Information om Københavns Skyttecenter

Debat om foreningsarbejde, organisering, konsortier - alt, der skaber aktivitet for skytter og jægere.
Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Information om Københavns Skyttecenter

Indlæg af Finn Scheibye » 2. apr 2012, 22:22

Velkommen til denne tråd om Københavns Skyttecenter

Jeg vil benytte denne tråd til at holde brugere - og andre nysgerrige - opdateret om skyttecentrets drift.


Med venlig hilsen


Finn Scheibye
Formand KSC

Mail adresse: ksc@kbh-skyttecenter.dk
Hjemmeside: http://www.kbh-skyttecenter.dk

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Åbningstider i påsken på Københavns Skyttecenter

Indlæg af Finn Scheibye » 2. apr 2012, 23:27

KSC holder åbent for pistol- og riffelskydning alle dage i påsken bortset fra langfredag.

Åbningstiderne er:

Tirsdag den 3. april kl. 15.30 - 20.00
Onsdag den 4. april kl. 15.30 - 20.00
Skærtorsdag den 5. april kl. 09.00 - 16.00
Langfredag den 6. april lukket
Påskelørdag den 7. april kl. 09.00 - 16.00
Påskedag den 8. april kl. 09.00 - 16.00
2. påskedag den 9. april kl. 09.00 - 16.00

Se Storkøbenhavns Jagtforenings hjemmeside: http://sjf.dk/default.asp?id=200 for åbningstiderne på 100 m indskydning og løbende hjort/elg.


Mvh

Finn Scheibye

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Statister til filmoptagelse den 20. april på Kbhv. Skyttecen

Indlæg af Finn Scheibye » 4. apr 2012, 18:46

Nordisk Film genindspiller for tiden filmen "Skytten" med Kim Bodnia i hovedrollen.

Film entusiaster kan se mere her: http://www.danskefilm.dk/index2.html

Et par af scenerne skal optages fredag den 20. april på Københavns Skyttecenter på 300 m banen og i Våbenhuset.

Som baggrund for scenen på 300 m banen skal Nordisk Film bruge nogle statister, som skyder med Sauer STR 200 eller andre tilsvarende moderne våben til langdistanceskydning. Skytterne skal helst have skydejakke og evt. skydebukser, men det er ikke noget absolut krav.

Jeg søger derfor fem friske (helst yngre!) skytter som mod betaling af sædvanligt statist honorar på 100 kr. i timen er interesseret i at medvirke ved filmoptagelse mellem kl. 07.00 og 12.30.

Send en PB, hvis du kender en yngre skytte, som kan medvirke.


Med venlig hilsen

Finn Scheibye

Brugeravatar
Zax85
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 20. apr 2012, 21:30
Interesser: Historisk- og kombi skydning
Geografisk sted: Sjælland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Statister til filmoptagelse den 20. april på Kbhv. Skytt

Indlæg af Zax85 » 21. apr 2012, 00:19

Finn Scheibye skrev:Nordisk Film genindspiller for tiden filmen "Skytten" med Kim Bodnia i hovedrollen.

Film entusiaster kan se mere her: http://www.danskefilm.dk/index2.html

Et par af scenerne skal optages fredag den 20. april på Københavns Skyttecenter på 300 m banen og i Våbenhuset.

Som baggrund for scenen på 300 m banen skal Nordisk Film bruge nogle statister, som skyder med Sauer STR 200 eller andre tilsvarende moderne våben til langdistanceskydning. Skytterne skal helst have skydejakke og evt. skydebukser, men det er ikke noget absolut krav.

Jeg søger derfor fem friske (helst yngre!) skytter som mod betaling af sædvanligt statist honorar på 100 kr. i timen er interesseret i at medvirke ved filmoptagelse mellem kl. 07.00 og 12.30.

Send en PB, hvis du kender en yngre skytte, som kan medvirke.


Med venlig hilsen

Finn Scheibye
Undskyld jeg spørger Finn, men er det ikke noget skidt??? :what:

Vil en sådan film ikke få folk til at blive mere nervøse end de i forvejen er, omkring skytteforeninger??? :what:

Vi skulle jo gerne ha' vendt den stereotype holdning, at vi er ustabile og skydegale individer.


Med venlig hilsen

Zax85 - bekymret skytte :Pyyha:
"The gun has played a critical role in history. An invention which has been praised and denounced...
Served hero and villain alike... And carries with it moral responsibility. To understand the gun is to better understand history."

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Statister til filmoptagelse den 20. april på Kbhv. Skytt

Indlæg af Lycon » 21. apr 2012, 11:39

Zax85 skrev:
Finn Scheibye skrev:Nordisk Film genindspiller for tiden filmen "Skytten" med Kim Bodnia i hovedrollen.

Film entusiaster kan se mere her: http://www.danskefilm.dk/index2.html

Et par af scenerne skal optages fredag den 20. april på Københavns Skyttecenter på 300 m banen og i Våbenhuset.

Som baggrund for scenen på 300 m banen skal Nordisk Film bruge nogle statister, som skyder med Sauer STR 200 eller andre tilsvarende moderne våben til langdistanceskydning. Skytterne skal helst have skydejakke og evt. skydebukser, men det er ikke noget absolut krav.

Jeg søger derfor fem friske (helst yngre!) skytter som mod betaling af sædvanligt statist honorar på 100 kr. i timen er interesseret i at medvirke ved filmoptagelse mellem kl. 07.00 og 12.30.

Send en PB, hvis du kender en yngre skytte, som kan medvirke.


Med venlig hilsen

Finn Scheibye
Undskyld jeg spørger Finn, men er det ikke noget skidt??? :what:

Vil en sådan film ikke få folk til at blive mere nervøse end de i forvejen er, omkring skytteforeninger??? :what:

Vi skulle jo gerne ha' vendt den stereotype holdning, at vi er ustabile og skydegale individer.


Med venlig hilsen

Zax85 - bekymret skytte :Pyyha:
Uanset om vi bryder os om det eller ej, bliver scenen som instruktøren/fortatteren vil have det, og så kan vi lige så godt være med til at påvirke den på bedste vis, blandt andet ved at vise nogle fornuftigt udseende skytter m.m.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Zax85
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 20. apr 2012, 21:30
Interesser: Historisk- og kombi skydning
Geografisk sted: Sjælland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Statister til filmoptagelse den 20. april på Kbhv. Skytt

Indlæg af Zax85 » 21. apr 2012, 13:26

Lycon skrev: Uanset om vi bryder os om det eller ej, bliver scenen som instruktøren/fortatteren vil have det, og så kan vi lige så godt være med til at påvirke den på bedste vis, blandt andet ved at vise nogle fornuftigt udseende skytter m.m.
Det giver ikke rigtig mening i mit hoved. Hvordan skal "fornuftigt udseende skytter" hjælpe på folks holdning omkring os??? :what:

Og som der også står omkring filmen, er det en mesterskytte -altså en skytte som idag typisk ville stå i det grej. :impatient:

Jeg frygter at vi kommer til at høre et kæmpe ramaskrig, når først filmen er udkommet på ny. Men krydser fingre for, at det ikke sker :krydsser:
"The gun has played a critical role in history. An invention which has been praised and denounced...
Served hero and villain alike... And carries with it moral responsibility. To understand the gun is to better understand history."

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Statister til filmoptagelse den 20. april på Kbhv. Skytt

Indlæg af Lycon » 21. apr 2012, 13:52

Zax85 skrev:
Lycon skrev: Uanset om vi bryder os om det eller ej, bliver scenen som instruktøren/fortatteren vil have det, og så kan vi lige så godt være med til at påvirke den på bedste vis, blandt andet ved at vise nogle fornuftigt udseende skytter m.m.
Det giver ikke rigtig mening i mit hoved. Hvordan skal "fornuftigt udseende skytter" hjælpe på folks holdning omkring os??? :what:
Og som der også står omkring filmen, er det en mesterskytte -altså en skytte som idag typisk ville stå i det grej. :impatient:
Ja det mener jeg fremgår af mit indlæg.
Zax85 skrev:Jeg frygter at vi kommer til at høre et kæmpe ramaskrig, når først filmen er udkommet på ny. Men krydser fingre for, at det ikke sker :krydsser:
Det er da fuldstændigt ligegyldigt om de drager paraller til sportskytter og mordere, et eller andet sted har han jo lært at skyde, om det så er i privatregi eller i forsvaret.

Hvad med Breivik, han skrev i sit manifest og sagde efterfølgende i retten at han havde forberedt sig ved at spille Medal of Honor hver dag i et år, skal spilindustrien så også ryste i bukserne nu? Han meldte sig også ind i en skytteforening kun for at få adgang til skydevåben. Det kan da umuligt blive værre, og så er du bange for at en fiktiv dansk film skal kaste dårligt lys over skyttemiljøet!

Der er rigeligt skræmmescenarier at tage af fra virkelighedens verden.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Zax85
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 20. apr 2012, 21:30
Interesser: Historisk- og kombi skydning
Geografisk sted: Sjælland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Statister til filmoptagelse den 20. april på Kbhv. Skytt

Indlæg af Zax85 » 21. apr 2012, 14:08

Lycon skrev: Det er da fuldstændigt ligegyldigt om de drager paraller til sportskytter og mordere
Sikke da noget sludder!

Du mener altså, at det er fuldstændig ligegyldigt, at vi bliver sammenlignet på den måde af folk som intet om os ved??? :mad:

Jeg kan kun svare for mig selv, men jeg er ikke gået ind i skyttemiljøet for at blive sammenlignet af uvidende, med mordere og psykisk ustabile mennesker. Og så ligefrem at "hjælpe" instruktør/forfatter i at lave en sådan film, når man selv er skytte, er mig en gåde hvorfor.

Men jeg kan godt høre på det hele, at vi ikke kommer videre i denne lille diskussion, så jeg vælger at sige tak for snakken nu. :salute:
"The gun has played a critical role in history. An invention which has been praised and denounced...
Served hero and villain alike... And carries with it moral responsibility. To understand the gun is to better understand history."

Brugeravatar
Watchzon
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. jan 2012, 10:49
Interesser: Våbenteknik - Våbenhistorie
Geografisk sted: Sverige
Geografisk sted: Sverige
Has thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Watchzon » 22. apr 2012, 12:22

Hej Finn,

ikke for at blande mig i din og anden persons diskussion vedr. foreningens medlemmers deltagelse som statister ved optagelse af scener til "Skytten", men jeg bakker helt op om din holdning til den sag. Normalt tænkende mennesker - og dem er der da heldigvis flest af - har jeg ikke indtrykket af vil beskylde skytteforeningerne for at "føde" mordere. Skytteforeningerne er jo netop til for at vi kan dyrke vores sport/passion under sikre forhold, og under kyndig og professionel vejledning. Er der skydegale og /eller letterede forvirrede personer uden for normal rækkevidde i foreningerne, så er der nok ikke mange foreninger der ikke opdager den type i tide, og får gjort noget ved problemet. De tiltagende skyderier i gaderne, som vi oftere og oftere kan læse om i aviserne, det er heldigvis ikke personer der dyrker skydningen som sport - hvilket jo ses tydeligt af de dårlige resultater de opnår. Ingen af dem er specielt gode til at ramme, og heldigvis for det :-)

Jeg håber det er lykkedes for dig at finde dine statister...

God fornøjelse

Jan

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Finn Scheibye » 1. maj 2012, 11:49

Watchzon skrev:Jeg håber det er lykkedes for dig at finde dine statister...

God fornøjelse

Jan
Hej Jan

Tak for dine gode ønsker. Jeg fik fem statister til at stille op, og vi fik alle et indtryk af, hvor omstændeligt det er at optage spillefilm.

De første filmfolk mødte kl. 07.00 og de sidste forlod skyttecentret kl. 17.00. I mellemtiden var vi en overgang oppe på 30 - 40 personer, som arbejdede med filmoptagelsen som skuespillere, statister, lydfolk, kamerafolk, runnere osv. Alt i alt bliver der vel max. 5 minutters film ud af de 10 timers indsats.

Da vi var ved at afslutte fik instruktøren, Anette K. Olesen, et lille minikursus i 300 m riffelskydning og lykkedes med at få to skud placeret med en indbyrdes afstand på 12 cm.

Hun har skrevet lidt om optagelserne her: http://annettekolesen.com/2012/04/21/skytten-4/

Med skyttehilsen


Finn

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af HePe » 1. maj 2012, 11:56

Hej Finn

Har Kbh's Skyttecenter godkendte skydebaner til skydning med luftvåben over kaliber 4,5 mm (.177)?

Hvis ja, så oplys gerne nærmere.
Hvis nej, så fortæl gerne hvorfor ikke.


Venlig hilsen
HePe

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

DSUs riffelelite træner på Københavns Skyttecenter 3.-6. maj

Indlæg af Finn Scheibye » 1. maj 2012, 12:05

Og nu til noget helt andet!


Som led i forberedelsen til OL træner syv af Dansk Skytte Unions riffelskytter på Københavns Skyttecenter i dagene fra torsdag den 3. maj – søndag den 6. maj.

Skydningerne foregår på 50 m og på det midlertidige 10 m anlæg, som er opstillet på 300 m banens afsnit C (de manuelle 300 m baner).

Der vil typisk være et træningspas om formiddagen fra kl. 09.30 og et par timer frem samt om eftermiddagen et par timer frem til kl. 17.00. Søndag slutter træningen kl. 11.00.

Hvis du vil se DSU’s landsholdsskytter træne er det nu, du har chancen!


Med skyttehilsen

Finn Scheibye


Københavns Skyttecenter

Forwarder
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 22. apr 2012, 09:13
Interesser: geværskydning
Geografisk sted: Jylland

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Forwarder » 1. maj 2012, 13:10

Hej Finn,
et rigtigt godt initiativ med denne infoside.
Jeg kommer selv på Kalvebod 12.5 hvis nogen vil træffe mig der.
Med venlig hilsen,
Kjeld Holm

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Yamamoto » 2. maj 2012, 22:40

HePe skrev:Hej Finn

Har Kbh's Skyttecenter godkendte skydebaner til skydning med luftvåben over kaliber 4,5 mm (.177)?

Hvis ja, så oplys gerne nærmere.
Hvis nej, så fortæl gerne hvorfor ikke.


Venlig hilsen
HePe
Sakset fra en anden tråd..
Jeg har så fået opklaret 'mysteriet' og luft-skyde-godkendelsen er ikke trukket tilbage, men er under revision. Dette betyder at der fortsat kan skydes med luft og fjeder-bøsser i op til kaliber 5.5 mm på terrænbane 11-12-13 samt på 50-meter salon banen. Revisionen på bane 11-12-13 skulle gerne medføre at der må skydes luft ud til 60 meter på alle 3 og dertil 100 meter liggende på terrænbane 12. Der er også en løsning på vej til Field Target, hvor der skal placeres sandsække som kuglefang bag mål som er mere end 1.5 meter fra voldfoden.

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Finn Scheibye » 2. maj 2012, 23:14

Hej Yamamoto

Tak for hjælpen med at svare HePe. Jeg tænkte nok, at du ved mere om luftskydning på KSC end jeg gør.


Mvh

Finn

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af HePe » 2. maj 2012, 23:19

Tak for svar

Venlig hilsen
HePe

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Yamamoto » 3. maj 2012, 00:09

Finn Scheibye skrev:Hej Yamamoto

Tak for hjælpen med at svare HePe. Jeg tænkte nok, at du ved mere om luftskydning på KSC end jeg gør.


Mvh

Finn
Jeg havde en snak med Finn Johansen, han ved nøjagtigt hvad der må skydes med hvor på KSC.

Nogen som ved nået om hvordan man laver 50 meter udendørs skivetræk efter reglerne ? Der må godt skydes med luft på 50 meter salonbanerne idet banegodkendelsen kun snakker om kaliber og ikke drivmiddel, men der er nok en del som hellere vil skyde på diverse skiver end på det elektroniske anlæg.

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Mausertossen » 3. maj 2012, 09:25

Der er vist ingen regler om hvordan et skivetræk skal udformes, blot de almindelige regler om bygning af skydebaner overholdes. Hvis disse regler får indflydelse på konstruktionen skal der selvfølgelig tages hensyn, men det tror jeg ikke.
Jeg ved ikke om reglen om gennemskydelighed også gælder for luftmål.(?)
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Yamamoto » 4. maj 2012, 01:02

Mausertossen skrev:Der er vist ingen regler om hvordan et skivetræk skal udformes, blot de almindelige regler om bygning af skydebaner overholdes. Hvis disse regler får indflydelse på konstruktionen skal der selvfølgelig tages hensyn, men det tror jeg ikke.
Jeg ved ikke om reglen om gennemskydelighed også gælder for luftmål.(?)
Søren
Jeg kender lidt til alm 15 meter skivetræk med træk i loftet, men her skal det nok være nær jordhøjde og så skal wiren(e) nok være rimeligt stramme. Dertil skal udstyret kunne tåle det danske vejrlig og samtid være billigt at lave. Jeg husker en gammel regel. Hurtigt, billigt, godt, vælg 2 af de 3 muligheder....

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Mausertossen » 4. maj 2012, 15:10

Og nu til noget helt andet:

Vindflag på 300 meter:
Der er som forsøg opsat nogle vindflag på 300 meter banen lavet af gul minestrimmel. De er anbragt i de gamle voldlinier (nogle af de tidligere opsatte er genanvendt). Forsøget går ud på at se hvor længe strimmelen holder farven og hvor meget den vil vikle sig om pinden.
Forsøget holdes løbende under opsyn og der vil ske lidt udskiftning i ophæng mv undervejs.
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Besøg af H.K.H. Kronprins Frederik

Indlæg af Finn Scheibye » 9. maj 2012, 21:38

Finn Scheibye skrev:Som led i forberedelsen til OL træner syv af Dansk Skytte Unions riffelskytter på Københavns Skyttecenter i dagene fra torsdag den 3. maj – søndag den 6. maj.

Skydningerne foregår på 50 m og på det midlertidige 10 m anlæg, som er opstillet på 300 m banens afsnit C (de manuelle 300 m baner).

Der vil typisk være et træningspas om formiddagen fra kl. 09.30 og et par timer frem samt om eftermiddagen et par timer frem til kl. 17.00. Søndag slutter træningen kl. 11.00.

Hvis du vil se DSU’s landsholdsskytter træne er det nu, du har chancen!
En lille opfølgning på sidste uges nyhed:

Royalt besøg under OL træningslejr. Af Jens Møllenberg

H.K.H. Kronprins Frederik besøgte torsdag d. 3. maj OL træningslejren der blev afholdt på Københavns Skyttecenter.

Se mere her: http://www.dskyu.skytteunion.dk/da/Nyhe ... slejr.aspx

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Nordisk Mesterskab i Sortkrudtskydning 21. - 22. juli

Indlæg af Finn Scheibye » 3. jul 2012, 22:30

NM i sortkrudt

Lørdag den 21. og søndag den 22. juli er der Nordisk Mesterskab i Sortkrudt på Københavns Skyttecenter.

Der er pr. i dag tilmeldt næsten 300 skydninger med 21 forskellige våbentyper.

Programmet ligger ikke helt fast endnu, men når det er klar lægger jeg det herind.

Sæt allerede nu x i kalenderen, hvis du vil ha' lidt krudtrøg i næsen.

Med skyttehilsen


Finn Scheibye
Vedhæftede filer
Sortkrudt2__.jpg
Tidligere sortkrudtstævne på Københavns Skyttecenter
Sortkrudt2__.jpg (36.34 KiB) Vist 40474 gange

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Baner og tider ved NM sortkrudt d. 21. - 22. juli

Indlæg af Finn Scheibye » 18. jul 2012, 14:24

Den endelige banefordeling for NM Sortkrudt ligger nu fast.

Sortkrudtskytterne benytter pistolbane B + C + D lørdag hele dagen.

Riffelbane 5 (jægernes 100 m indskydningsbane) samt de tre terrænbaner 11 12 og 13 anvendes ligeledes hele dagen lørdag.

Søndag er det kun terrænbanerne 11 og 13, der anvendes.

Der er tradition for, at sortkrudtskytterne - ud over at kunne ramme med de gamle våben - også klæder sig ud i datidens tøj og udstyr.

Så hvis du vil have opleve en fært af Wild West, så kom ud på skydebanen på lørdag/søndag.


Med skyttehilsen

Finn Scheibye

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Mausertossen » 3. apr 2013, 19:04

Bemærk at der pga de hårde (frosne) bagvolde er risiko for opspringere fra voldene og at riffelskydning på 200 og 300 meter midlertidigt er suspenderet. Jeg håber at ledelsen derude melder her om situationen ændrer sig.
-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Re: Københavns Skyttecenter

Indlæg af Finn Scheibye » 3. apr 2013, 22:24

Hej Søren

Vi må desværre forudse, at situationen ikke har ændret sig til den kommende weekend.

Kombinationen af de hårde frostgrader om natten, og det at Sydvolden i sagens natur ligger i skygge det meste af dagen, gør at voldene er meget lang tid om at tø op.

Med den nuværende vejudsigt må vi påregne, at vi skal frem til lørdag den 13. april, før vi igen kan skyde på de baner, der ikke har været vinterafdækket.

Med skyttehilsen


Finn

Besvar