Revolver til terræn? - Det blev en S&W 586, og senere en 686.

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8876
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1157 times
Kontakt:

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Fast Fumble » 19. mar 2016, 07:36

Der er ikke så stor forskel på de to, men 686 er naturligt nok mere næsetung, hvilket giver lavere følt rekyl og roligere sigte. Hvor meget? Tjah...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Wetke
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 648
Tilmeldt: 23. apr 2009, 08:28
Interesser: Pistolskydning, 22er plinking
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 81 times
Been thanked: 49 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Wetke » 19. mar 2016, 12:05

Jeg har ikke skudt nok med en m19 til at råde dig i den retning. Men jeg har en 586 6" (samme som 686, bare sort), som jeg købte hos Armis for 2700 kroner. Bevares, den er gammel, men den skyder satme godt.
Gå du roligt efter en 5-686

W
Rigeligt med smør

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7715
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af T-REX » 21. mar 2016, 13:36

Jeg TROR at en 686'er er en bedre baneskyder, end M19'eren, men mit hjerte kan klart bedst lide den brunerede 19'er.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Ras.Killing » 21. mar 2016, 15:29

Jeg må se hvad jeg kan finde ud af. I første omgang skal jeg lige have solgt min Ruger først.

Takker for svarene.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Ras.Killing » 23. mar 2016, 08:43

Hvor "handikappet" vil man være med en 4" frem for en 6"?

Er blevet tilbudt en ret fin 586 4" med bobbed hammer, tunet aftræk, Pachmayr greb og moonet tromle - i bytte for min Ruger.

Umiddelbart er den rigtig fin.. Men vil man savne de sidste 2" ?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

THOR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 102
Tilmeldt: 12. feb 2005, 17:51
Interesser: Amerikansk udstyr WW 2
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af THOR » 23. mar 2016, 12:00

Min personlige erfaring er, at du vil være handicappet med en 4" ift. en 6" på terrænskydning. Specielt på mål som befinder sig relativt langt ude. På kort afstand betyder det ikke så meget og ved 25 meter baneskydning, hvor man ikke skal skyde hurtigt, vil jeg mene, at du ikke kan mærke den store forskel på en 4" og en 6" revolver.

Har du prøvet at kigge på EGUN? Du kan være heldig at finde nogle våben af ældre dato, som næsten ikke har skudt, og som ser ud som fabriksnye våben. En lidt overset model er en S&W Model 28 Highway Patrolman med den kraftige N-ramme (økonomiudgaven af S&W Model 27 - eneste forskel er finishen på overfladebehandlingen). Priserne ligger noget lavere på denne model end M27'eren og f.eks M686'ere.

http://www.egun.de/market/item.php?id=5841158

http://www.egun.de/market/item.php?id=5845084

Det er muligt at lave en aftale med en tysk våbenhandler i Flensburg, som sælgeren kan sende våbnet til (nogle sælgere vil nemlig ikke sende til udlandet). Regn med ca. 500 kr. for denne serviceydelse. Du søger så om importtilladelse og SKV2, og kan hente våbnet i Flensburg efterfølgende. Husk lige at få et EU våbenpas inden afhentning, så du ikke får problemer ved grænsen.

Hilsen

THOR

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8876
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1157 times
Kontakt:

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Fast Fumble » 23. mar 2016, 13:19

Ras.Killing skrev:Hvor "handikappet" vil man være med en 4" frem for en 6"?
Umiddelbart er den rigtig fin.. Men vil man savne de sidste 2" ?
Min personlige erfaring er også, at du vil være handicappet med en 4" ifht. en 6" til terrænskydning. Ved 25 meter baneskydning, hvor man ikke skal skyde hurtigt, vil du også være handicappet. Skal du vinde, får du brug for den lange sigtelinje. (Den mere næsetunge 6" vil også være lettere at bruge uden at der dukker aftræksfejl op, men nogle vil mene at det kan kompenseres med mere træning. Alt andet lige er jeg sikker på at også der er 6" en fordel).

Kun på discipliner hvor pistolen skal flyttes hurtigt, vil en 4" have fordele, men ... Helt ærligt, jeg tror faktisk ikke der findes en dansk disciplin hvor en 6" ikke er en 4" overlegen.

Jeg har i mange år haft 4" og 6" S&W 686. Oprindeligt var min plan at bruge 6" til Terræn og bane, og 4" til IPSC og Tjenestepistol. Men jeg er (og tro mig, det har gjort ondt) kommet til den erkendelse, at min 4" ikke er bedst til noget som helst! Jeg bruger den til at træne med, for at presse mig selv.

Jo, der er EN ting den stensikkert er god til: Hvis du skal imponere andre skytter, så læg en let og hurtig .357 patron i, og lad dem skyde med den. Jo lettere/kortere revolveren er, jo kraftigere føles rekylen, så imponator effekten er klart størst med 4", men ellers...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Formandlao » 23. mar 2016, 14:22

Fast Fumble skrev:
Ras.Killing skrev:Hvor "handikappet" vil man være med en 4" frem for en 6"?
Umiddelbart er den rigtig fin.. Men vil man savne de sidste 2" ?
Min personlige erfaring er også, at du vil være handicappet med en 4" ifht. en 6" til terrænskydning. Ved 25 meter baneskydning, hvor man ikke skal skyde hurtigt, vil du også være handicappet. Skal du vinde, får du brug for den lange sigtelinje. (Den mere næsetunge 6" vil også være lettere at bruge uden at der dukker aftræksfejl op, men nogle vil mene at det kan kompenseres med mere træning. Alt andet lige er jeg sikker på at også der er 6" en fordel).

Kun på discipliner hvor pistolen skal flyttes hurtigt, vil en 4" have fordele, men ... Helt ærligt, jeg tror faktisk ikke der findes en dansk disciplin hvor en 6" ikke er en 4" overlegen.

Jeg har i mange år haft 4" og 6" S&W 686. Oprindeligt var min plan at bruge 6" til Terræn og bane, og 4" til IPSC og Tjenestepistol. Men jeg er (og tro mig, det har gjort ondt) kommet til den erkendelse, at min 4" ikke er bedst til noget som helst! Jeg bruger den til at træne med, for at presse mig selv.

Jo, der er EN ting den stensikkert er god til: Hvis du skal imponere andre skytter, så læg en let og hurtig .357 patron i, og lad dem skyde med den. Jo lettere/kortere revolveren er, jo kraftigere føles rekylen, så imponator effekten er klart størst med 4", men ellers...
Den skal man nu heller ikke undervurdere :biggrin:
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Ras.Killing » 23. mar 2016, 22:18

Imponator effekt... :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Jamen jeg jan godt se det - længere løb, længere sigtelinje, bedre præcision. Mere vægt i næsen, mindre rekyl. Sådan er verden skruet sammen.

Er revolverne mere følsomme end f.eks. GPA pistolerne? For jeg syntes at man ser rigtig mange 4"-5" pistoler. Selvfølgelig også 6", men vil da påstå at de korte er ret godt med der også? Selvom 6" teoretisk er "det bedste" våben.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Raptor357 » 23. mar 2016, 22:32

De fleste pistoler er ikke bygget til præcision men praktisk brug. En pistol er relativt kostbar sammenlignet med en revolver, derfor tror jeg man ser flere gode revolvere end pistoler. Og selv tjeneste revolvere har super præcision.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Ras.Killing » 8. mar 2017, 16:14

Lige for at følge op op denne tråd.

Jeg valgte den S&W 586-4 som jeg kunne bytte med min Ruger. Det virkede umiddelbart som en fin og nem handel. Jeg havde den med på et par terrænskydning i løbet af sommeren, hvor det faktisk gik ganske godt og kunne fint følge med 6'' revolverne. Nu har skytterne jo også meget at sige, og så har vi sjældent så lange afstande på de fynske terrænbaner. Indtilvidere er jeg dog fint tilfreds med den, og den går sig også fint på banen.

Jeg har netop fået et Karl Nill skæfte hjem til den, som jeg glæder mig til at prøve af på banen :biggrin: det er et top lækkert skæfte. Tromleren har jeg valgt at polere (se evt. https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=14&t=67993 ). Kunne godt finde på at polere aftrækker og hammer også, men nu ser vi.

Aftrækket er ifølge tidligere ejer 'tunet', jeg ved dog ikke helt hvad det dækker over. Umiddelbart går aftrækket noglelunde - men føler også det kunne være bedre. Jeg har bestilt et komplet Wolff fjedersæt hjem til den, og så skal der poleres lidt også, da man kan mærke lidt ''ujævnheder'' i aftrækket.

Jeg skal komme med en opdatering mere, når jeg engang har fået arbejdet lidt på aftrækket :thumbup:

:beback:
Vedhæftede filer
17197861_10211905504454422_1621095303_n.jpg
top lækker kanon ;)
17197861_10211905504454422_1621095303_n.jpg (57.4 KiB) Vist 8320 gange
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7715
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af T-REX » 8. mar 2017, 18:33

En M19 med 6" (39oz/1,1kg) pibe har mindre vægt, end en 686 med 2,5" pibe.... (40.5oz/1,15kg)

En tung revolver giver normalt roligere skud og mindre følt rekyle.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Ras.Killing » 9. maj 2017, 16:47

Så har jeg leget lidt med aftræk.

Som sagt er revolveren købt med ''tunet'' aftræk, uden helt at vide hvad det dækker over. Jeg havde så bestilt et Wolfspring kit hjem til den - det har jeg fået monteret nu. For øvrigt med hjælp fra denne ganske fine vejledning http://blog.uckfup.dk/2009/11/trigger-tuning/

Revolveren har været adskilt og jeg har renset den godt af indvendig, poleret rebound block og hammer (siderne), samt monteret en 11lb rebound spring og en reduced power mainspring.

Har været på banen og testskyde lidt, samt justere på mainspring. Aftrækket er ganske udmærket :smile: men det har ikke gjort nogen kæmpe forskel i forhold til før. Nu ved jeg dog så i det mindste hvad der sidder monteret i revolveren!

Mine skudgrupper er jeg dog umiddelbart rigtig fint tilfreds med, og jeg er ved at få fint styr på DA aftrækket.

Ved i hvor hårde farbriksladet Machtech 38. SPL er i deres fænghætter? Syntes aftrækket bliver betydeligt bedre/lettere hvis jeg skruer mainspring skruen ½ omgang ud i forhold til hvor den står nu, men så begynder den altså at lave klikkere... hvilket jeg jo ikke kan bruge til noget.
Vedhæftede filer
18425722_10211809123055402_338125395_n.jpg
18425722_10211809123055402_338125395_n.jpg (59.34 KiB) Vist 8175 gange
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8876
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1157 times
Kontakt:

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Fast Fumble » 10. maj 2017, 09:07

Ras.Killing skrev:Som sagt er revolveren købt med ''tunet'' aftræk, uden helt at vide hvad det dækker over. Jeg havde så bestilt et Wolfspring kit hjem til den - det har jeg fået monteret nu. For øvrigt med hjælp fra denne ganske fine vejledning http://blog.uckfup.dk/2009/11/trigger-tuning/
Hey - glad to help!
Det er sgu sjovt at et par af mine sider stadig bliver læst jævnligt.
Ras.Killing skrev:Ved i hvor hårde farbriksladet Machtech 38. SPL er i deres fænghætter? Syntes aftrækket bliver betydeligt bedre/lettere hvis jeg skruer mainspring skruen ½ omgang ud i forhold til hvor den står nu, men så begynder den altså at lave klikkere... hvilket jeg jo ikke kan bruge til noget.
Magtech er i "mellemklassen". Hvis du går over til Federal fænghætter, som er meget bløde, kan du komme længere ned i aftræksvægt, faktisk så langt, at SA aftrækket kommer under DGI/Skydnings grænse på 1000g.
Så ´kan man lave diverse løsninger for at diable SA aftrækket - hvis man alligevel kun skyder DA (som mig), har man ikke brug for det. Fx fjerne spore fra hammer, lime et triggerstop ind bagest i aftrækkerbøjlen eller sætte pinolskrue i aftrækkeren, som kan justeres, så man ikke kan låse hammeren tilbage i spændt position (den har jeg valgt).

Har man en gang lært at skyde DA med en Smith&Wesson, så er der ikke noget at bruge SA til længere. Du ved, "klik, klik, sigte, BOOM!". I Terrænskydning fx tager man fortrækket ("Klik, klik") mens man flytter revolveren hen på målet. Når man er på målet får man sigtebillede og laver det sidste aftræk, som svarer meget til et SA aftræk. Man kan faktisk godt få tilløbet til at sigtebillede allerede under fortrækket, fordi DA aftræk ikke får sigtekornet til at hoppe op og ned, ligesom man ser når man spænder hanen, og det hjælper også en del at man kan holde uændret håndfatning under hele skydningen (ikke behøver ændre sin weak-hand fatning for at trække i en spore).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Raptor357 » 10. maj 2017, 17:08

en 686 er at foretrække da vægten er højere, specielt snuden er tungere. 686 hedder altid - og et generations nummer. højere er bedre, for det meste.
men en M19 virker også fint. man får bare aldrig helt samme præcision grundet højere følt rekyl og vægten i snuden.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn.

Indlæg af Ras.Killing » 11. maj 2017, 22:04

Fast Fumble skrev:Hvis du går over til Federal fænghætter, som er meget bløde, kan du komme længere ned i aftræksvægt...
Må lige se om jeg kan finde et sted de forhandler Federal ammunition så :smile: eller en hjemmeruller.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Ras.Killing » 14. maj 2017, 21:12

Nå...! Jeg har altså lige brug for lidt teknisk support her :mad:

Der bliver ved med at komme en klikker i ny og næ... ca. 0-5 stk. på en æske. Hvorfor gør den det? Jeg syntes efterhånden at mainspring skrue er spændt en del, og nok til at den burde tænde hver gang, men det gør den ikke.

Hvis i kigger på det vedhæftede billede, så er det tydeligt at se, at de tre øverste hylstre ikke er slået ret hårdt an, hvorimod de nederste (som er sådan langt størstedelen af hylstrene ser ud) har fået et fint slag.

Hvorfor er der forskel på, hvor hårdt den slå de enkelte patroner? Burde det ikke være det samme billede man så på alle fænghætterne... eller hva' ?

Der er tale om helt alm. Magtech 38.SPL

Det skal siges at den lavede samme nummer inden jeg skiftede fjedre... men jeg havde troet, at det var noget jeg kunne justerer mig ud af efter de nye fjedre kom i.
Vedhæftede filer
18555121_10211860839908291_546116398_n.jpg
18555121_10211860839908291_546116398_n.jpg (31.33 KiB) Vist 7979 gange
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Raptor357 » 14. maj 2017, 21:16

Hvilke generation er den? Din fjeder er tydeligt stram nok, men der nå være noget der driller. skil den ad og rens den. Se om der er fremmedlegmer eller noget der ser forkert ud i mekanismen. Mit bud er dog at det er din slagstift der driller.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Ras.Killing » 14. maj 2017, 21:32

Den er lige blevet renset.

Det er en af de ældre generationer, med ''fast'' slagstift på hammeren.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Grendel » 15. maj 2017, 07:03

Det kan være endshake som er for stor? Kan afhjælpes med shims og skal nok omkring en våbensmed :)

Edit: har du haft ejektor systemet adskilt? Er det måske blevet spændt for hårdt igen, det er meget nemt at komme til at overspænde.
Senest rettet af Grendel 15. maj 2017, 21:55, rettet i alt 1 gang.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Ras.Killing » 15. maj 2017, 11:13

Har ikke selv haft ejector skildt ad. Den er mooned, kan det være problemet?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Grendel » 15. maj 2017, 12:14

Ras.Killing skrev:Har ikke selv haft ejector skildt ad. Den er mooned, kan det være problemet?
Når den er moonet, ville jeg prøve med moonclips og se om den stadig kommer med klikkere :)
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Raptor357 » 15. maj 2017, 20:54

Grendel skrev:
Ras.Killing skrev:Har ikke selv haft ejector skildt ad. Den er mooned, kan det være problemet?
Når den er moonet, ville jeg prøve med moonclips og se om den stadig kommer med klikkere :)
Helt enig.
er det lavet skånsomt med fornuftige clips vil støtten på yderkanten være rigeligt. er det lavet lidt sjusket og der er fjernet mere materiale end nødvendigt eller et mindre tolerant system er valgt, så kan det give fejl.
Prøv at marker med en tusch på tromlen det kammer der laver fejl. måske er det kun et enkelt kammer.

Og så vil et par billeder af mooningen være guld værd.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Ras.Killing » 15. maj 2017, 21:21

Jeg får lige ''skudt'' et par billeder af trumlen.

For øvrigt en udmærket idé at markere hvilket/hvilke kamre den er gal med.

Snakkede for øvrigt med en våbensmed idag, som sagde at jeg ikke kunne holde et afskudt hylster op imod en klikker. Da trykket fra ladningen vil presse/slå hylster og fænghætte op imod slagstiften og derfor altid efterlade et ''hårdere'' aftryk end en klikker.

Hen mente jeg skulle kigge nærmere på mainspring og skrue.

... tro dog jeg prøver moonclips også.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1371 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Ras.Killing » 18. jun 2017, 23:26

Nå. Jeg er ikke lige kommet videre med 586'eren i første omgang...

... Til gengæld er der noget andet i vente :biggrin:
Vedhæftede filer
18518802_10211878492989607_1832253953_n.jpg
18518802_10211878492989607_1832253953_n.jpg (61.36 KiB) Vist 7656 gange
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar