Montage til Sauer 202 og Z8I

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Oernen
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. okt 2016, 15:55
Interesser: Hagljagt og hjortejagt
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 2 times

Montage til Sauer 202 og Z8I

Indlæg af Oernen » 23. sep 2017, 18:22

Hej!

Jeg har netop købt en Sauer 202 Synchro og en Z8I 2-16x50.

Nu mangler jeg bare montagen. Jeg har trawlet nettet, men jeg kan ikke finde svar.

Jeg er blevet lun på Leupolds QRW, men jeg kan ikke finde ud af, hvor høje ringe jeg skal have. Jeg vil gerne have kikkerten så lavt som mulig. Er der nogen der ved, hvilke højde ringe jeg skal have til sættet?

Slettet bruger

Re: Montage til Sauer 202 og Z8I

Indlæg af Slettet bruger » 23. sep 2017, 18:29

Hold kikkerten herover riflen der hvor den passer og er parallel med løbet få en ven til at måle afstanden mellem riffel og kikkert. Læg et par millimeter til. køb.

Man kan også lave træklodser i forskellige højder og sætte mellem mens riflen står i en skyde bænk eller rense bænk. Så kan du også tjekke at dit hovede ikke er for stort.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Montage til Sauer 202 og Z8I

Indlæg af C-X » 23. sep 2017, 19:17

QRW kan varmt anbefales, men husk højden på basen og evt. vinkel af tilt - f.eks. 20 MOA, som faktisk kan betyde noget hvis der også er sunshade på. Gem et par mm til evt lens caps.

Prøv også denne; http://www.mil-rad.com/scope_ring_calculator

På min M700 SA, med tyk pibe og en 20 MOA rail, kunne jeg akkurat slippe afsted med 30 mm LOW QRW ringe, til et stykke 50 mm optik. MEDIUM havde nok været lidt bedre.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar