Så var det endelig muligt at komme på skydebanen, og skyde på 300 meter.
Desværre pissede det ned, jeg har ikke været så gennemblødt siden min tid i cirkus milli

og vinden var heller ikke til den stille side.
Nå men skydes skulle der.
Havde min trofaste SVD med med.
Ammo'en var det sædvanlige PPU Rifleline 182 grains FMJ Boat Tail.
BDC'en (Bullet Drop Compensator, eller Kugle Falds Kompensator på Dansk) blev drejet op på 3 (300 meter)
På 100 meter er kikkerten sat op til at jeg skal sigte i bunden af den inderste sorte cirkel (markeret med rød pil) på 200 meter skal jeg sigte midt i den sorte cirkel.
For at teste om det også gjaldt på 300 meter så startede jeg med det første skud at sigte i bunden af den sorte cirkel, skuddet gik dog lavt, men passede fint på Y-aksen.
Jeg sigtede så lidt højere (markeret grønt) og skuddene samlede sig så ok, med en enkelt hvor regn i hovedet/øjnene, vinden og aftræksfingeren drillede lidt (Skud nr. 6 Markeret med orange).
Jeg ved så ikke lige hvor stor gruppen er, jeg aner ikke hvordan man regner det ud på et Kongsberg anlæg??
På skydebanenbanen er 300 meter standpladsen godt og vel 6-8 meter højere end skiverne, jeg har lidt på fornemmelsen at vinklen og vinden har gjort at skuddene ligger hvor de ligger. Det er første gang jeg har haft riflen med på 300 meter så jeg har ikke noget at sammenligne med.
Jeg håber på at næste riffelskydning på 300 meter har lidt bedre vejr & vindforhold
7,62x54R Glory to the Mosin.