Boyds skæfte til salonriffel

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 660
Tilmeldt: 13. nov 2016, 22:00
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 409 times
Been thanked: 203 times

Boyds skæfte til salonriffel

Indlæg af NWF » 15. aug 2017, 22:18

Vil gerne pimpe min Marlin XT-22 lidt op, og har kigget på at få et Boyds thumbhole-skæfte hjem fra Tyskland. Har ikke kunne finde nogen her i DK som solgte dem :(

Er der nogle af jer der har erfaringer med disse skæfter til salonrifler? Og er der nogle som har kendskab til en evt DK forhandler?
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Boyds skæfte til salonriffel

Indlæg af High Standard » 16. aug 2017, 09:11

Hej
Jeg kender ikke deres skæfter til salonrifler men har været igennem præcis det samme i forhold til et Boyds skæfte til min Mauser 98. På det tidspunkt lykkedes det mig ikke at finde nogen her i landet som importerede og selvom Boyds gerne vil eksportere skæfterne, så længe prisen er under $100, så ville jeg ikke løbe risikoen for at Post Nord sendte det farlige træskæfte tilbage. Min løsning blev at få det sendt til en kollegas familie i Tyskland, hvor de så betalte de nødvendige afgifter - et helt ubetydeligt beløb i forhold til selv start gebyret hos Post Nord - og fik send skæftet til mig. Alt i alt stod det mig i mindre end 1000 kr. Køb i øvrigt endelig et ikke færdiggjort skæfte, der er næsten altid lidt materiale som skal fjernes og det er super nemt at slibe det færdig samt give olie efterfølgende.

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Boyds skæfte til salonriffel

Indlæg af Kleth » 16. aug 2017, 09:48

Jeg købte mit Boyds skæfte til min .300BO direkte hos Boyds og fik det da. Mit kunne kun fåes færdigt og jeg er vældig glad for det.
Nu ved jeg ikke hvordan skæftet er til en/den salonriffel og mit skæfte skulle beddes hvad bøssemageren gjorde til :numberone:
Standard rekylpuden er ikke noget at råbe hurra for, men til de små kalibre betyder det jo ikke det store og det er ikke så svært at tilvirke en Guntuff eller Pacmayr.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 660
Tilmeldt: 13. nov 2016, 22:00
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 409 times
Been thanked: 203 times

Re: Boyds skæfte til salonriffel

Indlæg af NWF » 16. aug 2017, 21:56

På Boyds hjemmeside er DK ikke iblandt de lande de vil sælge til og prisen er over 100 dollars..... så jeg gav op på at få det direkte fra USA. Men med en euro pris på imellem 250-300 så bliver det noget dyrere end de 1000 kr som blev nævnt :)
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

Besvar