Brunering af Beretta 686 Silver Pigeon I sporting: Ved I hvilken slags brunering et sådan gevær kan tåle?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Kvt978
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Frederiksberg

Brunering af Beretta 686 Silver Pigeon I sporting: Ved I hvilken slags brunering et sådan gevær kan tåle?

Indlæg af Kvt978 » 15. nov 2017, 13:44

Hej NVF

Sagen er den, at jeg har en Beretta 686 Silver Pigeon I sporting, hvor bruneringen på løbet er blevet slidt (den har desværre ligget med vand i futteral).

Der er også kommet nogle (kalk?) hvide afleveringer på sigteskinnen.

Ved I hvilken slags brunering et sådan gevær kan tåle og hvad der er bedst?

Kan man gøre det selv - eller skal man have nogen til det?

Hvis man kan gøre det selv - hvad skal man så gøre (jeg ved, at der er opskrifter herinde).

Hvis man ikke kan gøre det selv - hvem skal man så få til det (jeg bor I København).

På forhånd tak og jeg beklager på forhånd, hvis det ikke er det rigtige forumafsnit til opslaget.

JRexA
Platin Member
Platin Member
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 218 times
Been thanked: 482 times

Re: Brunering af Beretta 686 Silver Pigeon I sporting: Ved I hvilken slags brunering et sådan gevær kan tåle?

Indlæg af JRexA » 15. nov 2017, 21:20

Du skal ikke være så nervøs over, hvad dine piber kan tåle, af brunering/blånering. De kan tåle langt det meste.

Hvis du selv vil gøre det, så kan du benytte diverse koldbruneringer.

Jeg har prøvet et par forskellige, og lige nu, er det Blue Wonder, jeg bruger mest.
http://shop.bluewonder.us/

Men skal du have et super godt, og holdbart resultat, så skal du nok have den til en bøssemager, der kan varmblånere.
Man kan også selv gøre det, men det kræver en del udstyr, og for kun 1 våben, så er det billigere, at betale sig fra det.

En kogeblånering af løb koster, hos Våbensmeden i Hedehusene ca. kr. 1600
https://vaabensmeden.dk/jagt/priser/
Der kan være ekstra, hvis sigteskinne skal fjernes osv.
Men tag geværet med forbi en bøssemager, og spørg. (Ring evt. og check, hvornår der er en du kan spørge, i huset)

Siden du er på Frederiksberg, kan du jo starte med at spørge Hunters House.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
Jesper Rex

Kvt978
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Brunering af Beretta 686 Silver Pigeon I sporting: Ved I hvilken slags brunering et sådan gevær kan tåle?

Indlæg af Kvt978 » 20. okt 2018, 22:05

Hej Jesper

Jeg har vist aldrig fået sagt tak for input, men mange tak.

Undskyld min dovenskab.

Mvh. Thomas

LJ
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt og flugtskydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 84 times

Indlæg af LJ » 21. okt 2018, 07:55

Nu hvor du er i gang, kan du jo så tilføje resultatet, hvor du fik det gjort, hvad det indebar og hvad det kostede.

Så kan andre i lignende situation få glæde af det :smile:

Besvar