Prisvurdering af sauer 3000 drilling

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Prisvurdering af sauer 3000 drilling

Indlæg af Bobo » 7. dec 2017, 13:40

Boryx skrev:Hvis billedet er for stort, så bruger jeg den nemme/hurtige løsning og tager et screendump af billedet fra telefonen. Screendumpet er "mindre" og kan altid uploades.
kan du forklare nærmere :razz:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Prisvurdering af sauer 3000 drilling

Indlæg af Deepo » 7. dec 2017, 20:19

Bobo skrev:
Boryx skrev:Hvis billedet er for stort, så bruger jeg den nemme/hurtige løsning og tager et screendump af billedet fra telefonen. Screendumpet er "mindre" og kan altid uploades.
kan du forklare nærmere :razz:
Kameraet på telefonen tager et billede med meget større opløsning end skærmen på telefonen kan vise, så billedet skaleres ned, når det vises.
Tager man så et screenshot, mens billedet vises, så får man et nedskaleret billede med det antal pixels som skærmen har.

/Mogens

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Prisvurdering af sauer 3000 drilling

Indlæg af FrederikF » 9. dec 2017, 12:14

Jeg bruger samme metode. På iPhone trykker man “sluk knappen” inde samtidig med “hjem knappen”. Efter 2sek “klik” og du har et lav opløseligt billede af det der er på skærmen, der praktisk taget altid kan loades op på diverse fora. OG billedet gemmer sig på kamararullen sammen med øvrige fotos.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Prisvurdering af sauer 3000 drilling

Indlæg af Bobo » 13. dec 2017, 21:34

Deepo skrev:
Bobo skrev:
Boryx skrev:Hvis billedet er for stort, så bruger jeg den nemme/hurtige løsning og tager et screendump af billedet fra telefonen. Screendumpet er "mindre" og kan altid uploades.
kan du forklare nærmere :razz:
Kameraet på telefonen tager et billede med meget større opløsning end skærmen på telefonen kan vise, så billedet skaleres ned, når det vises.
Tager man så et screenshot, mens billedet vises, så får man et nedskaleret billede med det antal pixels som skærmen har.

/Mogens
Det kan nok være :thumbup:

Men skal man se detaljer på noget fin mekanik er det vel fint med en stor opløsning.

dem jeg har sendt billeder til har alligevel ikke været interesseret så det er nok lige meget
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: Prisvurdering af sauer 3000 drilling

Indlæg af Deepo » 13. dec 2017, 23:40

Bobo skrev:
Deepo skrev:
Bobo skrev:
Boryx skrev:Hvis billedet er for stort, så bruger jeg den nemme/hurtige løsning og tager et screendump af billedet fra telefonen. Screendumpet er "mindre" og kan altid uploades.
kan du forklare nærmere :razz:
Kameraet på telefonen tager et billede med meget større opløsning end skærmen på telefonen kan vise, så billedet skaleres ned, når det vises.
Tager man så et screenshot, mens billedet vises, så får man et nedskaleret billede med det antal pixels som skærmen har.

/Mogens
Det kan nok være :thumbup:

Men skal man se detaljer på noget fin mekanik er det vel fint med en stor opløsning.

dem jeg har sendt billeder til har alligevel ikke været interesseret så det er nok lige meget
Ja, det er jo at foretrække, og det virker fint når det er person til person.
På online fora, websider osv. er det dog ikke så anvendeligt, og nogle steder ikke tilladt at uploade billeder over en vis størrelse.
Så der kan man jo uploade et mindre billede, som er nemt at lave vha. screen shot funktionen.

/Mogens

Besvar