Trolleholm

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Trolleholm

Indlæg af Olsen71 » 4. okt 2006, 10:11

Var lige en tur på Trolleholm skydebane og "lege" lidt med Purdyen i går......

Det er nu sjovt at bruge lidt krudt på sådan en skydebane.....

Er der nogen der har været der og på Susegården,og hvordan er de to steder,størrelse,priser samlignet med hinanden......

Olsen

Brugeravatar
Zoli
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 20. apr 2005, 14:52
Geografisk sted: Kbh
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Re: Trolleholm

Indlæg af Zoli » 4. okt 2006, 10:33

Olsen71 skrev:Var lige en tur på Trolleholm skydebane og "lege" lidt med Purdyen i går......
Sjovt, jeg var der med Sauer'en igår :)
Vi må da have gået forbi hinanden.

Susegården er større med flere maskiner.
Priserne er vidst de samme.
Mvh

Zoli

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Indlæg af Zubra » 4. okt 2006, 10:41

Jeg har været på susegården to gange, og hver gang skudt 500 skud.

Man er noget gennembanket efter sådan en tur. Men hvordan den er i forhold til den anden ved jeg ikke. Så vidt jeg husker er der næsten 40 kastemaskiner som er plaseret i et gammel stenbrud.

Vi var 6 mand hver gang, og havde en engelsk skydeinstruktør om formiddagen, og inden afgang fik vi våbene målt efter om der skulle være nogen tilpasninger. Det har absolut været pengene værd, selv om rejsen er lidt lang, med færge og overnatning.

Der er jo heldigvis nogen steder, de har fået øjnene op for at lave sportingbaner herhjemme, og der er jeg så heldig at jeg har ti km. til sådan en, og den bruger jeg i stedet nu.
__________________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Indlæg af Olsen71 » 4. okt 2006, 11:08

Hej Zoli

Så dig ikke :???:

Men ved ikke om de skyder med riffel lige der hvor vi skød lerduer,syntes ikke jeg hørte nogen riffel skud......

Olsen

Hej Zubra.

Syns nu ikke man kan sammenligne en sportingbane herhjemme med det man kan skyde på Trolleholm f.eks.

Men kender selvfølgelig ikke den sporting bane du tænker på.

Men ikke mange steder her på lolland,hvor de kan kaste duer på den måde som deroppe........

Men er ved at prøve noget med en saxlift,en teleskop læsser og så en kastemaskine monteret på en palle..........og så en flink mand der vil låne mig det hele,så må vi se hvad der kan komme ud af det .....

Olsen

Brugeravatar
Zoli
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 20. apr 2005, 14:52
Geografisk sted: Kbh
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Zoli » 4. okt 2006, 13:56

Hej Olsen,
jeg var der, sammen med en kammerat, fra 10 til 16 iført en sort kasket med teksten "ICE".
I starten havde vi instruktion med Olof og resten af dagen skød vi bare løs. Jeg nøjedes dog med 300 skud, så begyndte koncentrationen at falde så meget at det ødelagde instruktionen :oops:

Var du alene afsted ??

Olsen71 skrev:Men ved ikke om de skyder med riffel lige der hvor vi skød lerduer,syntes ikke jeg hørte nogen riffel skud......
P.S. Jeg skyder med en gammel Sauer s/s ;-)
Mvh

Zoli

Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Indlæg af Olsen71 » 4. okt 2006, 20:30

Hej Zoli......

Den gamle Sauer kan jeg godt huske...... :twisted:

Var samme med to andre,hvor den ene var en pige.......

Tror godt jeg kan huske jer,i havde jeres patroner oppe i skuret også,hvis jeg ikke tar meget fejl.

Var det ikke jeg der spurgte om noget med den høje gittermast med G duen ??

Olsen

Brugeravatar
Zoli
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 20. apr 2005, 14:52
Geografisk sted: Kbh
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Zoli » 4. okt 2006, 21:25

Hej Olsen,
jo det var os.

Var det dig med 20'eren ?
Mvh

Zoli

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Indlæg af Zubra » 5. okt 2006, 00:56

Olsen71 skrev: Syns nu ikke man kan sammenligne en sportingbane herhjemme med det man kan skyde på Trolleholm f.eks.
Nej langt fra, men der er noget langt fra nordjylland og tilbage igen. Det er efter min mening et brugbart alternativ.

Men det når jo ikke op i nærheden af den variation som duerne bliver kastet på deroppe.

Du siger luftet Purdyen har i ikke nok fasaner på Lolland så du kan få den skudt varm. ;-)
Er det en af de flotte udgaver med sidelås og læderkuffert??

Anyway, det er squ en herrefed haglbøsse at eje og en glæde at skyde med.

Da jeg for mange år siden, for min første to måneders løn købte en AYA Sherwood fik jeg mange beundrene blikke, og mange gamle jægere sagde tit, hvorfor jeg ville bruge så mange penge på sådan en.
Det har jeg aldrig fortrudt, og den kommer også til at følge mig resten af mit jægerliv. I øvrigt koster den stadig næsten to måneders løn fra ny.
______________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Olsen71
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 31. mar 2006, 15:18
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 11 times

Indlæg af Olsen71 » 5. okt 2006, 09:16

Zoli....

Ja det var mig med tyveren.........

Har ikke så mange kræfter at jeg kan slæbe rundt på en tolver en hel dag :???:


Zubra....

Jo der er da lidt fasaner her på lolland,men der går lige en månedes tid endnu inden det er deres tur.

Og der står jeg for det meste bagved med hundene og samler op.

Men skal da stå i forreste række nogle gange så Purdyen kan hygge sig lidt :-;>/

Og det er ikke en Purdy,kalder den bare det,sjovt at se hvor nysgerrige folk blir når man nævner det navn.
Det er en kopi at en Sherwood,men bare til halv pris,og med sidelås og det hele.
Læder kuffert har jeg heller ikke,den ligger også i bilen det meste af tiden,så man er kamp klar >>/:

Olsen

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Indlæg af Zubra » 5. okt 2006, 10:17

Olsen71 skrev: Og det er ikke en Purdy,kalder den bare det,sjovt at se hvor nysgerrige folk blir når man nævner det navn.
Ja for hvem der ved hvad det er, men de gode spanske efterligninger har lige så god en balance og funktion som den ægte vare.
Men kommer ikke rent håndværksmæssig på højde med de fine håndbyggede engelske våben.
_______________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Besvar