Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Warrernoia » 24. apr 2012, 14:21

Lassescout skrev:Det er til bevidstløshed dokumenteret (men selvfølgelig ikke bevist), at hvis bare to mennesker skal dele en hemmelighed, så kan mindst den ene ikke holde kæft mere end 3 måneder.

Så for mig at se, er den vægtigste begrundelse for, at der ikke er nogen konspiration, at der ikke er nogen der har kæftet op i de mange år der er gået siden drabet.

Hvis der var CIA, FBI eller andre organisationer involveret, ville det ganske enkelt være kommet frem for længe siden.
Mht hemmelighedsholdelse, så har der da været en del sager, hvor folk har holdt kæft i mange år. Specielt militære. Operation Paperclip, Operation Northwoods, den hjemlige Operation Hurricane og mere folkeligt: Hvem fra Blekingebanden skød (Specialtilfælde af Prisoners Dilemma, hvor de har valgt den ikke-optimalevariant).

Der er såmænd en del som har kæftet op vedr JFK. Nogle på deres dødsleje. Per hukommelse husker jeg en beretning om en CIA/eksilcubaner som fortalte at han havde fragtet skytter til og fra Dallas.

Derudover er der James Files, som også er en meget skummel historie......

Men når alt kommer til alt, så kan vi jo blot se på resultatet af House Select Committee on Assassinations (1976) som fastslog at mordet på JFK mest sandsynligt *var* et resultat af en konspiration. Det bagvedliggende bevismateriale er forseglet indtil 2026, så vi må væbne os lidt med tålmodighed.

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 7. okt 2010, 09:18
Interesser: Våben, skydning og jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 18 times
Been thanked: 71 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af EGJ » 26. nov 2013, 10:45

Jeg mener ikke man kan argumentere mod en konspiration ved at sige, at nogen nok ville have sladret eller tilstået, hvis der var flere involveret. Jeg mener nemlig mafiaen står bag, og de er kendte for at kunne holde på den slags hemmeligheder uden problemer.

Beviset for det ene eller andet får vi nok aldrig, så derfor må man enten vælge at være flintrenes ligeglad, at blafre i vinden, eller at finde nogle facts at hænge sin formodning på. Her er mit valg...

JFK blev støttet under hele valgperioden af mafiabossen Sam Giancana, fordi en mellemmand, havde lovet ham, at Kennedy'erne til gengæld ville lade ham og hans ulovlige aktiviteter være i fred.
Det ville Kennedy'erne imidlertid ikke. Især JFK's bror og højre hånd Bob, gik i flæsket på de højt placerede kriminelle, og det gjorde mafiabossen fra Chicago aldeles rasende. Han følte sig snydt af Kennedy'erne, og dybt frustreret over at have hjulpet JFK til magten, på falske forudsætninger. Det er derfor min antagelse, at Giancana står bag mordet som en hævnaktion. Den slags udrensninger er nemlig et af mafiaens specialer.
Yderligere er det et faktum, at Giancana 12 år senere, hvor han ikke var så højt positioneret i mafiaen, i 1975 blev indkaldt til afhøring af en undersøgelseskommite nedsat af USA's senat, om bl.a. hans rolle i JFK mordet . Giancana blev imidlertid gjort tavs med flere pistolskud, inden han kom for komiteen. Morderen blev aldrig fundet, men omstændighederne ved mordet, viser at det var mafia der stod bag drabet. Motivet formodes at være, at mafiaen ikke ville risikere, at Giancana skulle komme med oplysninger om mafiaens rolle i JFK mordet.

Ingen tvivl om en mafia konspiration - efter min mening. :thumbup:

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Kristian_J » 26. nov 2013, 11:21

2 skud på 8 sekunder er ikke umuligt... overhovedet!

Som nogle af de andre siger, så han har jo al den forberedelses tid han har brug for til det første skud, det vil sige at efter første skud er afgivet, så skal han "bare" skyde 2 skud til inden for 8 sekunder. Syntes bestemt der er muligt.

...og nu ved vi jo heller ikke om han bare har været svine heldig. Der er jo den mulighed at han selv, efter skuddene, har tænk, det var lige godt satans?
... assistance from a distance!

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Tonnytot » 26. nov 2013, 11:50

Lassescout skrev:Det er til bevidstløshed dokumenteret (men selvfølgelig ikke bevist), at hvis bare to mennesker skal dele en hemmelighed, så kan mindst den ene ikke holde kæft mere end 3 måneder.

Så for mig at se, er den vægtigste begrundelse for, at der ikke er nogen konspiration, at der ikke er nogen der har kæftet op i de mange år der er gået siden drabet.

Hvis der var CIA, FBI eller andre organisationer involveret, ville det ganske enkelt være kommet frem for længe siden.
Jeg er på sin vis enig. (Det er lidt ligesom tvivlen om månelandingerne, hvor dog 250.000 personer i så fald skulle holde kæft)

A: Hvis Osvald bare har haft et element af held med i sin skydning, så kan det i virkeligheden være hele forklaringen.
Og havde han ikke ramt, havde JFK levet videre, og det havde bare været et historisk mordforsøg, a la Ronald Reagan.

B: Dog kan det også være at den/de eventuelle medvirkende efterfølgende er ryddet af vejen, af andre, der måske ikke vidste præcist hvorfor disse skulle ryddes af vejen....
(Under alle omstændigheder er der jo nok ikke ret mange lejemordere, som senere udgiver deres "Greatest Hits")

Er det ikke Occams Teorem (Occam's Razor) der siger at "hvis en problemstilling har mange mulige løsninger - den ene mere vild end den anden - er det som regel den mest enkle løsning, der er den korrekte".
Frihed frem for alt

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Cp-Medic » 26. nov 2013, 14:36

Jeg synes det virker helt plausibelt hvis vi er nede i 2 skud på under 100 meter med 4x forstærrelse og en US marine bag rattet.
Men selvom skydning virker helt ladsiggørlig erder bare så meget andet i den sag der ikke giver mening

Brugeravatar
Mannlicher 308
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 605
Tilmeldt: 11. apr 2009, 16:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 132 times
Been thanked: 156 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Mannlicher 308 » 26. nov 2013, 14:50

Cp-medic skrev:Jeg synes det virker helt plausibelt hvis vi er nede i 2 skud på under 100 meter med 4x forstærrelse og en US marine bag rattet.
Men selvom skydning virker helt ladsiggørlig erder bare så meget andet i den sag der ikke giver mening
Helt enig, og skuddene sad jo ikke just "samlet under en femmer".

Selve mordet forekommer for mig at være både forklaret og plausibelt.

Men at Oswald bliver opsøgt og skudt på den måde og af en person som Ruby er efter min mening dybt, dybt mistænkeligt - men stadigvæk ikke noget bevis på en konspiration.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Lycon » 26. nov 2013, 15:50

Mannlicher 308 skrev:
Cp-medic skrev:Jeg synes det virker helt plausibelt hvis vi er nede i 2 skud på under 100 meter med 4x forstærrelse og en US marine bag rattet.
Men selvom skydning virker helt ladsiggørlig erder bare så meget andet i den sag der ikke giver mening
Helt enig, og skuddene sad jo ikke just "samlet under en femmer".

Selve mordet forekommer for mig at være både forklaret og plausibelt.

Men at Oswald bliver opsøgt og skudt på den måde og af en person som Ruby er efter min mening dybt, dybt mistænkeligt - men stadigvæk ikke noget bevis på en konspiration.
Der er fin artikel her som belyser mange af spørgsmålene omkring selve skydningen, inklusiv en gammel demonstrationsvideo hvor CBS tester om det er muligt: http://www.examiner.com/article/a-look- ... -the-shots
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 546
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af KenP » 27. nov 2013, 12:03

LAU skrev:Jeg mindes også at have set nogle norske hurtigskytter (med sauer 200 str), de konkurrerede mod norske militærskytter (som skød med g3) dem med sauer var vist de hurtigste.. Jeg kan fanme bare ikke finde videoen..
Denne her? http://www.youtube.com/watch?v=pK8fSVuxVaU

Brugeravatar
Fisc
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 15. sep 2009, 22:10
Interesser: Sportsskydning på langdistance
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Fisc » 27. nov 2013, 19:57

LAU skrev:Jeg mindes også at have set nogle norske hurtigskytter (med sauer 200 str), de konkurrerede mod norske militærskytter (som skød med g3) dem med sauer var vist de hurtigste.. Jeg kan fanme bare ikke finde videoen..
Her kommer en henvisning til en hjemmeside, hvor en norsk skytte demonstrerer, hvordan han skyder 17 skud på 25 sek. http://bulletin.accurateshooter.com/201 ... ngskyting/ :respekt: De tilføjer, at han ramte med dem alle.

I denne video kan I se målets størrelse, det er ikke for børn! :

Krag versus Mauser, versus AG3 kommer her: http://www.youtube.com/watch?v=pK8fSVuxVaU

De er f.... go'e de nordmænd.


Mvh


Fisc

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 562 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Werecat » 28. nov 2013, 11:21

Det er fa'me god skydning!

Det er dog lidt unfair at sammenligne våben ud fra 4 forskellige skytter med forskelligt udstyr (skydejakker vs. ikke skydejakke f.eks.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af ACE1 » 28. nov 2013, 11:53

Meget læsning her, men spændende:

http://jfkmurdersolved.com/interview.htm

Kode: Vælg alt

So there is room for improvisation? 

Yes, you can't prevent that. You are dealing with people and people make mistakes. Everyone assumes this was a perfectly and meticulously planned hit, but in fact many things went wrong. Nicoletti and Holt arrived only that morning from Arizona. They had car trouble and a storm causing their delay. They could have been too late as well. And if it would have rained the whole party was off, the bubble top of the limousine would then have been on. The shot of Files was in fact one big screw-up. Nicoletti was actually angry with Files, he thought that Files had fired too soon. Because of that, the Zapruder film had to be put lock and barrel, because everyone would see clearly that Kennedy was hit from the front. Other films have been taken by the FBI. But that could not happen with the Zapruder film. That's why it was kept from the public for 14 years. It was bought by Time Life. You would expect the film would be big news and go all over the world. But no, they put it in the vault. It's so clear, looking back. If the film would have gone public, no one would have believed the Warren Commission. This also illustrates the power of the CIA with the media. When you have the media you can make the public believe what you want them to believe. 
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Mannlicher 308
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 605
Tilmeldt: 11. apr 2009, 16:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 132 times
Been thanked: 156 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Mannlicher 308 » 28. nov 2013, 12:54

ACE1 skrev:Meget læsning her, men spændende:

http://jfkmurdersolved.com/interview.htm

Kode: Vælg alt

So there is room for improvisation? 

Yes, you can't prevent that. You are dealing with people and people make mistakes. Everyone assumes this was a perfectly and meticulously planned hit, but in fact many things went wrong. Nicoletti and Holt arrived only that morning from Arizona. They had car trouble and a storm causing their delay. They could have been too late as well. And if it would have rained the whole party was off, the bubble top of the limousine would then have been on. The shot of Files was in fact one big screw-up. Nicoletti was actually angry with Files, he thought that Files had fired too soon. Because of that, the Zapruder film had to be put lock and barrel, because everyone would see clearly that Kennedy was hit from the front. Other films have been taken by the FBI. But that could not happen with the Zapruder film. That's why it was kept from the public for 14 years. It was bought by Time Life. You would expect the film would be big news and go all over the world. But no, they put it in the vault. It's so clear, looking back. If the film would have gone public, no one would have believed the Warren Commission. This also illustrates the power of the CIA with the media. When you have the media you can make the public believe what you want them to believe. 
Som jeg husker Zapruder filmen, viser den da tydeligt, at skuddet kommer bagfra...

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af ACE1 » 28. nov 2013, 12:59

Mannlicher 308 skrev:
ACE1 skrev:Meget læsning her, men spændende:

http://jfkmurdersolved.com/interview.htm

Kode: Vælg alt

So there is room for improvisation? 

Yes, you can't prevent that. You are dealing with people and people make mistakes. Everyone assumes this was a perfectly and meticulously planned hit, but in fact many things went wrong. Nicoletti and Holt arrived only that morning from Arizona. They had car trouble and a storm causing their delay. They could have been too late as well. And if it would have rained the whole party was off, the bubble top of the limousine would then have been on. The shot of Files was in fact one big screw-up. Nicoletti was actually angry with Files, he thought that Files had fired too soon. Because of that, the Zapruder film had to be put lock and barrel, because everyone would see clearly that Kennedy was hit from the front. Other films have been taken by the FBI. But that could not happen with the Zapruder film. That's why it was kept from the public for 14 years. It was bought by Time Life. You would expect the film would be big news and go all over the world. But no, they put it in the vault. It's so clear, looking back. If the film would have gone public, no one would have believed the Warren Commission. This also illustrates the power of the CIA with the media. When you have the media you can make the public believe what you want them to believe. 
Som jeg husker Zapruder filmen, viser den da tydeligt, at skuddet kommer bagfra...

Ifølge Files, så blev han ramt af 2 skud i hovedet:
From the confession of James Files 1994: "When I got to the point where I thought it would be the last field of fire, I had zeroed in to the left side of the head there that I had because if I wait any longer then Jacqueline Kennedy would have been in the line of fire and I had been instructed for nothing to happen to her and at that moment I figured this is my last chance for a shot and he had still not been hit in the head. So, as I fired that round, Mr. Nicoletti and I fired approximately at the same time as the head started forward then it went backward. I would have to say that his shell struck approximately 1000th of a second ahead of mine maybe but that what's started pushing the head forward which caused me to miss from the left eye and I came in on the left side of the temple."

From the confession of James Files 2003:

J - where were you aiming?

JF - Oh, I was aiming for his right eye, which to me is the left side of his head looking head on. But for him it would be his right eye, and when I pulled the trigger, and I'm right in on it, and it's almost like looking 6 feet away through the scope. As I squeezed, take off my round, his head moved forward, I missed and I come in right along the temple. Just right behind the eye.

J - Here or in the hairline?

JF - Well, I'm not sure, you know I can't see the penetration, I know I hit him right here (pointing at temple). I know I hit behind the eye. Somewhere within a half inch diameter right there (pointing again).

W - So there were actually two shots almost simultaneously?

J - You think he got hit as you squeezed?

JF - What I believe is this : ….. And I got my readings as a marksman, I'm a good shooter, always was, I'm not bragging on my stuff, don't get me wrong, but that's what got me my start with David Phillips. Because of something that I did in the service, and I made a mark there and it's on record and it's recorded, for headshots, for what I did, and the things that I did. But anyway, to make a long story short, as I am preparing to squeeze off my round, Kennedy's head moved forward, just as I squeezed. It was already in process, the head started forward. To me … what I believe is, … and I did not see, let me clear the fact now, I never saw Mr. Nicoletti shoot Kennedy, but I know he was the man in the Daltex building, the man supposed to be doing the shooting. Therefore the head started forward and as far as I am concerned Mr Nicoletti hit him at that point. As I squeezed off my round, the head started forward, I hit it and blew the head backwards.
http://jfkmurdersolved.com/headshot.htm
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Tonnytot » 28. nov 2013, 13:16

Som jeg husker Zapruder filmen, viser den da tydeligt, at skuddet kommer bagfra...
Det har jeg også altid syntes. Den højre del af hans pande/højre tinding ligner da resultatet af et udgangshul.

Men, man kan jo argumentere for at det ligner det, man gerne vil have det til at ligne...
Filmen er ganske enkelt i for dårlig kvalitet.
Frihed frem for alt

Brugeravatar
Frank P
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. nov 2006, 12:03
Geografisk sted: København
Has thanked: 37 times
Been thanked: 70 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Frank P » 28. nov 2013, 15:47

Files er en charlatan, det var Jackie, The killer Queen, hun skød JFK med et våben integreret i hendes håndtaske, kuglen indeholdt hvid fosfor, så JFK's hovede blev på et splitsekund 1000 grader varmt, derfor prøvede hun at flygte, hans hoved var for varmt! Og hvis der ikke er nogen af jer der tror på det, så se det her link: http://jackieiskillerqueen.blogspot.dk/

NB: Lidt ironi brugt (meget)
Frihed er lig med menneskelig autenticitet

Mills
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 14. jul 2007, 12:33
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 14 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Mills » 2. dec 2013, 11:10

Hvad der er op og ned i denne sag ved jeg ikke, men en dansk øjenlæge mener at have opklaret sagen, og at kunne føre bevis for at der var flere skytter om mordet:
http://www.b.dk/nationalt/oejenlaegen-der-saa-morderne

Brugeravatar
Mannlicher 308
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 605
Tilmeldt: 11. apr 2009, 16:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 132 times
Been thanked: 156 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Mannlicher 308 » 2. dec 2013, 14:28

Mills skrev:Hvad der er op og ned i denne sag ved jeg ikke, men en dansk øjenlæge mener at have opklaret sagen, og at kunne føre bevis for at der var flere skytter om mordet:
http://www.b.dk/nationalt/oejenlaegen-der-saa-morderne
Jeg læste godt artiklen, da den var i papiravisen (kan ikke se artiklen i linket). Som jeg husker artiklen leverede den dog ikke noget, der tilnærmelsesvist ligner et bevis, og mange af de "indicier" øjenlægen fremhævede, var lidet overbevisende - så vidt jeg husker flere af dem omtalt i tråden her.

Brugeravatar
357Magnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 7. maj 2005, 18:15
Interesser: IPSC + M1 Garand + genladning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af 357Magnum » 2. dec 2013, 15:57

Efter en gang IPSC-skydning lørdag, trængte jeg til lidt TV-underholdning.

Så en udsendelse ny fra Discovery, hvor en våbenekspert sagde god for "single bullet theory" som ramte både JFK og guvenøren, da der var tale om et fuldkappet 6.5 mm projektil (tænk på gennemskudsevnen fra en solid på safari).

Han mente dog, at "the fatal head shot" foregik med en anden ammotype og kaliber, nemlig en lille kaliber og høj hastighed ala .223 Rem. Hans konklusion var, at en Secret Service agent i bilen bagved JFK (ved et uheld) affyrede et skud fra sin AR-15 og at dette ramte præsidenten. Secret Service brugte derefter meget energi på at skjule den uheldige drejning, og understøtte versionen om at Oswald var alene.

Billede

Interessant teori), men denne vælger så også at lukke øjnene for en række vidner og andre forklaringer om skud fra The Grassy Knoll.

Beskrevet i bogen: Mortal Error: The Shot That Killed JFK
..::: 357Magnum :::..

"This is my rifle. There are many like it, but this one is mine"

Brugeravatar
Synthesis
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11. okt 2008, 11:38
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Synthesis » 2. dec 2013, 17:28

Den dokumentar hedder "JFK The Smoking Gun" og fik mig overbevist. Oswald skød JFK én gang og agenten skød ham i hovedet.
"Når ét menneske lider af vrangforestillinger kalder vi det sindssyge - når mange mennesker lider af vrangforestillinger kalder vi det religion" Robert Pirsig

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4997
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 497 times
Been thanked: 1150 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Lassescout » 2. dec 2013, 19:31

Synthesis skrev:Den dokumentar hedder "JFK The Smoking Gun" og fik mig overbevist. Oswald skød JFK én gang og agenten skød ham i hovedet.
...og det gør ikke indtryk at 300-500 vidner ikke så det ? Nogle stod kun 10-15 meter væk da det skete.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
LAU
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 767
Tilmeldt: 29. maj 2006, 15:56
Interesser: Autoteknik & skydning.
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 59 times
Been thanked: 12 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af LAU » 2. dec 2013, 19:55

"Nej, det er ikke spor provokation. Jeg er bare en klodsmajor, Det ville ligne mig dårligt at provokere”.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3160
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Er det mon muligt? (Kennedy mordet)

Indlæg af Grendel » 2. dec 2013, 20:14

Lassescout skrev:
Synthesis skrev:Den dokumentar hedder "JFK The Smoking Gun" og fik mig overbevist. Oswald skød JFK én gang og agenten skød ham i hovedet.
...og det gør ikke indtryk at 300-500 vidner ikke så det ? Nogle stod kun 10-15 meter væk da det skete.
Mon ikke de fleste havde fokus på JFK og ikke en følgevogn bagude, dog var der en eller flere vidner som rapporterede om lugten af krudtrøg fra vejsiden af. Det blev ikke noterede ned og efterfulgt af agenter/politi :blink:

I filmen, mener man at skytten fra boglageret skød to gange, det første skud gik fordi og ramte JFK som et rikochette (angivelig fra fortov eller vejen) det får ham til at røre på sig og umildbart efter bliver han ramt af skud nr to og skuddet går igennem ham og guvernøren.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Besvar