Heh at se 6.5mm huller på 300 meter er ikke helt nemt, selv med 24x forstørrelse. Den jeg har er helt fin til formålet - kunne jo godt ramme målet
med den

Heh at se 6.5mm huller på 300 meter er ikke helt nemt, selv med 24x forstørrelse. Den jeg har er helt fin til formålet - kunne jo godt ramme målet
Faktisk ganske nemt med den rigtige optik - det er ikke forstørrelsesspændet, men klarheden i optikken der er afgørende.
Jeg er fint tilfreds med den optik jeg har - er overbevist om at optik til 30k sikkert er bedre, men min 5k kikkert er rigtig til prisen og den har i hvert fald ikke skuffet endnu. Jeg rammer det jeg peger påBoryx skrev: ↑17. apr 2022, 20:50Faktisk ganske nemt med den rigtige optik - det er ikke forstørrelsesspændet, men klarheden i optikken der er afgørende.
Okay. Det var sådan det blev præsenteret lige før Corona, og så gik det helt i stå i vores forening, men nu er det vidst så småt ved at blive startet op. Hvilke regler benytter i? Må i godt nøjes med 2 skydestillinger?
Vi forsøger at få dem til at bruge alle 3, de fleste vil dog helst liggende og stående…
KenP skrev: ↑29. apr 2022, 20:43Vi forsøger at få dem til at bruge alle 3, de fleste vil dog helst liggende og stående…
Men der sker dog formentlig en ændring nu :~(, da det bliver nok, ændret fra alm. forekommende jagtvåben, til en “positiv liste” som nå så betyder at det ikke er ham med “normal” men axci eller hvad de nu hedder som kan deltage.
Edit: dette forslag er skal op på det kommende aktivitetsmøde, https://mimer.dgi.dk/_layouts/15/DGI.Mi ... e33399-001
Det ser da ikke så tosset ud, hvilken kaliber?Senserazer skrev: ↑27. maj 2022, 12:03Efter at have bøvlet en del med at få min riffel indskudt (fordi jeg er ny riffelskytte, og ikke ligefrem prof) så det igår endelig ud som om der er sket noget![]()
Det er kun på 100m, med billig Barnaul i stål hylster.
TakBofhenator skrev: ↑27. maj 2022, 13:24Det ser da ikke så tosset ud, hvilken kaliber?Senserazer skrev: ↑27. maj 2022, 12:03Efter at have bøvlet en del med at få min riffel indskudt (fordi jeg er ny riffelskytte, og ikke ligefrem prof) så det igår endelig ud som om der er sket noget![]()
Det er kun på 100m, med billig Barnaul i stål hylster.
Jeg er hvert fald meget tilfreds med den. Det er heller ikke en langsom kugle i 308. Jeg testede den med kronograf. På pakningen skriver de, at den har en mundingshastighed på 815 m/s, jeg målte den til 811m/s, så man må sige, at det de lover passer meget præcist.
Den kan godt på vildtTheDarkSide skrev: ↑22. aug 2022, 15:17
Jeg skal helt klart prøve T-Wolf her i efteråret og se hvad den kan på vildt![]()
Fedt, har du evt. haft held med kronvildt, dåvildt eller vildsvin med JCP ammo?SHR 30.06 skrev: ↑24. aug 2022, 19:22Den kan godt på vildtTheDarkSide skrev: ↑22. aug 2022, 15:17
Jeg skal helt klart prøve T-Wolf her i efteråret og se hvad den kan på vildt![]()
![]()
Jeg har skudt to krondyr og en del rådyr og ræve/mårhund med den i både 6,5 og 30.06. Jeg var godt tilfreds men er gået over til Sonic nu.TheDarkSide skrev: ↑24. aug 2022, 19:38Fedt, har du evt. haft held med kronvildt, dåvildt eller vildsvin med JCP ammo?![]()