Jeg mangler klik i min kikkert?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7715
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: jeg mangler klik i min kikkert

Indlæg af T-REX » 21. nov 2016, 01:58

Mossberg MVP LC er født med den Rail, De skriver intet i deres dokumentation, om at den er på 20MOA, så gætter på, at den er på 0 MOA

Enten er piben skæv, eller det er en deffekt Rail.

Jeg ville kontakte forhandleren, eller prøv evt. at kontakte Mossberg, direkte.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: jeg mangler klik i min kikkert

Indlæg af CQB » 21. nov 2016, 09:17

JRexA skrev:Mossberg MVP LC er født med den Rail, De skriver intet i deres dokumentation, om at den er på 20MOA, så gætter på, at den er på 0 MOA

Enten er piben skæv, eller det er en deffekt Rail.

Jeg ville kontakte forhandleren, eller prøv evt. at kontakte Mossberg, direkte.
Ja jeg tror også railen er defekt ,jeg har skrevet til mossberg men har intet hørt endnu. Og den danske forhandler er ikke til meget hjælp

A284win
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 286
Tilmeldt: 17. okt 2016, 17:40
Interesser: Skydning med 284win
Geografisk sted: Smidt på Falster
Has thanked: 71 times
Been thanked: 42 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af A284win » 21. nov 2016, 10:52

Dine billeder er ikke så gode, men på mossbergs hjemmeside ser det ud som om at railen har en højere bagdel end din. Altså reklameriflen har neutral cant. Mens din har negativ cant.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 21. nov 2016, 17:37

A284win skrev:Dine billeder er ikke så gode, men på mossbergs hjemmeside ser det ud som om at railen har en højere bagdel end din. Altså reklameriflen har neutral cant. Mens din har negativ cant.
jeg kan ikke se nogen forskel , der er vel ikke nogen grund til at man skulle lave en rail der hælder bagover ??

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 25. nov 2016, 17:35

så fik jeg endelig løst problemet ,efter timers slibning af undersiden af railen :smile: nu kan den indeskydes ,og der er klik nok til at køre tårnet op på 350 meter , skal jeg længere ud end det, må jeg holde over

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 25. nov 2016, 17:37

CQB skrev:så fik jeg endelig løst problemet ,efter timers slibning af undersiden af railen :smile: nu kan den indeskydes ,og der er klik nok til at køre tårnet op på 350 meter , skal jeg længere ud end det, må jeg holde over
Vedhæftede filer
IMG_20161125_171508[1].jpg
IMG_20161125_171508[1].jpg (684.1 KiB) Vist 5066 gange

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af LapuaMagnum » 25. nov 2016, 17:47

Har du beddet den så den ikke kan kæntrer mm. Det havde nok været væsentlig hurtigere og måske endda bedre at gøre fra starten af. Jeg går ikke ud fra at du har slebet den i hånden :biggrin:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 25. nov 2016, 17:59

LapuaMagnum skrev:Har du beddet den så den ikke kan kæntrer mm. Det havde nok været væsentlig hurtigere og måske endda bedre at gøre fra starten af. Jeg går ikke ud fra at du har slebet den i hånden :biggrin:

mvh
jo jeg har slebet den ved hjælp af et stykke 40 mm aksel med smergellærred på, da railen er rund på undersiden , og så testet tilpasningen med kobberfedt en del gange før den var plan på oversiden

Slettet bruger

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af Slettet bruger » 25. nov 2016, 18:06

CQB skrev:
LapuaMagnum skrev:Har du beddet den så den ikke kan kæntrer mm. Det havde nok været væsentlig hurtigere og måske endda bedre at gøre fra starten af. Jeg går ikke ud fra at du har slebet den i hånden :biggrin:

mvh
jo jeg har slebet den ved hjælp af et stykke 40 mm aksel med smergellærred på, da railen er rund på undersiden , og så testet tilpasningen med kobberfedt en del gange før den var plan på oversiden
Jeg vil også KLART anbefale at du bedder railen med noget Epoxy eller lignende så den ikke sidder og vrikker - der er jo ingenting i denne verden (alvorligt ment) der passer 100% sammen og den vil helt sikkert sidde og vrikke.
Det er ganske alvorlige kræfter sådan en +1kg kikkert og montage udsætter railen for under skud afgivelse.

Slettet bruger

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af Slettet bruger » 25. nov 2016, 18:10

Slettet bruger skrev:
CQB skrev:
LapuaMagnum skrev:Har du beddet den så den ikke kan kæntrer mm. Det havde nok været væsentlig hurtigere og måske endda bedre at gøre fra starten af. Jeg går ikke ud fra at du har slebet den i hånden :biggrin:

mvh
jo jeg har slebet den ved hjælp af et stykke 40 mm aksel med smergellærred på, da railen er rund på undersiden , og så testet tilpasningen med kobberfedt en del gange før den var plan på oversiden
Jeg vil også KLART anbefale at du bedder railen med noget Epoxy eller lignende så den ikke sidder og vrikker - der er jo ingenting i denne verden (alvorligt ment) der passer 100% sammen og den vil helt sikkert sidde og vrikke.
Det er ganske alvorlige kræfter sådan en +1kg kikkert og montage udsætter railen for under skud afgivelse.
Under tilpasningen, hvor du har brugt en form for mærkefarve (kobberfedt - ikke det bedste da det er klæbrigt) håber jeg at du IKKE har forsøgt at få den til at træde ens over hele fladen - det kan ikke lade sig gøre.
Du vil stå dig bedre ved at lade den træde som et omvendt v, med lidt luft i midten.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 25. nov 2016, 18:11

Slettet bruger skrev:
CQB skrev:
LapuaMagnum skrev:Har du beddet den så den ikke kan kæntrer mm. Det havde nok været væsentlig hurtigere og måske endda bedre at gøre fra starten af. Jeg går ikke ud fra at du har slebet den i hånden :biggrin:

mvh
jo jeg har slebet den ved hjælp af et stykke 40 mm aksel med smergellærred på, da railen er rund på undersiden , og så testet tilpasningen med kobberfedt en del gange før den var plan på oversiden
Jeg vil også KLART anbefale at du bedder railen med noget Epoxy eller lignende så den ikke sidder og vrikker - der er jo ingenting i denne verden (alvorligt ment) der passer 100% sammen og den vil helt sikkert sidde og vrikke.
Det er ganske alvorlige kræfter sådan en +1kg kikkert og montage udsætter railen for under skud afgivelse.
jeg har givet den et lag locktite mellem rail og riffel

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af LapuaMagnum » 25. nov 2016, 18:14

red.
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af LapuaMagnum » 25. nov 2016, 21:35

CQB skrev: jeg har givet den et lag locktite mellem rail og riffel
Det er muligt det lyder komplet idiotisk men sidder piben korrekt på låsestolen, for er gevindet skævt kan den jo sagtens vende nedad og til siderne :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af Bofhenator » 26. nov 2016, 12:06

Er det korrekt forstået du aldrig tog fat i butikken hvor riflen er købt? Eller har jeg misset noget?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2633 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 12:30

Jeg er også tabt på gulvet. Det er en klar reklamationssag. Aldrig om jeg ville ofre så mange gryn, på hvad der bude være præcisionsinstrumener (hvis en Mossberg er det) og så sidde og udbedre den slags selv, og samtidig gå så meget på kompromis.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 26. nov 2016, 12:45

LapuaMagnum skrev:
CQB skrev: jeg har givet den et lag locktite mellem rail og riffel
Det er muligt det lyder komplet idiotisk men sidder piben korrekt på låsestolen, for er gevindet skævt kan den jo sagtens vende nedad og til siderne :smile:

mvh
Jeg kan ikke se nogen tegn på at geværet skulle fejle noget ,andet end en fejl i railen, men jeg vil fortsætte med skydetests i denne weekend, nu håber jeg bare ikke railen går løs ,eller at jeg har fjernet for meget materiale under de forreste skruer

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 26. nov 2016, 12:52

C-X skrev:Jeg er også tabt på gulvet. Det er en klar reklamationssag. Aldrig om jeg ville ofre så mange gryn, på hvad der bude være præcisionsinstrumener (hvis en Mossberg er det) og så sidde og udbedre den slags selv, og samtidig gå så meget på kompromis.
Jeg har efter 8 dage fået svar fra Mossberg i USA , hvor de tilbyder at hjælpe , men pga min utålmodighed har jeg forhåbentlig selv løst problemet ,

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 26. nov 2016, 12:57

Bofhenator skrev:Er det korrekt forstået du aldrig tog fat i butikken hvor riflen er købt? Eller har jeg misset noget?
jeg har haft fat i butikken den er købt , men fik det svar, at jeg havde prøve skudt den med en anden kikkert uden problemer. hvilket også er rigtigt, om den så var indskudt kan jeg ikke huske jeg var kun interesseret i samlingen

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2633 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 13:10

Tag imod hvis Mossberg tilbyder dig en ny og korrekt udformet rail!
Så kan du skifte senere.

Din forhandler er hul i hovedet. Det kan godt være din riffel kan skyde, men det skal en gerne kunne uanset hvilken optik, der er bygget til formålet, du sætter på den. Hans argument er direkte pinligt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 26. nov 2016, 13:31

C-X skrev:Tag imod hvis Mossberg tilbyder dig en ny og korrekt udformet rail!
Så kan du skifte senere.

Din forhandler er hul i hovedet. Det kan godt være din riffel kan skyde, men det skal en gerne kunne uanset hvilken optik, der er bygget til formålet, du sætter på den. Hans argument er direkte pinligt.
mossberg vil ha railen til inspektion , men det er jo nytteløst når jeg har slebet den ned , havde de bare svaret lidt før, eller havde jeg haft større tålmodighed, havde det været en mulighed . jeg er heller ikke tilfreds med den kundeservice jeg har fået, hverken fra danmark eller USA :impatient:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2633 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af C-X » 26. nov 2016, 13:37

Ok, det er lidt en situation. Fortæl dem det som det er og se om de ikke vil hjælpe dig alligevel. Alt andet vil være dårlig reklame, for en meget lille besparelse.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 26. nov 2016, 13:44

C-X skrev:Ok, det er lidt en situation. Fortæl dem det som det er og se om de ikke vil hjælpe dig alligevel. Alt andet vil være dårlig reklame, for en meget lille besparelse.
ok det vil jeg gøre :smile:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af Bofhenator » 26. nov 2016, 13:46

CQB skrev:
C-X skrev:Tag imod hvis Mossberg tilbyder dig en ny og korrekt udformet rail!
Så kan du skifte senere.

Din forhandler er hul i hovedet. Det kan godt være din riffel kan skyde, men det skal en gerne kunne uanset hvilken optik, der er bygget til formålet, du sætter på den. Hans argument er direkte pinligt.
mossberg vil ha railen til inspektion , men det er jo nytteløst når jeg har slebet den ned , havde de bare svaret lidt før, eller havde jeg haft større tålmodighed, havde det været en mulighed . jeg er heller ikke tilfreds med den kundeservice jeg har fået, hverken fra danmark eller USA :impatient:
Ja, jeg synes faktisk du har haft meget travlt med at få lavet ændringer der ikke kan gøres om. Det bider dig jo så en anelse i røven nu. Noget af det første du fik af råd herinde var at lave en reklamation. Om du står i en stuation hvor du SKAL bruge riflen og ikke kan vente på forhandler eller producent, kan jeg jo ikke vide noget om. Men ellers er det vel lærepenge...

(uden sammenligning i øvrigt, jeg havde pissetravlt med at lege med aftrækket på min første Ruger pistol, havde bestilt reservedele hjem i tilfælde af det gik galt, men kunne ikke vente på de dukkede op. Fik naturligvis ødelagt en sear... Og var helt uden pistol i en rum tid...)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af CQB » 26. nov 2016, 16:26

Bofhenator skrev:
CQB skrev:
C-X skrev:Tag imod hvis Mossberg tilbyder dig en ny og korrekt udformet rail!
Så kan du skifte senere.

Din forhandler er hul i hovedet. Det kan godt være din riffel kan skyde, men det skal en gerne kunne uanset hvilken optik, der er bygget til formålet, du sætter på den. Hans argument er direkte pinligt.
mossberg vil ha railen til inspektion , men det er jo nytteløst når jeg har slebet den ned , havde de bare svaret lidt før, eller havde jeg haft større tålmodighed, havde det været en mulighed . jeg er heller ikke tilfreds med den kundeservice jeg har fået, hverken fra danmark eller USA :impatient:
Ja, jeg synes faktisk du har haft meget travlt med at få lavet ændringer der ikke kan gøres om. Det bider dig jo så en anelse i røven nu. Noget af det første du fik af råd herinde var at lave en reklamation. Om du står i en stuation hvor du SKAL bruge riflen og ikke kan vente på forhandler eller producent, kan jeg jo ikke vide noget om. Men ellers er det vel lærepenge...

(uden sammenligning i øvrigt, jeg havde pissetravlt med at lege med aftrækket på min første Ruger pistol, havde bestilt reservedele hjem i tilfælde af det gik galt, men kunne ikke vente på de dukkede op. Fik naturligvis ødelagt en sear... Og var helt uden pistol i en rum tid...)
tålmodighed er som sagt ikke min stærke side , så jeg tog chancen og sleb selv railen, alternativet var at skulle i et slagsmål med den danske forhandler om skyld. eller nu hvor mossberg har svaret mig kunne jeg også sendt railen til USA ,og få en ny tilsendt måske, med de alternativer har jeg ikke fortrudt jeg selv fiksede problemet ,indtil nu ser det ud til at være en succes, her er 5 skud på 100 meter i hård vind , med en blafrende plastik skydeskive ,jeg er tilfreds med træfningen når man ser bort fra den ene misser der nok er min skyld :blink:
Vedhæftede filer
IMG_20161126_141711[1].jpg
IMG_20161126_141711[1].jpg (714.19 KiB) Vist 4893 gange

Barrett.50
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 109
Tilmeldt: 22. jun 2009, 01:59
Interesser: Våben
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Jeg mangler klik i min kikkert?

Indlæg af Barrett.50 » 26. nov 2016, 16:30

CQB skrev:
CQB skrev:så fik jeg endelig løst problemet ,efter timers slibning af undersiden af railen :smile: nu kan den indeskydes ,og der er klik nok til at køre tårnet op på 350 meter , skal jeg længere ud end det, må jeg holde over
Lige et par off tonic spørgsmål: hvor lang er løbet på den og hvad er det for en dæmper? :biggrin:
...

Besvar