Er der nogle som kender et sted på Sjælland som har en 100m bane, og har åben i ugedagene ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Andreas Hummel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 32
Tilmeldt: 27. apr 2017, 10:41
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Hvidovre
Has thanked: 92 times
Been thanked: 4 times

Er der nogle som kender et sted på Sjælland som har en 100m bane, og har åben i ugedagene ?

Indlæg af Andreas Hummel » 4. okt 2017, 10:39

Jeg skal op til riffelprøve her den 29/10, og skal have skudt min riffel ind. Her er problemet så, jeg kan ikke i weekenderne. Er der nogle som kender et sted på Sjælland som har en 100m bane, og har åben i ugedagene ?
Senest rettet af Refraktorius 4. okt 2017, 14:51, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift suppleret med den fremragende oplysning fra indlægget. Læs opslaget i Small Talk.

Spaniel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 66
Tilmeldt: 25. okt 2016, 21:20
Interesser: Hunde, jagt, WWII militaria.
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Riffelskydning

Indlæg af Spaniel » 4. okt 2017, 11:09

Københavns skyttecenter.

Jeg ved godt den "officelle" åbningstid er lørdag og søndag. Men hvis du ringer til hovedvagten så er de til at tale med. Det kræver blot at banen ikke er booket til andre arrangementer.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Riffelskydning

Indlæg af Kleth » 4. okt 2017, 11:34

Ballerup Jagtforening har skydning 11/10 i Råsmosen i Ballerup.
http://www.bjf.dk/portal/kalender/
http://www.bjf.dk/portal/riffelskydning/
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2632 times

Re: Riffelskydning

Indlæg af C-X » 4. okt 2017, 12:17

Indskydning er en ting, men du forventer vel også at skulle træne op til?

Det ville være super om du kunne give noget feedback på de tråde du starter op, så det ikke bare føles som en nitte at hjælpe dig. F.eks. https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=70&t=68915
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Riffelskydning

Indlæg af Kleth » 4. okt 2017, 12:34

C-X skrev:Indskydning er en ting, men du forventer vel også at skulle træne op til?
Jeg har set en del forsøg på at træne til riffelprøven ude på bane 12; de som enten har medbragt hjælp eller aktivt søger hjælp får hurtigt meget bedre resultater end de som mest fokuserer på at få brændt nogle skud af.
- Og så er der hele balleten omkring riffelprøven, der er det en god ide at få hjælp til at der både er en som tager tid og holder øje med at man gør det rigtige på det rigtige tidspunkt
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2632 times

Re: Riffelskydning

Indlæg af C-X » 4. okt 2017, 13:02

Har man sagt A, må man også nogle gange sige B.

Andreas, det er ikke for at være efter dig, men for at ændre din adfærd. Samtlige af dine indlæg har, indtil videre, været en tråd startet - ingen af disse har du fulgt op på. Mange brugere har brugt tid og energi på at hjælpe dig og har ingen respons fået. Den slags tolder på lysten til, at være behjælpelig en anden gang, når en ny bruger melder sig med spørgsmål.

En af dine tråde handler om en meget succesfuld riffeljagt i Polen, efter råbuk... Ja, det vækker nogle tanker. Nok er det måske lovligt, men man kan debattere etikken i det.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2775
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: Riffelskydning

Indlæg af Krung » 4. okt 2017, 14:20

C-X skrev:Indskydning er en ting, men du forventer vel også at skulle træne op til?
C-X skrev:En af dine tråde handler om en meget succesfuld riffeljagt i Polen, efter råbuk... Ja, det vækker nogle tanker. Nok er det måske lovligt, men man kan debattere etikken i det.
Nu kan det jo være han har trænet rigeligt, og skyder helt godt. Hvis det er lovligt at gå på riffeljagt i Polen uden et dansk riffeltegn, så kan jeg ikke se et problem.

Han spørger jo bare til et sted at skyde ind. Det kan være at riflen bare skal tjekkes en enkelt gang inden prøven.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2632 times

Re: Riffelskydning

Indlæg af C-X » 4. okt 2017, 14:30

Ja, vi kunne vide mere, hvis hovedpersonen oplyste mere. :thumbup:

Jeg er også klar over, at er man dansk jæger, af ældste generation, er det heller ikke sikkert man har været oppe til en særskilt riffelprøve, for at kunne jage med riffel. For ikke så mange måneder siden, var Andreas dog nybegynder udi at købe en riffel (se link i indlæg overfor).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2775
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: Riffelskydning

Indlæg af Krung » 4. okt 2017, 14:55

C-X skrev:For ikke så mange måneder siden, var Andreas dog nybegynder udi at købe en riffel (se link i indlæg overfor).
Jeg kan stadigvæk ikke se hvad det vækker af tanker. Hvis træning, evner og jura er i orden, så kan jeg ikke se et problem.

En bekendt jeg har skudt en masse luftgevær med, bestod sin riffelprøve med riffelskud nummer 22 til 28. Ny riffelejer betyder ikke dårlig skytte. En anden af mine bekendte skød alle træningsskud inden for bukkeskiven første gang han var af sted.

Hvis du kom på KSC på bane 12 og så hvad nogle af dem, med alt det rigtige grej og et riffeltegn, godtog af rærlig skydning (vel at mærke: skydning under perfekte forhold) lige inden de skal til udlandet, så ville du også synes at et riffeltegn ikke er nogen garanti for andet end en heldig dag på banen.

Men det ville da klæde med tilbagemeldinger.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

JS.Petersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 5. jul 2009, 19:53
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times

Re: Er der nogle som kender et sted på Sjælland som har en 100m bane, og har åben i ugedagene ?

Indlæg af JS.Petersen » 4. okt 2017, 18:14

Hanebjerg Skyttecenter

http://www.hhkriffel.dk/

skydning mandage og torsdage fra kl. 17.00
Live to Hunt.
Blaser R8 pro 6mm XC, Delta optical Hd Stryker 5-50x56 ASE-utra jet-z compact lyddæmper
Blaser R8 pro 9.3x62, Swarovski Z6i 1-6x24
Beretta Silver pigeon O/U 12/76
Winchester Waterfowl SX4 12/89
Simson-Suhl 12/70 side by side.

Andreas Hummel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 32
Tilmeldt: 27. apr 2017, 10:41
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Hvidovre
Has thanked: 92 times
Been thanked: 4 times

Re: Riffelskydning

Indlæg af Andreas Hummel » 10. okt 2017, 18:11

C-X skrev:Har man sagt A, må man også nogle gange sige B.

Andreas, det er ikke for at være efter dig, men for at ændre din adfærd. Samtlige af dine indlæg har, indtil videre, været en tråd startet - ingen af disse har du fulgt op på. Mange brugere har brugt tid og energi på at hjælpe dig og har ingen respons fået. Den slags tolder på lysten til, at være behjælpelig en anden gang, når en ny bruger melder sig med spørgsmål.

En af dine tråde handler om en meget succesfuld riffeljagt i Polen, efter råbuk... Ja, det vækker nogle tanker. Nok er det måske lovligt, men man kan debattere etikken i det.
Det er forståeligt, jeg har først i dag fundet ud af hvordan jeg kan reply til en comment, turen til polen var en gave fra morfar, så den kunne jeg jo ikke sige nej til. Grunden til at jeg skal have indskudt min riffel igen, er fordig at jeg har taget mundingsbremsen af, og en lyddæmper på :smile:

Andreas Hummel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 32
Tilmeldt: 27. apr 2017, 10:41
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Hvidovre
Has thanked: 92 times
Been thanked: 4 times

Re: Riffelskydning

Indlæg af Andreas Hummel » 10. okt 2017, 18:13

C-X skrev:Ja, vi kunne vide mere, hvis hovedpersonen oplyste mere. :thumbup:

Jeg er også klar over, at er man dansk jæger, af ældste generation, er det heller ikke sikkert man har været oppe til en særskilt riffelprøve, for at kunne jage med riffel. For ikke så mange måneder siden, var Andreas dog nybegynder udi at købe en riffel (se link i indlæg overfor).
Jeg glemte rigtig nok at sige hvorfor jeg skulle indskyde den igen. Det er fordig at i Polen er den lyddæmper jeg har ikke lovlig, så jeg var nød til at tage en mundingsbremse på. Så jeg skal indskyde den med lyddæmper nu :smile:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2632 times

Re: Er der nogle som kender et sted på Sjælland som har en 100m bane, og har åben i ugedagene ?

Indlæg af C-X » 10. okt 2017, 21:50

Hej og velkommen tilbage. :thumbup:

Oppe øverst, er der en knap der hedder Mine indlæg, der kan du se hvad du har begået og evt. følge lidt op. Det er gode og relevante spørgsmål du stiller og der kommer mange svar og nogle spørgsmål retur. For at et forum bliver rigtig sjovt at bruge, for alle parter, så kræver det noget respons.

:razz:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar