SIG210 versus Beretta 92FS versus Glock 17DK

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Dansk soldat skød sig selv i låret

Indlæg af Gunnut » 16. sep 2006, 09:48

Lycon skrev: Gad vide om den var med sikring? ;-)
He, he! Han var nok nærmere menig, eller muligvis befalingsmand, uden ret stor rutine "på" pistol. Desværre bruger forsvaret ikke særlig meget tid på at give menige soldater og unge befalingsmænd rutine på pistol. Officere og ældre befalingsmænd har den stor fordel at de også i fredstid har stor omgang med pistol. De få menige og unge (hmmmh også en del af de ældre) befalingsmænd, som får udleveret en pistol under en udsendelse, har (med skam jeg må indrømme det) slet ikke den fornødne rutine. Hvis forsvaret i stedet ville uddanne ALLE på pistol uanset om de skal udsendes eller ej, og lade soldater have omgang med pistoler selv om de "kun" leger soldat inden for landets grænser (som de har med deres gevære), ville alle få den fornødne rutine.

Ok vådeskuddet er helt sikkert sket ved at "skytten" natruligvis har "glemt" at sikre våbnet og efterfølgende haft fingeren på aftrækkeren :evil:

Det kan også være han har læst med her og lyttet til "gode" råd om at ligge hanen ned manuelt :evil:

Eller måske han har set STATION 2 og set fætteren med sin Taurus :evil:

Et våben (specielt en pistol) skal ALTID være sikret og fingeren skal ALTID være væk fra aftrækkeren, med mindre man vil skyde eller man er så tæt på at skulle skyde. Har en gang været i en skarp situation, hvor jeg stod med min pistol gemt på ryggen og afsikret, foran en bevæbnet serbisk soldat, men jeg havde IKKE fingeren på aftrækkeren, for det skal man nok nå. Og kan mån ikke nå det havde det ikke hjulpet hvis man havde haft fingeren på aftrækkeren "in the first place". Og hvad der skete med pågældende serber ;-)

::;)(
Senest rettet af Gunnut 18. okt 2006, 01:22, rettet i alt 2 gange.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 16. sep 2006, 10:29

Nå retur til emnet.

Inden jeg kom på skydebanen i går, havde Lycon lært mig noget om Glock pistoler. Ok han påstår den har et DA aftræk og senere et SA :roll:

En Glock har vel hverken eller. Den har et ½-hårdt eller ½-blødt aftræk. Men dens aftræk kan eksempelvis slet ikke sammenlignes med Beretta'en DA aftræk. Dette er langt hårde end første del af Glock'ens aftræk. Og sidste del af Glock'ens aftræk er ikke så "behageligt" som SIG'ens SA aftræk, men dog tæt på.

Any way Mr Lycon ;.;< fortalte mig at jeg "bare" skulle lade være med at slippe aftrækkeren helt efter skud. Hvis jeg beholdt aftrækkeren i bund og efter skuddet langsomt førte den frem, ville jeg høre (og mærke) et KLIK. Herefter skulle jeg fastholde aftrækket. Nu ville jeg undgå den første mærkelige del af aftrækket, som for øvrigt føles sådan:

Først slapt, som om en fjeder er sprunget (selve den lille sikrings pal). Der efter hårdt (men ikke som et Beretta DA aftræk) og siden underlig ubehageligt skurrende (som om metal eller plastik der sidder i klemme og skal skubbes længere ind). Hvis man bruger Lycon's teknik så slipper man for alt det bøvl og ender med et næsten hårdt (ubevist) aftræk, som på den sidste del af en SIG210 aftræk. PÅ Glock'en er der dog ca. 1 mm blødt aftræk, inden det bliver helt hårdt.

Any Way en super viden at have. Det hjælper gevaldigt under hurtigskydningerne. Man skal naturligvis passe på at man ikke "springer over" et fuldt aftræk hver gang, da man herved mister rutinen på hele Glock aftrækket.

Nå nu til gårdagens skydning. Vejret var perfekt. Ok solen trykkede godt nok ret meget på sigtemidlerne.

Må indrømme jeg var rusten mht. Beretta'en. Fra start kunne jeg mærke at det var mindst et år siden jeg sidst havde skudt med den. Jeg besluttede at tage et par (MANGE) serier for at få varmet op. Det hjalp gevaldigt.

Skal lige indskyde at Beretta'en er den af de 3 våben, som har den mest behagelige skudgang. Rekylen føles behagelig og mere rullende end skarp. Beretta'en er hurtigere at kontrollere og derfor nok den bedste til hurtigskydningerne.

Mht. om Beretta'en har et for tykt greb. Med en normal håndstørrelse er det ikke et problem, men den er klart den skyder som føles mest tyk mht. greb.

Glock'en, som jeg har beskrevet som klodset/tyk, er ikke klodset/tyk i den forstand at det på nogen måde har indvirkning på skydningen. Det er mere i forbindelse med hvorledes den føles når man bære den i hylster. SIG'en er helt klart den skyder der er mest behagelig at bære fx. bag bukselinningen. I Irak var det ofte nødvendig at skjule skyderen under møder etc. Har også båret våben skjult i Kroatien på denne måde og en Glock ville man nok ret hurtigt blive træt af at have siddende mellem bælte og krop, meeeeeeen som det ses i et andet indlæg er det bestemt ikke umuligt (tænker på det "Inside The Waistband" hylster jeg har lavet et indlæg om HER)! Men igen ekstrem varme etc. har også indvirkning på hvor længe man kan "holde til" at gå med en skyder i bukselinningen.

Nedenstående billeder viser klart at Glock'en er mere tyk og kantet end de to andre pistoler, men billederne viser også tydeligt at der er tale om 3 Full Size pistoler.
Vedhæftede filer
3X9SIDEB.jpg
3X9SIDEB.jpg (51.44 KiB) Vist 9665 gange
3X9SIDE2.jpg
3X9SIDE2.jpg (51.61 KiB) Vist 9665 gange
3X9SIDE.jpg
3X9SIDE.jpg (54.76 KiB) Vist 9668 gange
3X9.jpg
3X9.jpg (84.93 KiB) Vist 9668 gange
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 16. sep 2006, 10:33

Hvordan klarede Beretta'en sig så i forhold til Glock'en og SIG'en?

Jo efter en del prøveserie klarede den sig faktisk ret godt.
Vedhæftede filer
Beretta12Sekunder47Serie2.jpg
47 point i første hurtigskydningsserie (12 sekunder)
Beretta12Sekunder47Serie2.jpg (54.82 KiB) Vist 9665 gange
Beretta12Sekunder44Serie1.jpg
44 point i første hurtigskydningsserie (12 sekunder)
Beretta12Sekunder44Serie1.jpg (62.35 KiB) Vist 9667 gange
BerettaPræcision44Serie2.jpg
44 point i anden præcisionsserie
BerettaPræcision44Serie2.jpg (57.21 KiB) Vist 9668 gange
BerettaPræcision45Serie1.jpg
45 point i første præcisionsserie
BerettaPræcision45Serie1.jpg (53.44 KiB) Vist 9668 gange
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 16. sep 2006, 10:41

Og så lige duelskydningen med Beretta'en.

Samt præcision med Glock'en. Jo, jo jeg måtte jo skyde med Glock'en igen, for at Beretta'en og Glock'en kunne sammenlignes under samme betingelser.
Vedhæftede filer
GlockPræcision42serie1.jpg
Og så kom turen til Glock'en. 42 point i første præcisionsserie
GlockPræcision42serie1.jpg (49.57 KiB) Vist 9746 gange
BerettaDuel43Serie2.jpg
43 point i duelskydningens aden serie
BerettaDuel43Serie2.jpg (61.4 KiB) Vist 9747 gange
BerettaDuel47Serie1.jpg
47 point i duelskydningens første serie
BerettaDuel47Serie1.jpg (42.95 KiB) Vist 9748 gange
GlockPræcision46serie2.jpg
46 point i anden præcisionsserie
GlockPræcision46serie2.jpg (49.32 KiB) Vist 9744 gange
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 16. sep 2006, 11:02

Og så til de sidste serier med Glock'en.

Ma må sige at Glock'en klare sig godt uanset om det regner eller om solen er "på".

Denne helt amatøragtige test viser følgende:

SIG 268 point!

Glock 266 point i første test!

Glock 269 point i anden test!

Beretta 270 point (dog efter nogle prøveserier)!

Med andre ord så er mine evner mht. skydning ret ens, uanset hvilken skyder jeg får i hånden. Altså de skal naturligvis alle være Full Size eller alle være Compact etc. etc. for at resultatet er det samme.

Så hvis jeg skulle deltage i en konkurrence ville det være lige fedt, hvilken af disse 3 skydere jeg brugte. Jeg ville dog vælge SIG'en. Mest fordi jeg har størst rutine med denne.

Skulle jeg pege på et militærtvåben TIL MIG SELV (altså til selvforsvar) ville jeg pege på Glock'en, men jeg ville være mindst lige så happy med Beretta'en. Skulle våbnet bruges af alle soldater (altså også af IKKE gunnuts) ville Beretta'en klart vinde.

Men skulle jeg vælge et af disse 3 våben til ALL ROUND. Altså både konkurrence, sjov og alvor ville jeg nok vælge Glock'en, men igen ville jeg sagtens kunne leve med både Beretta'en og SIG'en.

Det er altså i bund og grund et spørgsmål om smag og ikke så meget kvalitet eller skyttens evner.
Vedhæftede filer
GlockDuelskydning43serie2.jpg
Glock Duelskydning. 43 point i anden serie
GlockDuelskydning43serie2.jpg (52.5 KiB) Vist 9730 gange
GlockDuelskydning46serie1.jpg
Glock Duelskydning. 46 point i første serie
GlockDuelskydning46serie1.jpg (45.39 KiB) Vist 9731 gange
Glock12sekunderDuel46Serie2.jpg
Glock 12 sekunders skydning. 46 point i anden serie
Glock12sekunderDuel46Serie2.jpg (61.08 KiB) Vist 9731 gange
Glock12sekunderDuel46Serie1.jpg
Glock 12 sekunders skydning. 46 point i første serie
Glock12sekunderDuel46Serie1.jpg (63.07 KiB) Vist 9732 gange
Senest rettet af Gunnut 16. sep 2006, 11:14, rettet i alt 1 gang.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Indlæg af Refraktorius » 16. sep 2006, 11:09

SIG 268 point!

Glock 266 point i første test!

Glock 269 point i anden test!

Beretta 269 point (dog efter nogle prøveserier)!
|yr| ;.;<
Du er en hård mand!
... og her stod jeg i løbet af ugen og var selvfed, bare fordi jeg skød 245 i enhånds med en P210.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 16. sep 2006, 11:20

Refraktorius skrev: ... og her stod jeg i løbet af ugen og var selvfed, bare fordi jeg skød 245 i enhånds med en P210.
Et Søvlmærke med enhånds er da ret cool ;.;< , men den test laver jeg næste gang ;-)
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 18. okt 2006, 18:07

Og så blev det jo næste gang. Gnæk, gnæk.

Jeg må indrømme det er et par siden jeg seriøst har dyrket enhåndsskydning, men jeg kunne dog huske at jeg faktisk var næsten lige så god (lige mht. til skyttemærkeskydningen) med enhåndsfatning, som med tohåndsfatning.

Nå med 245 point til Refraktorius var der jo lidt at leve op til, men ikke uoverkommeligt.

Efter 14 timers tjeneste nappede jeg 2 timers søvn og kørte på skydebanen. Have lige 20 minutter til mig selv inden de skytter, jeg skulle være skydeleder for, ville ankomme.

Frem med SIG 210'en og så ellers der ud af.

Jeg havde regnet med et eller andet omkring 250, men det blev lidt anderledes.

Først de 10 skud mod præcisionsskiven.

Crap sølle 76 point.

Nå man arbejder ofte bedre under pres ;-) så to serie af 5 skud, på 12 sekunder til hver serie gav 93 point.

Se nu var vi jo ved at kunne "true" Refraktorius.

Så lige 10 skud, med 3 sekunder til hvert skud og 7 sekunder mellem hver skud. De gav 261. Ikke helt til et guldmærke, men med enhåndsfatning er det hvis ok.

Nå tiden var gået og skytterne ankom. Da de så 3 timer senere var færdige med at lave larm, skulle min Glock da lige udsættes for samme test. Har aldrig skudt enhåndsfatning med en Glock, men det gik nu meget godt.

Præcision: 90

Hurtigskydning: 91

Duelskydning: 83

Så det blev 264 (heller ikke helt til et guldmærke, men mon ikke det sidste point kan hentes med lidt træning <-: ). Præcisionen med SIG'en kan klart gøre bedre.

Som man kan se, er der altså ikke den store forskel (i denne skydning) om jeg bruger en- eller tohåndsfatning.

Ok jeg bliver aldrig bedre, men mon ikke jeg overlever.

Meeeeen Refraktorius dine 271 point med tohåndsfatning er altså super genialt flot. Her kan jeg kun slå dig på en god dag, med solen i ryggen etc. Til gengæld må du øve lidt mere på enhåndsfatning :twisted:


Any way det blev altså

SIG 210: 261

Glock 17DK: 264
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Indlæg af HVK » 18. okt 2006, 19:20

Ja, ja i to...... Internettet er jo taknemmeligt og der står meget løgn og latin....... :razz: Og jeg er på ingen måde misundelig eller træt af at jeg ikke har kunnet gøre det samme - på ingen måde...... :neutral:

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 18. okt 2006, 19:24

HVK skrev:Ja, ja i to...... Internettet er jo taknemmeligt og der står meget løgn og latin....... :razz: Og jeg er på ingen måde misundelig eller træt af at jeg ikke har kunnet gøre det samme - på ingen måde...... :neutral:
Vil det sige du synes det er rigtig TRÆLS, når jeg nu fortæller dig at jeg får løn for at øve mig i at skyde :twisted: ?
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Indlæg af HVK » 18. okt 2006, 19:30

Gunnut skrev:
HVK skrev:Ja, ja i to...... Internettet er jo taknemmeligt og der står meget løgn og latin....... :razz: Og jeg er på ingen måde misundelig eller træt af at jeg ikke har kunnet gøre det samme - på ingen måde...... :neutral:
Vil de sige du synes det er rigtig TRÆLS, når jeg nu fortæller dig at jeg får løn for at øve mig i at skyde :twisted: ?
He, he.... det gjorde jeg også engang.... :) Men jeg blev lidt skræmt da jeg så pensions datoen som tjeneste mand på den kontrakt jeg fik udleveret som 23 årig....!!!!! Samme arbejdsplads så længe - no way.... Men er der noget jeg savner så er det da skydelejre med pistolen i siden og SIKO radioen i lommen.... Og en tidlig sommermorgen når duggen stadig ligger på græsset, solen er lige ved at stå op og diesel osen fra min bil kilder i næsen...... Men når alt kommer til alt så tror jeg det er bedst at jeg skyder i min fritid.... hvilket resulterer i ALDRIG !!!

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 18. okt 2006, 19:35

HVK skrev:Men er der noget jeg savner så er det da skydelejre med pistolen i siden og SIKO radioen i lommen.... Og en tidlig sommermorgen når duggen stadig ligger på græsset, solen er lige ved at stå op og diesel osen fra min bil kilder i næsen......
Og så lige en tur på HABA I, II og III, med pistol og har man så lige lånt en MP5 af politiet er det helt super <-:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Indlæg af HVK » 18. okt 2006, 19:41

Enig.... Det gjorde jeg engang i Hevring - det var sjovt.... Så der er ting jeg savner >>/:

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 18. okt 2006, 19:41

PS Jeg skal endnu en gang sige jeg er overrasket over en billig skyder som en Glock er så god. Proppede også 32 stk. 9 mm af mange forskellig slags i det der lange 32 skuds magasin, som en GOD ven på NVF har givet mig. Den tygger bare alt uden at brokke sig.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2387
Tilmeldt: 12. jul 2006, 12:27
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 61 times
Been thanked: 79 times

Indlæg af HVK » 18. okt 2006, 19:52

Har du testet CZ-75 standard (ikke tunede udgaver) ? Jeg havde en engang og var meget begejstret for designet, men havde en ide om, at den var mindre præcis end min SIG.....?

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 18. okt 2006, 20:11

HVK skrev:Har du testet CZ-75 standard (ikke tunede udgaver) ? Jeg havde en engang og var meget begejstret for designet, men havde en ide om, at den var mindre præcis end min SIG.....?
Har desværre kun skudt med CZ-75 en gang. Det samme gælder Jerico. Jeg ville meget gerne "lege" med dem begge. Mener dog at CZ-75 minder en del om M/46 (Browning HP). Sådan en har jeg har skudt meget med. Den er ikke på højde med en SIG 210, men jeg ville sagtens kunne leve med en HP. For mange år siden var jeg lige ved ved at få byttet min SIG 210 for en HP (efter eget ønske), men desværre havde hæren ikke flere. Vi havde så 6 af HJV HP på lager, men tror du de ville lade mig få en. Næh nej HJV var jo blevet pålagt (vel af dem selv) ikke at have pistoler længere, så de skulle destrueres. Crap for en gang hø. Den skulle da bare have været overført til hæren. Nå jeg fik så en Beretta 92 FS i stedet for og det var vel en hel del bedre end en HP <-:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 9. feb 2004, 13:00
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 58 times

Indlæg af Glockster » 18. okt 2006, 21:54

Glæder mig du er glad for magasinet ;-) Som jeg har sagt hele tiden så er den en fantastisk skyder som kan det meste uden at hikke. Kraftigt vanedannende <-:
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Indlæg af Refraktorius » 19. okt 2006, 09:07

Any way det blev altså

SIG 210: 261

Glock 17DK: 264
Det er klart så yndigt, at jeg med glæde lægger en ;.;< her også!
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 19. okt 2006, 15:30

Hvornår mon Danpanik ændre sit profilnavn til "GammelHandkatMedToRøvhuller"?

:lol:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Indlæg af Refraktorius » 20. okt 2006, 11:30

Gunnut skrev:Hvornår mon Danpanik ændre sit profilnavn til "GammelHandkatMedToRøvhuller"?

:lol:
Var det ikke hvis du ikke slog mig at han ville anskaffe noget pels og en ekstra stjerne?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
SKB500
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 25. okt 2004, 02:01
Geografisk sted: Jylland.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af SKB500 » 21. okt 2006, 13:29

Glockster skrev:Glæder mig du er glad for magasinet ;-) Som jeg har sagt hele tiden så er den en fantastisk skyder som kan det meste uden at hikke. Kraftigt vanedannende <-:
Jo jo den er vel ok var rammen bare ikke lavet af gammel lakrids, og så den aftrækker ::-;< minder sgu for meget om de første Berno rifler der kom frem
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 22. okt 2006, 14:58

Refraktorius skrev:Var det ikke hvis du ikke slog mig at han ville anskaffe noget pels og en ekstra stjerne?
Nope! Han skrev lige præcis følgenede:

"Jeg er en gammel hankat med 2 røv-huller hvis du slår dén GunNut :mrgreen:"
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Indlæg af Refraktorius » 22. okt 2006, 21:09

Gunnut skrev:
Refraktorius skrev:Var det ikke hvis du ikke slog mig at han ville anskaffe noget pels og en ekstra stjerne?
Nope! Han skrev lige præcis følgenede:

"Jeg er en gammel hankat med 2 røv-huller hvis du slår dén GunNut :mrgreen:"
Imponerende at forskellen blot er et komma:
"Jeg er en gammel hankat med 2 røv-huller hvis du slår dén GunNut :mrgreen:"
kontra
"Jeg er en gammel hankat med 2 røv-huller hvis du slår dén, GunNut :mrgreen:"

Vi må vel spørge misser hvad han mente? <-:

(mon ikke folk er blevet beskyldt for fluff for mindre end den diskussion)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Re: Dansk soldat skød sig selv i låret

Indlæg af Trotyl » 22. okt 2006, 21:47

Lycon skrev:
Ekstra Bladet skrev:Dansk soldat skød sig selv i låret.

En dansk soldat fra styrken i Kosovo blev lettere såret, da hans tjenstepistol af ukendte årsager gik af.

Jakob Rohde-Brøndum - 16:28 - 15. sep. 2006


En soldat fra den danske styrke i Kosovo blev torsdag aften lettere såret, da hans tjenestepistol gik af. Det oplyser Hærens Operative Kommando.

Efter førstehjælp fra en kammerat blev soldaten fløjet til et nærliggende fransk militærhospital, hvor han fik kødsåret renset og behandlet.

Den uheldige soldat får nu et par dages ufrivillig pause fra arbejdet.

Det afgøres senere, om det bliver nødvendigt at sende ham hjem til Danmark til yderligere behandling.



Gad vide om den var med sikring? ;-)
Ak ja - - Hvad skal vi dog med soldater, når våbene kan skyde af sig selv :mrgreen:
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 23. okt 2006, 18:30

Refraktorius skrev:Vi må vel spørge misser hvad han mente? <-:
Jamen det ha "mis" da afsløret i en anden tråd!
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Besvar