Hvor mange af jer skyder med den nye Shadow 2? Og hvad synes i om den?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Leiberg
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 2. dec 2013, 21:42
Interesser: Outdoor, Pistol
Geografisk sted: Køge
Geografisk sted: Ejby, Lille Skensved
Has thanked: 13 times

Hvor mange af jer skyder med den nye Shadow 2? Og hvad synes i om den?

Indlæg af Leiberg » 24. jul 2017, 20:06

Hvor mange af jer skyder med den nye Shadow 2? Og hvad synes i om den?

Ud fra hvad jeg kan grave op af reviews, så er folk ret begejstret for den, men det er jo hovedsageligt udenlandske sites. Vil hellere høre hvad mine landsmænd har at sige :biggrin:

Om ik andet, så er jeg en smule forelsket i den, og den bliver da helt klart et emne til når tiden er til ny pistol.

Billede

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: CZ Shadow 2

Indlæg af Raptor357 » 24. jul 2017, 22:09

Den er fin, men jeg har svært ved at se den store forskel fra SP-01, magasinerne er nu fra Mac-gar og slædestoppet er der ændret lidt ved så man ikke behøves så mange kræfter for at skille skyderen ad. det og så det visuelle er de eneste ændringer jeg har bidt mærke i.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 173
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: CZ Shadow 2

Indlæg af Sixpack » 24. jul 2017, 22:31

Jeg var ret glad for at skyde med SP-01'eren. Den ligger bare godt i min hånd. Har skudt med Shadow 2 i henad 6 måneder nu. Umiddelbart syntes jeg aftrækket er en smule bedre i Shadow 2'eren end i SP-01.

Grebet føles dog væsentligt anderledes, da Shadow 2'eren er født med nogle ret smalle metal grebsskaller, hvorimod SP-01 kom med nogle fyldige gummigreb. Det har krævet noget tilvænning, men det ender nok med at jeg sætter nogle SP-01 gummigrebskaller på Shadow 2'eren.

Det bagerste sigtemiddel er justerbart i højden og fungerer fint for mig. Man må drifte sigtet i dove-tailen for højre/venstre justering... Ok uden at være perfekt.

Har haft 0 problemer med den i forhold tilfunktionen. Magasinudløsere knappen skal dog have lidt locktite... Eller du skal have en umbraco i lommen... Skyder fint med både Magtec 9B og 9F samt S&B 124grain ammo.

Er det en meget bedre pistol end SP-01'eren? Ikke noget jeg med mine beskedne evner har kunnet se. Måske nogle af IPSC skytterne der er lidt rappere på aftrækkeren end mig kan mærke det lidt højere greb man får på den...

Brugeravatar
Thyk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 147
Tilmeldt: 2. dec 2016, 13:27
Interesser: Finpistol, Grovpistol, Jagt
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 45 times
Been thanked: 27 times

Re: CZ Shadow 2

Indlæg af Thyk » 25. jul 2017, 11:08

Jeg har haft min Shadow 2 i et års tid nu.
Jeg er meget tilfreds med den. Den spiser gladeligt Magtech i 115 og 124 grains + genladet fra sonos i 154 grains.

Den skød lidt til venstre fra fabrikken, hvilket krævede mere hamren på bagerste sigtemiddel, end jeg var tryg ved. Men alt holdt :)

Er den bedre end SP-01? Det synes jeg :smile:

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 173
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: CZ Shadow 2

Indlæg af Sixpack » 25. jul 2017, 15:53

JDam skrev: Den skød lidt til venstre fra fabrikken, hvilket krævede mere hamren på bagerste sigtemiddel, end jeg var tryg ved. Men alt holdt :)
Sjovt, det gjorde min også. En 5-8cm til venstre på 15m... Jeg er dog stadig ikke 100% sikker på at det ikke er mit aftræk da grebet er lidt klejnt i det til mig.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: CZ Shadow 2

Indlæg af Raptor357 » 25. jul 2017, 19:19

Jeg kan anbefale at opgradere sigtet til laveste mulige fra LPA, det gør man rammer betydeligt bedre + at sigtet nu er justerbart uden en hammer.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 173
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: CZ Shadow 2

Indlæg af Sixpack » 25. jul 2017, 19:52

Raptor357 skrev:Jeg kan anbefale at opgradere sigtet til laveste mulige fra LPA, det gør man rammer betydeligt bedre + at sigtet nu er justerbart uden en hammer.
Interessant.

Kan ikke se at LPA laver Shadow 2 specifikke sigter. Har du brugt SP-01 eller CZ75/85 modeller? Når du skriver sigtet, er det så kun bagerste sigtemiddel du har skiftet eller begge?

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Hvor mange af jer skyder med den nye Shadow 2? Og hvad synes i om den?

Indlæg af Raptor357 » 26. jul 2017, 21:50

SP-01 sigtemidler og der er skiftet for og bag. pistolen er næsten identisk med SP-01 i designet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar