Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Bullitt » 10. feb 2018, 13:53

Jeg har læst en del indlæg her på forum om bipods. Også dem fra Biltema. En af ankerne på dem var, at de ikke kunne tilte. Det kan jeg så læse i Biltemas's varekatalog, at de godt kan nu. Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe modellen til liggende eller siddende. Den til siddende ser ud til at kunne begge dele, så valget burde ikke være så svært, men er der noget jeg har overset ?

Der er måske ovenikøbet nogen af jer der har den nye model med tilt til siddende skydestilling. Vil være glad for at høre om jeres erfaringer. Umiddelbart synes jeg jo den ser tilforladelig ud til den pris.

Venlig hilsen

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Langenge » 10. feb 2018, 14:01

Jeg har den lave model med tilt, og den høje model uden tilt, og når jeg engang finder nogle andre til fornuftig pris, så køber jeg dem. Mine har det med at løsne sig alle steder og falder fra hinanden, hvis de ikke bliver strammet hele tiden. Men måske det bare er et par mandagsmodeller, som jeg har fået?
De er dog ikke værre end, at bare jeg husker at stramme skruer hele tiden, så virker de. Måske man også selv kunne gøre noget ved de evigt løse skruer.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Mapzter » 10. feb 2018, 14:06

Langenge skrev: Mine har det med at løsne sig alle steder og falder fra hinanden, hvis de ikke bliver strammet hele tiden. Men måske det bare er et par mandagsmodeller, som jeg har fået?
Jeg har den lave model fra biltema, og er heller ikke imponeret over skruerne.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Timber » 10. feb 2018, 14:12

Ditto til de to ovenstående indlæg. Det virker også som om at selve metallet er af en blødere slags end en rigtig Harris.. Det bukker i hvert fald meget nemt, synes jeg..

De kan til nød gå an på et luftgevær, eller salonriffel. Men personligt ville jeg ikke bruge dem til en stor riffel..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Bullitt » 10. feb 2018, 14:17

Tak for hurtige svar :thumbup:

Mon problemet med de løse skruer kan klares med en omgang locktite ?

Mvh

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Bullitt » 10. feb 2018, 14:21

Langenge skrev:Jeg har den lave model med tilt, og den høje model uden tilt, og når jeg engang finder nogle andre til fornuftig pris, så køber jeg dem. Mine har det med at løsne sig alle steder og falder fra hinanden, hvis de ikke bliver strammet hele tiden. Men måske det bare er et par mandagsmodeller, som jeg har fået?
De er dog ikke værre end, at bare jeg husker at stramme skruer hele tiden, så virker de. Måske man også selv kunne gøre noget ved de evigt løse skruer.
Hvorfor valgte du den lave frem for den høje model, da du købte anden gang ?

Mvh

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Langenge » 10. feb 2018, 14:27

Bullitt skrev:
Langenge skrev:Jeg har den lave model med tilt, og den høje model uden tilt, og når jeg engang finder nogle andre til fornuftig pris, så køber jeg dem. Mine har det med at løsne sig alle steder og falder fra hinanden, hvis de ikke bliver strammet hele tiden. Men måske det bare er et par mandagsmodeller, som jeg har fået?
De er dog ikke værre end, at bare jeg husker at stramme skruer hele tiden, så virker de. Måske man også selv kunne gøre noget ved de evigt løse skruer.
Hvorfor valgte du den lave frem for den høje model, da du købte anden gang ?

Mvh
Fordi når den høje model er skubbet helt sammen, er den stadig for høj til mig, til liggende skydning.

Edit: Tyrkfejl rettet. far, for, får, fær.
Senest rettet af Langenge 10. feb 2018, 14:39, rettet i alt 1 gang.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Bullitt » 10. feb 2018, 14:30

Langenge skrev:
Bullitt skrev:
Langenge skrev:Jeg har den lave model med tilt, og den høje model uden tilt, og når jeg engang finder nogle andre til fornuftig pris, så køber jeg dem. Mine har det med at løsne sig alle steder og falder fra hinanden, hvis de ikke bliver strammet hele tiden. Men måske det bare er et par mandagsmodeller, som jeg har fået?
De er dog ikke værre end, at bare jeg husker at stramme skruer hele tiden, så virker de. Måske man også selv kunne gøre noget ved de evigt løse skruer.
Hvorfor valgte du den lave frem for den høje model, da du købte anden gang ?

Mvh
Fordi når den høje model er skubbet helt sammen, er den stadig får høj til mig, til liggende skydning.
Vigtig detalje :thumbup:

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af CQB » 10. feb 2018, 14:46

Jeg har den lang med tilt. den er ok .især til prisen men kun til høj liggende og knælende eller siddende stilling . Til lav liggende har jeg en fra ncstar købt på ebay den er også ok

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Bullitt » 10. feb 2018, 15:05

CQB skrev:Jeg har den lang med tilt. den er ok .især til prisen men kun til høj liggende og knælende eller siddende stilling . Til lav liggende har jeg en fra ncstar købt på ebay den er også ok
Super. Jeg prøver at købe den høje. Kan lige nå det inden de lukker. Så må jeg bytte den, hvis den er for høj. Glæder mig til at få den hjem. I aften kommer der billeder op, hvor den er monteret på min riffel, som jeg lige har fået monteret lyddæmper på :smile:

Mvh

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Kleth » 10. feb 2018, 17:18

Se evt her, de er med tilt og til en favorabel pris:

http://www.jagtmarked.dk/product.asp?product=194
(Jeg har ikke noget med butikken at gøre, ud over at jeg er alm kunde og netop har købt et sæt selv)
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Bullitt » 10. feb 2018, 17:36

Kleth skrev:Se evt her, de er med tilt og til en favorabel pris:

http://www.jagtmarked.dk/product.asp?product=194
(Jeg har ikke noget med butikken at gøre, ud over at jeg er alm kunde og netop har købt et sæt selv)
Hej Kleth.

Når jeg kigger på det foto, hvor den er monteret på riflen, så ligner den 100 procent den, som jeg lige er kommet hjem med fra Biltema. Når jeg finder ud af at uploade billeder på NVF må du selv bedømme. Det var ihvertfald meget venligt af dig at henlede min opmærksomhed på det gode tilbud. Jeg lader det hermed gå videre til en anden.

Mvh

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Bullitt » 10. feb 2018, 19:56

Nu har jeg så leget lidt med den her bipod. Hvad er det for skruer der løsner sig under skydningen ?

Låseskruerne til benjusteringen kan låses med en lille skrue. Den er så lille, at der skal anvendes en urmagerstjerneskruetrækker. Låseskruen til kloen der griber fat i skæftet kan man montere med en lille kontraskrue. Tilt-strammeren kan låses med et stykke bindetråd, hvis man borer et lille hul.

Mvh

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Fredericianer » 10. feb 2018, 20:38

Bullitt skrev:Nu har jeg så leget lidt med den her bipod. Hvad er det for skruer der løsner sig under skydningen ?

Låseskruerne til benjusteringen kan låses med en lille skrue. Den er så lille, at der skal anvendes en urmagerstjerneskruetrækker. Låseskruen til kloen der griber fat i skæftet kan man montere med en lille kontraskrue. Tilt-strammeren kan låses med et stykke bindetråd, hvis man borer et lille hul.

Mvh
Det er 'tilt-strammeren' der løsner sig
Never confuse verbosity with veracity.

Brugeravatar
Bullitt
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 232
Tilmeldt: 6. feb 2018, 18:53
Interesser: Jagt, hunde og køretøjer
Geografisk sted: Storkbh.
Been thanked: 54 times

Re: Hvilken bipod - støttefod fra Biltema skal jeg vælge ?

Indlæg af Bullitt » 10. feb 2018, 20:49

Fredericianer skrev:
Bullitt skrev:Nu har jeg så leget lidt med den her bipod. Hvad er det for skruer der løsner sig under skydningen ?

Låseskruerne til benjusteringen kan låses med en lille skrue. Den er så lille, at der skal anvendes en urmagerstjerneskruetrækker. Låseskruen til kloen der griber fat i skæftet kan man montere med en lille kontraskrue. Tilt-strammeren kan låses med et stykke bindetråd, hvis man borer et lille hul.

Mvh
Det er 'tilt-strammeren' der løsner sig
Jep. Tænkte det nok. Den fætter skal vi nok få styr på, på den ene eller anden måde :modbat:

Mvh

Besvar