Er der nogen her på forummet, som har personlige erfaringer med Ruger's Redhawk revolvere?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Er der nogen her på forummet, som har personlige erfaringer med Ruger's Redhawk revolvere?

Indlæg af Ras.Killing » 7. feb 2018, 01:25

Er der nogen her på forummet, som har personlige erfaringer med Ruger's Redhawk revolvere? Nærmere bestemt deres 38/357 8-skuds model af nyere dato. Tænker dog ikke at der er de store variationer på våbnet de forskellige kalibre imellem - så alle erfaringer kan bruges :thumbup:
ruger.jpg
ruger.jpg (19.27 KiB) Vist 4614 gange
Det er primært hvordan aftrækket føles, specielt double action. Det er mit indtryk at Redhawk modellerne ligger i den bedre ende - men stadig ikke helt på højde med S&W.

Jeg har personligt ''kun'' GP100 at sammenligne med, det er jo bare ikke helt samme opbygning.

Er også interesseret i at vide hvad der findes af opgraderings sæt til Redhawk's.
Senest rettet af Refraktorius 14. feb 2018, 18:14, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift skiftet til den fremragende linje fra indlægget
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Erfaringer med Ruger Redhawk.

Indlæg af Ølgaard » 7. feb 2018, 07:39

Wilson har fjedersæt, jeg har haft den "gamle" model, fantastisk skyder. :smile:

:razz: :razz:

Freja
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 813
Tilmeldt: 22. apr 2005, 23:49
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 107 times

Re: Erfaringer med Ruger Redhawk.

Indlæg af Freja » 7. feb 2018, 08:45

Har haft en 5,5 tomme
Bygget som en gammel russisk kampvogn, nærmest utænkeligt den kan gå i stykker. Aftræk dog ikke i nærheden af S&W

Brugeravatar
Toxophilos
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 99
Tilmeldt: 11. okt 2011, 21:24
Interesser: Våben, jakt, bue, gjenladning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 39 times
Been thanked: 24 times

Re: Erfaringer med Ruger Redhawk.

Indlæg af Toxophilos » 7. feb 2018, 10:48

Jeg har dem faktisk begge.

Både en S&W mod 29 så vel som en Ruger Redhawk (den gamle model). Begge i kaliber 44 Mag (Dog varig endret til kal. 44 spec. for å imøtegå den danske lovgivning.)

Avtrekket er uten tvil best i S&W. Men Ruger kommer tett på.

Deilige våpen begge to.

T :smile:
Mine våpen sier du? MOLON LAVE - Kom og ta dem.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Erfaringer med Ruger Redhawk.

Indlæg af Ras.Killing » 11. feb 2018, 23:45

Køre forbi forhandler i morgen :biggrin: så må jeg lige se det an med egne fingre.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Erfaringer med Ruger Redhawk.

Indlæg af Ras.Killing » 14. feb 2018, 06:32

Jeg var positivt overrasket :thumbup:

Aftrækket var ganske glimrende, og med en anden fjeder og polerede stumper tænker jeg det kan blive fremragende. Den største forskel holdt op imod min S&W 686 Eurotarget var at DA aftrækket føltes lidt længere på Rugeren, bortset fra det gik det helt rent og lækkert :thumbup:

Det eneste jeg ikke lige kan finde ud af om tiltaler mig er tromleudløseren. Men det er nok et spørgsmål om tilvænning. Den gik for øvrigt MEGET stramt når tromlen skulle vippes ud til siden, men mon ikke det er fordi der var tale om en sprit ny revolver med stramme tolerancer? Selvom den jo godt nok låser i flere punkter end en S&W.

Jeg vil bestemt ikke afskrive den som et muligt valg på en 8-skuds revolver :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar