Hvem kan lave skim bedding ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Slettet bruger

Hvem kan lave skim bedding ?

Indlæg af Slettet bruger » 8. aug 2017, 22:37

Story: ( for også at fortælle hvor meget en bedding kan have at sige)
Jeg bygger mig en .338 LM, den bliver bygget på en Remington 700, født i et Bell& Carlson Medalist skæfte, hvori den er beddet næsten " fuldblock" - meningen har hele tiden været, at den skulle ligges i et AI CS skæfte, for kun det bedste skulle være godt nok :biggrin:
AI skæftet lod vente på sig og i mellem tiden skød jeg lidt med den i B&C skæftet.
Den skød helt fantastisk: de 3 første skud sad i et stort hul - så blev den renset.
De næste 5 skud sad ligeledes bare i et hul, rensning og så kom den med til Ulfborg.
Flere herinde kan bevidne at igen skød den bare " hul i hul" med 8 skud.
Så kom AI skæftet hjem, systemet blev lagt deri og ekvipagen kom med til et af finskytternes arrangement i Borris hvor der var mulighed for at skyde ud til 1100 meter - det måtte jo lige være sagen for den.
Startede på 400 meter, men det kunne såden set være ligemeget - lortet kunne slet ikke ramme.
En del er prøvet siden - en bedding omkring rekylklodsen, men det hjalp kan ganske lidt.
Ovenstående fortæller ( med gru) hvor meget en bedding har at sige.
Heldigvis prøvede jeg systemet i B&C skæftet og VED at den bare kan skyde.
Hvad nu hvis jeg ikke havde prøvet det og startet ud med at skyde i AI skæftet - jamen så havde det jo været fiflen der ikke kunne skyde.

Nå, der er ingen tvivl om det er voldsomme kræfter der skal tøjles i en .338LM.
Jeg tror derfor en Skim bedding vil kunne hjælpe.
Hvem vil forummet anbefale til at udføre det ? ( privat eller bøssemager er underordnet)
Jeg kender en privat fra Skive egnen som ville være egnet, men " knolden" gider ikke. :fun:

Besvar