Erfaringer med skydebaner og våbentilladelse i Holland ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Erfaringer med skydebaner og våbentilladelse i Holland ?

Indlæg af Gryphon » 3. maj 2017, 18:56

Hey alle

Jeg har søgt en stilling i Holland, og flytter måske derned i Juli måned. Det er er pisse fedt job og en fantastisk mulighed, så jeg havde egentlig ikke tænkt så meget over, hvordan dette ville påvirke mine muligheder for at komme på skydebanen samt jagt de næste par år.

Men er der nogen, der har erfaringer og viden angående skydebaner i Holland ?? Er det muligt at eje en riffel / Haglgevær dernede. Er der skydebaner man kan bruge ? Jeg er nok ret uvidende angående hele situationen med Skydebaner og skydevåben i EU, da jeg har haft jagttegn siden 16, og riffeltegn siden jeg var 18, men aldrig rigtig brugt skytte foreninger til andet end indskydning af riffel samt lidt træning inden de forskellige jagtsæsoner. Derfor ved jeg faktisk ikke hvad reglerne på europæisk basis er, og hvad mine muligheder er.

Kan det tænkes jeg kan tage mine egne våben med ?? kan jeg få tilladelse til dem i Holland ? Hvis jeg nu gerne vil på jagt en eller to gange om året i danmark, kan det så lade sig gøre at transportere det pågældende våben ? Er det bedre at lade geværerne blive i Danmark, hos et familie medlem med ekstra-ejertilladelse på dem ?

Håber der er nogen der kan guide mig til noget mere viden på dette område, da jeg er helt blank, og ved heller ikke hvor jeg skal starte ?

Brugeravatar
Jef
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 238
Tilmeldt: 22. nov 2009, 22:25
Interesser: jagt, lerduer
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med skydebaner og våbentilladelse i Holland ?

Indlæg af Jef » 4. maj 2017, 13:17

Jef Jefsen
APSI & DFF skydeinstruktør

- - If it Ain´t Broke - Fix it....

Besvar