Ulfborg 2007

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Smeden
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15. nov 2005, 21:37
Geografisk sted: Sydfyn

Indlæg af Smeden » 7. jan 2007, 19:02

Hejsan
Kan der også blive plads til Smeden & makker til lidt hygge og nogle "få skud" ???????

Smeden

bedste egenskab ved træ , det er godt at fyre med ...

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Danpanik » 7. jan 2007, 21:40

Smeden skrev:Hejsan
Kan der også blive plads til Smeden & makker til lidt hygge og nogle "få skud" ???????

Smeden
Lad nu være med at gøre livet alt for surt for den der står for arrangementet !! Det koster penge at leje banen, og dem skal 'han' kratte ind ! Og hvad skal det så koste 'for et par skud' ??

Torben Ohms er med uden beregning, og det mest fordi vi gerne vil have at han kommer ;-) og så skyder han iøvrigt ikke !

Men det vil Jeg ikke blande mig yderligere i <-: <-: <-:
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
Spang
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16. feb 2005, 22:55
Geografisk sted: midtjylland

Indlæg af Spang » 7. jan 2007, 23:03

Ang lammekød, så skal jeg nok stå for en ryg og se om den kan hakkes i kotteletter og måske supplere med en kølle. Den må jo kumme helgrilles på sådan en gasgrill?

Håber jeg har våben ved hånden til den tid. Er ved at handle lidt. :)

Hilsen

Spang
SPANG

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Speedman » 7. jan 2007, 23:20

Spang skrev:Ang lammekød, så skal jeg nok stå for en ryg og se om den kan hakkes i kotteletter og måske supplere med en kølle. Den må jo kumme helgrilles på sådan en gasgrill?

Håber jeg har våben ved hånden til den tid. Er ved at handle lidt. :)

Hilsen

Spang
Jeg har sådan en gasgrill her

http://www.theofficialwebsiteforbarbequ ... _Gas_Grill

hvis vi også skal ha' helstegt lammekølle, skal vi nok supplere med en kuglegrill også, denne opgave må andre stå for....Som sagt jeg søger for "Baby'en" samt 1 stk gasflaske tilrådlighed...uden beregning, naturligvis både fredag og Lørdag og søndag hvis det kommer på tale.. :) og ikke forglemme en fin fin skydebænk >>::/ :mrgreen:
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Indlæg af KimH » 8. jan 2007, 08:25

Så er der også lidt priser. Ved godt at der er ca. wt ½ år til, men så er i forberedte <-:
Overnatning foregår på 4 mand´s stuer og koster 100,- kr. seng pr. nat
Hvis man ønsker sengelinned, koster det 50,- kr ekstra, så det var måske smart at tage en sovepose med ?
Hvis vi ønsker mogenkomplet, koster det det 40,- pr. mand og frokost ( ta´selv bord )90,- kroner pr.mand.
Så alt i alt koster indkvartering og føde altså 230,- pr. mand . Efter sigende var frokosten vist alle pengene værd sidste år ??

Leje af 600 M. banen med 8 Standpladser, er 300,- kroner i timen, og så skal vi jo bare have fundet ud af hvor mange timer, vi skal skyde og så fordele beløbet mellem de fremmødte.
Hvor mange er vi nu Pepto ?? >>::/

Det er rigtigt som Danpanik siger : Lad nu være med at tro at du bare kan komme og skyde lidt få skud, og så køre igen. Banen skal jo betales!!
Dette skal absolut ikke misforståes.

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 8. jan 2007, 12:22

KimH skrev:Efter sigende var frokosten vist alle pengene værd sidste år ??
Det er der vist ingen tvivl om /#\}
KimH skrev:Så skal vi jo bare have fundet ud af hvor mange timer, vi skal skyde.
Sidste år var vist fra 8-16. Det var vist meget passende. Nu er vi selvfølgelig lidt flere i år, og hvis der skal være plads til til >>/: skal der måske ligges 1 time eller 2 mere til?
KimH skrev:Hvor mange er vi nu Pepto ?? >>::/
Som det er nu bliver vi:
1. Danpanik
2. KimH
3. Bissen
4. Cubone
5. Mindstorm
6. Spang
7. co
8. Hot-Shot
9. Speedman
10. Boogieman
11. SSG69
12. Torben Ohms
13. Limic
14. Sako75
15. Kar 98
16. Glockster
17. LoupDK
18. Knud Erik
19. PeptoBizmo
20. Hornum
21. Marius
+
Mulighed for 1 eller 2 mere hvis Smeden & Co vil være med hele dagen. Tror vi er ved at nå smertegrænsen nu?
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Indlæg af KimH » 8. jan 2007, 15:34

Ja, jeg tror at vi skal lukke for tilmeldinger nu, hvis alle skal have en chance for at få ild i kanonen.
Der er jo kun 8 standpladser at gøre godt med, så.............
Ser virkelig frem til at møde jer alle til NVF træf 2007 ( Hedder det det ? ) :???:

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Danpanik » 8. jan 2007, 17:14

KimH skrev:Ser virkelig frem til at møde jer alle til NVF træf 2007 ( Hedder det det ? ) :???:
Lad os da bare kalde det dét :)

Det er da det eneste arrangement hidtil, hvor folk har deltaget fra alle verdensdele, syd-, nord-, vest-, midt-jylland, Fyn og midtsjælland. ( Don´t ever call me a Køvenhavner !! I´m NOT <-: ).

Det er lidt mere kostbart for os fra den østligste ø, men det er jo til gængæld HER at 'Bunkeren' ligger :mrgreen: , så vi lever med det ;-)
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Speedman » 8. jan 2007, 18:37

sidste gang skød vi til kl. 1700,så vidt jeg husker, men 4 af os fik lov til og skyde til kl. 1900 uden vidre beregning, jooooo han er nu en flinker mand ham der står for banen :)

Jeg synes nu bedre om: NVF shootout 2007...synes det lyder mere \. & :cool: & >>/: >>::/ agtigt ....just my five cents :)
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Limic
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 487
Tilmeldt: 4. jul 2004, 00:52
Geografisk sted: Sønderjylland
Been thanked: 1 time

Indlæg af Limic » 8. jan 2007, 20:38

Speed skrev:NVF shootout 2007
Hæ hæ, den kan godt godkendes fra mig af :mad:
VH


Michael

Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 15. jan 2006, 20:34
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 10 times

Indlæg af Mindstorm » 8. jan 2007, 21:45

Limic skrev:
Speed skrev:NVF shootout 2007
Hæ hæ, den kan godt godkendes fra mig af :mad:

:;_() <**>| Den er jeg med på.
Mvh Mindstorm

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Indlæg af KimH » 9. jan 2007, 08:20

Limic skrev:
Speed skrev:NVF shootout 2007
Hæ hæ, den kan godt godkendes fra mig af :mad:
Det er en aftale :eek: :eek: :D

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Indlæg af Caspian1911 » 9. jan 2007, 10:49

Nu kan det godt være jeg mere end ualmindeligt langsomt opfattende

Er Ulfborg 2007 kun for lange våben - altså dem hvor der er 40-50 cm unødig pibe??? >>/:
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Indlæg af KimH » 9. jan 2007, 12:03

Caspian1911 skrev:Nu kan det godt være jeg mere end ualmindeligt langsomt opfattende

Er Ulfborg 2007 kun for lange våben - altså dem hvor der er 40-50 cm unødig pibe??? >>/:
Hvis du tænker på et oversavet jagtgevær, så er det nok ikke lige stedet :lol: , men ellers er alle riflede våben: Jagtriffel - gamle militærrifler og pistol og revolver tilladt, de skal bare være registrede.
Altså, ikke noget med at komme med den pistol man lige har købt på værsthuset. Nu er der jo ikke nogen der kontrollerer at dine våben er registrede, men går ud fra at deltagerne er voksne mennesker, der ikke gider at lave sådan nogle numre <-:

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 9. jan 2007, 17:56

Hvis nu jeg skulle føle mig fristet til at skrive nogle skiver ud i A3, både sort/hvid og farve, hvad ville I så foreslå ;-)
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Indlæg af Caspian1911 » 9. jan 2007, 20:16

Se der kunne jeg jo også tænke mig at være med, men jeg kan forstå i har lukket for tilmeldingen :,.>(/

Det lyder ellers som en dejlig dag til at lufte rullen og de to 9´ere. Terrænskydning er udemærket, men lidt fri dressur giver ny nitroglycerin til blodpumpen
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 9. jan 2007, 20:29

Caspian1911 skrev:Se der kunne jeg jo også tænke mig at være med, men jeg kan forstå i har lukket for tilmeldingen :,.>(/

Det lyder ellers som en dejlig dag til at lufte rullen og de to 9´ere. Terrænskydning er udemærket, men lidt fri dressur giver ny nitroglycerin til blodpumpen
Det er en lang dag at gå og vente på at der måske bliver lidt pistolskydning til sidst. Du kan jo prøve at undersøge mulighederne for om der kan samles NVF pistol og revolverskytter på en af alle de baner der er til det ;-)
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Smeden
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15. nov 2005, 21:37
Geografisk sted: Sydfyn

Indlæg af Smeden » 9. jan 2007, 20:31

Spar på krudtet caspian !!!!! det lader ikke til at "slynglerne" er interesseret i at få nye folk ind (læs sammenspist) til deres skydning .......

Smeden

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 9. jan 2007, 20:36

Smeden skrev:Spar på krudtet caspian !!!!! det lader ikke til at "slynglerne" er interesseret i at få nye folk ind (læs sammenspist) til deres skydning .......

Smeden
Synes nu ikke det er sammenspist. Der har da været lang tid hvor folk har kunnet skrive sig på?
Og man skal jo sige stop på et tidspunkt ;-)
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Speedman » 9. jan 2007, 21:00

Smeden skrev:Spar på krudtet caspian !!!!! det lader ikke til at "slynglerne" er interesseret i at få nye folk ind (læs sammenspist) til deres skydning .......

Smeden
Kære Smed (jeg er også selv smed) anyway, det er rigtig nok hvad Pepto skriver, al tilmelding får en ende, og fristen VAR lang nok...Men når det så er sagt så, vil der nok (ligsom sidste år) være nogen der melder afbud....Sååååå derfor kære smed, hold gloggerne åbne du, og hop på, hvis der bliver en plads ledlig....først til møllen...you know...capice :lol: :lol: ;-)
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Indlæg af CO » 9. jan 2007, 21:03

Det er en lang dag at gå og vente på at der måske bliver lidt pistolskydning til sidst. Du kan jo prøve at undersøge mulighederne for om der kan samles NVF pistol og revolverskytter på en af alle de baner der er til det
Vi kunne jo leje nogle pistolbaner samme dag. Jeg mener at vi giver 15kr. i timen pr. bane som medlemmer af DDS.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Indlæg af KimH » 9. jan 2007, 21:08

Smeden skrev:Spar på krudtet caspian !!!!! det lader ikke til at "slynglerne" er interesseret i at få nye folk ind (læs sammenspist) til deres skydning .......

Smeden
::;)(
Øhhh, hvordan skal den forståes :???: :???:
Der er absolut intet sammenspist over dette års NVF skydning i Ulfborg.
Men peptobismo har ret. Vi bruger det meste af en dag på at skyde med diverse rifler, og når folk er ved at være trætte af det, så kommer pistolerne frem. Men hvis du er interreseret i at vente det meste af en dag, og stadig betale fuld baneleje, så for min skyld ingen alarm.
Men det er da en mulighed som vi må kikke på til 2008. Der er jo så mange baner i Ulfborg, så man tror det er løgn. Jeg vil gerne sørge for at der bliver bestilt en bane kun til pistol / revolver skytter i 2008.
Jeg ved godt at det hjælper jo ikke noget nu, men som sgat så har der været tilmelding i lang tid, og som med så meget andet, så er det først til mølle.
Sammespist :???: overhovedet ikke. Der er plads til alle.

Brugeravatar
Cubone
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 100
Tilmeldt: 28. jun 2004, 20:17
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Cubone » 9. jan 2007, 21:22

Smeden skrev:Spar på krudtet caspian !!!!! det lader ikke til at "slynglerne" er interesseret i at få nye folk ind (læs sammenspist) til deres skydning .......

Smeden

Vi er altså næsten dobbelt så mange skytter som sidste år...Mon ikke det mere er dig der var lidt for langsom til at bestemme dig ?? \0/*/*

Man skal smede mens jernet er varmt ..."Smed." *#*

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1572
Tilmeldt: 5. mar 2005, 17:05
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Indlæg af Speedman » 9. jan 2007, 21:32

KimH skrev:
Smeden skrev:Spar på krudtet caspian !!!!! det lader ikke til at "slynglerne" er interesseret i at få nye folk ind (læs sammenspist) til deres skydning .......

Smeden
::;)(
Øhhh, hvordan skal den forståes :???: :???:
Der er absolut intet sammenspist over dette års NVF skydning i Ulfborg.
Men peptobismo har ret. Vi bruger det meste af en dag på at skyde med diverse rifler, og når folk er ved at være trætte af det, så kommer pistolerne frem. Men hvis du er interreseret i at vente det meste af en dag, og stadig betale fuld baneleje, så for min skyld ingen alarm.
Men det er da en mulighed som vi må kikke på til 2008. Der er jo så mange baner i Ulfborg, så man tror det er løgn. Jeg vil gerne sørge for at der bliver bestilt en bane kun til pistol / revolver skytter i 2008.
Jeg ved godt at det hjælper jo ikke noget nu, men som sgat så har der været tilmelding i lang tid, og som med så meget andet, så er det først til mølle.
Sammespist :???: overhovedet ikke. Der er plads til alle.
Jeg spørger bare af uvidenhed :oops: kan det ikke stadig nås med evt. en 14 dages tilmeldings frist og bestille en pistolbane ( men :;:# så skal folk fandeme også se og få fingeren ud...capice) som du selv siger, der er jo nok og ta af ;-)
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Indlæg af KimH » 9. jan 2007, 21:41

Speedman skrev:
KimH skrev:
Smeden skrev:Spar på krudtet caspian !!!!! det lader ikke til at "slynglerne" er interesseret i at få nye folk ind (læs sammenspist) til deres skydning .......

Smeden
::;)(
Øhhh, hvordan skal den forståes :???: :???:
Der er absolut intet sammenspist over dette års NVF skydning i Ulfborg.
Men peptobismo har ret. Vi bruger det meste af en dag på at skyde med diverse rifler, og når folk er ved at være trætte af det, så kommer pistolerne frem. Men hvis du er interreseret i at vente det meste af en dag, og stadig betale fuld baneleje, så for min skyld ingen alarm.
Men det er da en mulighed som vi må kikke på til 2008. Der er jo så mange baner i Ulfborg, så man tror det er løgn. Jeg vil gerne sørge for at der bliver bestilt en bane kun til pistol / revolver skytter i 2008.
Jeg ved godt at det hjælper jo ikke noget nu, men som sgat så har der været tilmelding i lang tid, og som med så meget andet, så er det først til mølle.
Sammespist :???: overhovedet ikke. Der er plads til alle.
Jeg spørger bare af uvidenhed :oops: kan det ikke stadig nås med evt. en 14 dages tilmeldings frist og bestille en pistolbane ( men :;:# så skal folk fandeme også se og få fingeren ud...capice) som du selv siger, der er jo nok og ta af ;-)
Det har du da ret i. Jeg skal undersøge sagen ;-)

Låst