OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af 308 W » 24. nov 2014, 06:49

Carsten, du kan være helt rolig, jeg ser ikke ned på dig fordi du har en Blaser [emoji4]

Jeg tror nu aldrig at jeg får en fluted pibe da jeg ikke kan se fordelen, min nuværende er 22 mm og tvivler på at jeg vinder noget på vægten eller varme afledning.

Da jeg var ny riffel jæger synes jeg at det så pisse! fedt ud... Men det for tog sig [emoji6]


Sendt fra min Sony Xperia Z3 Compact

Brugeravatar
007
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 616
Tilmeldt: 5. aug 2013, 19:55
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 27 times

Re: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af 007 » 24. nov 2014, 07:23

Tak for indlægget, Carsten Bo.

Apropos grej. Kender flere som har våbenskabet fyldt med rifler og har selv valgt at gøre det anderledes. Har købe en jagtriffel og derudover drømme-drengerøvs riflen. Der er mange som skyder bedre end mig, og det er naturligt for hvis jeg skal skyde bedre kræver det at der dedikeres mere tid på skydebanen. Det er bare fedt at komme på skydebanen og skyde med en riffel man virkelig holder af når man endelig kommer ud. Jeg ville gerne skyde mere, men med et fuldtidsarbejde og ofte overarbejde, er realiteterne at man sakker bagud ift. andre der vælger at være mere aktive. Godt for dem :razz:

I Danmark har vi Janteloven og den lever takket være MadsenRex og lignende "fnisere", og jeg melder klart at jeg finder det usympatisk at man ikke kan glæde sig på andres vegne men i stedet har den trang til at nedgøre.
Mvh

MIg

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Carsten Bo » 24. nov 2014, 08:48

Mit indlæg var ikke møntet på nogen i det her forum.

Mht præcision så kan vi alle få købt en mandagsriffel uanset prisleje. Og det må man i nogen tilfælde bare leve med, i andre tilfælde så kan man få udskiftet, opdateret grejet eller finde andre veje.

Jeg kan se på forskellige fora rund omkring at selv meget erfarne skytter kun sjældent rammer en ladning som hedder >0.5moa konsekvent. Dem der finder disse ladninger er ofte med noget ultradyrt grej, men alligevel så dukker der af og til en tikka op. Med hensyn til den mere normale spredning op til 1 moa så ligger der rigtig mange fine rifler og ballancerer i det interval. Når der så kommer en svinedyr riffel der ikke kan holde 1 moa, så har man alvorlige problemer, mens det forventes at en tikka eller remington ikke kan levere varen. Vi ville alle være stillet bedre med en obligatorisk træning hver søndag. Kan vi få gennemført det ved lov?

Hvad essenen i den føromtalte artikel er, at flutning påvirker piben jo mere varm piben bliver. Dvs et enkelt skud har ikke betydning for præcision. Mens en mere end håndvarm pibe vil blive upræcis på en ikke nærmere defineret måde, mener forskellig fra gang til gang den varmes op. Jo længere distancer man skyder på, jo mere udtalt vil præcisionsmanglen blive.

Jeg har både blaser og victory i skabet og præcisionen forøges udelukkende med antallet af træningssessioner jeg har med kort interval. Jeg kan ikke længere tage mig sammen til at skyde med luftgevær og træne med det. Desværre.
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Sv: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Carsten Bo » 24. nov 2014, 08:56

308 W skrev:Carsten, du kan være helt rolig, jeg ser ikke ned på dig fordi du har en Blaser [emoji4]

Jeg tror nu aldrig at jeg får en fluted pibe da jeg ikke kan se fordelen, min nuværende er 22 mm og tvivler på at jeg vinder noget på vægten eller varme afledning.

Da jeg var ny riffel jæger synes jeg at det så pisse! fedt ud... Men det for tog sig [emoji6]


Sendt fra min Sony Xperia Z3 Compact
Jammen du er også 3 cm kortere end mig. :DancingBanana:
Jeg har ondt af dig at din kun er 22 mm. :twisted:
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af MadsenRex » 24. nov 2014, 11:34

007 skrev:Tak for indlægget, Carsten Bo.

Apropos grej. Kender flere som har våbenskabet fyldt med rifler og har selv valgt at gøre det anderledes. Har købe en jagtriffel og derudover drømme-drengerøvs riflen. Der er mange som skyder bedre end mig, og det er naturligt for hvis jeg skal skyde bedre kræver det at der dedikeres mere tid på skydebanen. Det er bare fedt at komme på skydebanen og skyde med en riffel man virkelig holder af når man endelig kommer ud. Jeg ville gerne skyde mere, men med et fuldtidsarbejde og ofte overarbejde, er realiteterne at man sakker bagud ift. andre der vælger at være mere aktive. Godt for dem :razz:

I Danmark har vi Janteloven og den lever takket være MadsenRex og lignende "fnisere", og jeg melder klart at jeg finder det usympatisk at man ikke kan glæde sig på andres vegne men i stedet har den trang til at nedgøre.
Undskyld!?

Hvor i himlens navn har du dog fundet belæg for at beskylde mig for at være tilhænger af janteloven?
Jeg er en af dem der aldrig har ondt i røven over at folk har noget fedt grej, tværtimod er jeg den første der kommer og sige Hey, den der er fed, bare det har mig der havde den!

Jeg er derimod tit udsat for, at folk har ondt i røven og min bil, min kone, min rejser etc. Så at jeg er tilhænger af janteloven, det er simpelthen noget der ikke har hold i virkeligheden.

Uden at skulle lyde selvfed, men så har jeg altid gjort alt for at hjælpe folk herinde, også dem der måske ikke lige havde bil og blev hentet trods omvej så vi kunne tage ud og skyde, lånt kikkertsigte til riffelprøve, walkies, ammo og i går lånte jeg min Zeiss Victory RF håndkikkert ud til et medlem herinde fra, en herinde har mit gopro cam, jeg har betalt for leje af Skydebane herinde så alle havde mulighed for at prøve grej og pille rode rage og lige sige Hej ude på Kalvebod. Jeg har haft folk med på jagter og jeg kunne blive ved. Netop fordi jeg synes at det er fedt at kunne gøre noget for andre som de måske ikke har mulighed for.

Men du har tydeligvis følt dig truffet og stødt over noget jeg sagde, men Intet var sigtet på dig, overhovedet!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af LapuaMagnum » 24. nov 2014, 12:00

Jeg vil nu give Madsen ret i at det er tættere på 95% personen bag aftrækker der gør at en riffel kan ramme ens hver gang. Og det hjælper altså ikke at have 250.000 kroners udstyr for at kunne ramme, det ER personen bag. Det er ikke for at støde nogen eller for den sags skyld se ned på folk, da jeg er stor tilhænger af at folk køber det de brænder for undeordnet hvad andre tænker. Jeg tænker at jeg skyder bedre med en 1000 kroners riffel end en dårlig skytte der skyder med en 50000 kroners riffel bare for at sætte det lidt på spidsen :smile:

Og ingen bør føle sig stødt da vi alle er forskellige steder i livet samt med skydning :biggrin:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11101
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 734 times
Been thanked: 2640 times

Re: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af C-X » 24. nov 2014, 12:29

Madsen, du har vist intet at undskylde. Ikke i denne sammenhæng. Jeg tror galden kunne skyldes dine udtalelser om wannabe-snipere med deres voldsomt dyre udstyr, de alligevel ikke kan ramme med, grundet manglende færdigheder og træning.
Hvis så fald, ville det klæde agenten, blot at konstatere, at han måske er i det segment og så tænke "fred være med det, jeg er selv klar over problemet". Størstedelen af os kommer alligevel for lidt på skydebanen, får ikke trænet grundigt nok og heller ikke testet vores udstyr så meget som vi burde. Det bør altid være et emne til debat.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af MadsenRex » 24. nov 2014, 12:52

C-X skrev:Madsen, du har vist intet at undskylde. Ikke i denne sammenhæng. Jeg tror galden kunne skyldes dine udtalelser om wannabe-snipere med deres voldsomt dyre udstyr, de alligevel ikke kan ramme med, grundet manglende færdigheder og træning.
Hvis så fald, ville det klæde agenten, blot at konstatere, at han måske er i det segment og så tænke "fred være med det, jeg er selv klar over problemet". Størstedelen af os kommer alligevel for lidt på skydebanen, får ikke trænet grundigt nok og heller ikke testet vores udstyr så meget som vi burde. Det bør altid være et emne til debat.
Tak!

Jeg er naturligvis ikke ude efter nogen, jeg prøver bare at slå folks illusion om, at man kan købe sig til en genvej til store skydefærdigheder hvis bare grejet er dyrt nok...

Dyrt grej er fedt, meget dyrt grej er meget fedt, det er nogenlunde sådan jeg ser det, men man skal altså også lige stikke fingeren i jorden og være realistisk. Træning er godt, men der er også talent, og de to ting skal følges ad, og før de ikke det, så er det svært at nå toppen, men derfor kan man godt have de fedeste tider på jagten og på banen.

Jeg forsøger bare at formidle budskabet om, at der ikke er nogen smutveje til at blive en god skytte, der er træng træning træning, og så begynder man så småt at kunne drage fordel at dyrt grej.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11101
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 734 times
Been thanked: 2640 times

Re: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af C-X » 24. nov 2014, 13:01

Der er også lige fodnoten der hedder individuelt tilpasset grej :blink:
Jeg blev væsentlig gladere for min riffel, efter jeg fik sat noget materiale på skæftet, så min fede kind hviler højere.

Så er der emnet fintunet grej, som igen ikke nødvendigvis fordrer store summer. Herunder bedding af skæfte, justeret aftræk, valg af korrekt ammo i forhold til våbnet osv.
Jeg kan næppe træne mig til superb præcision, isoleret set, hvis min riffel spytter Norma GT til højre og venstre.

Anstændigt, tilpasset udstyr, og så en helvedes masse træning :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Kleth » 24. nov 2014, 13:39

Lidt trist twist den her ellers spændende tråd har fået.
Jeg har aldrig haft nogen ambition om at have en riffel med flutet pibe, de ser da seje ud og jeg har netop altid spekuleret på om det kostede stivhed i forhold til afkølingen. Nu har jeg så heller ikke haft jagt der retfærdiggjorde, at min riffel kunne vende hurtigere tilbage til cold-bore.

Jeg har nu ikke oplevet at folks grej dyrt eller billigt er blevet nedgjort herinde og skyttens evner og stræben efter at tilegne sig evner er blevet anerkendt. :NVFrules:

Selv har jeg ikke dyrt grej (men jeg har meget af det, da det jo er x2 med fruen) og som mange allerede har skrevet så er det jordforbindelsen der er 95-99% af et godt skud. Så vel som alle i andre har jeg set skytter med ??x1000kr udstyr skyde som vinden blæser og set folk med udstyr <10.000kr (inkl. påklædning), der skød fænomenalt og nogen gange oven i købet over åbne sigtemidler :respekt:

Jeg prøver at få det meste ud af mit udstyr og jeg har da fundet ud af at med hjemmerul er det stadig jordforbindelsen, der sætter begrænsningen og jo mere jeg træner, jo bedre bliver mit udstyr sjovt nok :razz:
Jeg kunne godt tænke mig at skyde lige så godt som mange herinde men grej er ikke genvejen og jeg ville da gerne have lækkert grej og lækkert grej er dyrt. Godt for dem som har ressourcer til at de kan have det grej de drømmer om :thumbup:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 101 times
Been thanked: 130 times

Re: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Saze » 26. nov 2014, 12:09

Opdateret, se første indlæg
Living to enjoy life!

Brugeravatar
Charlie Bravo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 27. jun 2011, 09:31
Interesser: Skydning, genladning og jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: Sv: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Charlie Bravo » 1. dec 2014, 09:53

Da jeg fik min nye riffel, fik jeg flutingen gratis og der overvejede jeg stadig om jeg skulle have den eller ikke.
Det ser totalt fedt ud og piben er så tyk at jeg ikke tror det vil påvirke præcisionen. Når den en dag skal skiftes, regner jeg med at det bliver uden fluting, for at fjerne den som variabel, men det ser virkelig fedt ud[emoji106] [emoji2]

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Sv: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Kleth » 1. dec 2014, 10:04

Charlie Bravo skrev:Det ser totalt fedt ud og piben er så tyk at jeg ikke tror det vil påvirke præcisionen.
:photo:
Vi vil se billeder af giraffen :biggrin: :popkorn:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Carsten Bo » 1. dec 2014, 10:06

Jeg vil gerne se riflen. :giggle:
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af LapuaMagnum » 1. dec 2014, 10:20

Jeg er ret sikker på at det ingen betydning har for alm. dødelige jægere at piben er fluted, da man kan se de folk som skyder bænkrifler at de jo ikke har skyttens egenspredning, og kan man skyde med en egenspredning 6,35 - 10mm. ved gode grupper og op til 18mm for de dårligste er man vist godt på vej. De skriver godt nok i artiklen at de ville ønske at snipers vil åbne øjnene for at præcisionen ligger i en ikke fluted pibe. Det er noget vrøvl i min optik, da man kan give en tosse den tykkeste pibe der kan laves og han vil ikke ramme noget som helst, men derimod en rigtig dygtig skytte kan have riffel der er tynd og fluted men kan ramme pænt alligevel. Artiklen som jeg opfatter den, har lagt vægt på mange skud gentagne gange, hvilket sjældent sker i en specialskyttes langdistanceriffel, da man bruger en helt anden type riffel til det formål, det er jo også derfor mange af USA`s sniperrifler kan ombyttes med kolbe, pibe og magasin. Ligger man på lur for at eleminere en fjende på 1000 meter eller derover og skyder med dæmper, han man utrolig sjældent afgivet mere end 2 skud imod målet medmindre man ikke kan ramme, men derimod hvis man ikke har klik nok, kan skyde i 45 grader væk fra fjenden for at skyde sig ind på afstanden, og da bør man ikke bruge mere end 5 skud for at justere for elevationen, så alt i alt vil man bruge optil 10 skud.

Det er bare min personlige holdning, og ikke et oplæg til slagsmål :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Charlie Bravo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 27. jun 2011, 09:31
Interesser: Skydning, genladning og jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: Sv: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Charlie Bravo » 2. dec 2014, 07:57

Jeg smider lige et op, når jeg kommer hjem[emoji16]

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3610
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 568 times
Been thanked: 1056 times

Re: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Agamemnon » 2. dec 2014, 08:29

LapuaMagnum skrev:Artiklen som jeg opfatter den, har lagt vægt på mange skud gentagne gange, hvilket sjældent sker i en specialskyttes langdistanceriffel, da man bruger en helt anden type riffel til det formål, det er jo også derfor mange af USA`s sniperrifler kan ombyttes med kolbe, pibe og magasin.
mvh
Enig.... Jeg kan heller ikke huske, at jeg har hørt om mange andre end Ethan Place, der har skudt så meget og så længe.

Hatten af for ham, i øvrigt :salute:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Charlie Bravo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 27. jun 2011, 09:31
Interesser: Skydning, genladning og jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: Sv: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Charlie Bravo » 2. dec 2014, 18:01

Tapatalk går ned, når jeg tager et billede og billeder taget af telefonen er for store til at den kan poste dem [emoji30]

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Kleth » 3. dec 2014, 06:23

Hvis du bruger Android, kan du bruge appen Resize Me, det er nemt.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Charlie Bravo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 27. jun 2011, 09:31
Interesser: Skydning, genladning og jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: Sv: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Charlie Bravo » 3. dec 2014, 07:12

Så lykkedes det.
Vedhæftede filer
uploadfromtaptalk1417587217870.jpg
uploadfromtaptalk1417587217870.jpg (50.27 KiB) Vist 9088 gange

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Kleth » 3. dec 2014, 07:15

Det er mega fedt ud med den grove flutning :thumbup:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af LapuaMagnum » 3. dec 2014, 08:19

Kleth skrev:Det er mega fedt ud med den grove flutning :thumbup:
Ja, det ser godt ud, men nu skal du ikke skyde mere end 100 skud indefor 13 min. for så kan du ikke ramme en ladeport :rolf: :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Kleth » 3. dec 2014, 08:36

LapuaMagnum skrev:
Kleth skrev:Det er mega fedt ud med den grove flutning :thumbup:
Ja, det ser godt ud, men nu skal du ikke skyde mere end 100 skud indefor 13 min. for så kan du ikke ramme en ladeport :rolf: :rolf:
mvh
:thumbup: Nu skyder jeg normalt kun max 1-2 skud på en jagt-dag. På skydebanen bliver det måske til 30-60skud fordelt på 2-3timer.
Og jeg tror nu godt jeg lige ville kunne ramme ladeporten på en god dag, hvis jeg står i laden og 2-3m fra porten :biggrin: - Også selv om jeg havde skudt 100skud på 13min :rolf:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af LapuaMagnum » 3. dec 2014, 09:03

:rolf: :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Charlie Bravo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 27. jun 2011, 09:31
Interesser: Skydning, genladning og jagt
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: Sv: OPDATERET: Flutning af pibe påvirker præcisionen

Indlæg af Charlie Bravo » 3. dec 2014, 21:30

Der skal nok rimelig mange skud til at den overhovedet bliver varm[emoji12]

Besvar