Spørgsmål: Ithaca/Tikka LSA-55, baser montager m.m.

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Spørgsmål: Ithaca/Tikka LSA-55, baser montager m.m.

Indlæg af Kleth » 27. mar 2013, 17:51

Jeg har været på jagt efter en .308w "kone"-riffel til min jagt og skyde-glade hustru som er vant til at skyde med Howa 1500/Lightning .308w.
Jeg har fundet en Ithaca/Tikka LSA-55, der er pæn omend lidt kort i piben (den er vist kortet ca. 8cm ned).
Mit problem er at montage ringene er for lave til den Barska Huntmaster Pro 3-12x50 (1" rør), som jeg har, så objektivet ridder på piben og røret er ca 5mm for højt i montagen. Jeg mener at have målt de faste skinner til 16mm, ligesom på CZ.
Spørgsmålet er nu om jeg skal prøve at finde nogle høje montageringe til CZ-systemet f.eks. noget Optilock med høje ringe eller om jeg skal smække nogle Weaver Baser på?

På Weaver' Mount Chart er der kun een basis option for Ithaca LSA-55 og det er 61.
Hvor mange NM skal sådan en base spændes fast med? Og er der nogle fordele ved at vælge Grand Slam Baser?

Hvis jeg vil udskifte bagkappen af bakkelit med noget ventileret gummi, er det så standard, eller skal jeg ud og finde noget "Ithaca/Tikka" specifikt?
Vedhæftede filer
SAM_2912_v1.JPG
Nedkortet Tikka LSA-55
SAM_2912_v1.JPG (46.72 KiB) Vist 2898 gange
SAM_2909_v1.JPG
Låsestol og baser
SAM_2909_v1.JPG (34.44 KiB) Vist 2898 gange
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar