amatøren slår til igen.....;-)

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Lupo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 528
Tilmeldt: 13. mar 2004, 16:53
Interesser: Jagt, Hundetræning, Genladning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

amatøren slår til igen.....;-)

Indlæg af Lupo » 15. jul 2004, 13:14

Hmm....... Har lige beddet min Antoni Zoli riffel - Det rystede mig så dårligt den var tilpasset omkring rekylklappen.....Men man kan vel ikke forvente andet til den pris de går for ><> ........ på trods af det, skød den ganske udemærket............ nu er det ihvertfald på plads og jeg glæder mig til at se om præcisionen er blevet bedre...........

Jeg benyttede en bedding fra Epotex (svensk) - Jeg skrev, om ikke jeg kunne købe en portion og afprøve deres produkt......... Der gik et par dage og jeg havde fået tilsendt materiale til bedding af ca. 4-5 rifler...........uden en følgeseddel/regning........kun en manual over blandingsforhold mellem masse og hærder og fremgangsmåde...... Se, det var sgu da pænt gjort......... :D :D

Det er riffel nr. 2 jeg bedder med ovenstående produkt - kan anbefale det - let at arbejde med - har dog ikke andre referencer........men når en amatør, som mig kan arbejde med det sååååååååå!! :neutral: :neutral:

Som slipmiddel brugte jeg bivoks, som var tyndet op med vegt. terpentin - det fungerede helt fint.........

Gode hilsner

Lars

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 15. jul 2004, 13:17

Hej Lars,

laver du ikke en billedserie når du går i gang med nummer 3 ?

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 21. jul 2004, 11:37

Hej Lars

Vi vil gerne se billeder af processen. Man skal jo lære mens man er ung (joke)! Har andre oplysninger om bedding og måden at gøre det på (så simple folk som mig også kan forstå det :) )

gunnut

Lupo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 528
Tilmeldt: 13. mar 2004, 16:53
Interesser: Jagt, Hundetræning, Genladning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af Lupo » 21. jul 2004, 12:53

Hej med jer....

Jeg skal forsøge at få fat i et digitalkamera næste gang jeg skal bedde en riffel - men det har nok lange udsigter - da den eneste jeg har (som mangler) er forsynet med syntetskæfte........ er ikke sikker på, at jeg vil gå i gang med den, da der kan opstå problemer med at få beddingen til fastholdes i plasten.....

mvh.

Lars

Besvar