alle baner er lukket..

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3584
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Agamemnon » 7. jan 2017, 12:41

Chrstn_Olsen skrev:
Holmgren skrev:Man kan også ringe til KSC og sikre sig at der de baner man gerne vil bruge. Jeg har kun oplevet god service og hjælpsomhed de gange jeg har skudt på KSC :smile:
Når der nu er angivet faste åbningstider på en hjemmeside, plejer jeg heller ikke behøve ringe ned til Netto eller andre butikker og sikrer mig de rent faktisk har åbent. Det er ikke personalet på banen der er problemet, men hjemmesiden.

At man skal klikke ind under diverse underpunkter og oversigt giver ikke mening, når man nu nemt kunne skrive på forsiden at stort set alle baner er lukket..
Dét er lige præcis pointen.
Jeg regner med at dén information, som jeg får ved opslag, på forsiden, er kortekt, og at jeg ikke behøver at verificere dette, via diverse links eller ved at ringe til dem og spørge dem om de virkelig mener dét de melder ud.
Og som tidligere nævnt har jeg intet at udsætte på det tilstedeværende personales indsats eller imødekommenhed. De prøver tvært imod at afhjælpe situationen, på alle måder. Det lader sig bare ikke gøre, når hele anlægget er belagt.
Kalthoff skrev: På dit screenshot er der nederst til højre et link til "baneoversigten".

Åbner du den får du den detaljerede oversigt over hvad der er booket, helt ned til enkelte baneafsnit.

Det fremgår at afsnittene 200 meter manuel og 300 meter manuel i dag er booket til "KS Vinterterræn"

Jeg føler mig godt oplyst af den baneoversigt. Jeg har endnu ikke oplevet at den ikke har passet når jeg kommer derud.

ksc.jpg
Og dét gør jeg ikke, da kun 100m og 200m er specifikt omtalt som lukkede. Så jeg regner med at oplysningerne, på forsiden er en korrekt og udtømmende angivelse af hvilke baner der er berørte af arrangementer. Og det synes jeg faktisk er en både logisk og rimelig antagelse.
Havde der intet stået på forsiden, ville jeg, ganske givet, søgt informationen andetsteds.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af KenP » 7. jan 2017, 22:30

Jeg vil så på forhånd sige, du skal heller ikke forsøge 11 februar og 11 marts.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af 458hunter » 14. jan 2017, 09:33

Jeg planlægger at tage på bane 12 idag. Hvordan ser jeg fra tlf om der er frit? Kan ikke finde baneoversigten..

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Kristian_J » 14. jan 2017, 09:36

Ring til dem, de er søde!

Får altid god service, og eventuelle andre muligheder, skulle den bane jeg ville have være optaget
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Kleth » 12. maj 2017, 13:11

Iøvrigt rigtig dejligt at aktiviterne er kommet på forsiden af KSC' hjemmeside, så man kan se om der er skydning , også på mobilen :razz:

Jeg var nede og skyde på bane 12 i dag og jeg havde en kammerat med, som såvel som os havde barn med.
Jeg havde venligt bedt en anden skytte om at undlade at røre hans våben og blive bag den røde linie indtil alle var tilbage fra markering (jeg var lige gået fra skiven da han tog hans våben) og så gjorde han det til et problem at børnene gik med ned og markerede for "det gav så meget uro dernede når man skulle indskyde". Det foranledigede mig til at spørge hvordan det kunne være et problem, når man alligevel ikke måtte røre ved ens våben før alle var tilbage fra markering og at der ikke står noget i banens instruktion om at man ikke må medbringe børn til markering, men at der står noget om at man ikke må krydse den røde linie før alle er tilbage.
Så var jeg pludseligt en "Karl smart" med videre!
Det skal så siges at børnene efterfølgende blev bag standpladserne, og så bliver tiden lang for dem når de er med.
Der var ingen grund til at ringe til vagten, da der ikke var yderligere. Der var iøvrigt en del i dag, som også skulle have en venlig påmindelse om banens anvendelse men det blev ordnet i vanlig "bane 12 venlighed" med smil.

De børn jeg og mine kammerater medbringer er velinstruerede, de råber ikke, løber ikke rundt imedens der skydes og holder sig bag den røde linie og de kan godt lide at være med; Agamemnon, Christ, Krung, GåsPåGaflen m.fl. kan bevidne at mine børn godt kan finde ud af at opføre sig ordentligt på skydebanen og de hverken skyder eller piller ved våben.

Hvodan ser KSC officielt på det at medbringe børn?
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3584
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Agamemnon » 12. maj 2017, 13:38

Kleth skrev:Agamemnon, Christ, Krung, GåsPåGaflen m.fl. kan bevidne at mine børn godt kan finde ud af at opføre sig ordentligt på skydebanen og de hverken skyder eller piller ved våben.
Absolut.

Det lyder heller ikke som om det er børnene der har opført sig infantilt, i dette tilfælde.

Hvorfor fanden er det så svært at lade de våben ligge, når der er folk foran skydelinien??? :impatient:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Bofhenator » 12. maj 2017, 14:19

Kleth skrev:
Hvodan ser KSC officielt på det at medbringe børn?
Jeg ved ikke hvad den officielle holdning er (kan dog tilslutte mig Grækerens udsagn, både ift det infantile og pilleroderagen ved våben når der er markering!). Men hvis børn er et problem på KSC vil jeg gætte på der er en del foreninger der kommer ud i noget snavs med deres børneskytter. Men lur mig om ikke holdningen er den at hvis ungerne arter sig er det helt iorden! Alt andet ville da være helt tovligt.

Det lyder mere som om knold der skulle forsvare at han havde glemt at tænke sig om, mere end det lyder som et problem der var børn med, uanset hvordan de så måtte have opført sig.

Jeg er blevet kaldt mere eller mindre opfindsomme gloser på bane 12 når jeg har påpeget at man venter til folk er retur med at rode med våben, men langt det meste af tiden svare folk pænt, noget i stil med "pis os! ja, det er sguda rigtigt, undskyld!" fordi de godt ved de har dummet sig.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Kleth » 12. maj 2017, 15:01

Bofhenator skrev: Jeg er blevet kaldt mere eller mindre opfindsomme gloser på bane 12 når jeg har påpeget at man venter til folk er retur med at rode med våben, men langt det meste af tiden svare folk pænt, noget i stil med "pis os! ja, det er sguda rigtigt, undskyld!" fordi de godt ved de har dummet sig.
Det er nemlig sådan det oftest virker :razz: man har set skiven og det er f.eks. 3 klik op og 4 til højre og så er det det man tænker på og går i gang med "for bundstykket er jo ude så den er ikke farlig" - men det kan vi jo ikke se nede fra skiverne og når man venligt forklarer det, kommer der netop et "Nåh, ja! Undskyld!".
Nogle gange tager folk også en riffel med bundstykke fra stativet og lægger våbenet på skydelinjen før markeringsholdet er tilbage, det er vældig dårlig stil.
En ubemandet bane som KSC bane 12 er et privilegie for mig og hvis vi som brugere ikke kan holde på sikkerheden mellem os (hvad de fleste af os kan) og ikke kan behandle hinanden fornuftigt, så er jeg sikker på at det privilegie forsvinder og så må vi skyde andre steder og de er vældig flinke hos TJF, BJF og SJF m.fl. men det passer dårligt med mit skydebane behov (TJF passer dog bedre :thumbup: )

Jeg er ligeglad hvad jeg bliver kaldt, jeg bliver ofte kaldt det som er værre, men min hustru var ikke glad for situationen og fandt ham truende og undlod derfor at lade børnene komme med. Det er derfor jeg gerne vil have en et svar på om det er ok at medbringe børn, for så kunne jeg henvise til at vedkommende måtte tale med den flinke vagt.

Der er så forældre hvis børn jeg ikke ville medbringe :giggle:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3584
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Agamemnon » 12. maj 2017, 16:16

Kleth skrev: Der er så forældre hvis børn jeg ikke ville medbringe :giggle:
Der er også børn, hvis forældre jeg aldrig ville medbringe. :crazy:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Finn Scheibye » 12. maj 2017, 18:07

Kleth skrev:Iøvrigt rigtig dejligt at aktiviterne er kommet på forsiden af KSC' hjemmeside, så man kan se om der er skydning , også på mobilen :razz:

Hej Kleth

Tak for de rosende ord. Efter vi så Agamemnons knap så rosende ord længere nede i denne tråd, lagde vi os i selen for, at det skulle blive nemmere at se skydetider og aflysninger. Vi har dog stadig udfordringer med at vise oplysningerne på alle platforme - bl.a. IPhone.
Kleth skrev:Jeg var nede og skyde på bane 12 i dag og jeg havde en kammerat med, som såvel som os havde barn med.
... og så gjorde han det til et problem at børnene gik med ned og markerede for "det gav så meget uro dernede når man skulle indskyde".

Hvodan ser KSC officielt på det at medbringe børn?
Der skal ikke herske nogen som helst tvivl om, at vi synes, det er en rigtig god ide at tage børn med på banen, forudsat at de opfører sig, som du beskriver. Hvordan skal de ellers blive bidt af den bacille, som vi andre i så rigt mål er inficeret med?

Du skriver også om det meget alvorlige problem, der kan være med, at det ikke er alle, der kan finde ud af at overholde sikkerheden på bane 12:
Kleth skrev:Jeg havde venligt bedt en anden skytte om at undlade at røre hans våben og blive bag den røde linie indtil alle var tilbage fra markering (jeg var lige gået fra skiven da han tog hans våben) ...
Her er jeg fuldstændig enig med dig og Agamemnon:
Agamemnon skrev:Hvorfor fanden er det så svært at lade de våben ligge, når der er folk foran skydelinien??? :impatient:
De gange, hvor jeg selv har været på vej tilbage fra markering på bane 12, og har set nogen pille, rode eller rage ved deres våben, har jeg mærket nakkehårene rejse sig og haft en næsten ustyrlig trang til at uddele en skideballe, når jeg kom tilbage på standpladsen.

Mange års erfaring fra forsvaret har dog lært mig, at selv generalskideballer ikke virker efter hensigten, så jeg har ligesom I andre herinde holdt mig til en urban belæring om betydningen af at holde sig bag den røde linje, når der er nogen foran skydelinjen.

Med skyttehilsen og knæk og bræk!

Finn Scheibye

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Kleth » 12. maj 2017, 18:27

Finn Scheibye skrev:
Kleth skrev:Hvodan ser KSC officielt på det at medbringe børn?
Der skal ikke herske nogen som helst tvivl om, at vi synes, det er en rigtig god ide at tage børn med på banen, forudsat at de opfører sig, som du beskriver. Hvordan skal de ellers blive bidt af den bacille, som vi andre i så rigt mål er inficeret med?

Du skriver også om det meget alvorlige problem, der kan være med, at det ikke er alle, der kan finde ud af at overholde sikkerheden på bane 12:
Kleth skrev:Jeg havde venligt bedt en anden skytte om at undlade at røre hans våben og blive bag den røde linie indtil alle var tilbage fra markering (jeg var lige gået fra skiven da han tog hans våben) ...
Her er jeg fuldstændig enig med dig og Agamemnon:
Agamemnon skrev:Hvorfor fanden er det så svært at lade de våben ligge, når der er folk foran skydelinien??? :impatient:
De gange, hvor jeg selv har været på vej tilbage fra markering på bane 12, og har set nogen pille, rode eller rage ved deres våben, har jeg mærket nakkehårene rejse sig og haft en næsten ustyrlig trang til at uddele en skideballe, når jeg kom tilbage på standpladsen.

Mange års erfaring fra forsvaret har dog lært mig, at selv generalskideballer ikke virker efter hensigten, så jeg har ligesom I andre herinde holdt mig til en urban belæring om betydningen af at holde sig bag den røde linje, når der er nogen foran skydelinjen.

Med skyttehilsen og knæk og bræk!

Finn Scheibye
:goodpost:
Hej Finn, tak for svar, er andet svar havde overrasket mig og jeg ville gerne være sikker :thumbup:
Jeg fangede selv "bacillen" ved at være med mine forældre og jeg håber mine drenge også får glæde af "bacillen" :razz:

Med venlig hilsen
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3584
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Agamemnon » 12. maj 2017, 18:44

Finn Scheibye skrev:
Kleth skrev:Iøvrigt rigtig dejligt at aktiviterne er kommet på forsiden af KSC' hjemmeside, så man kan se om der er skydning , også på mobilen :razz:

Hej Kleth

Tak for de rosende ord. Efter vi så Agamemnons knap så rosende ord længere nede i denne tråd, lagde vi os i selen for, at det skulle blive nemmere at se skydetider og aflysninger. Vi har dog stadig udfordringer med at vise oplysningerne på alle platforme - bl.a. IPhone.
Kleth skrev:Jeg var nede og skyde på bane 12 i dag og jeg havde en kammerat med, som såvel som os havde barn med.
... og så gjorde han det til et problem at børnene gik med ned og markerede for "det gav så meget uro dernede når man skulle indskyde".

Hvodan ser KSC officielt på det at medbringe børn?
Der skal ikke herske nogen som helst tvivl om, at vi synes, det er en rigtig god ide at tage børn med på banen, forudsat at de opfører sig, som du beskriver. Hvordan skal de ellers blive bidt af den bacille, som vi andre i så rigt mål er inficeret med?

Du skriver også om det meget alvorlige problem, der kan være med, at det ikke er alle, der kan finde ud af at overholde sikkerheden på bane 12:
Kleth skrev:Jeg havde venligt bedt en anden skytte om at undlade at røre hans våben og blive bag den røde linie indtil alle var tilbage fra markering (jeg var lige gået fra skiven da han tog hans våben) ...
Her er jeg fuldstændig enig med dig og Agamemnon:
Agamemnon skrev:Hvorfor fanden er det så svært at lade de våben ligge, når der er folk foran skydelinien??? :impatient:
De gange, hvor jeg selv har været på vej tilbage fra markering på bane 12, og har set nogen pille, rode eller rage ved deres våben, har jeg mærket nakkehårene rejse sig og haft en næsten ustyrlig trang til at uddele en skideballe, når jeg kom tilbage på standpladsen.

Mange års erfaring fra forsvaret har dog lært mig, at selv generalskideballer ikke virker efter hensigten, så jeg har ligesom I andre herinde holdt mig til en urban belæring om betydningen af at holde sig bag den røde linje, når der er nogen foran skydelinjen.

Med skyttehilsen og knæk og bræk!

Finn Scheibye
:goodpost:
Hej Finn.

På alle måder tak for ovenstående.

Tak fordi du støtter så ubetinget op op opretholdelsen af vores allesammens sikkerhed.
Men også tak fordi der bliver reflekteret over feedback fra brugere.

Du nævner, at I har lagt jer i selen og dét synes jeg bestemt godt at jeg har kunne se og mærke. Jeg burde måske selv have opdateret tråden, desangående, for det har både du og resten af holdet derude fortjent.

Så tak for et super velfungerende og velholdt anlæg, et fantastisk og servicemindet personale og nogle rammer, hvor vi alle kan nyde nogle afslappende timer,. :razz:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Åbent mandag-torsdag kl. 9-14 fra 1/10 - 31/3

Indlæg af Finn Scheibye » 11. nov 2017, 00:20

Vi har nu i en prøveperiode holdt åbent mandag - torsdag fra kl. 9-14.

Tidligere havde vi kun åbent på hverdage efter telefonisk aftale.

Vi er der alligevel for at vedligeholde og for at passe vores kunder fra Politiet, så vi har indført at vi holder åbent mandag - torsdag fra kl. 9-14 i perioden fra 1/10 - 31/3.

Det er dog ikke alle banetyper, der er ledige hver dag, så tjek vores hjemmeside, inden du kører hjemmefra.

Vi opdaterer en oversigt over, hvilke baner, der er ledige en uge fremadrettet - typisk onsdag eller torsdag.

Det ser sådan her ud på vores hjemmeside:http://www.kbh-skyttecenter.dk og der ligger et billede fra uge 45-46 nedenfor.

Vi forsøger i videst muligt omfang at holde bane 12 ledig til indskydning på 100 m, men der kan være enkelte dage, hvor politiet benytter så mange baner, at bane 12 også er optaget.


Desværre har vi stadig problemer med at vise det øverste af forsiden på en IPhone, men det virker på en IPad!

Har vi en specialist i Joomla, der kan klare den?


Med skyttehilsen og knæk og bræk!

Finn Scheibye
Vedhæftede filer
Åbningtider uge 45-46.png

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3584
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Agamemnon » 11. nov 2017, 04:52

En kærkommen udvidelse af en i forvejen fantastisk service. :numberone:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Sixpack » 11. nov 2017, 06:39

Finn, det har simpelthen været fantastisk at kunne komme på hverdage. Både på 100m og 300m. Man har det jo næsten for sig selv. Tak for det.

Håber i fortsætter med dette.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Bofhenator » 11. nov 2017, 08:24

Enig!

Det er super fedt!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar